Laadprobleem met ICU compact laadpaal

Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic author
HJK
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 3
Berichten: 7
Lid geworden op: 11 jan 2014 09:45
Actief als: particulier
Locatie: Zoetermeer

Laadprobleem met ICU compact laadpaal

Bericht door HJK »

Ik heb thuis een laadstation van het type ICU Compact (Alflen) 3x16A, te activeren met een laadpas, en geëxploiteerd door The New Motion. Op dit laadstation laden we sinds december een Tesla model S en een renault ZOE. Tot nu toe gaat dit redelijk probleemloos. In het begin wat storingen gehad, maar nadat het complete binnenwerk van het laadstation is vervangen zijn deze opgelost.

De Tesla laadt eigenlijk altijd probleemloos. Ook voorverwarmen (of koelen) van het interieur tijdens laden aan de paal gaat probleemloos.
De Zoe laadt ook probleemloos.... Tenzij geprobeerd wordt om tegelijkertijd het interieur voor te verwarmen (danwel koelen) of als de batterij gekoeld wordt. Van dat laatste ben ik niet zeker.. maar ik neem aan dat dit gebeurd omdat een ventilator begin te loeien als direct na het rijden met warm weer geladen wordt.
In ieder geval lijkt het alsof de Zoe dan naast de laadstroom (3x16A vermoed ik) ook nog stroom uit het station haalt om andere dingen te doen in de auto. In dat geval valt de laadpaal uit (aardlek schakelt uit). Deze zal wel afgeregeld zijn op 3x16A vermoed ik.

Kan iemand hier mijn vermoeden bevestigen of ontkrachten? En de vraag is waar zit nu het probleem. Is er iets mis met de Zoe? Is de laadpaal te krap afgesteld, of niet goed geïnstalleerd?

Graag jullie deskundige mening en bij voorbaat dank!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 8
Berichten: 2714
Lid geworden op: 12 mei 2014 22:09
Actief als: particulier

Re: Laadprobleem met ICU compact laadpaal

Bericht door zoe2goe »

@HJK: Ik kan je niet helpen te zeggen "daar ligt het aan", maar wel een beetje uitleggen hoe het werkt.

Ten eerste: als acht je aardlek er uit gaat is dat meeste reden tot zorg. Een ordinaire aardlek valt af op 30 mA verschilstroom en dat is redelijk wat "lek". Als het een 3 Fase B karakteristiek aardlek schakelaar is, is het allemaal wat ingewikkelder en voert een beetje ver om uit te werken.

Het is ook mogelijk dat je een aardlekautomaat hebt: dan is het lastig te bepalen of hij er uit knalt op aardlek of op overbelasting. Misschien kun je een goede scherpe foto posten, dan weten we wellicht iets meer.

Verder: het laadstation "vertelt" de auto hoeveel stroom deze maximaal mag afnemen. En dat is totaal, m.a.w., de lader boeit het niks of je met die stroom laadt of de airco laat lopen. De auto zou nooit meer dan die stroom moeten afnemen, want een goede lader controleert of de auto zich "gedraagt".

Ergo: op voorhand zijn de volgende mogelijkheden het meest waarschijnlijk:

- de lader staat hoger dan 16A afgesteld. De auto vindt dat prima, je aardletautomaat niet (overbelasting);

- er is echt een aardfout. Dat kan de auto, kabel (niet zo waarschijnlijk) of de lader zijn, maar als het de auto is zou je ook problemen verwachten bij andere laders;

- het is een symetriefout in de auto in combinatie met een type B aardlekschakelaar. In dat geval wordt het een hele goeie electricien zoeken.

Ik hoop dat je er iets aan hebt.
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
HJK
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 3
Berichten: 7
Lid geworden op: 11 jan 2014 09:45
Actief als: particulier
Locatie: Zoetermeer

Re: Laadprobleem met ICU compact laadpaal

Bericht door HJK »

@Zoe2goe Thanks voor het meedenken! Dat helpt deze niet-techneut enorm vooruit bij het bepalen van de zoekrichting.

Ik heb op dit moment even geen foto van de aardlek-schakelaar/automaat. En weet dus eigenlijk niet wat ik heb. Zal zsm een fotootje proberen te posten.

Het eerste wat ik ga proberen is met de auto de situatie bij een vergelijkbaar oplaadstation testen. Als het aan de auto ligt moet daar dezelfde storing optreden lijkt mij.

Je eerste suggestie lijkt de meest voor de hand liggende oorzaak te zijn. Maar zou het probleem dan tijdens het laden van de Zoe niet altijd moeten optreden? Stel dat het laadstation is afgesteld op 3x20A, dan gaat de Zoe ook proberen te laden met 3x20A lijkt mij.... met als gevolg dat de aardlekautomaat om gaat.

Een aardfout lijkt me niet echt waarschijnlijk. Als die in de kabel of de auto zou zitten, zou ik bij andere palen ook problemen moeten hebben. Zit hij in het laadstation dan zou de Tesla ook last moeten hebben lijkt me.

Je derde suggestie gaat me eerlijk gezegd boven m'n pet ;-)

Het vreemde is dat tijdens normaal laden, zonder voorverwarmen of koelen van interieur of accu, er geen problemen zijn.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 8
Berichten: 2714
Lid geworden op: 12 mei 2014 22:09
Actief als: particulier

Re: Laadprobleem met ICU compact laadpaal

Bericht door zoe2goe »

Graag gedaan. Derde: ja dat is ook hopeloos ingewikkelde materie. Maar een fotootje waaop we het merk en type kunnen lezen helpt om het (wellicht) uit te sluiten.

Ik denk ook dat de eerste het meest waarschijnlijk is. Ik ken het laadgedrag niet precies genoeg om zeker te weten dat de auto al of niet "vloeiend" meegaat naar 20 A als de laadbox aangeeft dat dat mag. Als dat niet zo is kan het best zo zijn dat de auto gewoon 16A blijft laden, maar dat de airco erbij de automaat net over de rand duwt.
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

fivari
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 676
Lid geworden op: 21 okt 2013 11:23
Actief als: particulier
Locatie: Herent (Leuven, België)
Contacteer:

Re: Laadprobleem met ICU compact laadpaal

Bericht door fivari »

Ik heb onder meer een enkelfasig aangesloten Keba-laadstation waarop ik de laadstroom instal op 25A. Ik heb daar ook een watt-meter geplaatst en de aflezing geeft duidelijk aan dat de onttrokken stroom soms (zit niet echt een systematische fout achter) boven die 25A uitstijgt. Geregeld lees ik 26A en meer af. Daarop schakelt het laadstation de stroomtoevoer af.
Daarom: ben je wel zeker dat de uitval te wijten is aan de aardlek?
Bij mijn open EVSE station blijft de stroom mooi beperkt tot 95% van de ingestelde stroom.
Renault Zoe Life, vanaf 31/12/2013
km-stand: 74.400 km op 20/06/2018 dus gemiddeld 16.400 km per jaar
Afbeelding zonder ladingsverliezen
www.fivari.be

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

bbos
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 47
Lid geworden op: 09 okt 2013 00:24
Actief als: particulier

Re: Laadprobleem met ICU compact laadpaal

Bericht door bbos »

Het doet me sterk denken aan de problemen die ik heb gehad. Aardlek in de meterkast schoot er soms uit op het moment dat het laden startte, stopte, en kachel startte. Koelen heb ik niet getest omdat dit allemaal in het najaar speelde en toen koelde ie niet.

Welke aardlek is eruit geknald? die in de meterkast of zit er ook een in de ICU?

Bij mij is het opgelost door de aardlek in de meterkast te vernieuwen, en in de laadkast een Type B te plaatsen (duur, ik geloof 380 Euro). Mijn vermoeden is dat de (25 jaar oude) aardlek in de meterkast gewoon niet meer goed was.

Ik heb begrepen dat ZOE's erg gevoelig zijn voor een niet optimale aarde. Ik zal me nu wel wat onzorgvuldig uitdrukken, maar ik geloof dat de maximale weerstand 150 Ohm mag zijn naar de aarde. Elektricien kan dit zo voor je meten.

Details staan in de thread veilig laden
veilig-3-fasen-laden-ze-ready-type-b-et ... 15662.html hoewel dat misschien wel heel technisch is.

Wat betreft optie 1 van zoe2goe: als dat zo is zou ik verwachten dat de zekering(-automaat) eruit knalt en niet de aardlek.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 8
Berichten: 2714
Lid geworden op: 12 mei 2014 22:09
Actief als: particulier

Re: Laadprobleem met ICU compact laadpaal

Bericht door zoe2goe »

@bbos: Yep, vandaar mijn opmerking
Het is ook mogelijk dat je een aardlekautomaat hebt: dan is het lastig te bepalen of hij er uit knalt op aardlek of op overbelasting. Misschien kun je een goede scherpe foto posten, dan weten we wellicht iets meer.
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

bbos
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 47
Lid geworden op: 09 okt 2013 00:24
Actief als: particulier

Re: Laadprobleem met ICU compact laadpaal

Bericht door bbos »

Oeps sorry. Ik lijk wel een manager die alleen de bulletpointjes leest :-)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
HJK
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 3
Berichten: 7
Lid geworden op: 11 jan 2014 09:45
Actief als: particulier
Locatie: Zoetermeer

Re: Laadprobleem met ICU compact laadpaal

Bericht door HJK »

Bij deze de foto van de aardlek/automaat...
Wellicht voor de specialisten wel duidelijk.

Google helpt :-) Het is een automaat dus. Waarschijnlijk is er dus sprake van overbelasting en niet een situatie waarbij aardlek aan de orde is.

Tevens foto laadstation bijgevoegd.

Het meest waarschijnlijke scenario is mijns inzien dat het laadstation meer dan 3x16A toestaat en dat de Zoe ook meer dan 3x16A vraagt in specifieke situaties. En op die momenten schakelt de automaat uit. Eens?
Dat betekent dat de partij die het laadstation onderhoud moeten zorgen dat het laadstation ook niet meer afgeeft dan 3x16A...
Of praat ik nu onzin...
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 8
Berichten: 2714
Lid geworden op: 12 mei 2014 22:09
Actief als: particulier

Re: Laadprobleem met ICU compact laadpaal

Bericht door zoe2goe »

Dat is een "gewone" aarlek-automaat met B karakteristiek, niet een "type B". Dat is voor het probleem wat je nu hebt gemakkelijker, want dat sluit inderdaad de derde optie uit (is wel veiliger een type B).

Vooralsnog houd ik het ook op optie 1, instellingen in de laadbox even na laten kijken. Het laadstation heeft niks "af te geven". Die schakelt gewoon de stroom in of niet met een heel groot relais. De auto bepaald hoeveel, mar doet dat op basis wat de laadbox vertelt wat maximaal mag. De auto moet zich daar aan houden, ook al moet de airco aan. Ik kan me niet voorstellen dat de Zoe daar overheen gaat.

Technical nit-pick: wel met impulsen, maar daarom zit er ook een B-karakteristiek automaat aan, die vindt dat wel OK
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Jan2014
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 6
Berichten: 8
Lid geworden op: 14 aug 2014 00:51
Actief als: particulier

Re: Laadprobleem met ICU compact laadpaal

Bericht door Jan2014 »

Alhier ook problemen met een ICU Compact waar we de vinger nog niet achter kunnen krijgen.
Is aangesloten op een Siemens 5SL6632-6
http://hardware.nl/schakelaars/siemens/5sl66326.html

Is dat goed?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 8
Berichten: 2714
Lid geworden op: 12 mei 2014 22:09
Actief als: particulier

Re: Laadprobleem met ICU compact laadpaal

Bericht door zoe2goe »

@Jan2014: Die siemens is volgens de link alleen een automaat, geen aardlek. Als daar niet nog een aardlek tussen zit (al of niet in de laadbox) zou ik er persoonlijk erg zenuwachtig van worden met een auto in de regen. En met drie fase zou het eigenlijk ook nog een dure "type B" moeten zijn om DC stromen te detecteren, zie de discussie elders.

Dat gezegd hebbende: wat zijn de problemen? Als de automaat tript (en ik gelijk heb dat het geen aardlek is) is het overbelasting. Staat de box op 32A? Gebeurt het lleen bij inschakelen, want men zegt dat de zoe een lelijke inschakelpuls heeft. Kortom, heb je wat meer info?
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Jan2014
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 6
Berichten: 8
Lid geworden op: 14 aug 2014 00:51
Actief als: particulier

Re: Laadprobleem met ICU compact laadpaal

Bericht door Jan2014 »

Bij deze een link naar gegevens over 5SL6632-6: http://plc-trade.com/media/pdf/5SL6632- ... eet-en.pdf

De ZOE start met ladden maar dit wordt na 2-3 minuten afgebroken (met melding: laden niet mogelijk), na een minuut start de laadcyclus weer en breekt deze weer na 2-3 minuten af. Dit herhaalt zich meestal 3x en dan kapt hij (zij?) er helemaal mee.

Meestal staat de ICU hierna in de wachtstand. Heel soms knipperen de ledjes charging en error.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Jan2014
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 6
Berichten: 8
Lid geworden op: 14 aug 2014 00:51
Actief als: particulier

Re: Laadprobleem met ICU compact laadpaal

Bericht door Jan2014 »

NB als ik met de Tesla laad geeft deze trowuens aan dat er met 32A wordt geladen (goed), maar met 220V, volgens mij moet dit 400V zijn?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

MartijnEV
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 3
Berichten: 1548
Lid geworden op: 09 aug 2013 09:04
Actief als: particulier
Contacteer:

Re: Laadprobleem met ICU compact laadpaal

Bericht door MartijnEV »

Jan2014: ik heb dit een keer meegemaakt bij een openbare laadpaal. Toen bleek de aarding van de laadpaal niet goed: te hoge aardeweerstand. Daar is de Zoe heel kieskeurig voor (terecht, gezien Zoe's unieke laadtechniek, maar dat terzijde). De Tesla is waarschijnlijk toleranter mbt de aarding. Heb je die bij jouw ICU al nagekeken?
Google Maps kaart met alle snelladers in Nederland: http://www.chargefast.nl
Twitter: @MartijnEV

2013-2018: Renault Zoe Intens Q210 ZE40 - Bleu Energie
december 2018-heden: Jaguar I-Pace EV400 S - Fuji White

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Jan2014
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 6
Berichten: 8
Lid geworden op: 14 aug 2014 00:51
Actief als: particulier

Re: Laadprobleem met ICU compact laadpaal

Bericht door Jan2014 »

We zijn weer een paar stappen verder...
Vandaag is alles nagekeken door Alfen. Type B bleek uiteindelijk te kloppen. Aarding ook in orde. Maar wat dan?
Blijkt dat we in ons huis op 213 V zitten. Als de ZOE gaat laden vraagt deze in 1x heel veel vermogen (de Tesla bouwt dit rustig op) hierdoor daalt de spanning onder de 200V en dan houdt het laden op. Hierna klimt de spanning weer en vandaar dat het laden na 1 minuut weer opnieuw begint. Nu verder overleg met Enexis...
Ben benieuwd of er forumleden zijn die ook tegen dit probleem zijn opgelopen en of ze het hebben kunnen oplossen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

MartijnEV
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 3
Berichten: 1548
Lid geworden op: 09 aug 2013 09:04
Actief als: particulier
Contacteer:

Re: Laadprobleem met ICU compact laadpaal

Bericht door MartijnEV »

213V is laag. Wonen jullie in het buitengebied, ver weg van het eindtransformatorhuisje?
Google Maps kaart met alle snelladers in Nederland: http://www.chargefast.nl
Twitter: @MartijnEV

2013-2018: Renault Zoe Intens Q210 ZE40 - Bleu Energie
december 2018-heden: Jaguar I-Pace EV400 S - Fuji White

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 8
Berichten: 2714
Lid geworden op: 12 mei 2014 22:09
Actief als: particulier

Re: Laadprobleem met ICU compact laadpaal

Bericht door zoe2goe »

@Jan2014: beetje laat antwoord op je vraag van 30 augustus: Ja/Nee. Het is maar hoe je het bekijkt. Op een drie-fase aansluiting staat tussen de nul (N) de de drie fase-aansuitingen 230 volt. Tussen de fase-aansluitingen staat 400 volt. Vanuit het perspectief van de vermogensoverdracht moet je denken in termen van 3 x 32A x 230V = 22KW. Gewoon drie belastingen van ongeveer 7KW in een ster naar een neutraal punt. Wiskundig is het dan zo dat middenpunt helemaal niet eens aangesloten zou hoeven worden, dat wordt als het ware door die drie belastingen netjes in het midden gehouden.

De slimmerik zal zeggen: ja maar als ik nou "denk" in een driehoek? Dan heb ik toch over de belastingen op alle drie de zijden 400 volt in plaats van 230? En dat klopt! Alleen loopt de stroom van die belasting niet zuiver naar de aansluitdraad. Een deel daarvan gaat namelijk ook naar de belasting aan de andere zijde. Netto effect is precies nul (uiteraard, want met anders denken maken we geen perpetium mobile).

Om het rekenen tussen spanning, stroom en vermogen makkelijk te houden is het dus prettiger om te denken in termen van een ster: 3 keer 230 volt.
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Jan2014
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 6
Berichten: 8
Lid geworden op: 14 aug 2014 00:51
Actief als: particulier

Re: Laadprobleem met ICU compact laadpaal

Bericht door Jan2014 »

Zuid-Limburg, 1 groot buitengebied ;-)
Al contact gehad met Enexis, to be continued...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 8
Berichten: 2714
Lid geworden op: 12 mei 2014 22:09
Actief als: particulier

Re: Laadprobleem met ICU compact laadpaal

Bericht door zoe2goe »

@Jan2014: Met excuus voor drammerige eigenwijzigheid: die automaat heeft een B trip karakteristiek (dat zegt iets over hoe hij op overbelasting afschakeld).

Het is geen "Type B aardlek", het is namelijk helemaal géén aardlek, laat staan een type B.

Zoals ik al eerder zei, persoonlijk zou ik niet erg rustig worden van een driefase autolader-aansluiting die geen eigen aarlekschakelaar heeft. Met de transformatorloze Zoe zou ik dat zelfs niet zijn als het geen aardlekschakelaar Type B zou zijn.

Misschien heb je die er wel degelijk elders tussen zitten, maar je foto suggereert van niet. OK, ik stop nu met zeuren :-)

Ik hoop dat ze die dip er wel uitkrijgen, want anders wordt het wel erg behelpen.
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

fivari
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 676
Lid geworden op: 21 okt 2013 11:23
Actief als: particulier
Locatie: Herent (Leuven, België)
Contacteer:

Re: Laadprobleem met ICU compact laadpaal

Bericht door fivari »

@Zoe2goe: Dit is toch wel degelijk een driefasige aardlekschakelaar. Inderdaad geen type B, wel een type A. Technische fiche:
http://www.vanegmond.nl/files_cms/bestand/84074.pdf.
Het is een 16A, 30 mA.
Renault Zoe Life, vanaf 31/12/2013
km-stand: 74.400 km op 20/06/2018 dus gemiddeld 16.400 km per jaar
Afbeelding zonder ladingsverliezen
www.fivari.be

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

MartijnEV
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 3
Berichten: 1548
Lid geworden op: 09 aug 2013 09:04
Actief als: particulier
Contacteer:

Laadprobleem met ICU compact laadpaal

Bericht door MartijnEV »

Deze aardlekschakelaar beschermt niet tegen rimpelloze DC foutstromen. Niet veilig dus in combinatie met de Zoe!
Vervang deze door een Type B aardlekschakelaar of de speciale (goedkopere dan 'volle' Type B) EV aardlekschakelaar van Doepke, de DFS 4 EV.

Data sheet:
http://www.doepke.de/t3/uploads/tx_doep ... web_de.pdf
Google Maps kaart met alle snelladers in Nederland: http://www.chargefast.nl
Twitter: @MartijnEV

2013-2018: Renault Zoe Intens Q210 ZE40 - Bleu Energie
december 2018-heden: Jaguar I-Pace EV400 S - Fuji White

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 8
Berichten: 2714
Lid geworden op: 12 mei 2014 22:09
Actief als: particulier

Re: Laadprobleem met ICU compact laadpaal

Bericht door zoe2goe »

@Fivari, Jan2014 postte deze link volgens mij http://plc-trade.com/media/pdf/5SL6632- ... eet-en.pdf

@Jan2014: Zie Martijn's post, dat is 'm!!!
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Jan2014
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 6
Berichten: 8
Lid geworden op: 14 aug 2014 00:51
Actief als: particulier

Re: Laadprobleem met ICU compact laadpaal

Bericht door Jan2014 »

Enexis heeft inmiddels een meting gedaan, waarbij we nog net boven de norm zitten.
Gelukkig laten ze het er niet bij zitten en zullen er nieuwe metingen volgen.
to be continued...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
  • Laadpaal
    door Tijger » » in Opladen Zoe
    6 Reacties
    567 Weergaves
    Laatste bericht door zoe2goe
  • Laadpaal problemen
    door DigiDigiSupport » » in Algemeen Z.E.
    4 Reacties
    931 Weergaves
    Laatste bericht door DigiDigiSupport
  • Laadpaal problemen Twingo ZE rood lampje bij 22kW palen
    door Truitje » » in Algemeen Z.E.
    2 Reacties
    431 Weergaves
    Laatste bericht door Truitje