Hoe ver van huis ben je geweest?


Topic author
renault15.17
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 14
Berichten: 3028
Lid geworden op: 27 sep 2004 15:34
Actief als: particulier
Locatie: Uden
Contacteer:

Hoe ver van huis ben je geweest?

Bericht door renault15.17 »

Tot gisteren hadden we met de Zoe alleen ritten gemaakt binnen de helft van de range. Oftewel, zonder opladen kwamen we altijd weer thuis. Maar gisteren zijn we met de Zoe naar het strand (Bloemendaal) gegaan. 's Avonds hadden we in totaal 283 km gereden.
Hoe verliep onze dag? 's Morgens naar v.d. Valk Breukelen gereden (=91 km) met een snelheid van 95 km/u (eco-stand), nog 46% accucapaciteit over in Breukelen. Ik had gelezen dat Greenflux er recent laadpunten had geïnstalleerd. Een kopje koffie en een half uur later weer 97% beschikbaar. 's Avonds op de terugweg weer geladen bij v.d. Valk Breukelen (toen nog 30% capaciteit over). Ondertussen een hapje gegeten. Na het eten weer een 100% volle accu en een inschatting van de actieradius van 173 km (!!). Vervolgens met tempo 112 km/u op de cruise-control (alleen daar waar het mocht natuurlijk, anders 102 km/u op de cc) naar huis (Uden).

En het allermooiste.......nog gratis gereden ook. Greenflux, gratis tot 1 sept 2013

Zie hier onze Zoe op de boulevard tussen Zandvoort en Bloemendaal, zo'n 140 km van huis:
Afbeelding
Don't HURRY, be happy!

R15 TL (1975 restauratie nadert het einde)
R17 TL découvrable automatic (1976)
R15 GTL Grand Prix (1977 restauratie start binnenkort)
R21 TSE (1992),
Zoe Z.E. Intens 41 kWh (2013)
Van de baas: Mégane E-tech Evolution ER (2023)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

AriePraat
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 371
Lid geworden op: 13 dec 2008 19:37
Actief als: particulier
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Hoe ver van huis ben je geweest?

Bericht door AriePraat »

Gaaf ding ! Mooie kleur, lekker origineel ook tussen de witte Zoé's

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

WillemS
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 2
Berichten: 6852
Lid geworden op: 04 okt 2009 11:49
Actief als: particulier
Locatie: Heemstede

Re: Hoe ver van huis ben je geweest?

Bericht door WillemS »

Leuke wagen, wel een beetje slordig geparkeerd :wink: maar er was kennelijk plek genoeg.
Dit is toch wel goed voor De Valken, onderweg een verplichte stop bij de Toekan.
Wie doet er eens een rondje Nederland met verslag?
mvg WillemS

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Ad van der Meer
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 348
Lid geworden op: 28 jul 2013 14:27
Actief als: particulier

Re: Hoe ver van huis ben je geweest?

Bericht door Ad van der Meer »

Wie doet er eens een rondje Nederland met verslag?
mvg WillemS
Mmm... 662 km... 1x 43kW, 2x 22kW, 3x 11kW, ca. 7 uur rijden, ca 5 uur laden... :idea:

Nog even een nachtje over wakker liggen...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

WillemS
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 2
Berichten: 6852
Lid geworden op: 04 okt 2009 11:49
Actief als: particulier
Locatie: Heemstede

Re: Hoe ver van huis ben je geweest?

Bericht door WillemS »

Daarom vroeg ik het ook :wink:
Wordt dan een weekend, maar je ziet nog eens wat.
mvg WillemS

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Ad van der Meer
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 348
Lid geworden op: 28 jul 2013 14:27
Actief als: particulier

Re: Hoe ver van huis ben je geweest?

Bericht door Ad van der Meer »

Ik denk aan 25 Augustus. De auto moet tenslotte ingereden worden....

Mmm... Twijfel, twijfel... of toch niet... :think:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Wim de Vries
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 421
Lid geworden op: 28 okt 2006 19:08
Actief als: particulier
Locatie: Zuidlaren

Re: Hoe ver van huis ben je geweest?

Bericht door Wim de Vries »

Hoi Dave,
Leuk zeg die Zoé, ik ben ze nu een paar maal tegen gekomen en ik vind het een geinige renault om te zien.
Veel elektrisch plezier.
Groet,
Wim
Avantime V6 Privilége 2002, Avantime 2.2 DCI Privilége 2003, Renault Avantime V6 Privilége LPG, Renault Avantime V6 automaat Privilége 2002, Renault 5 GTX EBS 1989.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
renault15.17
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 14
Berichten: 3028
Lid geworden op: 27 sep 2004 15:34
Actief als: particulier
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Hoe ver van huis ben je geweest?

Bericht door renault15.17 »

Vandaag weer een lekker dagje Zoe. Totaal dik 270 km. Uden - Rotterdam Ahoy - Helmond - Uden.

Laden bij Ahoy is nog behelpen, bij een rest-accu-capaciteit van 32% gaf de Zoe aan 5,5 uur nodig te hebben om op te laden, komt overeen met ca. 5 kW. En aangezien ik er maar een kleine 3 uur hoefde te zijn, haalde ik Helmond niet in een keer. Maar tegen de tijd dat ik vanaf de A15 de A2 opdraaide, was het lunchtijd en ben ik bij de McDonalds in Waardenburg gestopt. Daar ruim een half uur geladen en toen lag Helmond in het bereik, sterker nog ik zou zelfs daarna nog thuis kunnen komen.

Afbeelding

Maar voor de zekerheid, en omdat we vanavond nog naar Veghel moesten, ook tegenover het werk nog even 3 kwartier bijgeladen.
Don't HURRY, be happy!

R15 TL (1975 restauratie nadert het einde)
R17 TL découvrable automatic (1976)
R15 GTL Grand Prix (1977 restauratie start binnenkort)
R21 TSE (1992),
Zoe Z.E. Intens 41 kWh (2013)
Van de baas: Mégane E-tech Evolution ER (2023)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

MarcoZE
lid
lid
Posts in topic: 5
Berichten: 214
Lid geworden op: 05 jun 2013 14:14
Actief als: particulier
Locatie: Kesteren

Hoe ver van huis ben je geweest?

Bericht door MarcoZE »

Vandaag weer eens de rit naar mijn schoonouders gemaakt. Tot nu toe had ik deze rit en terug, want geen laadvoorziening in de buurt, in mijn eentje gemaakt. Binnendoor is de afstand heen en terug 148 km. Met meer zomerse omstandigheden lukte dat prima. Meestal zo'n 25 km range over. Vandaag zat de auto vol met vrouw en 3 kinderen. Bovendien lag de buitentemperatuur flink lager. Het gevolg was dat de speling en stuk lager uit viel. Bij mijn schoonouders had ik nog 5 km speling op de totale afstand naar huis. Dan begin je al niet lekker aan de terugweg... Gedurende de terug rit, nu tijdens de avond dus verlichting aan en met regen dus ruitenwissers en ventilatie aan liep de speling terug van 5 naar 3 km. Vervolgens iets over de helft een ongeluk waardoor er een omleiding ingesteld is. Op 18 km sprong het reserve lampje op oranje. Lichte paniek maakte zich meester van vrouwlief. Zelf had ik het oranje lampje al eerder meegemaakt en met nog 14 km te gaan heb ik nog alle hoop het te halen. Dan nog 5 km te gaan, range nog 9 km volgens dashboard, begint er een alarm te piepen. De range springt op -- en r-link geeft aan dringend te moeten laden. Met het zweet tussen de bilnaad rijden we de laatste 5 km met 45 km/h op de provinciale weg naar huis ventilatie uit, ruitenwisser uit en verlichting, als er geen auto aankomt, op stadslicht. Terwijl de laatste Watts uit de accu geslurpt worden, stuur ik de Zoé de oprit op. Pffff dat was spannend. Conclusie van mijn vrouw: dat ga ik dus echt zelf noooooit doen. Conclusie van mij zelf: met de naderende winter toch mijn rangeverwachtingen eens naar beneden bijstellen en deze voortaan testen zonder vrouw en kinderen. :-)
Marco van Dijke Renault ZOE Intens Blanc Nacré Mei 2013

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

PieterZoe
lid
lid
Posts in topic: 8
Berichten: 941
Lid geworden op: 04 jul 2013 13:40
Actief als: particulier

Re: Hoe ver van huis ben je geweest?

Bericht door PieterZoe »

Erg leuk verslag Marco!
Pieter

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Verwijderd 15584

Re: Hoe ver van huis ben je geweest?

Bericht door Verwijderd 15584 »

Hallo Marco,

Echt even aan de limiet geweest, maar met de extra passagiers niet slecht :thumb:

Gebruik je de cruisecontrol en de Eco stand/knop of toch het rechtervoetje gedoseerd. :think:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
renault15.17
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 14
Berichten: 3028
Lid geworden op: 27 sep 2004 15:34
Actief als: particulier
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Hoe ver van huis ben je geweest?

Bericht door renault15.17 »

Knap om nog 148 km te halen. Gisteren waren mijn ervaringen heel anders:

Er stond een familiebezoek in Amsterdam gepland, zo'n 115 km vanaf Uden. En ik had makkelijk met een ICE auto kunnen gaan, maar ik wilde toch met de Zoe. De weersomstandigheden waren natuurlijk slecht. Zo'n 6-7 graden, donker en grauw en de gehele dag regen. Bij de Start:
Rijbereik volgens Zoe: 124 km
Afstand af te leggen volgens TT: 115 km

Tegen de tijd dat we bij Utrecht reden was mijn rijbereik nog 3 kilometer meer dan de nog te rijden afstand. Erg krap en ik durfde dat niet aan, ook omdat ik nog niet wist waar de laadpalen bij de eindbestemming stonden en of die vrij zouden zijn. Gezien de eerdere goede ervaringen bij V.d. Valk Breukelen, zijn we daar voor de zekerheid dan ook even gestopt. Een kopje koffie en weer verder.
Begin opladen: 10:58 u / 27% restcapaciteit
Einde opladen: 11:27 u / 72% accucapaciteit
Kortom, lekker (semi) snelladen.

Bij de aankomst in Amsterdam was de dichtstbijzijnde laadpaal (postjeskade) gelukkig vrij.
Begin opladen: 11:55 u / 49% restcapaciteit
Einde opladen: 13:16 u / 99% accucapaciteit

's Middags stond er een wandeling op het programma in de bossen / duinen bij Santpoort. Gezien het weer is daar (bijna) niks van gekomen, maar we zijn wel gaan lunchen bij Brasserie "DenK" op landgoed Duin en Kruidberg. Daar staat ook een oplaadpunt, maar ga daar NIET laden met je Zoe. Na 10 seconden kwam de gevreesde melding:

Afbeelding

Dus weer terug naar Amsterdam, met de oranje controlelampjes continu brandend, de melding "acculaden niet mogelijk" op het dashboard en zonder cruise-control. Onderweg naar Amsterdam toch maar even Renault Route Service gebeld. Is er iets stuk? Of kan het zijn dat het volgende laadpunt wel weer werkt? Dat laatste moesten we in ieder geval proberen en tot mijn grote opluchting laadde de Zoe op de Postjeskade weer als vanouds. Pfff :pray:

Begin opladen: 17:37 u / 41% restcapaciteit
Einde opladen: 19:49 u / 100% accucapaciteit, weergegeven rijbereik: 119 km.

Na heerlijk gegeten te hebben bij restaurant de vier baarsjes aan de Surinamestraat, ging de reis weer naar Uden. Door eco te rijden en de snelheid op de snelweg in het begin te beperken tot 86-88 km/u hoopte ik dat we wat rijbereik konden winnen en zo een tussenstop onderweg vermeiden, maar helaas. Het rijbereik liep zelfs zo nog sneller terug als de te rijden afstand.
Dan het nieuwe snellaadpunt bij Haarrijn maar uitproberen. Als die niet (goed) werkt, hebben we altijd de 22 kW palen bij "De Lucht" bij Zaltbommel nog.
Toen we het oplaadpunt bij Haarrijn (compleet in het donker, het was dat er nog ballonnen van de feestelijk opening hingen, anders hadden we het niet gevonden) zagen, bleek al meteen dat dit geen echt snellaadpunt kon zijn, wat er was geen laadkabel (43 kW laadpunten hebben een vaste kabel, je eigen oplaadkabel is maar tot 22 kW geschikt). Met nog 68% restcapaciteit over werd er nog een heel uur laadtijd opgegeven. Huh :?: :shock: Maar goed, we stonden er toch en hebben even met R-link gespeeld.

Begin opladen: 21:48 u / 68% restcapaciteit
Einde opladen: 22:10 u / 88% accucapaciteit, rijbereik 94 km.

Uiteindelijk was ik dan om 23:15 u thuis met nog 16 km (15%) over. Kortom, ik vond het niet erg geslaagd gisteren (dag met familie was wel erg gezellig / leuk :wink: ), tien keer met een paraplu in mijn hand de (natte) laadkabel inpluggen / loskoppelen, onderweg "verplicht" moeten pauzeren. Nee, in de zomer prima, maar dit was te veel "gedoe".

Ik accepteer mijn rol als "pionier" met de Zoe, maar het volgende bezoek staat gepland voor half november. Als het dan niet (aanzienlijk) beter weer is, gaan we gewoon met de Laguna. :think:
Don't HURRY, be happy!

R15 TL (1975 restauratie nadert het einde)
R17 TL découvrable automatic (1976)
R15 GTL Grand Prix (1977 restauratie start binnenkort)
R21 TSE (1992),
Zoe Z.E. Intens 41 kWh (2013)
Van de baas: Mégane E-tech Evolution ER (2023)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

MarcoZE
lid
lid
Posts in topic: 5
Berichten: 214
Lid geworden op: 05 jun 2013 14:14
Actief als: particulier
Locatie: Kesteren

Re: Hoe ver van huis ben je geweest?

Bericht door MarcoZE »

@Toniolio Mijn route was helemaal binnendoor. Zoveel mogelijk op de cruise control en altijd op de Ecostand.

@Renault15.17
Dat gevoel herken ik wel ja. Zelf pionieren is geen punt, maar je legt de ander die meerijdt de gevolgen van het pionieren ook op. En dat voelt niet altijd goed...

De volgende dag hadden we ook een langere rit naar en met de familie. Toen voor de gemoedsrust toch maar de Grand C4 Picasso gepakt.
Marco van Dijke Renault ZOE Intens Blanc Nacré Mei 2013

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

E-mission
lid
lid
Posts in topic: 10
Berichten: 649
Lid geworden op: 20 jul 2013 02:22
Actief als: particulier
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Re: Hoe ver van huis ben je geweest?

Bericht door E-mission »

Ik probeer ook zoveel mogelijk binnendoor te rijden als ik de optie heb. Gisteren van Almere naar Terlet gereden (zweefvliegveld bij Arnhem, toen 98 van de 100 punten verdiend, 12 kW gebruikt over 78 km. Dus (met dit weer) had 150 km wel gelukt. Eco, kachel geregeld aan, 80 wegen (soms 100) met ook veel dorpjes (gem. snelheid over trip 42.5 km/u).

Als ik de snelweg optie had gekozen had ik minimaal 20 km aan range weggegooid voor dezelfde afstand door de hoge snelheid (100 km/u), maar in dit geval ook nog eens 14 km langer gereden. Snelweg had dus minimaal 34 km aan range kost voor maar 10 minuutjes winst. R-link naar korste route dus, erg leuk rijden door de Veluwe en de Flevo polder. Ik had het op 1 kW na zelfs nog retour kunnen doen (nu een half uurtje bij een 11 kW paal gestaan). Besef dus dat je met lange einden vaak niet per se aan de snelweg hoeft. Soms is binnendoor langer, maar lang niet altijd (in veel van mijn routes is het een stuk korter). Zeker waard om naar het verschil in tijd (en afstand) te kijken, want het kan flink lonen in range zonder dat het dus veel extra tijd hoeft te kosten.
E-mile
'18 Nissan Leaf Zero Edition 40kW
'14 BMW R1200GSA LC

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

bheesbeen
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 1
Berichten: 7
Lid geworden op: 09 sep 2013 19:39
Actief als: particulier
Locatie: Cromvoirt

Re: Hoe ver van huis ben je geweest?

Bericht door bheesbeen »

Afgelopen weekend hadden we een familie dag in Delft, op 101 km van onze woonplaats. We zijn met de Zoe gegaan, ondanks dat je op een bepaalde tijd ergens afgesproken hebt en niet precies weet waar je kunt laden.
Na de 101 km over de snelweg met een snelheid van 100 km/uur had ik nog 26% over.

Ik had na wat googelen gevonden dat de Zuidpoort garage in Delft 2 oplaadpunten heeft. Dus daar maar naar toe. Het bleek dat 1 van de 2 punten ook dienst doet als familie parkeerplaats, deze was dan ook in gebruik door een brandstof auto. Maar de andere was gelukkig vrij.
Het bleek dat je in deze garage zelfs gratis stroom krijgt, alhoewel het parkeren voor een dag wel 14 euro kost.
Deze laadpunten komen niet voor op de verschillende laadpunten sites.

Terug met 100% was natuurlijk geen probleem.
Dus een leuke en schone dag gehad.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

avdvee
lid
lid
Posts in topic: 7
Berichten: 846
Lid geworden op: 02 okt 2013 22:25
Actief als: particulier
Locatie: Amsterdam

Re: Hoe ver van huis ben je geweest?

Bericht door avdvee »

Het is een slechte foto (ik was te laat met de camera pakken) maar ik kon mijn ogen zojuist niet geloven. Een Zoe op Italiaans kenteken .................. lijkt me bijna ondoenlijk!!! Moet je voorstellen 1500 kilometer; das bijna 10 x opladen a gemiddeld 3 uur plus rijden is minimaal 40 uur reistijd.
IMG_0647.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Arnold van der Veen, Renault Zoe ZEN Gris Neptune oktober 2013.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Wim de Vries
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 421
Lid geworden op: 28 okt 2006 19:08
Actief als: particulier
Locatie: Zuidlaren

Re: Hoe ver van huis ben je geweest?

Bericht door Wim de Vries »

Je bent in ieder geval sneller met de Zoe dan met de Fyra vanuit Italië alhier.
Leuk om al die reis berichten te lezen!!
Groeten,
Wim
Avantime V6 Privilége 2002, Avantime 2.2 DCI Privilége 2003, Renault Avantime V6 Privilége LPG, Renault Avantime V6 automaat Privilége 2002, Renault 5 GTX EBS 1989.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
renault15.17
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 14
Berichten: 3028
Lid geworden op: 27 sep 2004 15:34
Actief als: particulier
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Hoe ver van huis ben je geweest?

Bericht door renault15.17 »

Op de foto is wel duidelijk dat het geen Nederlands kenteken is. Maar we geloven je wel hoor dat het een Italiaan was. :wink: :D

Er komen overigens wel meer buitenlanders met hun Zoe naar Nederland, zie: http://www.danzei.de/archives/4119
Don't HURRY, be happy!

R15 TL (1975 restauratie nadert het einde)
R17 TL découvrable automatic (1976)
R15 GTL Grand Prix (1977 restauratie start binnenkort)
R21 TSE (1992),
Zoe Z.E. Intens 41 kWh (2013)
Van de baas: Mégane E-tech Evolution ER (2023)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

avdvee
lid
lid
Posts in topic: 7
Berichten: 846
Lid geworden op: 02 okt 2013 22:25
Actief als: particulier
Locatie: Amsterdam

Re: Hoe ver van huis ben je geweest?

Bericht door avdvee »

Zonder zotheid; heen en weer rijden naar Italië met een Zoe lijkt me minder 'normaal' dan met enig andere auto. Toch?
Arnold van der Veen, Renault Zoe ZEN Gris Neptune oktober 2013.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Verwijderd 15584

Re: Hoe ver van huis ben je geweest?

Bericht door Verwijderd 15584 »

Helemaal mee eens, maar ook een mooie uitdaging.
Zou de reisverslag wel eens willen horen van deze Zoe rijder. :D

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

avdvee
lid
lid
Posts in topic: 7
Berichten: 846
Lid geworden op: 02 okt 2013 22:25
Actief als: particulier
Locatie: Amsterdam

Re: Hoe ver van huis ben je geweest?

Bericht door avdvee »

Bedacht me te laat dat ik even de chauffeur had moeten aanspreken. Nou ja volgende keer.
Arnold van der Veen, Renault Zoe ZEN Gris Neptune oktober 2013.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

PieterZoe
lid
lid
Posts in topic: 8
Berichten: 941
Lid geworden op: 04 jul 2013 13:40
Actief als: particulier

Re: Hoe ver van huis ben je geweest?

Bericht door PieterZoe »

Hij kan natuurlijk ook gewoon op een trailer naar NL zijn gekomen

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

avdvee
lid
lid
Posts in topic: 7
Berichten: 846
Lid geworden op: 02 okt 2013 22:25
Actief als: particulier
Locatie: Amsterdam

Re: Hoe ver van huis ben je geweest?

Bericht door avdvee »

Eens. Maar dat klinkt ietwat vreemd tenzij je een grote camper hebt met een luikje voor een Zoe. Want je mag 'em niet slepen begreep ik.
Arnold van der Veen, Renault Zoe ZEN Gris Neptune oktober 2013.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

E-mission
lid
lid
Posts in topic: 10
Berichten: 649
Lid geworden op: 20 jul 2013 02:22
Actief als: particulier
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Re: Hoe ver van huis ben je geweest?

Bericht door E-mission »

www.autozug.nl

Heeft de ANWB recent met een paar Leafs gedaan naar Zuid Frankrijk. Via paar snellaadpalen naar Parijs en daar de autotrein op.
E-mile
'18 Nissan Leaf Zero Edition 40kW
'14 BMW R1200GSA LC

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Verwijderd 15584

Re: Hoe ver van huis ben je geweest?

Bericht door Verwijderd 15584 »

Snelste route, kortste route of eco route in de TT. Welke is het beste :?:

Ik probeer op dit moment alles op de Eco route te plannen.
Je krijgt dan een combinatie van binnen en snelwegen.

Tussen Assen (thuis) en Zwolle (werk) krijg ik een 14 km afstandsvoordeel en de verbruikte kWH neemt behoorlijk af.
132 km i.p.v. 160 km. Ruim 15% minder verbruik.
Je bent natuurlijk iets langer onderweg, lagere gemiddelde snelheid, maar dan iets eerder weg 's morgens.
Ik kan dan met gemak heen en terug op 1 lading, maar kan gratis laden in Zwolle. :dance:
Dat laat ik me natuurlijk niet nemen en wordt ww verkeer echt wel aantrekkelijk en schoon.

Wat gebruiken jullie als routetype?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
renault15.17
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 14
Berichten: 3028
Lid geworden op: 27 sep 2004 15:34
Actief als: particulier
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Hoe ver van huis ben je geweest?

Bericht door renault15.17 »

Als ik een route plan in TT, maar dat is zeldzaam, dan gebruik ik vrijwel altijd de "snel" optie.

Over "range anxiety": in Duitsland heeft iemand afgelopen weekend in 24 uur 1054 km gereden met de Zoe. Van Noord-Duitsland (Flensburg) naar Zuid-Duitsland (Füssen), zie:
http://motorzeitung.de/news.php?newsid=199966
Don't HURRY, be happy!

R15 TL (1975 restauratie nadert het einde)
R17 TL découvrable automatic (1976)
R15 GTL Grand Prix (1977 restauratie start binnenkort)
R21 TSE (1992),
Zoe Z.E. Intens 41 kWh (2013)
Van de baas: Mégane E-tech Evolution ER (2023)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Verwijderd 15584

Re: Hoe ver van huis ben je geweest?

Bericht door Verwijderd 15584 »

En meer snelladers voor onderweg zijn in aantocht.

http://m.tankpro.nl/brandstof/2013/10/1 ... g-geopend/

:dance:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Verwijderd 15584

Re: Hoe ver van huis ben je geweest?

Bericht door Verwijderd 15584 »

Training echtgenote in gebruik van de laden van de Zoe met gebruik van een laadpaal in Wolvega. :dance:

Afgelopen vrijdag even weggeweest naar Wolvega.
Ter plaatse haar het vinden met TT en gebruik van de laadpaal met pasje laten doen.
Ze is zelf absoluut geen techneut, maar altijd open om dingen aan te leren.
Ging best goed en ze vindt het geen echt probleem "meer".

Moet zeggen dat de ervaring maar weer leert ( ook om de afstandsvrees te overwinnen ) het goed is dit te oefenen met je partner. Het feit dat het werkt en hoe je het moet doen, bijdraagt aan de meer plezier van de e-auto.

Veel onderbuik gevoel van "kom ik er wel of kom ik wel terug?" nog steeds scepsis terdege met zich meebrengt.

Nu alleen nog meer laadpalen die binnen een uurtje je Zoe je weer afstand geeft om te rijden.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

HarmOtten
Donateur
Donateur
Posts in topic: 10
Berichten: 1175
Lid geworden op: 27 okt 2013 23:03
Actief als: particulier
Locatie: Noord-Limburg

Re: Hoe ver van huis ben je geweest?

Bericht door HarmOtten »

Actieradiusangst is in Nederland met zijn relatief hoge laadpaaldichtheid niet echt nodig. Al kan er natuurlijk nog veel aan verbeterd worden.
Ik ben met mijn Zoe deze zomer naar Zwitserland geweest en ook weer teruggekomen! :D
Binnenkort zal ik een uitgebreid verslag hiervan publiceren, want ik heb met deze reis veel meegemaakt en ook veel ervaring opgedaan. Onder andere met het in de bergen rijden. Een geweldige ervaring!
ZOE (Q210) rijder van 05-2013 t/m 03-2019. (08-2017 batterij ge-upgrade naar 41kWh)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

E-mission
lid
lid
Posts in topic: 10
Berichten: 649
Lid geworden op: 20 jul 2013 02:22
Actief als: particulier
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Re: Hoe ver van huis ben je geweest?

Bericht door E-mission »

Dat klinkt als een heel gave trip, ben vooral benieuwd hoe je de juiste laadpassen heb geregeld voor over de grens.
E-mile
'18 Nissan Leaf Zero Edition 40kW
'14 BMW R1200GSA LC

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

PieterZoe
lid
lid
Posts in topic: 8
Berichten: 941
Lid geworden op: 04 jul 2013 13:40
Actief als: particulier

Re: Hoe ver van huis ben je geweest?

Bericht door PieterZoe »

@Harmotten: wow, dat is een hele prestatie. Ik ben erg benieuwd naar de bergritten en vooral naar hoeveel energie je kunt terugwinnen bij een lange afdaling. En wat het netto-verlies is tussen omhoog en omlaag met hetzelfde hoogteverschil. Kortom, benieuwd naar je verslag. groet Pieter

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

MarcoZE
lid
lid
Posts in topic: 5
Berichten: 214
Lid geworden op: 05 jun 2013 14:14
Actief als: particulier
Locatie: Kesteren

Re: Hoe ver van huis ben je geweest?

Bericht door MarcoZE »

@Harmotten Ik zit nog met spanning te wachten op je verslag! Lijkt me een erg mooie ervaring.
Marco van Dijke Renault ZOE Intens Blanc Nacré Mei 2013

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

HarmOtten
Donateur
Donateur
Posts in topic: 10
Berichten: 1175
Lid geworden op: 27 okt 2013 23:03
Actief als: particulier
Locatie: Noord-Limburg

Re: Hoe ver van huis ben je geweest?

Bericht door HarmOtten »

Het duurt niet lang meer nu. Zodra mijn reisverslag online staat zal ik de link hier posten! :)
ZOE (Q210) rijder van 05-2013 t/m 03-2019. (08-2017 batterij ge-upgrade naar 41kWh)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

MarcoZE
lid
lid
Posts in topic: 5
Berichten: 214
Lid geworden op: 05 jun 2013 14:14
Actief als: particulier
Locatie: Kesteren

Re: Hoe ver van huis ben je geweest?

Bericht door MarcoZE »

Top. Ik kwam dit nog tegen op internet. Ook een interessante trio om te volgen.

http://www.thegreencarwebsite.co.uk/blo ... pean-trip/
Marco van Dijke Renault ZOE Intens Blanc Nacré Mei 2013

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
renault15.17
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 14
Berichten: 3028
Lid geworden op: 27 sep 2004 15:34
Actief als: particulier
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Hoe ver van huis ben je geweest?

Bericht door renault15.17 »

@harmotten: heb je al wat leesvoer voor ons?
Don't HURRY, be happy!

R15 TL (1975 restauratie nadert het einde)
R17 TL découvrable automatic (1976)
R15 GTL Grand Prix (1977 restauratie start binnenkort)
R21 TSE (1992),
Zoe Z.E. Intens 41 kWh (2013)
Van de baas: Mégane E-tech Evolution ER (2023)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in