Track & Trace modules: Nieuwe wetgeving in België...

Voor technische onderwerpen die niet in één van bovenstaande categorieën te vangen zijn.
Forumregels
-Vermeld het type/model(!!) Renault in de posting
-Vul svp de gevraagde gegevens aan
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic author
VAN BELLE Jean Marc
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 4
Berichten: 114
Lid geworden op: 23 feb 2012 22:48
Actief als: professional
Locatie: Bellegoed, Bellegem, Belgium
Contacteer:

Track & Trace modules: Nieuwe wetgeving in België...

Bericht door VAN BELLE Jean Marc »

Model/uitvoering : Trafic, maar bestemd voor alle voertuigen hier
Bouwjaar :2010
Brandstof : diesel (België)

Camionettes zijn voorlopig nog uit de begrotingsoorlog in België gebleven, maar met de personenwagens wordt het huilen met de pet op.

Om de mensen niet gek te maken met de detailregels, leg ik snel uit dat het wellicht meestal tot 30% aftrekbare BTW voor beroepswagens zal gaan tegen 2015 TENZIJ je heel gedetailleerd al je kilometers bijhoudt.

Gouden toekomst voor Track & Trace dus.

Ik gebruikte tot heden bijv. IgotU trackers die alles opslaan en dan liet ik de belastingen verder werk maken van wat wel privé zou zijn bij mij, maar ook dat wordt nu tijdrovend (wel goedkoop, geen abonnement).

In mijn moto zit nu een GPS-alarm, maar die registreert niet continu. Kostprijs met sensor-alarm toch tegen de 1000 EUR... (geen abonnement, dat wel, gewoon sms zenden om locatie te weten of iets te activeren of te vragen aan moto).

Ik krijg steeds meer aanbod van abonnementjes van zo'n 10 à 20 EUR per maand, soms installatie inbegrepen in ruil voor een contract van twee jaar en soms met een supplementje voor data-verkeer. Maar daar zit dikwijls de startonderbreker NIET op, of moet je soms extra een knop aanvragen 'PRIVE/ZAKELIJK' voor de chauffeur ergens rond het stuur.

Waarom heeft men nog geen 'gewoon bakje met 12-volt aansluiting om op te laden' gemaakt, dat je gewoon in je wagen of moto stopt in kwestie en dat je dan later via usb uitleest en dat meteen ook een bewegingsalarm bevat dat je kunt activeren (moto-batterij trekt zoiets met GPS wel leeg in 4 dagen als je niet rijdt, m'n Garmin Forerunner 910XT met ANT+ sensoren is geniaal op dat vlak en zou volgens mij ook voor auto's moeten uitgebreid worden, low consumption with ANT+ sensoren en technisch kan ik die al bestellen voor 10 EUR maar de elektronicakennis ontbreekt mij nog om die bijv. op de bus van de Trafic aan te sluiten om meteen bij het binnenkomen de kilometerstand van de Trafic en verbruiksgegevens en tankstand door te geven aan mijn Garmin triathlon-horloge).

Heeft iemand recent nog iets gezien dat interessant is in die richting?

En heeft iemand al ervaring met track & trace wat heel eenvoudig is, en als het kan ook zowel voor Nederland als België (gsm-abonnement, roaming blijft duur) en Frankrijk en Engeland en Duitsland (mijn werkgebieden)???

Vuur maar af, dit mag een warm topic worden nu de zomer nog een weekje uitloopt...
1. Als ik achteruit ga, is het om een aanloop te nemen.
2. Ik ben op mijn best als ik zwijg. Nooit dus.
3. Als je niet tevreden bent over je vrouw, hoeft zij met jou ook geen vrede te nemen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Mathijs
Donateur
Donateur
Posts in topic: 3
Berichten: 3243
Lid geworden op: 27 aug 2004 00:16
Actief als: particulier
Locatie: 森の中で - нахуй Путина, блядь сын
Contacteer:

Re: Track & Trace modules: Nieuwe wetgeving in België...

Bericht door Mathijs »

VAN BELLE Jean Marc schreef:Heeft iemand recent nog iets gezien dat interessant is in die richting?
mwoah, recent, recent...
Iets wat in de buurt komt, zou een foto gps tagger kunnen zijn, zoals op deze pagina http://www.gpsshop.nl/category/3892/gps-loggers.html
Nothing great was ever achieved by being realistic!

onderteken en verspreid svp de petitie:
Verander de straatnaam van de Russische ambassade naar de Aleksej Navalnyweg


https://petities.nl/petitions/verander-de-straatnaam-van-de-russische-ambassade-naar-de-aleksej-navalnyweg?locale=nl

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
VAN BELLE Jean Marc
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 4
Berichten: 114
Lid geworden op: 23 feb 2012 22:48
Actief als: professional
Locatie: Bellegoed, Bellegem, Belgium
Contacteer:

Re: Track & Trace modules: Nieuwe wetgeving in België...

Bericht door VAN BELLE Jean Marc »

Dank je om mee te denken, inderdaad dat nieuwe model (ligt in de lijn van de 2 I-got-U's die ik al heb) gaat blijkbaar al 40 dagen mee zonder opladen, dus al heel wat beter!

Als ze daar nu een knop prive/zakelijk op zetten, dan denk ik dat we track & trace niet meer nodig hebben (bij nader inzien zit er al een startonderbreker op mijn transpondersleutel van mijn Trafic en op de meeste nieuwe wagens).

En als ze daar nog een sim-kaart-mogelijkheid aan toevoegen, dan zijn we in het model van I-Got-U dat hier nooit op de markt kwam om mij niet bekende reden.

Dank je hartelijk voor de reply en link naar o.a. http://www.gpsshop.nl/product/99406/cat ... ogger.html

+j
1. Als ik achteruit ga, is het om een aanloop te nemen.
2. Ik ben op mijn best als ik zwijg. Nooit dus.
3. Als je niet tevreden bent over je vrouw, hoeft zij met jou ook geen vrede te nemen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
VAN BELLE Jean Marc
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 4
Berichten: 114
Lid geworden op: 23 feb 2012 22:48
Actief als: professional
Locatie: Bellegoed, Bellegem, Belgium
Contacteer:

Re: Track & Trace modules: Nieuwe wetgeving in België...

Bericht door VAN BELLE Jean Marc »

Blijkbaar bestaat er ook een I-got-u 1800A en 1800B (verschil weet ik nog niet) op http://global.mobileaction.com/product/product_PTH.jsp die ook al de simm-kaart kan bevatten!

Nu nog kijken of dat in Europa ook al bestaat en of ze niet dat gebruiken om ons (duurder) als Track & Trace-applicatie te verkopen via maandelijkse bedragen...

Je bracht met op het goede spoor, thx!
1. Als ik achteruit ga, is het om een aanloop te nemen.
2. Ik ben op mijn best als ik zwijg. Nooit dus.
3. Als je niet tevreden bent over je vrouw, hoeft zij met jou ook geen vrede te nemen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Mathijs
Donateur
Donateur
Posts in topic: 3
Berichten: 3243
Lid geworden op: 27 aug 2004 00:16
Actief als: particulier
Locatie: 森の中で - нахуй Путина, блядь сын
Contacteer:

Re: Track & Trace modules: Nieuwe wetgeving in België...

Bericht door Mathijs »

Kijk dan ook even naar Android/iPhone apps : https://www.google.nl/#q=android+track+and+trace+app
Zeker als je toch al een tablet zou gebruiken als navigatie bijvoorbeeld, zou zoiets er bij kunnen.
Nothing great was ever achieved by being realistic!

onderteken en verspreid svp de petitie:
Verander de straatnaam van de Russische ambassade naar de Aleksej Navalnyweg


https://petities.nl/petitions/verander-de-straatnaam-van-de-russische-ambassade-naar-de-aleksej-navalnyweg?locale=nl

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
VAN BELLE Jean Marc
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 4
Berichten: 114
Lid geworden op: 23 feb 2012 22:48
Actief als: professional
Locatie: Bellegoed, Bellegem, Belgium
Contacteer:

Re: Track & Trace modules: Nieuwe wetgeving in België...

Bericht door VAN BELLE Jean Marc »

Tablets en Iphones niets voor mij: Ik heb een Nokia gsm die mijn turbulente en sportieve levenshouding met sterkte volstaat. Een Iphone geef ik 3 dagen bij mij voor het glas gekraakt is... Dus nee, geen optie. Ik zit immers net in mijn puberteit (ben nog maar 48 jaar maar toch wellicht wat laat...) Thx!
1. Als ik achteruit ga, is het om een aanloop te nemen.
2. Ik ben op mijn best als ik zwijg. Nooit dus.
3. Als je niet tevreden bent over je vrouw, hoeft zij met jou ook geen vrede te nemen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Mathijs
Donateur
Donateur
Posts in topic: 3
Berichten: 3243
Lid geworden op: 27 aug 2004 00:16
Actief als: particulier
Locatie: 森の中で - нахуй Путина, блядь сын
Contacteer:

Re: Track & Trace modules: Nieuwe wetgeving in België...

Bericht door Mathijs »

urm, je zou in je wagen een 'mini' tablet (7inch bijvoorbeeld) kunnen plaatsen (uitneembaar), die je gebruikt als navigatie en je ritten registratie.
Op je telefoon zal het scherm snel te klein zijn om echt op te werken.
Met zo'n minitablet kun je dan ook gelijk communiceren met kantoor, orders op kunnen ontvangen of dergelijke, weet niet precies hoe je werk/werkdag in elkaar steekt natuurlijk.
Nothing great was ever achieved by being realistic!

onderteken en verspreid svp de petitie:
Verander de straatnaam van de Russische ambassade naar de Aleksej Navalnyweg


https://petities.nl/petitions/verander-de-straatnaam-van-de-russische-ambassade-naar-de-aleksej-navalnyweg?locale=nl

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht