Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
Precies. De noodzaak wordt steeds kleiner. Maar als het aantal ev's snel groeit en ook het aantal zakelijke rijders dat echt veel kilometers maakt dan heeft fastned nog steeds een goeie business case. Hun locatie is goed, ook internationaal verkeer zal eerder naar fastned gaan dan naar het reguliere laadnetwerk. Voorlopig zijn ze er nog wel even.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Zoe Q210 @41kW en een Twizy Urban, goed te combineren met 13000 wattpiek aan zonnepanelen.
Kaart met 22kW/43kW AC oplaadpunten in Nederland en België: http://www.ac-lader.nl
Ik blog over goedkoop EV rijden: http://goedkoperrijden.blogspot.nl, en de http://laadpastop10.nl .
Twitter:@Hachy_1
Er zijn politieke partijen die elke 25 km snelweg van een snellaadstation willen voorzien.
Maar ik bepleit om bij elke 100 woningen een openbare (11 kW) oplaadpaal te plaatsen.
Het is voor Fastned etc. niet te hopen dat de politiek naar mij luistert
Precies, binnen 5 jaar is dat zelfs riant te weinig. Nu begin ik al de toenemende drukte bij de openbare palen te merken. Vooral in Amsterdam is het vaak een rondje rijden voor je er een hebt.
Verstuurd vanaf mijn VFD 900 met Tapatalk
R110 september 2019
Q210 augustus 2014 => ingeruild met 211.000 km
Tot nog toe had ik een privé oplaadpunt.
Maar nu ga ik verhuizen en moet ik me behelpen met openbare palen.
Bij verkenning van mijn nieuwe woonplaats adviseerde de gemeentelijke website om te zoeken bij oplaadpunten.nl
Tot dan toe kende ik alleen maar oplaadPALEN.nl
Inderdaad een goed stuk over FastNed, vooral t laatste stuk:
n Pieter de Kiewit zegt:
Investeren in start-ups gaat mijns inziens gepaard met een andere investeringsanalyse dan in volwassen ondernemingen. Daarbij is de ‘groene factor’ voor vele beleggers reden anders naar een onderneming te kijken. Dit is bijvoorbeeld heel zichtbaar bij Tesla. Persoonlijk vraag ik me af of een avontuurlijke investeerder in dit geval niet beter een equity investering kan doen.
Vanuit Fastned perspectief kan ik, met hun vertrouwen in hun business case, begrijpen dat ze liever obligaties uitgeven dan nieuwe aandelen..
Vooral het verdwijnen van het Unlimited abo (€ 99,00) is voor mij ook reden om andere keuzes te gaan maken als ik onderweg toch moet bijladen, vanaf maart/april 2017 dan.
@RudyH: Dat kan al lang, maar in Duitsland kun je vooralsnog beter langs de Tank&Rast: het zijn er (veel) meer en voor niks (voorlopig). Je mag als support natuurlijk de Fastned aandoen en in de toekomst gaan die stations het winnen van de Tank&Rast, ivm de benadering als doorgangs laadstation met meerdere laadpunten.
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kWh - >200.000km | Tesla Model3 - maart 2024 - 57kWh | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kWh
De TNM app is ge-update en je kan nu de prijs (historie) van je laadsessies zien ! Wat bij Plugsurfing en anderen al vele maanden kan zit nu dus eindelijk in de TNM app. He he. Op de website kan je nog steeds geen prijzen zien. Hier al 2 jaar geleden over geklaagd maar TNM luistert niet naar zijn klanten. Je begrijpt TNM is niet mijn vriend maar soms kan je niet zonder omdat andere pasjes dan niet werken of duurder zijn.
Renault Zoe Zen, blanc nagre. Q210 van December 2014 tot Oktober 2024, KM 196K (Soh 90%).
Website: Mostaladda.eu voor EV apps en OpenChargeMap gpx bestanden. Landen bezocht met de Zoe: LU, BE, DE, FR, CH, IT.
Waar in de app zie je die historie? Volgens de AppStore is het spul up to date maar het enige wat ik van m'n laadpas zie is het pasnummer.
Zoe Q210 @41kW en een Twizy Urban, goed te combineren met 13000 wattpiek aan zonnepanelen.
Kaart met 22kW/43kW AC oplaadpunten in Nederland en België: http://www.ac-lader.nl
Ik blog over goedkoop EV rijden: http://goedkoperrijden.blogspot.nl, en de http://laadpastop10.nl .
Twitter:@Hachy_1
Ik gebruik de ios versie en daar zit ie in het menu.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Renault Zoe Zen, blanc nagre. Q210 van December 2014 tot Oktober 2024, KM 196K (Soh 90%).
Website: Mostaladda.eu voor EV apps en OpenChargeMap gpx bestanden. Landen bezocht met de Zoe: LU, BE, DE, FR, CH, IT.
Scan connector
Vul connector id in
Instellingen
Laadpassen
App-wegwijzer
Over NewMotion
FAQ
Log uit
Bij laadpassen zie ik mijn laadpas (voornaam, TNM logo en een groen vinkje. Maar geen historie (?)
Is het bij jou een apart menu item?
Zoe Q210 @41kW en een Twizy Urban, goed te combineren met 13000 wattpiek aan zonnepanelen.
Kaart met 22kW/43kW AC oplaadpunten in Nederland en België: http://www.ac-lader.nl
Ik blog over goedkoop EV rijden: http://goedkoperrijden.blogspot.nl, en de http://laadpastop10.nl .
Twitter:@Hachy_1
Ik zie dit op iphone 7:
Scan connector
Vul connector id in
Laadsessie historie
Instellingen
Laadpassen
App-wegwijzer
Raar.
Renault Zoe Zen, blanc nagre. Q210 van December 2014 tot Oktober 2024, KM 196K (Soh 90%).
Website: Mostaladda.eu voor EV apps en OpenChargeMap gpx bestanden. Landen bezocht met de Zoe: LU, BE, DE, FR, CH, IT.
Ik moest hem compleet verwijderd en toen opnieuw uit de AppStore gehaald. Dat werkte. Ziet er netjes uit zo!
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Zoe Q210 @41kW en een Twizy Urban, goed te combineren met 13000 wattpiek aan zonnepanelen.
Kaart met 22kW/43kW AC oplaadpunten in Nederland en België: http://www.ac-lader.nl
Ik blog over goedkoop EV rijden: http://goedkoperrijden.blogspot.nl, en de http://laadpastop10.nl .
Twitter:@Hachy_1
Zoe Q210 @41kW en een Twizy Urban, goed te combineren met 13000 wattpiek aan zonnepanelen.
Kaart met 22kW/43kW AC oplaadpunten in Nederland en België: http://www.ac-lader.nl
Ik blog over goedkoop EV rijden: http://goedkoperrijden.blogspot.nl, en de http://laadpastop10.nl .
Twitter:@Hachy_1
Hi Hachy, ik snapte hem eerst niet (op mijn phone) en dacht dat hij slechts een route op de kaart gaf. Totdat ik erachter kwam op een desktop dat je een laadpunt aan kan klikken en dat deze dan in een lijstje komt met een nieuwe range cirkel om de laatste lader heen. Je krijg niet heel veel info over de (allemaal 43kw?) laders. De export die eruit komt is een voor een Leaf Navi (storedlocation.slc). Hier zal je dan een convertor voor moeten vinden.
Renault Zoe Zen, blanc nagre. Q210 van December 2014 tot Oktober 2024, KM 196K (Soh 90%).
Website: Mostaladda.eu voor EV apps en OpenChargeMap gpx bestanden. Landen bezocht met de Zoe: LU, BE, DE, FR, CH, IT.
Deze laatste link haalt de gegevens uit de database van de route planner. Op die link hiervoor moet/wil ik nog knoppen maken, waarbij je kijken naar type2 laadpalen per 11kW/22kW etc.
[/quote]
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Zoe Q210 @41kW en een Twizy Urban, goed te combineren met 13000 wattpiek aan zonnepanelen.
Kaart met 22kW/43kW AC oplaadpunten in Nederland en België: http://www.ac-lader.nl
Ik blog over goedkoop EV rijden: http://goedkoperrijden.blogspot.nl, en de http://laadpastop10.nl .
Twitter:@Hachy_1
Hoe journalistiek dit overigens is daar kan je je vraagtekens bij zetten; Fastned heeft namelijk geen gelegenheid gekregen om hierop te reageren en dat hebben ze dus maar via hun site gedaan:
Zoe Q210 @41kW en een Twizy Urban, goed te combineren met 13000 wattpiek aan zonnepanelen.
Kaart met 22kW/43kW AC oplaadpunten in Nederland en België: http://www.ac-lader.nl
Ik blog over goedkoop EV rijden: http://goedkoperrijden.blogspot.nl, en de http://laadpastop10.nl .
Twitter:@Hachy_1
Als je een bedrijf zo zwart maakt en dan niet eens het bedrijf in kwestie laat reageren erop... ik zou het eigenlijk gewoon als smaad zien, ongeacht of wat je schrijft waar is of niet. Journalistiek iig erg slecht.
Edit: overigens moet ik zeggen dat ik deel 2 niet heb kunnen lezen van FTM door de paywall. Dus wie weet kan dat van invloed zijn op bovengenoemde mening die gebaseerd is op deel 1 en het niet accepteren van een reactie van Fastned.
Overigens hoorde ik wel dat een van de grote geldschieters van Fastned hun obligaties hebben omgezet naar certificaten. Dat is dan weer wat hoopgevender vind ik.
Edit: Stond ook in de teslaposts. Zal volgende keer eerst lezen
EV rijder sinds 2015
Zoe 2013 - Q210 ZE40
Fluence 2011
Maar zo goed als geen wederhoor, hoewel de schrijver van het artikel een slimme professor is had hij toch beter moeten weten en journalistiek alle zijdes moeten belichten.
Zoe Q210 @41kW en een Twizy Urban, goed te combineren met 13000 wattpiek aan zonnepanelen.
Kaart met 22kW/43kW AC oplaadpunten in Nederland en België: http://www.ac-lader.nl
Ik blog over goedkoop EV rijden: http://goedkoperrijden.blogspot.nl, en de http://laadpastop10.nl .
Twitter:@Hachy_1
Zoe Q210 @41kW en een Twizy Urban, goed te combineren met 13000 wattpiek aan zonnepanelen.
Kaart met 22kW/43kW AC oplaadpunten in Nederland en België: http://www.ac-lader.nl
Ik blog over goedkoop EV rijden: http://goedkoperrijden.blogspot.nl, en de http://laadpastop10.nl .
Twitter:@Hachy_1
Samenvatting:
Hoop geneuzel van financiële geniën. Dit is echter geen financieel product maar een manier om laadpalen te financieren. Voel je je aangetrokken om een handje te helpen en heb je geld dat je kunt missen dan doe je mee. Als je geluk hebt gaat het goed en levert je hulp nog wat op, zoniet pech gehad maar heb je bonuspunten vanwege je positieve bijdrage.
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kWh - >200.000km | Tesla Model3 - maart 2024 - 57kWh | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kWh
Maar zo goed als geen wederhoor, hoewel de schrijver van het artikel een slimme professor is had hij toch beter moeten weten en journalistiek alle zijdes moeten belichten.
Dank voor het delen!
Niet veel nieuws in het tweede deel. Samenvatting blijft "Ze verdienen niets" en "ze spegelen het rooskleurig voor" alleen in iets andere woorden. Overigens heeft fastned nooit iets anders beweert naar mij, dus ik blijf zelf al deze aversie tegen Fastned maar vreemd vinden
EV rijder sinds 2015
Zoe 2013 - Q210 ZE40
Fluence 2011
Precies hoe ik er over dacht. Vooral het ontbreken van wederhoor vind ik buitengewoon onder de maat als je jezelf als 'journalistiek medium' presenteert.
Zoe Q210 @41kW en een Twizy Urban, goed te combineren met 13000 wattpiek aan zonnepanelen.
Kaart met 22kW/43kW AC oplaadpunten in Nederland en België: http://www.ac-lader.nl
Ik blog over goedkoop EV rijden: http://goedkoperrijden.blogspot.nl, en de http://laadpastop10.nl .
Twitter:@Hachy_1
Dat Fastned meerdere laadpassen aan het koppelen was dat wist ik, van de week m'n NL MAB laadpas gekoppeld in de Fastned app.
Maar tegenwoordig hebben ze de RFID lezer dus ook aangezet. Goed nieuws, en -eindelijk- zou ik bijna zeggen.
Swipen met je pas blijft gewoon makkelijker dan dat gehannes met die app, al zeg ik het zelf
Is je laadpas gekoppeld aan je account? Dan kun je ook een laadsessie starten door je laadpas voor de kaartlezer van de lader te houden. Dit is mogelijk voor alle bovenstaande laadpassen, met uitzondering van Travelcard. Deze koppeling zal binnenkort ook gerealiseerd worden.
Zoe Q210 @41kW en een Twizy Urban, goed te combineren met 13000 wattpiek aan zonnepanelen.
Kaart met 22kW/43kW AC oplaadpunten in Nederland en België: http://www.ac-lader.nl
Ik blog over goedkoop EV rijden: http://goedkoperrijden.blogspot.nl, en de http://laadpastop10.nl .
Twitter:@Hachy_1
Dat is idd een grote stap voorwaarts! Hoewel een app heel chique is en wellicht heel veel info geeft, blijft de RFID kaart bij mij met afstand nr. 1 Op mijn buitenlandse reizen en mn in Duitsland waar het wemelt van heel veel bedachte systemen voor betalen is het vergelijk goed te maken. Resultaat: er is niets zo goed als een veeg met de kaart!
Neemt niet weg dat je nog even moet nagaan wat nu de daadwerkelijke kosten met een kaart zijn. In principe ga je bij Fastned voor een abbo, dat was de hele bedoeling. Hoe dat nu met een kaart moet nog even nagezocht worden.
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kWh - >200.000km | Tesla Model3 - maart 2024 - 57kWh | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kWh
Ik ben erg blij met de mogelijkheid om je kaart aan je fastned abbo te kunnen koppelen. Eerste probleem zonder kaart koppeling was nl al dat mijn werkgever een bankmachtiging aan mijn persoonlijke account, want 'mijn' mobiele nummer moest geven en ten tweede dat als mijn eega met de zoe weg ging, zij geen account bij fastned had en zeker niet mijn telefoon mee krijgt. Terwijl pasje gewoon in de auto ligt. Ben dus erg blij met de koppeling.
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut