startprobleem laguna 1.9 dti /1999

Alle overige technische Laguna vragen
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic author
rwvdnat
1-hit-wonder
1-hit-wonder
Posts in topic: 1
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 okt 2011 09:50
Actief als: particulier

startprobleem laguna 1.9 dti /1999

Bericht door rwvdnat »

Model/uitvoering : __laguna rxi_____________
Bouwjaar : ___1999____________
Brandstof : ____diesel__dti_________
hallo kan iemand mij vertellen wat het probleem zou kunnen zijn?
als ik de auto wil starten moet ik eerst 2x gloeien,dan starten[rond laten komen]en weer starten dan slaat hij pas aan.
ik had het ook op vakantie naar Frankrijk we moesten tanken, toen dat gedaan was,starten en niet aanslaan, nog een keer starten en dan sloeg hij wel aan.de gloeibougies zijn goed dus weet ik niet wat het zou kunnen zijn.
ik heb deze auto al 7 jaar en van af het begin was dit alleen in de winter het probleem,
ook toen een nieuwe accu +gloeibougies er in gezet ,maar ik moest altijd 2x gloeien dan starten[rond laten komen]en weer starten en dan sloeg hij wel aan. in de zomer/lente had ik nooit geen probleem.
maar het probleem gaat zich nu al voor doen.
wie kan mij vertellen wat dit zou kunnen zijn? en hoe het eventueel is op te lossen.

alvast bedankt grtz.ron

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

BramvT
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 384
Lid geworden op: 08 mei 2010 12:14
Actief als: particulier
Locatie: Haarlem

Re: startprobleem laguna 1.9 dti /1999

Bericht door BramvT »

rwvdnat schreef:Model/uitvoering : __laguna rxi_____________
Bouwjaar : ___1999____________
Brandstof : ____diesel__dti_________
hallo kan iemand mij vertellen wat het probleem zou kunnen zijn?
als ik de auto wil starten moet ik eerst 2x gloeien,dan starten[rond laten komen]en weer starten dan slaat hij pas aan.
ik had het ook op vakantie naar Frankrijk we moesten tanken, toen dat gedaan was,starten en niet aanslaan, nog een keer starten en dan sloeg hij wel aan.de gloeibougies zijn goed dus weet ik niet wat het zou kunnen zijn.
ik heb deze auto al 7 jaar en van af het begin was dit alleen in de winter het probleem,
ook toen een nieuwe accu +gloeibougies er in gezet ,maar ik moest altijd 2x gloeien dan starten[rond laten komen]en weer starten en dan sloeg hij wel aan. in de zomer/lente had ik nooit geen probleem.
maar het probleem gaat zich nu al voor doen.
wie kan mij vertellen wat dit zou kunnen zijn? en hoe het eventueel is op te lossen.

alvast bedankt grtz.ron
Het schijnt een probleem te zijn van dit type motor, zie ook dit draadje : viewtopic.php?f=120&t=1760

En zelf heb ik vorig jaar ook al een draadje geopend over het slecht starten van mijn 1.9 DTI uit 2001...heb vorig jaar de brandstofleidingen laten vernieuwen, 4 nieuwe gloeibougies erin...en zelfs nog e.o.a. relais voor het starten, maar NIETS hielp.

Afgelopen zomer heb ik geen probleem gehad, maar echt lekker starten binnen 1 seconde (na voorgloeien) doet hij niet.
Maar goed, ik heb er mee leren leven.....gloei altijd 2x voor als het s'nachts koud is en wacht ook na het doven van het voorgloeilampje nog een paar seconden (nagloeien)...en dan start hij tot nu toe altijd wel.
De rest van de dag slaat hij dan wel na 1 tik al aan...pas als hij langer stilstaat heb je dat probleem. :?

Maar bij mijn Renaultdealer weten ze het ook niet...wellicht heeft het te maken met kleppen stellen of zo....terwijl andere monteurs weer roepen dat je de kleppen van een DTI niet hoeft te stellen. :doh:
Kangoo 1.2 - 16V bj 2004
----------------------------------------------------------------------------------------------------
Ex Renault's vanaf 1969 : R4 TL, R16-TS, R11-TL, R6-TL, R30 V6, sinds 2010 Kangoo DCI-82 pk.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

wesley015
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 1018
Lid geworden op: 17 okt 2009 13:29
Actief als: particulier

Re: startprobleem laguna 1.9 dti /1999

Bericht door wesley015 »

Al de brandstof pomp nagekeken op goede druk?
Gebruik eerst de zoekfunctie om naar een onderwerp te zoeken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

BramvT
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 384
Lid geworden op: 08 mei 2010 12:14
Actief als: particulier
Locatie: Haarlem

Re: startprobleem laguna 1.9 dti /1999

Bericht door BramvT »

wesley015 schreef:Al de brandstof pomp nagekeken op goede druk?
Je bedoeld die in de tank ? (als dit type die heeft tenminste) :think:
Kangoo 1.2 - 16V bj 2004
----------------------------------------------------------------------------------------------------
Ex Renault's vanaf 1969 : R4 TL, R16-TS, R11-TL, R6-TL, R30 V6, sinds 2010 Kangoo DCI-82 pk.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht