Gaan bagagerek en panoramadak samen?

Plaatwerk, uitdeuken, lassen, lakken, kleurnummers, spuiten, bekleding etc.
Forumregels
-Vermeld het type/model(!!) Renault in de posting
-Vul svp de gevraagde gegevens aan
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic author
Harm
lid
lid
Posts in topic: 5
Berichten: 632
Lid geworden op: 30 nov 2011 20:04
Actief als: particulier

Gaan bagagerek en panoramadak samen?

Bericht door Harm »

IMG_4134.JPG
Model/uitvoering : Megane II Grandtour met glazen panoramadak
Bouwjaar :2008

Voor mijn Megane II Grandtour met glazen panoramadak wil een bagagerek kopen, zodat in de vakanties de bagage goed achterin blijft met remmen en niet op de kinderen terecht komt. Nu lees ik op internet dat een bagagerek en een panoramadak niet samen kunnen.

Heeft iemand ervaring met een bagagerek of net in een Grandtour? En/of weet iemand waarom dit wel of niet samen zou kunnen met een panoramadak?

Alvast bedankt!
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Huidig: Renault Megane II Grandtour 1.6 16V Techline (2008), Renault Captur TCe 120 EDC Dynamique (2013)
Ex: Renault Megane I Break 1.6 16V RXi, Renault Clio S, Renault 5 GTS
Vroeger thuis: R4, R16TL, R16TS, R16TX, R20L, R20TL, R5GTL

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Estate2008
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 97
Lid geworden op: 24 apr 2011 17:28
Actief als: particulier

Re: Gaan bagagerek en panoramadak samen?

Bericht door Estate2008 »

Er moeten van die plastic kapje in het plafond zitten om dat rek in te haken. Zonder deze kan je het idd niet bevestigen. Maar de dealer kan je dit vertellen, en als je nou het onderdeel op kenteken besteld en je bij het ophalen vraagt of ze even willen laten zien hoe dit werkt ;-).

Wat ik zelf doe is bij het niet gebruiken van de afdekking is alle drie de hoofdsteunen helemaal omhoog.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Rossy
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 1
Berichten: 2825
Lid geworden op: 30 sep 2004 00:34
Actief als: particulier
Locatie: Emmeloord

Re: Gaan bagagerek en panoramadak samen?

Bericht door Rossy »

Het bagagerek wordt verkocht als accessoire en is dus niet op kenteken te bestellen.
Door de andere dakconstructie (dikkere en stevigere dakbogen) is het helaas niet mogelijk dit rek te gebruiken bij een auto met panoramisch glazen schuifdak.
Je zou eventueel een universeel rek welke gemonteerd wordt aan de hoofdsteunen kunnen gebruiken.
Deze zijn te verkrijgen bij Autostyle.
Te vinden bij "Transport > Kofferbak > Hondenrekken", dan zoeken naar W-rek, naar keuze met of zonder net.

Antonio.
Renault, a way of life!
-------------------------------------------------------------------------------------
Mijn auto's: R5 GTS Fashion '89, R5 GTX '87.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Harm
lid
lid
Posts in topic: 5
Berichten: 632
Lid geworden op: 30 nov 2011 20:04
Actief als: particulier

Re: Gaan bagagerek en panoramadak samen?

Bericht door Harm »

Bedankt allemaal voor jullie reacties. Inmiddels ben ik met wat speuren op internet en marktplaats een stuk verder gekomen: er bestaan 2 modellen bagagerek voor de Renault Megane Grandtour: eentje voor auto's zonder panoramadak en eentje voor auto's met een panoramadak.

Het eerste model is hoger en heeft twee 'knik's'/bochten aan de zijkant van het rek, het tweede model is lager en heeft maar 1 'knik'/bocht aan de zijkant van het rek (zie ook de foto's).

Het verschil zit 'm erin dat de Grandtour's met zo'n panoramadak dikkere dakbalken hebben en daar past het hoge rek niet in, maar het lage dus wel.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Huidig: Renault Megane II Grandtour 1.6 16V Techline (2008), Renault Captur TCe 120 EDC Dynamique (2013)
Ex: Renault Megane I Break 1.6 16V RXi, Renault Clio S, Renault 5 GTS
Vroeger thuis: R4, R16TL, R16TS, R16TX, R20L, R20TL, R5GTL

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

anton
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 1
Berichten: 21
Lid geworden op: 22 mei 2012 17:24
Actief als: particulier

Re: Gaan bagagerek en panoramadak samen?

Bericht door anton »

Hallo,en goede morgen,ik heb een vraag betreffende een bagagerek voor een kangoo grijs kenteken,dus met tussenschot dat uit twee delen bestaat,het betreft een kangoo uit 2008 nieuw model,renault dealer kan het niet vinden,heb een kangoo gehad uit 2004 die had wel zo,n rek.Het is van metaal.
Dan nog een vraag betreffende het nagelen van 1.5dci motor,motor heeft 130.oookm gelopen,heb al een toevoeging geprobeerd,maar het wordt niet minder,alleen met shell v power enige verbetering.met koude motor is het erger,ook blijft het toerental af en toe hangen bij opschakelen,ik heb nog 5 maanden bovag garantie.
De dealer zegt dat het normaal is bij dit soort motoren.
Hoop dat iemand mij verder kan helpen.Vrgr Anton

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Harm
lid
lid
Posts in topic: 5
Berichten: 632
Lid geworden op: 30 nov 2011 20:04
Actief als: particulier

Re: Gaan bagagerek en panoramadak samen?

Bericht door Harm »

Beste Anton,

Je zou eens kunnen kijken op deze site www.webshoprenault.nl , daar staan erg veel zaken die je kunt bestellen voor Renaults. En als het er niet op staat even contact met ze zoeken via het contactformulier op die site en je vraag stellen, mij hebben ze ook al een keer goed kunnen helpen aan iets (wat niet op de site stond).

In de gauwigheid vond ik in ieder geval dit al:
http://webshoprenault.nl/product/26426- ... artid=8741

Klik op Kangoo II Express en je vindt allerlei zaken die leverbaar zijn voor jouw auto.

De vraag over je 1.5 dCI motor weet ik niet, maar ik zou je aanraden daar even een helemaal nieuwe vraag van te maken en dan in het hoofdstukje 'motor en aandrijving', dan is het makkelijker te vinden en krijg je eerder antwoord.

Succes, groeten, Harm
Huidig: Renault Megane II Grandtour 1.6 16V Techline (2008), Renault Captur TCe 120 EDC Dynamique (2013)
Ex: Renault Megane I Break 1.6 16V RXi, Renault Clio S, Renault 5 GTS
Vroeger thuis: R4, R16TL, R16TS, R16TX, R20L, R20TL, R5GTL

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



smullie
1-hit-wonder
1-hit-wonder
Posts in topic: 1
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 apr 2015 19:37
Actief als: particulier

Re: Gaan bagagerek en panoramadak samen?

Bericht door smullie »

Beste Harm,

Heb jij voor mij het artikelnummer van renault voor het hondenrek met panoramisch schuifdak.
Alvast bedankt.

gr Boy

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Harm
lid
lid
Posts in topic: 5
Berichten: 632
Lid geworden op: 30 nov 2011 20:04
Actief als: particulier

Re: Gaan bagagerek en panoramadak samen?

Bericht door Harm »

Beste Boy,

Ik heb even gekeken, maar helaas kan ik geen nummer vinden op het rek, sorry. Ik heb nog wel een paar foto's voor je, zodat je goed kunt zien hoe hij eruit ziet.

Bij de Renault dealer moeten ze het wel op kunnen zoeken in het systeem onder 'bagagerek' of 'scheidingsrek' voor de Megane II Grandtour.

Verder zijn ze af en toe wel tweedehands te vinden, zoals deze. Alhoewel hij grotere gaten lijkt te hebben dan mijn rek is het volgens mij wel dezelfde verder. Wel behoorlijk aan de prijs.
http://www.tweedehands.nl/auto-onderdel ... 57846.html

En dit is dus helaas niet de goede, met een hele nette prijs, maar helaas is deze voor een Grandtour zonder glazen dak
http://www.marktplaats.nl/a/auto-divers ... ousPage=lr

Succes, groeten, Harm
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Huidig: Renault Megane II Grandtour 1.6 16V Techline (2008), Renault Captur TCe 120 EDC Dynamique (2013)
Ex: Renault Megane I Break 1.6 16V RXi, Renault Clio S, Renault 5 GTS
Vroeger thuis: R4, R16TL, R16TS, R16TX, R20L, R20TL, R5GTL

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht