Laden wordt steeds moeilijker...

Plaats reactie

Topic author
electronaut
lid
lid
Actief als: particulier

Laden wordt steeds moeilijker...

Bericht door electronaut »

Dankzij de tsunami van PHEV's die er in de loop van dit jaar over ons landje gespoeld is, wordt het vinden van een beschikbare laadpaal steeds moeilijker. Vandaag kon ik in de buurt van mijn werk (Zaandam) dus niet terecht. 1 paal: storing, 2 andere palen: V60 en Fluence en nog een 4e ook bezet (niet wezen kijken). Nu moet ik op de terugweg langs bij dealer Arend Auto (Amterdam West) om even van hun 22 kW te slurpen.

Ik vond toevallig een interessant artikel van e-laad over gebruik van laadpalen. Vooral de sterke groei sinds september (vergeleken met de bijna vlakke lijn van de maanden daarvoor) is overduidelijk. Er worden tot 31 december nog meer van die PHEV's weggezet in Nederland en omdat het plaatsen van publieke laadpalen tot stilstand is gekomen, kan het alleen maar slechter worden.

Het standpunt van e-laad geeft niet veel hoop:
"Stichting e-laad roept andere partijen op om samen te zoeken naar een model voor de financiering van de verdere uitrol van publieke laadinfrastructuur in Nederland. Totdat die gezamenlijke financiering rond is, blijft de huidige aanvraagstop van kracht."
Maw: afwachtende houding in ambtelijk moeras.

(En natuurlijk gaat Renault ook niet vrijuit. Die Zoe is veel te kieskeurig, danwel Renault Nederland toont niet veel initiatief om laadproblemen aan publieke palen te troubleshooten iov met de exploitanten).

Zoals ik al vaker heb gezegd op dit forum: range anxiety heb ik nooit gehad, maar mijn charge anxiety wordt met de dag heviger.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

renault15.17
Global Moderator
Global Moderator
Contacteer:

Re: Laden wordt steeds moeilijker...

Bericht door renault15.17 »

Maar ik mag toch wel aannemen dat je zelf ook initiatieven genomen hebt? Zoals investeren in een (semi)-eigen oplaadpaal? Certificaten bij Fastned gekocht zodat zij verder kunnen uitrollen?

Sorry, electronaut. Het is niet persoonlijk bedoeld. Maar ik constateer veel negativisme op dit Zoe forum gedeelte richting ambtelijke instanties, stichtingen die het goed voor hebben en Renault. Maar hier op het forum "afgeven" op dezen en gene brengt je niet verder. Je kunt ook zelf, al dan niet via coöperaties, goede initiatieven ontplooien. En bij Renault blijven melden welke problemen je tegen komt.

Zo ben ik recentelijk lid geworden van EnergieUden. Een cooperatie die er naar streeft om Uden in 2035 volledig onafhankelijk te hebben van energieleveranciers. Diverse werkgroepen werken aan "reductie", "productie" en, heel belangrijk "voorlichting". Helaas is (elektrische) mobiliteit nog geen speerpunt, maar daar wil ik mijn steentje zeker aan bijdragen.
Don't HURRY, be happy!

R15 TL (1975 restauratie nadert het einde)
R17 TL découvrable automatic (1976)
R15 GTL Grand Prix (1977 restauratie start binnenkort)
Laguna coupé 2.0T automaat, 4ws (2013)
Zoe Z.E. Intens 41 kWh (2013)
Alpine A110 (2023)
Van de baas: Mégane E-tech Evolution ER (2023)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Topic author
electronaut
lid
lid

Re: Laden wordt steeds moeilijker...

Bericht door electronaut »

renault15.17

'Afgeven' is wat gechargeerd. Maar het is een cynische constatering, dat wel.

Het zag er een tijdje geleden goed uit met de uitrol van…login om de rest van dit onderwerp te kunnen lezen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Dit onderwerp heeft nog 17 niet getoonde antwoorden

Je moet ingelogd zijn om de reacties in dit onderwerp te kunnen bekijken.
Inloggen kan met de naam --> gastlezer <-- , wachtwoord --> gast <--.

Dit is om het dataverkeer veroorzaakt door robots te beperken,
zo proberen we het forum gratis te houden.

Registreer Aanmelden

Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

• Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken