Renault Espace motor probleem
-
Topic author - Lid - en hoppa, logo 2
- Posts in topic: 17
- Berichten: 119
- Lid geworden op: 13 feb 2012 17:19
- Actief als: particulier
Renault Espace motor probleem
Model/uitvoering : Espace _
Bouwjaar : 1998 _
Brandstof : LPG G3 _
Bouwjaar : 1998 _
Brandstof : LPG G3 _
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gouden Bahco
- Posts in topic: 3
- Berichten: 16030
- Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
- Actief als: particulier
- Locatie: Someren
Re: Renault Espace motor probleem
De bobines willen nog wel eens stuk gaan, zitten er volgens mij 2 op die elk 2cilinders aansturen.
Probeer met lopende motor met een tang de bougiekabels iets los te trekken, doet 1 cilinder niet mee merk je dat meteen.
Probeer met lopende motor met een tang de bougiekabels iets los te trekken, doet 1 cilinder niet mee merk je dat meteen.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 9
- Berichten: 6852
- Lid geworden op: 04 okt 2009 11:49
- Actief als: particulier
- Locatie: Heemstede
Re: Renault Espace motor probleem
Ja, en zolang de motor nog niet goed loopt maar niet op gas gaan rijden want als je een backfire krijgt gaat er nog meer kapot.
SUC6
SUC6
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - Lid - en hoppa, logo 2
- Posts in topic: 17
- Berichten: 119
- Lid geworden op: 13 feb 2012 17:19
- Actief als: particulier
Re: Renault Espace motor probleem
Wellicht nog even ten overvloede, maar het lampje van het inspuitsysteem blijft branden.
Volgens de ANWB kon dat van alles zijn....
Enig idee? voordat ik van alles vervang voor niks.
Vr groet!
Volgens de ANWB kon dat van alles zijn....
Enig idee? voordat ik van alles vervang voor niks.
Vr groet!
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 9
- Berichten: 6852
- Lid geworden op: 04 okt 2009 11:49
- Actief als: particulier
- Locatie: Heemstede
Re: Renault Espace motor probleem
JasperK, je zult eerst een goede diagnose laten stellen, het op goed geluk vervangen van onderdelen kost meestal veel geld voor je probleem is opgelost. Heb je nog garantie? ga dan terug naar de verkoper.
SUC6
SUC6
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - Lid - en hoppa, logo 2
- Posts in topic: 17
- Berichten: 119
- Lid geworden op: 13 feb 2012 17:19
- Actief als: particulier
Re: Renault Espace motor probleem
Vandaag de auto laten uitlezen.
Foutcode: persluchtsensor.
Monteur dacht aan gasklephuis vervuild + vaccuumslangen verstopt.
Is dat veel werk om het gasklephuis te demonteren?
Vlgs mij niet heel erg toegankelijk...
Foutcode: persluchtsensor.
Monteur dacht aan gasklephuis vervuild + vaccuumslangen verstopt.
Is dat veel werk om het gasklephuis te demonteren?
Vlgs mij niet heel erg toegankelijk...
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gouden Bahco
- Posts in topic: 3
- Berichten: 16030
- Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
- Actief als: particulier
- Locatie: Someren
Re: Renault Espace motor probleem
Is het vacuumslangetje van de mapsensor naar het inlaatspruitstuk niet gescheurd? Zie je heel vaak. Ook de mapsensor zelf kan defect zijn. Een verstopt vacuumslang is erg onwaarschijnlijk, en een vervuilde gasklep lijkt me ook niet de oorzaak.
Bekend probleem van de 8kleppers is het genoemde vacuumslang inlaatspruitstuk.
Bekend probleem van de 8kleppers is het genoemde vacuumslang inlaatspruitstuk.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - Lid - en hoppa, logo 2
- Posts in topic: 17
- Berichten: 119
- Lid geworden op: 13 feb 2012 17:19
- Actief als: particulier
Re: Renault Espace motor probleem
Waar kan ik die ongeveer vinden?
Voordat ik me een breuk zoek
Zal morgen eens op zoek gaan.
Voordat ik me een breuk zoek
Zal morgen eens op zoek gaan.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gouden Bahco
- Posts in topic: 3
- Berichten: 16030
- Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
- Actief als: particulier
- Locatie: Someren
Re: Renault Espace motor probleem
Kan niet missen, van het inlaatspruitstuk naar de MAP sensor. Is maar 1 slangetje die zo gaat.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 9
- Berichten: 6852
- Lid geworden op: 04 okt 2009 11:49
- Actief als: particulier
- Locatie: Heemstede
Re: Renault Espace motor probleem
En de MAP sensor is een plat rechthoekig doosje met een 3-polige stekker en onderop een aansluiting voor het vacuumslangetje/leiding.
SUC6
SUC6
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - Lid - en hoppa, logo 2
- Posts in topic: 17
- Berichten: 119
- Lid geworden op: 13 feb 2012 17:19
- Actief als: particulier
Re: Renault Espace motor probleem
Nou even een update.
Gisteren MAP sensor vervangen + slangen gecontroleerd allemaal prima.
Luchtfilterhuis vervangen, oude was ontploft ivm backfire oude eigenaar...
Luchttemp sensor hing los, weer terug gezet.
Gasklephuis verwijderd + LPG verstuiver schoongemaakt.
Plastic stukje op spruitstuk schoongemaakt.
Stappenmotor weer verwijderd en pakking vervangen.
Alle stekkers ingespoten met WD40.
Probleem is niet weg, nog steeds foutcode persluchtsensor.
Auto starte wel sneller en probeerd wel even op toeren te blijven maar helaas zakte ie snel weer terug, loopt net als een slechte v8 stationair.
LPG loopt ie fantastisch alleen 2 x zo hard stationair als voor die tijd..... *raar* wel stabiel toerental.
Benzine blijft een probleem.
Wellicht injectorrails eens verwijderen? IVM vervuiling benzinesysteem..
Kan iemand me daar even wegwijs in maken.... heb geen idee waar ie vastzit (rare hoek)
Hiervoor hadden we een escort en daar ligt ie zowat op het blok.
@ WillemS mijn MAP sensor heeft een 2 polige aansluiting/stekker.
+ andere slang v/d MAP sensor loopt naar een soort zwarte beker voorin de auto.
Vr groet!
Gisteren MAP sensor vervangen + slangen gecontroleerd allemaal prima.
Luchtfilterhuis vervangen, oude was ontploft ivm backfire oude eigenaar...
Luchttemp sensor hing los, weer terug gezet.
Gasklephuis verwijderd + LPG verstuiver schoongemaakt.
Plastic stukje op spruitstuk schoongemaakt.
Stappenmotor weer verwijderd en pakking vervangen.
Alle stekkers ingespoten met WD40.
Probleem is niet weg, nog steeds foutcode persluchtsensor.
Auto starte wel sneller en probeerd wel even op toeren te blijven maar helaas zakte ie snel weer terug, loopt net als een slechte v8 stationair.
LPG loopt ie fantastisch alleen 2 x zo hard stationair als voor die tijd..... *raar* wel stabiel toerental.
Benzine blijft een probleem.
Wellicht injectorrails eens verwijderen? IVM vervuiling benzinesysteem..
Kan iemand me daar even wegwijs in maken.... heb geen idee waar ie vastzit (rare hoek)
Hiervoor hadden we een escort en daar ligt ie zowat op het blok.
@ WillemS mijn MAP sensor heeft een 2 polige aansluiting/stekker.
+ andere slang v/d MAP sensor loopt naar een soort zwarte beker voorin de auto.
Vr groet!
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 9
- Berichten: 6852
- Lid geworden op: 04 okt 2009 11:49
- Actief als: particulier
- Locatie: Heemstede
Re: Renault Espace motor probleem
Die zwarte beker is het damp-absorptievat van de brandstof, kijk die ook goed na. Zo'n Backfire heeft vaak ver strekkende gevolgen voor alle onderdelen die het raakt.
SUC6
SUC6
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - Lid - en hoppa, logo 2
- Posts in topic: 17
- Berichten: 119
- Lid geworden op: 13 feb 2012 17:19
- Actief als: particulier
Re: Renault Espace motor probleem
Het stomme is dat die backfire al is geweest bij de vorige eigenaar.
De auto heeft het 3 maanden prima gedaan zonder problemen.
Voor zover ik beschadigingen kon zien heb ik deze gemaakt o.a. het luchtfilterhuis.
Kan ik de injectorrails doorblazen met perslucht bijv? als ik de aanvoerleiding loshaal.
De auto heeft het 3 maanden prima gedaan zonder problemen.
Voor zover ik beschadigingen kon zien heb ik deze gemaakt o.a. het luchtfilterhuis.
Kan ik de injectorrails doorblazen met perslucht bijv? als ik de aanvoerleiding loshaal.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 9
- Berichten: 6852
- Lid geworden op: 04 okt 2009 11:49
- Actief als: particulier
- Locatie: Heemstede
Re: Renault Espace motor probleem
En dan de vuiligheid in je injektoren blazen?
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - Lid - en hoppa, logo 2
- Posts in topic: 17
- Berichten: 119
- Lid geworden op: 13 feb 2012 17:19
- Actief als: particulier
Re: Renault Espace motor probleem
Even een update:
Vandaag nog wat laatste - contacten opgeschuurd en schoongemaakt.
Ik heb de auto gestart, en probleem zelfde.
Nu heb ik de stekker v/d stappenmotor eruit gehaald tijdens het lopen v/d motor.
Liep gelijk goed stationair........... geen raar gebolder meer.
Na +- 5 min zakte ie wel terug, maar minder erg dan met stekker v/d stappenmotor erin.
Kan ik hieruit concluderen dat mijn stappenmotor de geest heeft gegeven?
Vriendelijke groet,
Jasper
Vandaag nog wat laatste - contacten opgeschuurd en schoongemaakt.
Ik heb de auto gestart, en probleem zelfde.
Nu heb ik de stekker v/d stappenmotor eruit gehaald tijdens het lopen v/d motor.
Liep gelijk goed stationair........... geen raar gebolder meer.
Na +- 5 min zakte ie wel terug, maar minder erg dan met stekker v/d stappenmotor erin.
Kan ik hieruit concluderen dat mijn stappenmotor de geest heeft gegeven?
Vriendelijke groet,
Jasper
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 9
- Berichten: 6852
- Lid geworden op: 04 okt 2009 11:49
- Actief als: particulier
- Locatie: Heemstede
Re: Renault Espace motor probleem
Zou kunnen, maar het kan ook zijn dat de stappenmotor "ingeleerd" moet worden. M.a.w. de ECU moet de stand van de gasklep herkennen.
Even langs de garage zou ik doen.
SUC6
Even langs de garage zou ik doen.
SUC6
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - Lid - en hoppa, logo 2
- Posts in topic: 17
- Berichten: 119
- Lid geworden op: 13 feb 2012 17:19
- Actief als: particulier
Re: Renault Espace motor probleem
Hallo,
Gas stationair nu prima, maar zakt ook weg na +- aantal minuten.
Reageert dan slecht op gas geven etc.
Zelfde probleem als met benzine.
Heb stappenmotor eraf gehaald en aangesloten op een 9v blokje.
Pinnetje slaat slechts 1a2 mm uit.... ook met 4,5v zelfde uitslag.
Weerstand stappenmotor = 9 ohm.
Geen idee of dit normaal is?
Spanning tijdens loop op stekker stappenmotor is +- 12v.
Iemand enig idee wat nu?
Vr groet,
Jasper
Gas stationair nu prima, maar zakt ook weg na +- aantal minuten.
Reageert dan slecht op gas geven etc.
Zelfde probleem als met benzine.
Heb stappenmotor eraf gehaald en aangesloten op een 9v blokje.
Pinnetje slaat slechts 1a2 mm uit.... ook met 4,5v zelfde uitslag.
Weerstand stappenmotor = 9 ohm.
Geen idee of dit normaal is?
Spanning tijdens loop op stekker stappenmotor is +- 12v.
Iemand enig idee wat nu?
Vr groet,
Jasper
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - Lid - en hoppa, logo 2
- Posts in topic: 17
- Berichten: 119
- Lid geworden op: 13 feb 2012 17:19
- Actief als: particulier
Re: Renault Espace motor probleem
Even een update:
MAP sensor vervangen voor nieuwe.
ECU gereset.
Vaccuumslangen vervangen.
Nu start en loopt de auto perfect!
Maarrrrrrr, het stationaire toerental wordt verhoogd bij het afremmen.
De auto houdt deze dan ook hoog (+- 1500 rpm warm en koud geen verschil), af en toe zaagt ie iets en probeert de motor het naar beneden bij te stellen maar lang niet altijd!.
Als ik een dotje gas geef bij een stoplicht bijvoorbeeld zakt hij wel terug naar het goede stationaire toerental...
Verder tijdens het rijden geen problemen, motor houdt niet in oid.
Zou dan toch de stappenmotor de geest gegeven hebben?
Of vermoeden jullie een andere oorzaak?
Graag even jullie input! Zodat ik weer fris op weg kan
Vriendelijke groet Jasper
MAP sensor vervangen voor nieuwe.
ECU gereset.
Vaccuumslangen vervangen.
Nu start en loopt de auto perfect!
Maarrrrrrr, het stationaire toerental wordt verhoogd bij het afremmen.
De auto houdt deze dan ook hoog (+- 1500 rpm warm en koud geen verschil), af en toe zaagt ie iets en probeert de motor het naar beneden bij te stellen maar lang niet altijd!.
Als ik een dotje gas geef bij een stoplicht bijvoorbeeld zakt hij wel terug naar het goede stationaire toerental...
Verder tijdens het rijden geen problemen, motor houdt niet in oid.
Zou dan toch de stappenmotor de geest gegeven hebben?
Of vermoeden jullie een andere oorzaak?
Graag even jullie input! Zodat ik weer fris op weg kan
Vriendelijke groet Jasper
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 9
- Berichten: 6852
- Lid geworden op: 04 okt 2009 11:49
- Actief als: particulier
- Locatie: Heemstede
Re: Renault Espace motor probleem
Als de ECU is ge-reset, dan dien je een speciale cyclus te rijden om de adaptieve waarden weer in te stellen.
Verhoogd toerental bij afremmen kan ook luchtlekkage zijn in de leiding van de rembekrachtiging.
SUC6
Verhoogd toerental bij afremmen kan ook luchtlekkage zijn in de leiding van de rembekrachtiging.
SUC6
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - Lid - en hoppa, logo 2
- Posts in topic: 17
- Berichten: 119
- Lid geworden op: 13 feb 2012 17:19
- Actief als: particulier
Re: Renault Espace motor probleem
Weet je toevallig ook hoe die cyclus precies gaat?
Zal ook de remslang even checken.
Zal ook de remslang even checken.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 1
- Berichten: 3184
- Lid geworden op: 30 mar 2009 10:34
- Actief als: particulier
Re: Renault Espace motor probleem
Vroeger had ik ook enkele wagens op LPG. De laatste had ook last van backfires. Ik heb het luchtfilterhuis nooit vast gezet zodat bij backfire de slang loskwam en de druk wegkon.
Hiermee is je prob natuurlijk niet opgelost... Was dat inleren niet gewoon stationnair vanaf koude motor laten warmdraaien en daarna gewoon gaan rijden? En eerst batterij x tijd loskoppelen?
Hiermee is je prob natuurlijk niet opgelost... Was dat inleren niet gewoon stationnair vanaf koude motor laten warmdraaien en daarna gewoon gaan rijden? En eerst batterij x tijd loskoppelen?
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - Lid - en hoppa, logo 2
- Posts in topic: 17
- Berichten: 119
- Lid geworden op: 13 feb 2012 17:19
- Actief als: particulier
Re: Renault Espace motor probleem
Dat heb ik dus ook gedaan....
Paar keer uit laten rollen etc.
Paar keer uit laten rollen etc.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid - eerste logo binnen
- Posts in topic: 1
- Berichten: 12
- Lid geworden op: 07 mar 2012 09:07
- Actief als: particulier
-
Topic author - Lid - en hoppa, logo 2
- Posts in topic: 17
- Berichten: 119
- Lid geworden op: 13 feb 2012 17:19
- Actief als: particulier
Re: Renault Espace motor probleem
2.0 / 8 klepper
motorcode f3r.
motorcode f3r.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - Lid - en hoppa, logo 2
- Posts in topic: 17
- Berichten: 119
- Lid geworden op: 13 feb 2012 17:19
- Actief als: particulier
Re: Renault Espace motor probleem
Goed nog even een update.
Van de week last van een backfire, dus schijtzat als dat ik ervan ben bevriende monteur opgebeld en op zoek.
Hij dacht idd ook valse lucht, dus met remmenreiniger op zoek.
Inlaat prima in orde, maarrr de aansluiting van de LPG verstuiver op het gasklephuis lekt.
Dus vandaag maar eens dichten, en opnieuw proberen.
Ik vroeg me af of mensen ervaring hebben met flashlube.
Ik wil dit nl graag op onze espace, daar deze nu nog prima is qua kleppen e.d. (8 klepper uitvoering)
Ik heb 1 tuitje (hier zit nu een plastic dopje op) over op het plastic stukje waar ook de map sensor + rembekrachtiger opzit, kan ik deze hiervoor gebruiken?
Of moet ik een gaatje maken na de smoorklep? Of zit er ergens anders een aansluiting?
Vriendelijke groet,
Jasper
Van de week last van een backfire, dus schijtzat als dat ik ervan ben bevriende monteur opgebeld en op zoek.
Hij dacht idd ook valse lucht, dus met remmenreiniger op zoek.
Inlaat prima in orde, maarrr de aansluiting van de LPG verstuiver op het gasklephuis lekt.
Dus vandaag maar eens dichten, en opnieuw proberen.
Ik vroeg me af of mensen ervaring hebben met flashlube.
Ik wil dit nl graag op onze espace, daar deze nu nog prima is qua kleppen e.d. (8 klepper uitvoering)
Ik heb 1 tuitje (hier zit nu een plastic dopje op) over op het plastic stukje waar ook de map sensor + rembekrachtiger opzit, kan ik deze hiervoor gebruiken?
Of moet ik een gaatje maken na de smoorklep? Of zit er ergens anders een aansluiting?
Vriendelijke groet,
Jasper
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 9
- Berichten: 6852
- Lid geworden op: 04 okt 2009 11:49
- Actief als: particulier
- Locatie: Heemstede
Re: Renault Espace motor probleem
Ik zou even naar een LPG-specialist gaan en het hem vragen.
SUC6
mvg
WillemS
SUC6
mvg
WillemS
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - Lid - en hoppa, logo 2
- Posts in topic: 17
- Berichten: 119
- Lid geworden op: 13 feb 2012 17:19
- Actief als: particulier
Re: Renault Espace motor probleem
Zo vandaag weer even met de auto bezig geweest.
Vaccuumlek is gedicht.
Stappenmotor aan regelbare DC voeding gehangen, gaat onder invloed van verhoging van spanning verder/minder ver open dus deze is ok.
Bougiekabels doorgemeten allemaal 1800 a 1850 ohm (1,8k)
De lange ietsje meer cil 4 d8 ik. rond de 1900 ohm
Bobines tussen de pennen voor de bougies
Bobine 1: 8000 ohm
Bobine 2: 9000 ohm
De 3 aansluitingen: bovenop de bobine (12v stekker) tussen alle polen 0 ohm voor beide bobines.
Lambdasonde rond de 4 a 2mV (soms uitschieters naar 200 / 300mV)
Eurogas computer opengeschroef, geen rotte contacten oid.
Nu valt me op dat na het dichten van het vaccuumlek de motor niet meer gelijkmatig stationair te hard loopt maar ALLEEN als de motor warm is begint te zagen voor een stoplicht.
De eerste 2km met koude motor verlopen probleemloos..... prachtig stationair toerental, maar naar mate dus de motor warm wordt begint de ellende.
Wellicht lambdasonde defect? (deze werkt toch optimaal rond de 300 celcius als ik me niet vergis? dus bij warme motor.)
Wou em nog even afkoppelen om te zien hoe eea dan gaat maar kom met gekeusde rib helaas niet onder de auto.
Verbruik is overgins niet schrikbarend hoog. +- 1/10 a 12 op bezine
Wellicht kan iemand hier iets meer over zeggen? Ik tast nu compleet in het duister.
Vriendelijke groet,
Jasper
Vaccuumlek is gedicht.
Stappenmotor aan regelbare DC voeding gehangen, gaat onder invloed van verhoging van spanning verder/minder ver open dus deze is ok.
Bougiekabels doorgemeten allemaal 1800 a 1850 ohm (1,8k)
De lange ietsje meer cil 4 d8 ik. rond de 1900 ohm
Bobines tussen de pennen voor de bougies
Bobine 1: 8000 ohm
Bobine 2: 9000 ohm
De 3 aansluitingen: bovenop de bobine (12v stekker) tussen alle polen 0 ohm voor beide bobines.
Lambdasonde rond de 4 a 2mV (soms uitschieters naar 200 / 300mV)
Eurogas computer opengeschroef, geen rotte contacten oid.
Nu valt me op dat na het dichten van het vaccuumlek de motor niet meer gelijkmatig stationair te hard loopt maar ALLEEN als de motor warm is begint te zagen voor een stoplicht.
De eerste 2km met koude motor verlopen probleemloos..... prachtig stationair toerental, maar naar mate dus de motor warm wordt begint de ellende.
Wellicht lambdasonde defect? (deze werkt toch optimaal rond de 300 celcius als ik me niet vergis? dus bij warme motor.)
Wou em nog even afkoppelen om te zien hoe eea dan gaat maar kom met gekeusde rib helaas niet onder de auto.
Verbruik is overgins niet schrikbarend hoog. +- 1/10 a 12 op bezine
Wellicht kan iemand hier iets meer over zeggen? Ik tast nu compleet in het duister.
Vriendelijke groet,
Jasper
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - Lid - en hoppa, logo 2
- Posts in topic: 17
- Berichten: 119
- Lid geworden op: 13 feb 2012 17:19
- Actief als: particulier
Re: Renault Espace motor probleem
Even een aanvulling op mijn vorige bericht.
Waardes lamdasonde zijn niet goed vermeld.
Moet zijn schommelt tussen de 0,3 en 0,45 volt.
De stappenmotor (op het spruitstuk) krijgt constant 13,3 volt, hoort dat zo?
Wanneer ik de stekker verwijder en de motor op de noodloop laat lopen heeft deze ineens meer vermogen en trekt aanzienlijk sneller door, de waarde van de lambdasonde veranderd echter stationair niet (0,3 - 0,45 volt)
Maar blijft stationair nog zagen ook met stekker van de stappenmotor eraf.
Haal ik dan de stekker los van de sensor op het gasklephuis (potentiometer d8 ik? klein rond ding.) is het gezaag weg maar de toeren nog wel te hoog maar stabiel...
Motorstoringslampje gaat alleen branden bij verwijderen stekkers en brand verder niet/nooit.
Wie o wie?
Ik zit met mijn handen in het haar.
Kan de renaultdealer nog meer fouten uitlezen dan een "huis tuin en keuken dealer"?
En wellicht de ECU op de uitgangspositie zetten?
Vriendelijke groet,
Jasper.
Waardes lamdasonde zijn niet goed vermeld.
Moet zijn schommelt tussen de 0,3 en 0,45 volt.
De stappenmotor (op het spruitstuk) krijgt constant 13,3 volt, hoort dat zo?
Wanneer ik de stekker verwijder en de motor op de noodloop laat lopen heeft deze ineens meer vermogen en trekt aanzienlijk sneller door, de waarde van de lambdasonde veranderd echter stationair niet (0,3 - 0,45 volt)
Maar blijft stationair nog zagen ook met stekker van de stappenmotor eraf.
Haal ik dan de stekker los van de sensor op het gasklephuis (potentiometer d8 ik? klein rond ding.) is het gezaag weg maar de toeren nog wel te hoog maar stabiel...
Motorstoringslampje gaat alleen branden bij verwijderen stekkers en brand verder niet/nooit.
Wie o wie?
Ik zit met mijn handen in het haar.
Kan de renaultdealer nog meer fouten uitlezen dan een "huis tuin en keuken dealer"?
En wellicht de ECU op de uitgangspositie zetten?
Vriendelijke groet,
Jasper.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - Lid - en hoppa, logo 2
- Posts in topic: 17
- Berichten: 119
- Lid geworden op: 13 feb 2012 17:19
- Actief als: particulier
Re: Renault Espace motor probleem
Even nog een update:
Net even de waarde opgezocht van de potentiometer.
Voorgeschreven is 600-1500 ohm (volgens google) gas dicht/volledig open
Mijn potentiometer begint bij 1100 ohm en loopt bij gasklep vol open op tot 2300 ohm.
Lijkt me niet goed?
Ivm verstoord signaal naar rest van inspuitsysteem / nullastregelklep.
-Jasper
Net even de waarde opgezocht van de potentiometer.
Voorgeschreven is 600-1500 ohm (volgens google) gas dicht/volledig open
Mijn potentiometer begint bij 1100 ohm en loopt bij gasklep vol open op tot 2300 ohm.
Lijkt me niet goed?
Ivm verstoord signaal naar rest van inspuitsysteem / nullastregelklep.
-Jasper
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 9
- Berichten: 6852
- Lid geworden op: 04 okt 2009 11:49
- Actief als: particulier
- Locatie: Heemstede
Re: Renault Espace motor probleem
Denk dat de potmeter vd gasklep defekt is.
En, ja de Dealer kan veel meer uilezen met de Clip, tenzij de universeel garage ook een clip heeft.
SUC6
En, ja de Dealer kan veel meer uilezen met de Clip, tenzij de universeel garage ook een clip heeft.
SUC6
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - Lid - en hoppa, logo 2
- Posts in topic: 17
- Berichten: 119
- Lid geworden op: 13 feb 2012 17:19
- Actief als: particulier
Re: Renault Espace motor probleem
Even een update,
Gisteren 2e hands schoongemaakt gasklpehuis geinstalleerd.
Alles extra afgedicht met hittebestendige silliconenkit, ECU reset uitgevoerd.
Vandaag 1e stuk gereden, probleem is weg en loopt en blijft mooi lopen.
Morgen even gas ECU opnieuw inleren en we kunnen weer tanken voor 77 ct ipv 1,77 euro.
Bedankt voor alle informatie!
Vriendelijke groet,
Jasper
Gisteren 2e hands schoongemaakt gasklpehuis geinstalleerd.
Alles extra afgedicht met hittebestendige silliconenkit, ECU reset uitgevoerd.
Vandaag 1e stuk gereden, probleem is weg en loopt en blijft mooi lopen.
Morgen even gas ECU opnieuw inleren en we kunnen weer tanken voor 77 ct ipv 1,77 euro.
Bedankt voor alle informatie!
Vriendelijke groet,
Jasper
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 0 Reacties
- 249 Weergaves
-
Laatste bericht door JohnM
-
- 1 Reacties
- 218 Weergaves
-
Laatste bericht door mechanic
-
- 1 Reacties
- 286 Weergaves
-
Laatste bericht door mechanic
-
- 7 Reacties
- 299 Weergaves
-
Laatste bericht door Pepone
-
- 6 Reacties
- 305 Weergaves
-
Laatste bericht door martinefrank
-
- 6 Reacties
- 673 Weergaves
-
Laatste bericht door carlo81
-
- 6 Reacties
- 437 Weergaves
-
Laatste bericht door MJMannes