Ik vond toevallig een interessant artikel van e-laad over gebruik van laadpalen. Vooral de sterke groei sinds september (vergeleken met de bijna vlakke lijn van de maanden daarvoor) is overduidelijk. Er worden tot 31 december nog meer van die PHEV's weggezet in Nederland en omdat het plaatsen van publieke laadpalen tot stilstand is gekomen, kan het alleen maar slechter worden.
Het standpunt van e-laad geeft niet veel hoop:
Maw: afwachtende houding in ambtelijk moeras."Stichting e-laad roept andere partijen op om samen te zoeken naar een model voor de financiering van de verdere uitrol van publieke laadinfrastructuur in Nederland. Totdat die gezamenlijke financiering rond is, blijft de huidige aanvraagstop van kracht."
(En natuurlijk gaat Renault ook niet vrijuit. Die Zoe is veel te kieskeurig, danwel Renault Nederland toont niet veel initiatief om laadproblemen aan publieke palen te troubleshooten iov met de exploitanten).
Zoals ik al vaker heb gezegd op dit forum: range anxiety heb ik nooit gehad, maar mijn charge anxiety wordt met de dag heviger.