olie koelvloeistof en versnellingsbakolie

Zit het onder de motorkap en is het niet elektrisch ? Dan is dit de juiste rubriek
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic author
renaulthenk
lid
lid
Posts in topic: 7
Berichten: 130
Lid geworden op: 06 nov 2010 18:35
Actief als: particulier

olie koelvloeistof en versnellingsbakolie

Bericht door renaulthenk »

Model/uitvoering : _Grand Scenic 2.0 16V
Bouwjaar : _2004
Brandstof : _Benzine
Hallo iedereen,
Ik wil aankomende weekend mijn auto een grote beurt geven en daarom heb ik al onderdelen besteld bij Mister-Auto.
Ik wil zelf mijn olie vervangen met het oliefilter de Olie die ik ophaal is van Kroon 5W40 is dat de goede olie.
Moet ik ook de carterplug vernieuwen of kan het alleen met een nieuwe carterring want op de site van Mister-auto staat alleen de complete set (carterplug+Ring)
Mijn koelvloeistof wil ik ook vervangen en dat is ook van Kroon nu is mijn vraag hoe kan ik dat het beste doen in verband met het ontluchten en ook het laten leeg lopen van de radiateur en hoeveel heb ik nodig is 5 liter genoeg.
De versnellingsbakolie wil ik ook vernieuwen ook de olie van Kroon hoe moet ik dat aanpakken het is een handgeschakeldebak met 6 versnellingen.
Wil ook de remvloeistof vervangen ook de vloeistof van Kroon nu heb ik van een kennis een appararaat gekregen en die kon mij alleen vertellen dat het voor het vervangen van remvloeistof is maar weet niet hoe hij het gebruiken moet.
Het apparaat zit in een koffertje met een soort pistool met een manometer en een witte beker erop en wat slangen en wat andere nippels kan iemand even uitleggen hoe ik dat moet gebruiken want ik hoorde dat ik het dan alleen kan ontluchten wat wel zo makkelijk is.
Nou is mijn vraag is de Kroon olie ook een hele goede olie voor mijn auto want hij heeft 218000km gelopen en volgende maand moet hij mij en mijn gezin met de caravan weer naar Zuid-Frankrijk brengen en weer terug daarom wil ik hem nou een beetje verwennen in de hoop dat hij dat waardeert.
Zo dit is een heel verhaal en ik hoop dat iemand de moeite neemt om het te lezen.

Groetjes Henk.
ex total loss Renault Grand Scenic 2.0 16V 2004 benzine in afwachting van een Renault Captur HH 1,2 EDC met extra Toeters en Bellen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 8
Berichten: 16033
Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
Actief als: particulier
Locatie: Someren

Re: olie koelvloeistof en versnellingsbakolie

Bericht door mechanic »

Inderdaad een heel verhaal, maar dat maakt niet uit.

Als je de olie vervangt, volstaat het vervangen van de carterplug ring, je hoeft dus niet de hele plug te vervangen. Doe hier geen koperen ring tussen, maar een "luxe" met een rubber randje. Bij de dealer te halen oor €1,50 ofzo..
Het olie filter is bereikbaar via de onderkant van de auto. Smeer op de ring van het nieuwe filter een laagje olie zodat het rubber soepel blijft. Draai het filter tot je voelt dat deze aan ligt, en dan 3/4slag verder. Staat ook op het filter.
De hoeveelheid motorolie voor de 2.0 16V is 5,4L als je het filter ook vervangt. Kroon olie is prima, 05W40, of 10W40 lust de auto het liefst. Let op de acea specificatie. Jou geval acea a3.

Koelvloeistof vervangen dient elke 4jaar of 120.000km te gebeuren, meestal blijft die een jaar langer zitten en wordt bij de distributieriem wissel de waterpomp incl koelvloeistof vervangen. Wil je dit toch doen, dan tap op je op het laagste punt het systeem af. Zitten geen nippels op om af te tappen, dus een slang losnemen is de beste manier. Onderste radiateur slang bijvoorbeeld. Haal wel de dop van je expansievat af anders stroomt het niet leeg. Je krijgt echter nooit je volledige systeem leeg. Vullen gewoon via het expansievat en ontluchten met 1 boutje op je thermostaathuis. Als daar KVS uitkomt boutje terug, afvullen tot maximum, laten draaien ( zonder airco ) tot de koelvin in slaag, af laten koelen en indien nodig weer op maximum brengen! Ook checken of je kachel warm wordt.

De bak olie zou ik niet verversen, is in principe niet nodig. Afhankelijk van je type bak is er een speciaal peilstokje voor, of je vult de precieze hoeveelheid die erin moet. Ga je dit toch doen, aftapplug losdraaien en de koperen ring vervangen. Vullen via de plastic schroefnippel op de bak, volgens mij naast de linker aandrijfas.

De remvloeistof is geen overbodige luxe, en dient ook elke 4jaar of 120.000km vervangen te worden. Met een caravan en de mooie bergen in Frankrijk moet je ook kunnen stoppen. Een speciaal apparaat hiervoor is makkelijk, maar met zn tweeën op de ouderwetse manier is ook goed te doen. Eentje pompen en op druk houden, ander de nippel open draaien. Wel goed opletten dat je het reservoir tijdig bijvult. Gebruik een DOT-4 remvloeistof. Meestal gaat er een 0.3L doorheen wil je het goed doen. Volgorde voor ontluchten: RA,LA,RV,LV..

Voor dat je op vakantie gaat, natuurlijk ook de verlichting van de auto,caravan, en de RESERVE lampen nalopen.
Banden controleren, ook reserve en van de caravan natuurlijk, incl spanning. Remmen, airco, ruitenwissers, uitlaat, ophaning etc etc..
Een beurt is niet alleen vloeistoffen verversen!!

Alvast een goede reis en vakantie :wink:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
renaulthenk
lid
lid
Posts in topic: 7
Berichten: 130
Lid geworden op: 06 nov 2010 18:35
Actief als: particulier

Re: olie koelvloeistof en versnellingsbakolie

Bericht door renaulthenk »

Hallo Mechanic,
Ik wil even reageren op jou verhaal wat ik heel erg waardeer hoe je het duidelijk uitlegt.
Maar ik heb nog een 2 tal vragen waarom moet ik de versnellingsbakolie niet verversen je gaat de auto ook olie verversen en waarom niet de versnellingsbak want die olie wordt toch ook oud.
De volgende vraag is hoe ik de olie weer in de bak krijg heb even in het werkplaatshandboek gekeken en daar staat in dat ik 2,1 liter olie in de bak moet doen met een oliespuit en dan net zo lang blijven spuiten tot dat het uit het vulgat komt en het hoeft niet met een warme motor.
De versnellingsbak is een ND0

Groetjes Henk.
ex total loss Renault Grand Scenic 2.0 16V 2004 benzine in afwachting van een Renault Captur HH 1,2 EDC met extra Toeters en Bellen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Scenic2000
lid
lid
Posts in topic: 3
Berichten: 766
Lid geworden op: 02 apr 2013 22:14
Actief als: professional
Locatie: Oost Vlaanderen

Re: olie koelvloeistof en versnellingsbakolie

Bericht door Scenic2000 »

Beste Henk , ik wil hierop even reageren .
Heb onlangs de versnellingsbakolie ververst van mijn schoonvader zijn Master met PK6 bak en sindsdien heeft deze problemen met schakelen .heb er de originele olie op gedaan . de bak heeft er al 200000 km opzitten en dacht toen ook waarom niet samen met onderhoud en keuring .
Heb ondertussen al verschillende soorten olie geprobeerd ( ELF en castrol ) en aditief (nulon van 60 euro voor tube 250ml !!) :shock: ,maar niets helpt. :(
Dus bij deze, zolang de bak er niet uit moet , blijf er af . :thumb:
Er staat ook nergens voorgeschreven van Renault dat deze moet vervangen worden .
Mvg Kurt

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

jcruit
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 140
Lid geworden op: 15 feb 2013 21:13
Actief als: particulier

Re: olie koelvloeistof en versnellingsbakolie

Bericht door jcruit »

ATF ook geprobeerd?
2005 Espace 2.0 16V LPG Expression
2002 BMW R1150GS Adventure

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Scenic2000
lid
lid
Posts in topic: 3
Berichten: 766
Lid geworden op: 02 apr 2013 22:14
Actief als: professional
Locatie: Oost Vlaanderen

Re: olie koelvloeistof en versnellingsbakolie

Bericht door Scenic2000 »

ATF niet geprobeerd omdat deze niet de zelfde smeereigenschappen heeft en aangezien een PK6 bak nog al gevoelig is voor de lagers durf ik niet . Voor het schakelen is het wel goed maar als de master eens goed beladen wordt en er koppel wordt gevraagd weet ik niet hoe de ATF olie zou reageren .Heb er al met verschillende collegagaragisten over gesproken en niemand die er een duidelijk antwoord voor heeft .
Daarom :| .ik wacht af , naarmate het warmer wordt verbeterd het wel :)
Mvg Kurt

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

WillemS
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 5
Berichten: 6852
Lid geworden op: 04 okt 2009 11:49
Actief als: particulier
Locatie: Heemstede

Re: olie koelvloeistof en versnellingsbakolie

Bericht door WillemS »

Hallo Kurt, ik lees met belangstelling je verhaal over de oliewissel nij de PK6 bak(Volkswagen!?)
Je zegt de voorgeschreven olie gebruikt te hebben, dit type olie heb je in een RPC variant (Renault, Peugeot, Citroen).
Heb je die ook gebruikt? Wat ik wel aanbeveel bij blijvend schakelproblemen is niet de ATF maar een produkt van Forte, nl. Diff and Gear Treatment. Het is een tube met 125ml. tovoegmiddel, de eigenschappen verbeteren de EP waarden en verder verbeteren de schakel eigenschappen aanmerkelijk. Het is het proberen waard. Ik heb er hele goede ervaringen mee.
Het wordt niet geleverd aan particulieren maar gaat via garagebedrijven, kijk maar eens op www.forte-nwe.com
mvg WillemS
p.s. anders kan ik je er wel aan helpen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Scenic2000
lid
lid
Posts in topic: 3
Berichten: 766
Lid geworden op: 02 apr 2013 22:14
Actief als: professional
Locatie: Oost Vlaanderen

Re: olie koelvloeistof en versnellingsbakolie

Bericht door Scenic2000 »

Hallo WillemS,
De bak is een PK6 bak van renault , en ja ik heb de juiste olie beruikt . :D
Het aditief dat ik gebruik is http://www.nulon.nl/index.php?item=nulo ... 41&lang=NL en is vergelijkend met forte
Heb nog één wagen rijden met zelfde klacht (een Espace ook met PK6 bak ) na vervangen van bak olie.
Heb er nu Castrol SMX op wat ook voor vlotter te schakelen is .
Maar alvast bedankt voor de info. :thumb:
Mvg Kurt

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 8
Berichten: 16033
Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
Actief als: particulier
Locatie: Someren

Re: olie koelvloeistof en versnellingsbakolie

Bericht door mechanic »

Zoals scenic2000 zegt, als het er niet uit lekt en je geen problemen hebt inderdaad niet vervangen! Vaak alleen maar ellende van.
Ook is het niet nodig de olie te verversen, vandaar dat ik meldde dat je dit beter niet kunt doen.
Peilen wordt normaal elke beurt gedaan net zoals controleren op lekkage..

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

WillemS
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 5
Berichten: 6852
Lid geworden op: 04 okt 2009 11:49
Actief als: particulier
Locatie: Heemstede

Re: olie koelvloeistof en versnellingsbakolie

Bericht door WillemS »

Wat een belachelijke prijs voor zo'n tube Nulon !!!
Die PFTE zorgt ervoor dat de Synchromesh's minder wrijving hebben en dat is volgerns mij de oorzaak van het slechte schakelen. Door het ouder worden hebben ze al minder grip. Ze dienen er juist voor om de tandwielen door de wrijving op hetzelfde toerental te krijgen zodat ze gemakkelijk te koppelen zijn.
Probeer eens de bak goed te spoelen, evt 2x en dan alleen met de juiste bakolie te vullen.
mvg WillemS

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
renaulthenk
lid
lid
Posts in topic: 7
Berichten: 130
Lid geworden op: 06 nov 2010 18:35
Actief als: particulier

Re: olie koelvloeistof en versnellingsbakolie

Bericht door renaulthenk »

Wilde gisteren de beurt uitvoeren maar helaas gooide mister-auto roet in het eten.
Had afgelopen zondag onderdelen besteld ik dacht dan ben ik mooi op tijd.
Maar toen ik vrijdag nog niks had heb ik maar even gebeld en toen bleek dat alles ingepakt stond maar nooit verstuurd is vanuit Frankrijk.
De helpdesk had er geen idee van waarom het niet verstuurd is.
Dus nou hoop ik dat ik het Dinsdag of Woensdag krijg en dan volgende week maar even aan het werk.
Wie heeft er verder problemen gehad met Mister-auto ik geef niemand de schuld fouten maken is menselijk.

Groetjes Henk.
ex total loss Renault Grand Scenic 2.0 16V 2004 benzine in afwachting van een Renault Captur HH 1,2 EDC met extra Toeters en Bellen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 8
Berichten: 16033
Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
Actief als: particulier
Locatie: Someren

Re: olie koelvloeistof en versnellingsbakolie

Bericht door mechanic »

Hoor het wel vaker, maar merendeel van de zendigen gaan goed.
Normale beurt ( filtertjes, bougies etc.. ) spullen zijn vaak bij de onderdelenhandel net zo duur.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Princeofgermany
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 157
Lid geworden op: 02 aug 2006 19:38

Re: olie koelvloeistof en versnellingsbakolie

Bericht door Princeofgermany »

Ik heb iets vergelijkbaars ook één keer gehad bij mister-auto, maar is vervolgens keurig opgelost. Bijna een jaar lang gratis verzending :) :)
Voor een luchtfilter en bougies kun je idd net zo goed naar de plaatselijke onderdelenboer gaan, maar vanaf een brandstoffilter, remschijven, ruitenwissers enz ben je echt de helft goedkoper uit bij mister-auto.
Verder heb ik alleen maar positieve ervaringen.

Ik hoop in ieder geval dat je volgende week aan de slag kunt!

Succes
Huidig: Clio IV Estate 1.5 dci 2015 Dynamique
Twingo 1 1.2 2001

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 8
Berichten: 16033
Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
Actief als: particulier
Locatie: Someren

Re: olie koelvloeistof en versnellingsbakolie

Bericht door mechanic »

Die spullen haal ik meestal bij de oosterburen, vaak nog net wat goedkoper :clap:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Princeofgermany
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 157
Lid geworden op: 02 aug 2006 19:38

Re: olie koelvloeistof en versnellingsbakolie

Bericht door Princeofgermany »

Ja dat klopt. Ook it doe ik regelmatig gezien het feit ik op een kwartier afstand van de grens woon :)
Huidig: Clio IV Estate 1.5 dci 2015 Dynamique
Twingo 1 1.2 2001

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
renaulthenk
lid
lid
Posts in topic: 7
Berichten: 130
Lid geworden op: 06 nov 2010 18:35
Actief als: particulier

Re: olie koelvloeistof en versnellingsbakolie

Bericht door renaulthenk »

Hebt vorig weekend de grote beurt uitgevoerd met veel tegenslagen.
Hebt de carterplug losgedraaid en de olie uit laten lopen en toen wilde ik het oliefilter los draaien maar dat kreeg ik niet voor elkaar met verschillende oliefiltersleutels.
En tot overmaat van ramp hebt ik tijdens het martelen met het oliefilter de koelvloeistofslang losgetrokken wat bij het oliefilter zit en toen was ik alle koelvloeistof kwijt.
Ik heb daarna geprobeerd om die slangklem er weer op te krijgen maar dat lukte gedeeltelijk ik kreeg hem er niet ver genoeg er op.
Hebt daarna maar de Anwb wegenwacht gebeld en die kwam s'avonds om 23:00 nog langs en heeft de slangklem er verder opgezet met een speciale tang en die zei gelijk al dat die slangklem nooit goed gezeten had dat hij er niet ver genoeg opzat.
Hij heeft daarna de koelvloeistof bij gevuld en toen moest ik de auto laten draaien totdat de ventilator aansloeg en zo gedaan en hij bleef mooi op pijl in het reservoir dus de wegenwacht is weg gegaan.
De volgende dag even weer naar de auto gekeken en toen was het resevoir helemaal leeg had gelukkig nog wat vloeistof staan en dat er ingegooid maar de auto niet gestart.
De volgende dag moest mijn vrouw de auto mee en toen ik thuis kwam van mijn werk zij ze gelijk dat het systeem borrelt
en het reservoir weer leeg is.
Heb gelijk de renaultdealer gebeld en die zij kom maar even langs dan kijken wij wel even of de koppakking er niet uit ligt.
Ze hebben hem gelijk afgeperst en toen zakte de meter wel iets dus er zat wel een lek volgens hen maar ze wisten niet waar.
Ik zei tegen de dealer dat de kachel ook niet warm werd en toen vertelde ik aan hen of hij niet onlucht moest worden en dat bestreden zij ten stelligste want er zaten automatische ontluchters op ik mag er nooit aanzitten.
Maar de motor hebben ze een hele tijd laten draaien en toen werd de kachel ook warm.
Ze hebben nog wat koelvloeistof bij gegooid en toen nog een keer afgeperst en de meter bleef keurig staan hij zakte niet meer.
Nu rij ik weer zonder problemen koelvloeistof blijft mooi op peil.
Wil eigenlijk nog wel mijn oliefilter vernieuwen met zo'n renault dop maar is dat verstandig want ik heb er wel nieuwe olie ingegooid kan ik die wel weer gebruiken hij heeft nu 300km gelopen.zou ik het oliefilter zo los kunnen draaien en snel een nieuwe er op draaien zonder dat ik alle olie kwijt ben.

Groetjes Henk.
ex total loss Renault Grand Scenic 2.0 16V 2004 benzine in afwachting van een Renault Captur HH 1,2 EDC met extra Toeters en Bellen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

WillemS
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 5
Berichten: 6852
Lid geworden op: 04 okt 2009 11:49
Actief als: particulier
Locatie: Heemstede

Re: olie koelvloeistof en versnellingsbakolie

Bericht door WillemS »

Als je niet zo handig bent en niet over de juiste spullen beschikt zou ik het gewoon door een vakman laten doen.
Het hoeft maar 1x per jaar, toch, dan vallen de kosten toch wel mee.
SUC6
mvg WillemS

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 8
Berichten: 16033
Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
Actief als: particulier
Locatie: Someren

Re: olie koelvloeistof en versnellingsbakolie

Bericht door mechanic »

Je hebt heel wat tegenslagen gehad, geen fijne sleutel ervaring..
Het koelsysteem heeft geen automatische ontluchting, maar een nippel in je thermostaathuis. Gebeurt het niet, dan krijg je een reservoir wat een paar keer leeg raakt, wat borrelt, maar na verloop van tijd toch zichzelf ontlucht maar het is zeker niet de beste manier. De slangklem zit heel dichtbij je olie filter, die kan prima los komen bij het niet gebruiken van het goede gereedschap ook al zat de klem er wel goed op.
Je kunt met de juiste olie filter dop het filter gewoon los draaien, je verliest dan de olie in het filter, en mss nog 0.1L wat er uit de filter opening stroomt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
renaulthenk
lid
lid
Posts in topic: 7
Berichten: 130
Lid geworden op: 06 nov 2010 18:35
Actief als: particulier

Re: olie koelvloeistof en versnellingsbakolie

Bericht door renaulthenk »

hallo iedereen,
Ik ben van plan om het oliefilter toch maar te vernieuwen nu kan ik een 3poot van Midlock 1730 te kopen is dat geschikt voor
dit type oliefilter of kan ik beter een originele dop kopen van renault.
Wat raden jullie mij aan of hebben jullie een ander idee om het oliefilter los te krijgen.

Groetjes Henk.
ex total loss Renault Grand Scenic 2.0 16V 2004 benzine in afwachting van een Renault Captur HH 1,2 EDC met extra Toeters en Bellen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 8
Berichten: 16033
Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
Actief als: particulier
Locatie: Someren

Re: olie koelvloeistof en versnellingsbakolie

Bericht door mechanic »

Als er nu een origineel filter op zit, zou ik een originele dop van renault ( of een imitatie die zelfde pasvorm heeft ) aanraden. De ruimte voor een 3poot is te beperkt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
renaulthenk
lid
lid
Posts in topic: 7
Berichten: 130
Lid geworden op: 06 nov 2010 18:35
Actief als: particulier

Re: olie koelvloeistof en versnellingsbakolie

Bericht door renaulthenk »

waar kan ik die kopen origineel of imitatie bij de dealerof via het Internet heeft iemand een adres wat ik precies moet kopen.

Groetjes Henk.
ex total loss Renault Grand Scenic 2.0 16V 2004 benzine in afwachting van een Renault Captur HH 1,2 EDC met extra Toeters en Bellen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

WillemS
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 5
Berichten: 6852
Lid geworden op: 04 okt 2009 11:49
Actief als: particulier
Locatie: Heemstede

Re: olie koelvloeistof en versnellingsbakolie

Bericht door WillemS »

Als je nu eerst een origineel filter koopt en daarmee naar een automaterialen zaak gaat, dan kan je daar in de winkel passen.
SUC6
mvg WillemS

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
renaulthenk
lid
lid
Posts in topic: 7
Berichten: 130
Lid geworden op: 06 nov 2010 18:35
Actief als: particulier

Re: olie koelvloeistof en versnellingsbakolie

Bericht door renaulthenk »

Hallo hebt een filter thuis liggen besteld bij mister-auto van Mann en daar past zo'n 3 poot ook op maar kwa ruimte op de auto wil dat haast niet dus nou was mijn vraag welke wel goed is.

Groetjes Henk
ex total loss Renault Grand Scenic 2.0 16V 2004 benzine in afwachting van een Renault Captur HH 1,2 EDC met extra Toeters en Bellen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 8
Berichten: 16033
Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
Actief als: particulier
Locatie: Someren

Re: olie koelvloeistof en versnellingsbakolie

Bericht door mechanic »

Bij de onderdelen leverancier kunnen ze wel zien welk oliefilter sleutel je nodig hebt voor een origineel filter, maar mogelijk past die niet op het filter wat je besteld hebt..

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

WillemS
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 5
Berichten: 6852
Lid geworden op: 04 okt 2009 11:49
Actief als: particulier
Locatie: Heemstede

Re: olie koelvloeistof en versnellingsbakolie

Bericht door WillemS »

Er zijn ook setjes met verschillende doppen, maar ja, voor alleen 1x .jaar je eigen wagen doen is dat wellicht toch te duur.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 8
Berichten: 16033
Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
Actief als: particulier
Locatie: Someren

Re: olie koelvloeistof en versnellingsbakolie

Bericht door mechanic »

Een goed passende dop, zal wellicht 15-20e kosten? Toch goedkoper dan naar een garage.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht