electrische ramen

Alle overige technische Laguna vragen
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic author
avbruggeman
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 67
Lid geworden op: 17 dec 2008 16:54

electrische ramen

Bericht door avbruggeman »

het electrische raam van mijn laguna 1.8 aut expression uit 2002 ,aan de bestuurderskant werkt niet (goed),het raam wil niet elec omlaag,maar als het raam iets omlaag is geduwd(handmatig)kan ik het wel elec omhoog krijgen met de schakelaar in de deur(de andere elec ramen v d auto werken prima) als ik de bestuurdersdeur dichtdoe hoor ik wel iets van dat er iets los zit in de deur.heeft iemand daar wel eens iets mee gehad recent of in t verleden? graag tips of advies,alle welkom
ook hoe maakt men de binnenbekleding van de bestuurdersdeur los,(zie nergens schroeven of zo) zonder dat je de binnenbekleding stuk maakt of iets afbreekt.


graag reactie

VB
Vlijmen

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Renier
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 1
Berichten: 3879
Lid geworden op: 23 feb 2007 13:45
Actief als: particulier
Locatie: Groningen

Re: electrische ramen

Bericht door Renier »

Ik gok dat het raammechanisme defect aan het gaan is.
Zwak punt bij de Laguna.

Onderaan het portierpaneel zitten 2 torx schroeven en achter de portiergreep (die waar je het portier mee ontgrendelt) zit nog een torx schroef achter een afdekking, die wip je zo los.

Als je de torx schroeven los hebt zit het paneel nog erg vast dmv een plakseal aan de onderkant en zijkanten
Als je van de onderkant voorzichtig begint met trekken aan het paneel komt hij los. Let op dat je de plakseal als het even kan hergebruikt want hij is erg duur.
Bovenaan hangt het paneel over een randje van het portier vast
Nu: Talisman Estate TCe 200 Initiale Paris 2017 | Twingo I 1.2 16V Paris 2006
Ex: Laguna III Ph2 Estate 2.0T GT 2011 | Laguna II Ph2 Grand Tour 2.0 16V Dynamique 2005 | Twingo I 1.2 8V Helios 1999 | Megane II 2.0 16V Dynamique 2003 | Clio II Ph2 1.6 16V Dynamique 2003 | Twingo I 1.2 8V Air 2000

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht