Tik in de motor, raar stationair?
Forumregels
- Vermeld het type Renault in de titel, liefst tussen [ haken ] aan het begin van de titel
- Geef zoveel mogelijk informatie over het betreffende model en jaartal, zodat er niet naar gevraagd hoeft te worden.
- Vermeld het type Renault in de titel, liefst tussen [ haken ] aan het begin van de titel
- Geef zoveel mogelijk informatie over het betreffende model en jaartal, zodat er niet naar gevraagd hoeft te worden.
-
Topic author - 3-posting-rookie
- Posts in topic: 3
- Laatste bezoek: 30 apr 2015 11:41
- Actief als: particulier
Tik in de motor, raar stationair?
Model/uitvoering : Megane coupe 1.6e_
Bouwjaar : 1996 _
Brandstof : Benzine_
Ik heb een raar probleem met een renault megane die voor de deur staat, het is een automaat, dat dan weer wel...
Iniedergeval ik heb het voorval maar eens gefilmd en ben benieuwd of jullie hier ervaring mee hebben of me raad kunnen geven wat te doen.
Video staat @ http://nl.tinypic.com/r/fefj85/8
Mvg en bijvoorbaad dank!!
Seeder
Bouwjaar : 1996 _
Brandstof : Benzine_
Ik heb een raar probleem met een renault megane die voor de deur staat, het is een automaat, dat dan weer wel...
Iniedergeval ik heb het voorval maar eens gefilmd en ben benieuwd of jullie hier ervaring mee hebben of me raad kunnen geven wat te doen.
Video staat @ http://nl.tinypic.com/r/fefj85/8
Mvg en bijvoorbaad dank!!
Seeder
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 2
- Laatste bezoek: 07 apr 2019 21:53
Re: Tik in de motor, raar stationair?
Lijkt me een gevalletje kleppen stellen .
Wat versta je onder vreemd stationair ?
Wat versta je onder vreemd stationair ?
Hide post links |
-
Hey Kelsido,
Thanks voor je reactie.
Met het vreemde stationair lopen bedoel ik dat hij schommelt tussen de 1000 en 1500 toeren, niet stabiel op een punt dus.
Verder hobbelt de auto als ik hem laat uitlopen in de 55 km/u extreem, als het ware schud de hele auto soms op en neer.
Ik zat te denken aan de lagers, alleen zijn die na zeggen en vertonen van bon door de vorige eigenaar al vervangen net voor aankoop. Zelf heb ik er niet veel verstand van dus zelf op onderzoek ben ik nog niet gegaan.
Geluid gaat trouwens niet weg of enigsinds verminderen wanneer er gereden wordt.
Thanks voor je reactie.
Met het vreemde stationair lopen bedoel ik dat hij schommelt tussen de 1000 en 1500 toeren, niet stabiel op een punt dus.
Verder hobbelt de auto als ik hem laat uitlopen in de 55 km/u extreem, als het ware schud de hele auto soms op en neer.
Ik zat te denken aan de lagers, alleen zijn die na zeggen en vertonen van bon door de vorige eigenaar al vervangen net voor aankoop. Zelf heb ik er niet veel verstand van dus zelf op onderzoek ben ik nog niet gegaan.
Geluid gaat trouwens niet weg of enigsinds verminderen wanneer er gereden wordt.
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 18 dec 2024 16:53
Idd eerst maar eens kleppen stellen, kontroleren op vacuum lekkage, en eventueel achterstallig onderhoud plegen.
Dat hobbelen zou wel een beschadigde remband in de automaatbak kunnen zijn, dan heb je ook het gevoel over een wasbord te rijden bij lagere snelheid.
Maar een goede diagnose door een terzake kundige monteur lijkt mij wenselijk.
Succes
mvg WillemS
Dat hobbelen zou wel een beschadigde remband in de automaatbak kunnen zijn, dan heb je ook het gevoel over een wasbord te rijden bij lagere snelheid.
Maar een goede diagnose door een terzake kundige monteur lijkt mij wenselijk.
Succes
mvg WillemS
Hide post links |
-
Hoi Willem !
Dat rijden over een wasbord valt echt reuze mee, hij rijd gewoon alleen als je hem laat uitlopen tijdens het afstand houden bv op een 60 weg dan is vaak de 55 km/u een punt dat die gaat hobbelen (zonder gas) als ik gas bijgeef herpakt ie zich en verdwijnt het hobbelen weer.
Ik ga straks even een monteur bellen, maar voor ik dit doe wat is de beste optie?
Een renault dealer zou uiteraard duurder zijn dan een erkende garage, maar heb ik er meer baat bij als ik hem direct naar de renault dealer breng? in die zin dat zij zit vast vaker hebben gezien? Of juist all-goes-nothing en een erkende garage does the trick ?
Nogmaals ik heb er echt geen verstand van, ben echter wel blij dat er nog zoveel renault rijders actief reageren!
Dat rijden over een wasbord valt echt reuze mee, hij rijd gewoon alleen als je hem laat uitlopen tijdens het afstand houden bv op een 60 weg dan is vaak de 55 km/u een punt dat die gaat hobbelen (zonder gas) als ik gas bijgeef herpakt ie zich en verdwijnt het hobbelen weer.
Ik ga straks even een monteur bellen, maar voor ik dit doe wat is de beste optie?
Een renault dealer zou uiteraard duurder zijn dan een erkende garage, maar heb ik er meer baat bij als ik hem direct naar de renault dealer breng? in die zin dat zij zit vast vaker hebben gezien? Of juist all-goes-nothing en een erkende garage does the trick ?
Nogmaals ik heb er echt geen verstand van, ben echter wel blij dat er nog zoveel renault rijders actief reageren!
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 2
- Laatste bezoek: 07 apr 2019 21:53
Dan zou ik gewoon even langs de dealer rijden , hun er naar laten luisteren en even mee laten rijden , dan komen ze met een antwoord , en dan weet jij wat je tedoen/cq te wachten staat.
Denk dat dat het snelste werkt , kost je hoog uit een paar tientjes of zelfs gratis.
Denk dat dat het snelste werkt , kost je hoog uit een paar tientjes of zelfs gratis.
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 01 jun 2025 20:46
Heb er niet al teveel kennis van maar als ik de motorkap van onze '98 scenic open zoemt het daar.
Zou zeker een kundig oor hier eens naar laten luisteren.
Zou zeker een kundig oor hier eens naar laten luisteren.
Golf 1.2 TSI highline DSG7 '12
Matra Espace The race 2.0 16v '02
Megane Berline automaat 1.6 16v E313839 '02
Megane Berline automaat 1.6 16v D093411 '00
Matra Espace The race 2.0 16v '02
Megane Berline automaat 1.6 16v E313839 '02
Megane Berline automaat 1.6 16v D093411 '00
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie