Ramen blinderen

Winterklaar maken, handige trucjes om lastig zaken makkelijker te doen, dat soort dingen
Forumregels
Let op svp, de Tips&Tricks rubriek is -géén- vragen rubriek!
Plaats reactie

Topic author
SanderV
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 2
Berichten: 9
Lid geworden op: 26 jul 2019 17:35
Actief als: particulier

Ramen blinderen

Bericht door SanderV »

Wij hebben net onze scenic 2010 ingeruild voor een Clio 4 Stationwagon 2018.
Nu wil ik de ramen zelf blinderen.
Bij de grote achterdeur ramen kan ik makkelijk komen en dat gaat me denk ik wel lukken. Maar nij de kleine achterramen kan je moeilijk komen en ban buiten is het moeilijk op te meten doordat er al gedeeltelijk zwart op de ruit zit.

Weet iemand of er een soort "mal" document bestaat in PDF ( of ander formaat) zodat ik de kleine raampjes op maat kan uitsnijden?
Bijlagen
IMG_5367.JPG
IMG_5365.JPG

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Mathijs
Donateur
Donateur
Posts in topic: 2
Berichten: 3243
Lid geworden op: 27 aug 2004 00:16
Actief als: particulier
Locatie: 森の中で - нахуй Путина, блядь сын
Contacteer:

Re: Ramen blinderen

Bericht door Mathijs »

Er zijn genoeg youtube filmpjes waarin ze laten zien hoe dit moet.
De meesten zetten een lamp aan de binnenzijden, en prepareren het stuk op de buitenzijde.
Eenmaal op maat gesneden en binnenzijde schoongemaakt, haal je het dan van de buitenzijde af en breng je het over op de binnenzijde.

Zo heb ik alle ramen gedaan, wel eraan denken dat je als het ware met de 'verkeerde' kant van de folie aan de buitenzijde kleeft met een boel zeepwater, gebruikte zelf babyshampoo daarvoor.

Zal eens even gaan zoeken voor je of ik nog een filmpje vind waarmee ik het geleerd heb, moet het binnenkort zelf ook weer doen bij een andere auto dus even kennis opfrissen is voor mijzelf ook niet gek. Heb destijds dagen achtereen zitten kijken en 'leren' alvorens de eerste makkelijke raam te doen, om vervolgens weer te gaan kijken en leren wat ik mogelijk fout gedaan had en/of beter kon. T'is allemaal goed gelukt. :P

oja, en niet in de volle zon doen, de temperatuur moet boven de 17graden zijn maar maak het niet te gek, en voor de bolling van de ruit, gebruik een föhne en geen verafbrander om de folie te bewerken, tenzij je graag kreukels in de folie wilt hebben of smeltplekken of al erg ervaren erin bent.
En kwaliteit van de folie is al de basis, is dat niet goed dan gaat het niets worden.
SanderV schreef: 24 jun 2023 08:30 Weet iemand of er een soort "mal" document bestaat in PDF ( of ander formaat) zodat ik de kleine raampjes op maat kan uitsnijden?
ja, je kan de hele set ramen reeds op maat uitgesneden kopen op amazon.de , al zal je de achterruit nog wel zelf moeten gaan 'bollen'

Zal straks even voor je gaan zoeken

Toegevoegd in 18 minuten 21 secondes:
Hier alvast de link naar Amazon voor de pasklare folie voor de Clio IV.

TIP: Je kan de .DE in de link veranderen in bijvoorbeeld .NL of .IT of .FR , en zien hoe de prijzen veranderen, of de 'Keepa - Amazon Price Tracker' extensie/plugin installeren en dan zie je het op Amazon zelf al in welk land het goedkoopst is en wanneer het meestal het goedkoopst is (prijzen kunnen veranderen op dagdeel bijvoorbeeld)
Nothing great was ever achieved by being realistic!

onderteken en verspreid svp de petitie:
Verander de straatnaam van de Russische ambassade naar de Aleksej Navalnyweg


https://petities.nl/petitions/verander-de-straatnaam-van-de-russische-ambassade-naar-de-aleksej-navalnyweg?locale=nl

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
SanderV
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 2
Berichten: 9
Lid geworden op: 26 jul 2019 17:35
Actief als: particulier

Re: Ramen blinderen

Bericht door SanderV »

Super😀👍
Hier kom ik al een stuk verder mee!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Mathijs
Donateur
Donateur
Posts in topic: 2
Berichten: 3243
Lid geworden op: 27 aug 2004 00:16
Actief als: particulier
Locatie: 森の中で - нахуй Путина, блядь сын
Contacteer:

Re: Ramen blinderen

Bericht door Mathijs »

Heb veel geleerd van dit kanaal, maar nog niet de betreffende video gevonden waarin het werken met de lamp uitgelegd werd

https://www.youtube.com/@DetroitTintStudio/videos
Nothing great was ever achieved by being realistic!

onderteken en verspreid svp de petitie:
Verander de straatnaam van de Russische ambassade naar de Aleksej Navalnyweg


https://petities.nl/petitions/verander-de-straatnaam-van-de-russische-ambassade-naar-de-aleksej-navalnyweg?locale=nl

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht