Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
Zal wel bekend zijn ? maar ik wilde dit toch even delen, kreeg gisteren morgen ,de melding, in het display, vervang de baterrij, van je transponder, toch handig.
Groeten Rob-PowerbootCappie.
Captur TCe 120 EDC Dynamique
Motor:TCe 120 EDC Brandstof:B
Uitrustingsniveau Automatis versnellingsbak Besteld op 17/05/2013
Pack Style
wielen in kleur Diamantee Noir
Privacy glass
Pack City Camera
Two-tone Ivoire / Noir Etoilé
Lichtmetalen wielen 17 D N
Ik heb geloof ik ergens gelezen (in handleiding/overzicht werkzaamheden bij beurten?) dat iedere 2 jaar de batterij van de key-card vervangen moet worden door de dealer.
Jarenlang (8 jaar om precies te zijn) heb ik Laguna's gereden voor mijn werk waar ook dezelfde key-card bij zat. Ik heb geloof ik zelf 1 keer een batterij ervan vervangen. Andere keren zal de dealer het wel gedaan hebben, maar was lease auto dus ik zag de rekening nooit. Als ik me goed herinner ging er zo'n standaard CR2032 batterij in. Kost niks bij de Action ( 8 voor € 1,-) en heel wat meer bij de dealer vrees ik.... Zal wel kwaliteitsverschil inzitten, maar ik heb die dingen ook zien liggen (van Varta) voor € 4,95 per stuk en ik betwijfel toch een beetje of die 40 keer zo lang meegaan...
Laten we idd hopen dat de batterijen in de transponder niet te snel leeg zijn. Bij al mijn vorige Renaults (al ruim 9 jaar) heb ik dit éénmaal moeten doen bij de Senic. Met de batterijen van de Action! En anders is er ook altijd nog Dealextreme.com
Renault Captur Energy TCe 90 Intens Two-tone Gris Platine / Noir Etoilé
Interieur Harmonie Noir
Metallic lak, Easy Life Pack, Pack Premium, Panoramisch Vast Glazen Dak.
Besteld 16-06-2018, geleverd 23-06-2018
@Stellingen90:
In mijn andere auto heb ik een carkit van Parrot, de MKi9200. Zit ook een CR2032 in. Een tijd geleden begon kit kuren te vertonen, dus ik er een nieuwe batterij (Blokker, zo'n zelfde setje als van de Action) ingezet. Nog steeds kuren. Een paar maanden met ergernis rondgereden en was van plan de dealer ermee te pesten. Maar voordat ik dat ging doen toch maar eerst eens met nog een nieuwe batterij; om zeker te zijn. Deze keer van inderdaad 4,95. Maar nu doet het systeem het wel zonder mankeren alweer een half jaar. Dus ja, er is verschil.
Captur 1.5 dCi Dynamique Orange Arizona/Ivoire
bekleding noir/orange
Pack City Camera
Pack Style
premiummatten orange
Une voiture tres agréable.
km-stand ca. 196.000
Ook in de stal: Mercedes-Benz GLC250
Het vervangen van de batterij is géén onderhoudsvoorschrift. Het instructieboekje vermeldt dat een batterij gemiddeld ongeveer 2 jaar mee gaat en dat er een melding verschijnt op het dashboard wanneer deze vervangen moet worden, maar ik ken wel auto's waar de batterij er al langer dan 5 jaar in zet en het nog steeds goed doet.
Daarbij zijn de batterijen bij de dealer véél te duur, die kun je elders minstens 50% goedkoper kopen.
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
De Mobilize app blijft maar zeggen oneheerd laden,
Terwijl adres bekend is en ook de energieleverancier.
Zijn er meer met dit probleem? Heb de auto al 2 keer naar de fabrieksinstellingen gebracht en opnieuw aangemeld bij mobilize.
Wie maakt er gebruik van de Mobilize app om slim te laden?
Deze app is gemaakt en gebaseerd op de Jedlix app. De Jedlix gebruiken wij al jaren om thuis slim te laden met de Tesla. Voor elke kWh slim geladen krijg je direct van Jedlix een kleine...
Een buurman kwam met een setje Xenon lampen aan, goedkoop gescoord zei hij, of ik het wat vond
Nou heb ik niet regelmatig Xenon lampen in mijn handen, maarreh, wat vinden jullie er van?
Ben bang dat buurman wat teleurgesteld gaat worden als deze...
Zijn er mensen die succesvol een BIC module hebben geretrofit op een 2015 captur?
Heb goedkoop een BIC aangeschaft en zag bij onze duitse buren dat het voor Dacia (bijna hetzelfde toch?) enkel 6 kabels aansluiten is op de OBD2-poort.
In de auto zitten nu NGK SILZKFR8E7S bougies. Maar als ik kijk op winparts.nl dan zouden deze bougies niet geschikt zijn?
Kan ik deze aanhouden als ik er nieuwe in zet of de NGK ILKAR7J7G aanhouden welke door winparts geadviseerd wordt?
En, past dit...