EV-verkopen / Zoe verkopen Nederland

Gebruikersavatar

Topic author
avdvee
lid
lid
Posts in topic: 30
Berichten: 846
Lid geworden op: 02 okt 2013 22:25
Actief als: particulier
Locatie: Amsterdam

EV-verkopen / Zoe verkopen Nederland

Bericht door avdvee »

Alhoewel de Volvo natuurlijk een PHEV is blijven de cijfertjes interessant:

Afbeelding

Bron: http://www.zerauto.nl/2013/10/04/volvo- ... nederland/
Arnold van der Veen, Renault Zoe ZEN Gris Neptune oktober 2013.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
avdvee
lid
lid
Posts in topic: 30
Berichten: 846
Lid geworden op: 02 okt 2013 22:25
Actief als: particulier
Locatie: Amsterdam

Re: Volvo koploper EV-verkopen Nederland

Bericht door avdvee »

Nog een paar conclusies:
- De Renault Fluence (alias de walvis vanwege het schudden) lijkt een faal te zijn. 9 stuks over het hele jaar ????
- De Volvo V-60 PHEV, zeker gelet op de kostprijs, lijkt een succesnummer te zijn.
- De Tesla S, een echte EV, wordt ongelooflijk veel verkocht ondanks de (relatief) hoge kostprijs.
- De Tesla Roadster, een oudgediende al weer, speelt totaal geen rol meer.
- De cijfers van de Outlander PHEV snap ik niet, waren toch uitverkocht? Of hebben ze nog steeds accuproblemen?

Als laatste ben ik benieuwd of ik al in de statistieken ben meegenomen :lol: Immers wel (voorlopig) gekocht maar nog niet op kenteken ....
Arnold van der Veen, Renault Zoe ZEN Gris Neptune oktober 2013.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

RogerS
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 4
Berichten: 101
Lid geworden op: 03 aug 2013 07:15
Actief als: particulier

Re: Volvo koploper EV-verkopen Nederland

Bericht door RogerS »

De aantallen van de ZOE vallen mij toch een beetje tegen....

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



renault15.17
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 27
Berichten: 3028
Lid geworden op: 27 sep 2004 15:34
Actief als: particulier
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Volvo koploper EV-verkopen Nederland

Bericht door renault15.17 »

avdvee schreef:Nog een paar conclusies:
- De Renault Fluence (alias de walvis vanwege het schudden) lijkt een faal te zijn. 9 stuks over het hele jaar ????
- De Volvo V-60 PHEV, zeker gelet op de kostprijs, lijkt een succesnummer te zijn.
- De Tesla S, een echte EV, wordt ongelooflijk veel verkocht ondanks de (relatief) hoge kostprijs.
- De Tesla Roadster, een oudgediende al weer, speelt totaal geen rol meer.
- De cijfers van de Outlander PHEV snap ik niet, waren toch uitverkocht? Of hebben ze nog steeds accuproblemen?

Als laatste ben ik benieuwd of ik al in de statistieken ben meegenomen :lol: Immers wel (voorlopig) gekocht maar nog niet op kenteken ....
Enkele opmerkingen over bovenstaand lijstje:
- De Tesla Roadster wordt niet meer gebouwd / geleverd.
- De Tesla Model S is afgelopen maand voor het eerst uitgeleverd, veel mensen hadden de auto al besteld en wachtten dus op de start van de uitlevering. Het zal mij benieuwen wat de reële maandaantallen worden.
- De Mitsubishi Outlander wordt nog niet uitgeleverd. De eerste zijn, zo heb ik ergens gelezen, afgelopen week op de boot gezet. De ca. 7.000 Outlanders zullen allemaal in November en December uitgeleverd gaan worden.
Don't HURRY, be happy!

R15 TL (1975 restauratie nadert het einde)
R17 TL découvrable automatic (1976)
R15 GTL Grand Prix (1977 restauratie start binnenkort)
R21 TSE (1992),
Zoe Z.E. Intens 41 kWh (2013)
Van de baas: Mégane E-tech Evolution ER (2023)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
avdvee
lid
lid
Posts in topic: 30
Berichten: 846
Lid geworden op: 02 okt 2013 22:25
Actief als: particulier
Locatie: Amsterdam

Re: Volvo koploper EV-verkopen Nederland

Bericht door avdvee »

7000 Outlanders? Wow. Nog steeds een PHEV en geen 'echte' EV.
Arnold van der Veen, Renault Zoe ZEN Gris Neptune oktober 2013.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Verwijderd 15584

Re: Volvo koploper EV-verkopen Nederland

Bericht door Verwijderd 15584 »

Zijn we hier geen appels en peren aan het vergelijken?
Hybrides zijn m.i. geen EV's als de Zoe, maar fossiele verbranders met een e-motor erbij.
Ook gezien het gemiddelde fossiele brandstofverbruik.
Die lijkt gemiddeld hoger te liggen als men verwacht, meestal door de manier van rijden.
Kun je Tesla S vergelijken met Zoe? Zit nogal wat prijsverschil in.
Wat vinden jullie :?:
De Zoe doet het t.o.v. de Leaf niet slecht. Zeker omdat dit jaar als introductie jaar moet worden gezien en ook Nissan nu de batterij huur idee gaat adopteren en daardoor de aanschafprijs kan drukken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
avdvee
lid
lid
Posts in topic: 30
Berichten: 846
Lid geworden op: 02 okt 2013 22:25
Actief als: particulier
Locatie: Amsterdam

Re: Volvo koploper EV-verkopen Nederland

Bericht door avdvee »

'we' in ieder geval niet want ik maak duidelijk verschil tussen een F-EV en een PH-EV 8)

Dat is overigens ook mijn ervaring na een paar weken; voor 'de rest van Nederland' is het één grote pot nat. Of je nu een Hybrid hebt, een PH-EV of een F-EV maakt dan niet uit.

Geldt ook voor de gemeente overigens als het gaat om laadpalen.

Dat de prijs met de Tesla S verschilt is duidelijk maar het zijn allebei, net zoals de LEAF, F-EV's dus ik vind de vergelijking volledig terecht. Zeker als je bedenkt dat hij voor ondernemers netto net zoveel kost als voor een particulier een LEAF .....
Arnold van der Veen, Renault Zoe ZEN Gris Neptune oktober 2013.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Verwijderd 15584

Re: Volvo koploper EV-verkopen Nederland

Bericht door Verwijderd 15584 »

Beste,

Hieruit blijkt maar weer dat het uitgangspunt waarom wij een Zoe rijden niet gebaseerd is op een kostenplaatje, maar puur idiologisch.
Bij ons thuis geloven we dat een fossiele verbrander (milieuschade) niet meer kan. :naughty:
Techniek van een jaar nul en dat o.a. elektrisch een antwoord daarop is. :thumb:
avdvee heeft gelijk m.b.t. de laadpalen aanleg en de motivering voor instanties, dat de hybride mede bepalend is in de infrastructuur aanleg hiervan. Maar daar houdt het bij ons op.

Sorry, maar ik kan het niet laten tijdens het rijden de beroemde ...... vinger op te steken bij het passeren van de fossiele tankstations.
Ons motto is dan ook, we tanken de zon en de sanitaire stop doen we bij de Shell etc. :dance:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
avdvee
lid
lid
Posts in topic: 30
Berichten: 846
Lid geworden op: 02 okt 2013 22:25
Actief als: particulier
Locatie: Amsterdam

Re: Volvo koploper EV-verkopen Nederland

Bericht door avdvee »

Zonder aanmatigend te willen zijn wil ik opmerken je stellingname ietwat provocerend te vinden. Dat wil zeggen je eigent jezelf de rol van 'ware gelovige' toe ("Bij ons thuis geloven we dat een fossiele verbrander (milieuschade) niet meer kan") terwijl je zou kunnen weten dat 'de waarheid' niet bestaat.

Niet alleen zijn je argumenten op zijn minst discutabel te noemen, je weet immers dat je voor een groot deel rijdt op stroom gemaakt met kolen/ gas en kernenergie en dus niet op de zon, ook kun je afvragen of jouw huidige autootje over de hele linie netto zoveel schoner is dan een moderne zuinige auto met verbrandingsmotor. Los van vraag of ik de vervuiling niet (gedeeltelijk) verplaats maar over een leeftijd van zeg 15 jaar veroorzaakt mijn 1 op 20 lopende dieseltje weliswaar meer Co2 dan jouw autootje, als die al in staat zou zijn een dergelijke leeftijd te halen, echter veroorzaakt maar liefst 1200 kilo aan accu's naar de recycling (of gedumpt in Afrika). En ik hoef je meen ik niet uit te leggen dat die niet van de zon gemaakt worden.

Als laatste vraag ik mij terdege af of jij de Zoe ook zou rijden als je gewoon net zoals iedereen MBR/ accijns/ BPM zou moeten betalen ..... ? Wetende dat die daarmee een stuk kostbaarder zou worden?

Hoe dan ook zou het je sieren als je respect zou hebben voor degenen die het mogelijk maken dat jij gratis over onze wegen mag rijden en mag plassen als je nodig moet. Daarbij vermoed ik dat als je echt ideologisch gedreven zou willen zijn je helemaal geen gebruik zou moeten willen maken van deze faciliteiten. En vind ik een 'middelvinger' niet echt op zijn plaats.

Kortom ik respecteer ieders keuzes, dus ook de jouwe, echter enig respect terug zou dan wel op zijn plaats zijn. En zou enige nuance ook welkom zijn.
Arnold van der Veen, Renault Zoe ZEN Gris Neptune oktober 2013.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Verwijderd 15584

Re: Volvo koploper EV-verkopen Nederland

Bericht door Verwijderd 15584 »

Beste avdvee,

In alle respect ook voor jou en ieders mening en dingen die men doet.

Ik zou je willen aanraden toch tijd te willen nemen voor de volgende uitzendingen (ik ga er van uit dat je de duitse taal machtig bent). En dan kan de waarheid pijnlijk zijn m.b.t. fossiele mobiliteit. O.a. deze onderzoeken heeft ons in ieder geval doen beseffen dat het anders moet en anders kan.

Check maar even op Youtube de 3 afleveringen van Die leise Revolution.

Hieruit blijkt o.a. dat de eerste Golf GLD zuiniger reed dan de huidige Golf TDI met al zijn innovaties.
Dat als een land als Duitsland volledig over zou gaan op e-rijden dit slechts 7,2 % van hun totale stroom gebruik zou betekenen.
Let wet, geen uitstoot meer.
Maar ook de volledige e-auto in zijn eenvoud in techniek mijlenver op de fossiele verbrander vooruitloopt.
Daarbij een energie efficiency heeft van meer dan 80% per gereden km, waarbij de fossiele verbrander amper de 20% haalt.
En kijk vooral even naar de site van Fastned hoe de totale energie consumptie lifecycle in vergelijk eruit ziet.
Wij worden daar niet vrolijk van als je fossiele cycle bekijkt.

Verder in hoeverre wij kunnen en willen investeren in die technieken die niet of minimaal milieubelastend zijn is niet aan jou te oordelen.

Maar ik zal je toch een voorbeeld geven.

Wij hebben zonder ook maar enige subsidie van welke overheid dan ook onze zonnepanelen aangeschaft (waarde ca. €15K).

Alleen de afstand die een Zoe kan rijden heeft ons tijdelijk afgehouden van de aankoop, maar na goed kijkend hoe je je mobiliteit (her-) organiseert toch tot aankoop overgegaan en met plezier de verbrandingsmotor erop ingeruild.
Gezien de totale som van de accuhuur betalen we deze ook grotendeels en dat een overheid allerlei belastingen niet of wel heft op artikelen is ons niet verwijtbaar.

Verder als je accu's via de normale manier afvoert, worden deze voor 95% gerecycled en slechts 5% verbrandt.
Ook weet je dat de auto tegenwoordig maximaal worden gerecycled en nieuwe bestaan daardoor uit veel gerecycled materiaal.
Dat er firma's zijn die illegale dingen doen, waaronder o.a. Shell en andere..... kun je ons niet kwalijk nemen.

Er wel eens bij stilgestaan dat we nog opgescheept zitten met deze fossiele centrales uit het verleden en dat er al alternatieven zijn voor deze. En dan bedoel ik niet windmolens of zonnepanelen.
Kijk maar eens naar projecten als Dessertec. Alleen moeten we dan onze energie machtspositie opofferen en daar is geen politieke wil voor. Hier is een globale gedachte voor nodig.

Als laatste "tankt" onze Zoe nog steeds uit de overschot aan kWh van onze panelen.

Dus geen kolen, nucleair, of gas. :naughty:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



renault15.17
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 27
Berichten: 3028
Lid geworden op: 27 sep 2004 15:34
Actief als: particulier
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Volvo koploper EV-verkopen Nederland

Bericht door renault15.17 »

Een forum is er om te discussiëren, prima. Maar gelieve een apart topic aan te maken om deze discussie voort te zetten. Het gaat hier over de EV-verkopen in Nederland.
Don't HURRY, be happy!

R15 TL (1975 restauratie nadert het einde)
R17 TL découvrable automatic (1976)
R15 GTL Grand Prix (1977 restauratie start binnenkort)
R21 TSE (1992),
Zoe Z.E. Intens 41 kWh (2013)
Van de baas: Mégane E-tech Evolution ER (2023)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Verwijderd 15584

Re: Volvo koploper EV-verkopen Nederland

Bericht door Verwijderd 15584 »

Beste,

Daar ging de vraag ook over, alleen was het startpunt EV verkoop en of varianten van een EV wel hierbij te betrekken.
De hybride is m.i. geen EV. De Zoe wel.
Heeft de lijst getoond wel zin?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



renault15.17
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 27
Berichten: 3028
Lid geworden op: 27 sep 2004 15:34
Actief als: particulier
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Volvo koploper EV-verkopen Nederland

Bericht door renault15.17 »

OK, fair enough. Maar laten we ons dan beperken tot de (juistheid van) de lijst.

Ik kan me wel enigszins vinden in je standpunt Toniolio dat alles waar nog een ICE in zit uitnodigt tot het doorrijden op fossiele brandstoffen (en daarmee de mensen wellicht te weinig dwingt tot nadenken). Maar deze lijst is opgesteld met alle type auto's waarbij puur elektrisch gereden kan worden. En daarmee is de lijst ook weer correct te noemen.
In theorie kun je met al deze voertuigen rijden zonder ooit benzine te tanken. En er zijn bijvoorbeeld al Ampera rijders bekend die hooguit 1 keer per jaar tanken / op benzine rijden. En dat dan alleen nog maar omdat Opel voorschrijft dat je dat moet doen omdat anders de benzine te oud wordt en voor problemen kan gaan zorgen.

Op deze lijst ontbreken auto's als de Honda hybrides, de PSA hybrides en ook de "normale" Prius. Deze auto's worden ook (deels) elektrisch aangedreven, maar hebben in alle gevallen brandstof nodig. In de markt zie je volgens mij een duidelijke verschuiving van ICE met een elektrische aandrijving erbij naar elektrische aandrijving met een hulpmotor erbij. En een aantal fabrikanten durft de stap naar 100% EV al aan.

Al met al kan ik me wel in deze lijst vinden.
Don't HURRY, be happy!

R15 TL (1975 restauratie nadert het einde)
R17 TL découvrable automatic (1976)
R15 GTL Grand Prix (1977 restauratie start binnenkort)
R21 TSE (1992),
Zoe Z.E. Intens 41 kWh (2013)
Van de baas: Mégane E-tech Evolution ER (2023)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
avdvee
lid
lid
Posts in topic: 30
Berichten: 846
Lid geworden op: 02 okt 2013 22:25
Actief als: particulier
Locatie: Amsterdam

Re: Volvo koploper EV-verkopen Nederland

Bericht door avdvee »

Een forum is er om te discussiëren, prima. Maar gelieve een apart topic aan te maken om deze discussie voort te zetten. Het gaat hier over de EV-verkopen in Nederland.
OK, duidelijk statement. Al vind ik een speciale topic openen met iemand die zijn middelvinger gebruikt om een punt te maken ietwat te enthousiast dus ik laat het hierbij.
Arnold van der Veen, Renault Zoe ZEN Gris Neptune oktober 2013.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

E-mission
lid
lid
Posts in topic: 20
Berichten: 649
Lid geworden op: 20 jul 2013 02:22
Actief als: particulier
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Re: Volvo koploper EV-verkopen Nederland

Bericht door E-mission »

Ad, het is een symbolische middelvinger die wetenschappelijk gezien van alle kanten klopt. Oliebedrijven zijn enkel commercieel gedreven en mogen direct en indirect gratis vervuilen. Dat is een dikke commerciële middelvinger naar de verslaafde samenleving, ze (oliebedrijven) verdienen naar mijn mening zeker een symbolische middelvinger terug. Stellig te beweren dat jouw waarheid (dat het ecologisch motief niet klopt) wel waar is en dat er ook een halve symbolische middelvinger naar laadpalen zou moeten gaan is naar mijn mening volkomen onjuist en in feite dus projectie, maar zeker leuk voer voor een apart topic over wat de wetenschap eigenlijk te zeggen heeft over de duurzaamheid van elektrisch rijden. Kunnen we gezamenlijk daarna concluderen of en wie er de vergulde middelvinger verdient :). Ik hoop je exacte onderbouwing en bronnen in dat topic dan ook graag te zien.

On topic: de verkoop van volledige EV's gaat relatief beter nu dan de verkoop van hybrides 10 jaar terug (lees: prius verkoop). Door de transitie plug in hybrides krijgen we in ieder geval sneller acceptatie en infrastructuur. Ben heel benieuwd naar de meer actuele Zoe cijfers, ook in Frankrijk en UK (waar men 7000 euro / pond korting krijgt). Het is nog redelijk vroeg nu om al wat te zeggen denk ik.
E-mile
'18 Nissan Leaf Zero Edition 40kW
'14 BMW R1200GSA LC

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
avdvee
lid
lid
Posts in topic: 30
Berichten: 846
Lid geworden op: 02 okt 2013 22:25
Actief als: particulier
Locatie: Amsterdam

Re: Volvo koploper EV-verkopen Nederland

Bericht door avdvee »

Je zult van mij nimmer een middelvinger zien; ook niet een topic.
Arnold van der Veen, Renault Zoe ZEN Gris Neptune oktober 2013.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Verwijderd 15584

Re: Volvo koploper EV-verkopen Nederland

Bericht door Verwijderd 15584 »

Aha Erlebnis,

Ik wist niet dat je de Ampera over gehele snelheidsbereik elektrisch kan rijden, dus dat daar net als de Prius b.v. alleen tot c.a. 60 km snelheid e kan rijden en dan de verbrander mee aangaat om e motor de nodige energie te leveren. :think:

Het zou zeker interessant zijn ook te weten wat een Frankrijk en GB jaarlijks kwijt zijn op basis van de verkoop getallen aan de toelage die men krijgt om een Zoe te kopen. Maar dat zal dan af te leiden zijn. Ga zelf eens zoeken.

Iets voor NL? Wij hebben er niets meer aan, maar zou het alsnog toejuichen. :thumb:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Verwijderd 15584

Re: Volvo koploper EV-verkopen Nederland

Bericht door Verwijderd 15584 »

Kwam dit tegen. Helaas t/m juni getallen.

Top 10 Europe Plug-In Sales: January 2013 – June 2013

Renault Zoe – 4,770

Nissan LEAF – 3,973
Renault Kangoo ZE – 2,965
Toyota Prius Plug-In – 1,965
Smart Fortwo ED (est) - 1,500
Opel Ampera - 1,098
Volvo V60 Plug-In – 489
Mitsubishi i-MiEV – 486
Citröen C-Zero – 382
Bolloré Blue Car – 258

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Verwijderd 15584

Re: Volvo koploper EV-verkopen Nederland

Bericht door Verwijderd 15584 »

Excuses, nog even de bronvermelding. :oops:

http://insideevs.com

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



renault15.17
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 27
Berichten: 3028
Lid geworden op: 27 sep 2004 15:34
Actief als: particulier
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Volvo koploper EV-verkopen Nederland

Bericht door renault15.17 »

Gisteren werd verteld dat de Zoe in Nederland voor 2013 compleet is uitverkocht. Ik ben benieuwd of er met 4% bijtelling in 2014 nog EV's verkocht gaan worden.
Don't HURRY, be happy!

R15 TL (1975 restauratie nadert het einde)
R17 TL découvrable automatic (1976)
R15 GTL Grand Prix (1977 restauratie start binnenkort)
R21 TSE (1992),
Zoe Z.E. Intens 41 kWh (2013)
Van de baas: Mégane E-tech Evolution ER (2023)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

evsolutions
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 2
Berichten: 23
Lid geworden op: 19 okt 2013 14:26
Actief als: professional

Re: Volvo koploper EV-verkopen Nederland

Bericht door evsolutions »

Ik ben een Ampera rijder vanaf september vorig jaar, ik zou in het huidige gebruik van deze auto niet met een actieradius uit komen van een Zoe, en het zou me ernstig belemmeren. Daarin tegen ben ik er wel van overtuigd dat er genoeg auto rijders zijn die ruim voldoende hebben aan het bereik van een Zoe, al is het maar als 2e auto.
Uiteraard als je gaat koffie drinken/lunchen/dineren/krantlezen omdat de auto geladen moet worden dan kom je een stuk verder, maar de dagelijkse praktijk ziet er toch vaak anders uit.

De Ampera is een elektro aangedreven EV met range-extender, deze laatste zorgt dmv van een benzine motor dat er stroom wordt geproduceerd voor de aandrijving als de accu leeg is. Hiermee kun je dus binnen het bereik van de accu volledig elektrisch rijden, tot de begrensde 165km/uur. Mijn gemiddelde met 31.000 km in ruim een jaar ligt op 1.7 l benzine op de 100km. de rest leg ik af op de geladen stroom. Ik laad thuis en op de zaak (38km) en bij openbare laadpalen, heel soms bij klanten. Ik ga niet overal om een stopcontact vragen bij familie of klanten, dat gaat me nu te ver!

Er zijn altijd ritten die de gemiddelde actieradius van 50km van de ampera ruim overstijgen en dan moet je toch op benzine verder. Het mooie van dit concept is dan wel dat de auto elektrisch aangedreven blijft. Ook met een Zoe zou ik zeker tot nu toe maar ook nu nog met een beperkt aantal werkende laders me te beperkt voelen. Even op en neer naar de Ahoy voor Ecomobiel waar te veel EV's waren of te weinig laadvoorzienig was leverde mij een terugreis geheel op benzine op :roll:

Snelheid (lees rechtervoet), temperatuur, andere verbruikers van stroom hebben veel invloed op de actieradius.

Off Topic of niet :D :!:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
avdvee
lid
lid
Posts in topic: 30
Berichten: 846
Lid geworden op: 02 okt 2013 22:25
Actief als: particulier
Locatie: Amsterdam

Re: Volvo koploper EV-verkopen Nederland

Bericht door avdvee »

Ik snap het dilemma in jouw geval goed. Los van de vraag of de Tesla (met dure accuset) niet de mooiste oplossing is want deze kost net zoveel als 2 Amperas/ Volts. Desalniettemin is de Ampera/ Volt nog steeds een hybride en geen 'echte' EV :mrgreen:
Arnold van der Veen, Renault Zoe ZEN Gris Neptune oktober 2013.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

evsolutions
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 2
Berichten: 23
Lid geworden op: 19 okt 2013 14:26
Actief als: professional

Re: Volvo koploper EV-verkopen Nederland

Bericht door evsolutions »

avdvee schreef:Ik snap het dilemma in jouw geval goed. Los van de vraag of de Tesla (met dure accuset) niet de mooiste oplossing is want deze kost net zoveel als 2 Amperas/ Volts. Desalniettemin is de Ampera/ Volt nog steeds een hybride en geen 'echte' EV :mrgreen:
Volledig mee eens :D :!:

Ik probeer wel als het even kan op de Accu mijn weg af te leggen, en hou daar ook rekening mee in mij reisplanning!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

electronaut
lid
lid
Posts in topic: 9
Berichten: 216
Lid geworden op: 18 okt 2013 08:58
Actief als: particulier
Locatie: Leiden

Verkopen Zoe

Bericht door electronaut »

Er zijn in november in Nedrland 62 Zoe's verkocht, 4 minder dan oktober.

Ter vergelijking:
Nissan LEAF: 53
Tesla Model S: 408
iOn/i-Miev/cZero: 0
Ampera/Volt: 323

En waarschijnlijk een 2500 Outlanders, maar daarvan heb ik alleen de data van de normale uitvoering en plugin-hybride gecombineerd.

o ja, niet te vergeten: nog 1 Fluence.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



renault15.17
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 27
Berichten: 3028
Lid geworden op: 27 sep 2004 15:34
Actief als: particulier
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Volvo koploper EV-verkopen Nederland

Bericht door renault15.17 »

En 26 stuks van de BMW i3. Samen deze maand toch maar liefst 550 full EV's. Dat lijkt me absoluut een record.

Helaas is het lijstje met EV verkopen nooit helemaal compleet te krijgen. Want steeds meer modellen gaan geleverd worden met ICE en EV aandrijving. Zoals de VW up. Daar zal niet apart van vermeld worden wat het EV aandeel is. Feitelijk kun je je hetzelfde nu ook al afvragen bij de Kangoo.

(NB @electronaut, ik heb je berichtje maar even hier samengevoegd. We hoeven niet elke maand een nieuw onderwerp aan te maken :wink: )
Don't HURRY, be happy!

R15 TL (1975 restauratie nadert het einde)
R17 TL découvrable automatic (1976)
R15 GTL Grand Prix (1977 restauratie start binnenkort)
R21 TSE (1992),
Zoe Z.E. Intens 41 kWh (2013)
Van de baas: Mégane E-tech Evolution ER (2023)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

E-mission
lid
lid
Posts in topic: 20
Berichten: 649
Lid geworden op: 20 jul 2013 02:22
Actief als: particulier
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Re: EV-verkopen / Zoe verkopen Nederland

Bericht door E-mission »

De Up is ICE, de e-Up is EV. De Kangoo is ICE, de Kangoo ZE is EV. Toch niet zo lastig?
E-mile
'18 Nissan Leaf Zero Edition 40kW
'14 BMW R1200GSA LC

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



renault15.17
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 27
Berichten: 3028
Lid geworden op: 27 sep 2004 15:34
Actief als: particulier
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: EV-verkopen / Zoe verkopen Nederland

Bericht door renault15.17 »

Voor mij niet :think: , maar de gepubliceerde lijsten maken dit onderscheid niet. Daarin vind je alleen de Up en Kangoo. Net als dat je ook niet weet hoeveel V60's of Outlanders er als PHEV zijn verkocht.
Don't HURRY, be happy!

R15 TL (1975 restauratie nadert het einde)
R17 TL découvrable automatic (1976)
R15 GTL Grand Prix (1977 restauratie start binnenkort)
R21 TSE (1992),
Zoe Z.E. Intens 41 kWh (2013)
Van de baas: Mégane E-tech Evolution ER (2023)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

E-mission
lid
lid
Posts in topic: 20
Berichten: 649
Lid geworden op: 20 jul 2013 02:22
Actief als: particulier
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Re: EV-verkopen / Zoe verkopen Nederland

Bericht door E-mission »

Verwarrend, maar dat krijg je in een transitie periode.
E-mile
'18 Nissan Leaf Zero Edition 40kW
'14 BMW R1200GSA LC

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
avdvee
lid
lid
Posts in topic: 30
Berichten: 846
Lid geworden op: 02 okt 2013 22:25
Actief als: particulier
Locatie: Amsterdam

Re: EV-verkopen / Zoe verkopen Nederland

Bericht door avdvee »

Je kunt je afvragen waarom fabrikanten in deze niet duidelijk(er) onderscheid maken. Ik vermoed om op die manier domme politici zand in de ogen te strooien. Totdat ik me ging verdiepen in de EV was voor mij als 'petrolhead' de wereld van zuinig rijden één grote pot nat. Kende ik niet het verschil tussen een gewone Prius, een PH-EV Pruis en een EV en meende ik dat het allemaal hetzelfde was. Ik vermoed dat dit nog steeds geldt voor zeg minimaal 15 miljoen Nederlanders die het echt niet kan interesseren.

Overigens vraag ik me af wat nou precies een ICE is? Is dat https://www.google.nl/search?hl=nl&q=ic ... n%20engine? Oftewel een een verbrandingsmotor?
Arnold van der Veen, Renault Zoe ZEN Gris Neptune oktober 2013.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



renault15.17
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 27
Berichten: 3028
Lid geworden op: 27 sep 2004 15:34
Actief als: particulier
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: EV-verkopen / Zoe verkopen Nederland

Bericht door renault15.17 »

Precies: ICE = Internal Combustion Engine --> verbrandingsmotor.
Don't HURRY, be happy!

R15 TL (1975 restauratie nadert het einde)
R17 TL découvrable automatic (1976)
R15 GTL Grand Prix (1977 restauratie start binnenkort)
R21 TSE (1992),
Zoe Z.E. Intens 41 kWh (2013)
Van de baas: Mégane E-tech Evolution ER (2023)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

MarcoZE
lid
lid
Posts in topic: 4
Berichten: 214
Lid geworden op: 05 jun 2013 14:14
Actief als: particulier
Locatie: Kesteren

Re: EV-verkopen / Zoe verkopen Nederland

Bericht door MarcoZE »

ICE betekent ook In Case of Emergency. Leuke woordspeling bij een plugin-hybride ;-)
Marco van Dijke Renault ZOE Intens Blanc Nacré Mei 2013

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
avdvee
lid
lid
Posts in topic: 30
Berichten: 846
Lid geworden op: 02 okt 2013 22:25
Actief als: particulier
Locatie: Amsterdam

Re: EV-verkopen / Zoe verkopen Nederland

Bericht door avdvee »

Afbeelding
Arnold van der Veen, Renault Zoe ZEN Gris Neptune oktober 2013.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
avdvee
lid
lid
Posts in topic: 30
Berichten: 846
Lid geworden op: 02 okt 2013 22:25
Actief als: particulier
Locatie: Amsterdam

Re: EV-verkopen / Zoe verkopen Nederland

Bericht door avdvee »

Kortom de teller staat (ongeveer) op 339 .......
Arnold van der Veen, Renault Zoe ZEN Gris Neptune oktober 2013.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

MartijnEV
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 13
Berichten: 1548
Lid geworden op: 09 aug 2013 09:04
Actief als: particulier
Contacteer:

Re: EV-verkopen / Zoe verkopen Nederland

Bericht door MartijnEV »

Ben benieuwd hoe de decembercijfers er uit zullen zien. Welke EV / PHEV sprintte deze maand het hardst...?
Google Maps kaart met alle snelladers in Nederland: http://www.chargefast.nl
Twitter: @MartijnEV

2013-2018: Renault Zoe Intens Q210 ZE40 - Bleu Energie
december 2018-heden: Jaguar I-Pace EV400 S - Fuji White

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Ad van der Meer
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 348
Lid geworden op: 28 jul 2013 14:27
Actief als: particulier

Re: EV-verkopen / Zoe verkopen Nederland

Bericht door Ad van der Meer »

Het zal de Outlander wel weer zijn. Daar moeten er nog een hele hoop van afgeleverd worden.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
  • Zoë verkopen
    door Injector1 » » in Algemeen Zoe
    11 Reacties
    518 Weergaves
    Laatste bericht door Mastah