TomTom Live services verversen niet meer

De nieuwe R-Link 2 komt met wat andere specificaties, vandaar een eigen topic
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic author
Dennis4444
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 2
Berichten: 13
Lid geworden op: 06 apr 2014 17:58
Actief als: particulier

TomTom Live services verversen niet meer

Bericht door Dennis4444 »

Sinds een paar dagen lijkt er geen nieuwe data meer te komen in de verkeersmeldingen. Wel blijven oude filemeldingen zichtbaar. Dit is zeer irritant omdat er nu filemeldingen zijn terwijl die file er niet is, en andersom. Sta je in één keer stil zonder dat R-Link2 dit aangeeft. Iemand hier al ervaring mee? Hoor het graag....

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Alderaan
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 26
Lid geworden op: 25 mei 2016 21:00
Actief als: particulier

Re: TomTom Live services verversen niet meer

Bericht door Alderaan »

megane GT laatste firmware 2.2.17.803

Bij mijn auto auto werkt realtime traffic vanaf dag 1 niet goed. Loopt achter is niet up to date, spook files. Soms werkt het een week weer aardag en dan ineens weer niet.
Vorige week is de TCU unit, de module die de verbinding met internet (mobiel netwerk) verzorgt vervngen
Vandaag heb ik vrijwel geen file info meer, loopt hopeloos achter veel erger dan voorheen. Apps worden wel geupdate er is dus wel een verbinding.

Renault bevesdigd dat de traffic info niet goed werkt in alle R-link autos, ook wat omleidingen aangaat.
Ze zeggen dat ze er mee bezig zijn in Frankrijk, dat er een software update komt in Dec, Jan die mogelijk de problemen oplost
maar dat dit niet zeker is.

Mijn conclusie R-link is geen TOMTOM systeem, de kaarten zijn van TOMTOM en voor files wordt ook de TOMTOM data gebruikt via een Renault server. De file info gaat dus van TomTom naar een server in frankrijk en dan weer naar alle auto's
Daar gaat iets fout (mijn conclusie). Renault heeft zelf het navigatie systeem geprogrammeerd niet TomTom en dat zit vrees ik ook vol met fouten. Renault NL geeft aan er niets aan te kunnen doen volledig afhangkelijk te zijn van Renault frankrijk.
Volgend jaar komen ze met Apple carplay en Android car maar helaas alleen op nieuwe autos niet in de bestaande modellen.

Ik zit nu elka dag weer met Apps in mijn Auto om te kijken waar de files staan, want het R-Link systeem is wat traffic info en omleidingen aangaat niet bruikbaar als navigatie systeem.

Mijn advies aan iedereeen die deze problemen heeft bombardeer je dealer en renault NL met klachten ! Dat is heel simpel te doen maak een screendump van Maps op je telefoon en maak een foto van Rlink traffic scherm en stuur dat naar je dealer en renault NL. Bij mij heeft dit beweging gebracht in de zaak, er komt of een oplossing of ......... het wordt een juridische zaak

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Dennis4444
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 2
Berichten: 13
Lid geworden op: 06 apr 2014 17:58
Actief als: particulier

Re: TomTom Live services verversen niet meer

Bericht door Dennis4444 »

Het vreemde was dat de Live Services het gisteren wel weer gewoon deden. Fingers crossed voor de aankomende tijd. Anders afwachten voor de update dan. Als dat het probleem oplost. Jammer dat Renault Frankrijk soms wat laks is / overkomt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



groen_duiven
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 134
Lid geworden op: 13 mei 2016 22:35
Actief als: particulier

Re: TomTom Live services verversen niet meer

Bericht door groen_duiven »

Ik heb het af en toe dat het niet werkt.
Gistermiddag naar huis rijdend (17.00-18.00) inderdaad geen live file info, alleen de verkeersinfo die via RDS gestuurd werd.
Dan is het een stuk leger op de kaart....



groen_duiven
Renault Clio Estate Energy dCi 90 Dynamique eco2 (met R-Link en achteruitrijcamera)
Applicatie: 11.346.3206684-8060 GPS: 2.18.911.318008
Kaart: Europe v11.05

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



arjens
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 25
Lid geworden op: 28 mar 2016 08:32
Actief als: particulier

Re: TomTom Live services verversen niet meer

Bericht door arjens »

Afgelopen tijd diverse malen verkeerde meldingen gekregen, gemelde files die er niet stonden of andersom.
Kwaliteit is bedroevend.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht