Dit is de aatste posting van de vorige pagina:
Ik ben erg blij met de mogelijkheid om je kaart aan je fastned abbo te kunnen koppelen. Eerste probleem zonder kaart koppeling was nl al dat mijn werkgever een bankmachtiging aan mijn persoonlijke account, want 'mijn' mobiele nummer moest geven en ten tweede dat als mijn eega met de zoe weg ging, zij geen account bij fastned had en zeker niet mijn telefoon mee krijgt. Terwijl pasje gewoon in de auto ligt. Ben dus erg blij met de koppeling.TNM vs Fastned
-
- Donateur
- Posts in topic: 39
- Berichten: 811
- Lid geworden op: 06 apr 2016
- Laatste bezoek: 19 aug 2021 23:39
- Actief als: particulier
- Locatie: Apeldoorn
Re: TNM vs Fastned
Ja dan is dit wel veel praktischer! Je kan ook meerdere kaarten koppelen. Bijvoorbeeld TNM & Flow. Handig voor je partner ook inderdaad, of als je bijv. allebij een ecotap druppel gebruikt aan je sleutel.
@Gertjan, je kan met de laadpassen alleen €0,59 per kWh afrekenen.
Helaas dus geen abonnementsvormen.
@Gertjan, je kan met de laadpassen alleen €0,59 per kWh afrekenen.
Helaas dus geen abonnementsvormen.
Zoe Q210 @41kW en een Twizy Urban, goed te combineren met 13000 wattpiek aan zonnepanelen.
Kaart met 22kW/43kW AC oplaadpunten in Nederland en België: http://www.ac-lader.nl
Ik blog over goedkoop EV rijden: http://goedkoperrijden.blogspot.nl, en de http://laadpastop10.nl .
Twitter:@Hachy_1
Kaart met 22kW/43kW AC oplaadpunten in Nederland en België: http://www.ac-lader.nl
Ik blog over goedkoop EV rijden: http://goedkoperrijden.blogspot.nl, en de http://laadpastop10.nl .
Twitter:@Hachy_1
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 30
- Berichten: 2716
- Lid geworden op: 12 mei 2014
- Laatste bezoek: 14 dec 2024 21:42
- Actief als: particulier
Re: TNM vs Fastned
Dat is een idiote constructie (excusé)? Dus WEL koppelen aan je account (dat is toch verplicht? Of heb ik dat niet goed gelezen want dan klopt er niks van deze post), maar NIET aan je abo? Daar snap ik nou helemaal niks van als strategie. De incidentele lader heeft er weinig aan als je toch eerst een account moet maken en koppelen (daar zou gewoon hoppa swipe en duur afrekenen ideaal voor zijn), en voor de verstokte FastNed lader zou het juist puur gemak zijn. De enige reden die ik kan verzinnen is dat het koppelen van bv twee kaarten aan een all you can eat abo fraude in de hand zou werken, maar dat kun je weer vrij makkelijk oplossen door:-@Gertjan, je kan met de laadpassen alleen €0,59 per kWh afrekenen. Helaas dus geen abonnementsvormen.
- voor abo's slechts één gekoppelde kaart toe te staan (dan laat je die maar lekker in de auto liggen);
- sowieso statistische analyse uitvoeren op laadgedrag
Maar nogmaals, misschien heb ik het verkeerd begrepen.
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 43
- Berichten: 1548
- Lid geworden op: 09 aug 2013
- Laatste bezoek: 28 mar 2019 15:54
- Actief als: particulier
- Contacteer:
TNM vs Fastned
Het is inderdaad onduidelijk aan het worden... Wat ik mij herinner van een tijdje geleden is dat het koppelen van een (The)Newmotion laadpas aan je Fastned account puur betekende dat de laadpas je betaalmiddel werd ipv een direct debit op je bankrekening of credit card. Met als nadeel dat Newmotion er nog een opslag op zette van €0,50 of zoiets per laadsessie. Hetgeen mij deed besluiten om dan maar gewoon de direct debit aan te houden.
Maar als er nu ook een optie is om bij Fastned met laadpas te laden zoals bij elke andere 'laadpaal', wordt het eens zo mooie en overzichtelijke tariefmodel van Fastned opeens onoverzichtelijk:
- met app zonder abbo zonder laadpas €0.59 per kWh, starten via app
- met app zonder abbo via laadpas €0.59 per kWh plus opslag van €0.50 per sessie, starten via app
- zonder app zonder abbo met laadpas €0.59 per kWh zonder opslag, starten via laadpas
- met app met abbo kan niet met laadpas worden gestart maar wel via laadpas worden betaald, maar dan met €0.50 opslag
(?? Klopt dit? Hoe leg je dat iemand, vooral een EV-beginner, eenvoudig uit?
Maar als er nu ook een optie is om bij Fastned met laadpas te laden zoals bij elke andere 'laadpaal', wordt het eens zo mooie en overzichtelijke tariefmodel van Fastned opeens onoverzichtelijk:
- met app zonder abbo zonder laadpas €0.59 per kWh, starten via app
- met app zonder abbo via laadpas €0.59 per kWh plus opslag van €0.50 per sessie, starten via app
- zonder app zonder abbo met laadpas €0.59 per kWh zonder opslag, starten via laadpas
- met app met abbo kan niet met laadpas worden gestart maar wel via laadpas worden betaald, maar dan met €0.50 opslag
(?? Klopt dit? Hoe leg je dat iemand, vooral een EV-beginner, eenvoudig uit?
Google Maps kaart met alle snelladers in Nederland: http://www.chargefast.nl
Twitter: @MartijnEV
2013-2018: Renault Zoe Intens Q210 ZE40 - Bleu Energie
december 2018-heden: Jaguar I-Pace EV400 S - Fuji White
Twitter: @MartijnEV
2013-2018: Renault Zoe Intens Q210 ZE40 - Bleu Energie
december 2018-heden: Jaguar I-Pace EV400 S - Fuji White
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Donateur
- Posts in topic: 39
- Berichten: 811
- Lid geworden op: 06 apr 2016
- Laatste bezoek: 19 aug 2021 23:39
- Actief als: particulier
- Locatie: Apeldoorn
TNM vs Fastned
Het is heel simpel eigenlijk. Account moet altijd. Laadpas koppel je aan account. Daarmee wordt Fastned ineens een doodnormale laadpaal voor €0,59 / kWh.
Die abonnementen passen niet goed in de backends van alle charging providers. TNM vraagt de eerste 20x per maand een opslag van €0,35 per laadsessie dus je kunt beter een voordeliger laadpas koppelen zoals Ecotap of NL MAB (geen of slechts 2 cent toeslag per sessie)
Wil je toch Fastned abbo dan moet je via direct payment en kan je dus géén gebruik maken van de laadpas optie, immers die zou dan veel duurder uitvallen.
Laadpas is dus echt voor de incidentele laders (minder dan 4x per maand).
Naar wat ik begrepen heb zit Fastned eigenlijk niet echt op die laadpassen te wachten maar is het meer een service richting oa leasemaatschappijen die bijv alleen een TNM laadpas bij de EV leveren en hier boekhoudtechnisch vooral veel minder rompslomp aan hebben.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Die abonnementen passen niet goed in de backends van alle charging providers. TNM vraagt de eerste 20x per maand een opslag van €0,35 per laadsessie dus je kunt beter een voordeliger laadpas koppelen zoals Ecotap of NL MAB (geen of slechts 2 cent toeslag per sessie)
Wil je toch Fastned abbo dan moet je via direct payment en kan je dus géén gebruik maken van de laadpas optie, immers die zou dan veel duurder uitvallen.
Laadpas is dus echt voor de incidentele laders (minder dan 4x per maand).
Naar wat ik begrepen heb zit Fastned eigenlijk niet echt op die laadpassen te wachten maar is het meer een service richting oa leasemaatschappijen die bijv alleen een TNM laadpas bij de EV leveren en hier boekhoudtechnisch vooral veel minder rompslomp aan hebben.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Zoe Q210 @41kW en een Twizy Urban, goed te combineren met 13000 wattpiek aan zonnepanelen.
Kaart met 22kW/43kW AC oplaadpunten in Nederland en België: http://www.ac-lader.nl
Ik blog over goedkoop EV rijden: http://goedkoperrijden.blogspot.nl, en de http://laadpastop10.nl .
Twitter:@Hachy_1
Kaart met 22kW/43kW AC oplaadpunten in Nederland en België: http://www.ac-lader.nl
Ik blog over goedkoop EV rijden: http://goedkoperrijden.blogspot.nl, en de http://laadpastop10.nl .
Twitter:@Hachy_1
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 43
- Berichten: 1548
- Lid geworden op: 09 aug 2013
- Laatste bezoek: 28 mar 2019 15:54
- Actief als: particulier
- Contacteer:
Re: TNM vs Fastned
Ha, duidelijke uitleg. Maar ik kan mij toch voorstelen dat het voor beginnelingen (vooral ook in de lease) behoorlijk verwarrend kan zijn.
Het was zo mooi, overzichtelijk én transparant bij Fastned. Nu toch wat minder.
Het was zo mooi, overzichtelijk én transparant bij Fastned. Nu toch wat minder.
Google Maps kaart met alle snelladers in Nederland: http://www.chargefast.nl
Twitter: @MartijnEV
2013-2018: Renault Zoe Intens Q210 ZE40 - Bleu Energie
december 2018-heden: Jaguar I-Pace EV400 S - Fuji White
Twitter: @MartijnEV
2013-2018: Renault Zoe Intens Q210 ZE40 - Bleu Energie
december 2018-heden: Jaguar I-Pace EV400 S - Fuji White
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 30
- Berichten: 2716
- Lid geworden op: 12 mei 2014
- Laatste bezoek: 14 dec 2024 21:42
- Actief als: particulier
Re: TNM vs Fastned
Anders gezegd: uitstekende beschrijving vanuit een systeem-optiek. Vanuit gebruiksoptiek vergroot het, waarschijnlijk onbedoeld, de onduidelijkheid in hoge mate. Nou ja, FastNed is toch al een, zij het interessant buitenbeentje.
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut