Aandrijfas

Stel hier de vragen die specifiek met Renault 25 techniek te maken hebben
Gebruikersavatar

Topic author
merijn
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 30
Berichten: 108
Lid geworden op: 05 sep 2004 01:00
Actief als: particulier
Locatie: Noord-Scharwoude
Contacteer:

Aandrijfas

Bericht door merijn »

ik zou toch jullie mening ook wel eens willen weten

4 dagen geleden heb ik een nieuwe aandrijfas in mijn r25 V6 geinstalleerd
dit heb ik zelf gedaan, als handige hobbyist
nu is deze zelfde aandrijfas nu dus al stuk, de homokineet (geloof ik) is ontploft, gebeurde met erg veel geweld allemaal en was ook helemaal niet prettig aangezien ik uit een ondergrondse parkeergarage kwam gereden en dus op een flink stijle helling tot stilstand kwam te staan
zou het een probleem aan onzer kant geweest kunnen zijn? (aandrijfas ging er zonder noemenswaardige problem in en zit ook nog op zijn plek)
of is het een produktiefout, en zo ja wat zou de actie van de renaultgarage moeten zijn om dit goed te maken (de as komt bij de officiele dealer vandaar)

mvg, merijn
2153, not even in the neighbourhood of the beast

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Mathijs
Donateur
Donateur
Posts in topic: 16
Berichten: 3246
Lid geworden op: 27 aug 2004 00:16
Actief als: particulier
Locatie: 森の中で - нахуй Путина, блядь сын
Contacteer:

Bericht door Mathijs »

De homokineet ontploft ????

Dat vind ik wel merkwaardig.

Weet wel dat wanneer de aandrijfas niet met de juiste spanning wordt gemonteerd, één en ander kan exploderen.
Heb het ooit eens op foto gezien van een VW Kever, daar gebeurde het met zoveel geweld dat het hele wiel zelfstandig zonder auto verderging.....

Oorzaak was dat de bout van de as te strak was gezet, waardoor de wrijving/warmte te hoog werd.

Alleen de homokineet zit precies aan de andere kant van de as, en met een soort van spie vast, dus daar kun je weinig fout mee doen.

Heb je overigens een foto ervan ?
Ben wel benieuwd ernaar, met name de plek waar die stuk is gegaan.

Of de oorzaak in de kwaliteit van de as zit, of in de kwaliteit van het monteren ( :lol: ) kan ik nu dus niet echt zeggen.
Nothing great was ever achieved by being realistic!

onderteken en verspreid svp de petitie:
Verander de straatnaam van de Russische ambassade naar de Aleksej Navalnyweg


https://petities.nl/petitions/verander-de-straatnaam-van-de-russische-ambassade-naar-de-aleksej-navalnyweg?locale=nl

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
merijn
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 30
Berichten: 108
Lid geworden op: 05 sep 2004 01:00
Actief als: particulier
Locatie: Noord-Scharwoude
Contacteer:

Bericht door merijn »

Mathijs schreef: Oorzaak was dat de bout van de as te strak was gezet, waardoor de wrijving/warmte te hoog werd.
gelukkig had ik net een werkplaatsboek gekocht..en daar dus het moment opgezocht, netjes ingevoerd op de momentsleutel, dit zou dus niet het geval moeten kunnen zijn, ik ben net langs geweest om wat fototjes te maken...

bij die eerste foto kan je een ring zien liggen aan de rechterkant die eigenlijk aan de linkerkant in de as zou moeten zitten!

verder zit het vet echt overal

ik vraag me af wat er van zal komen
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
2153, not even in the neighbourhood of the beast

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

jasper11turbo
lid
lid
Posts in topic: 13
Berichten: 769
Lid geworden op: 31 aug 2004 17:45
Actief als: particulier

Bericht door jasper11turbo »

hoe is het met de speling van het diff op de Bak ?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
merijn
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 30
Berichten: 108
Lid geworden op: 05 sep 2004 01:00
Actief als: particulier
Locatie: Noord-Scharwoude
Contacteer:

Bericht door merijn »

oeh, dat weet ik zo niet, bedoel je voor of na?
en hoe kan je dat precies voelen?

toen we de as erop aan het zetten waren voelde alles heel strak, oftewel de as links of rechts draaien was altijd met direkte weerstand leek geen speling, maar ik ben dan eigenlijk ook een leek ;]

mvg, merijn
2153, not even in the neighbourhood of the beast

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

jasper11turbo
lid
lid
Posts in topic: 13
Berichten: 769
Lid geworden op: 31 aug 2004 17:45
Actief als: particulier

Bericht door jasper11turbo »

op de as komende uit de versnellingsbak mag geen tot zeer weinig speling op zitten , als deze speling "te"groot is kan dat een oorzaak zijn , maar dat had je allang al gemerkt aan het geluid komende uit de bak .
dus ik geloof er niet in .

Ik denk eerder dat het opgelost is met het monteren van een nieuwe as .

Denk dat het gewoon een kwestie van "pech" is

Laat wel de betreffende monteur alle spelingen goed controleren.

ps. zijn de rubbers van de versnellingsbaksteunen nog heel ? de bakrubbers .

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
merijn
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 30
Berichten: 108
Lid geworden op: 05 sep 2004 01:00
Actief als: particulier
Locatie: Noord-Scharwoude
Contacteer:

Bericht door merijn »

ja ikzelf heb de as dus gemonteerd en ik heb helemaal niks gevoeld, en ik ben toch even bezig geweest om de spiebanen goed op elkaar te krijgen (ik heb geen brug ofzo, dus het was nogal knutselen)

iig ik hoor het morgen, en dan kan ik dus heel waarschijnlijk weer aan de knutsel *s*
och het was gelukkig toch makkelijker als verwacht

mvg, merijn
2153, not even in the neighbourhood of the beast

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

jasper11turbo
lid
lid
Posts in topic: 13
Berichten: 769
Lid geworden op: 31 aug 2004 17:45
Actief als: particulier

Bericht door jasper11turbo »

controleer wel de versnellingsbak steunen/rubbers .

groet jb

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
merijn
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 30
Berichten: 108
Lid geworden op: 05 sep 2004 01:00
Actief als: particulier
Locatie: Noord-Scharwoude
Contacteer:

Bericht door merijn »

dat zal ik zeker doen
ook nog dank voor het buigen over mijn vraagstuk, ik was toch wel benieuwd wat jij en Mathijs erover zouden denken

oh nog 1 vraag, ik heb natuurlijk wel mijn ideeen, maar hoe controleer je de bakrubbers goed?

mvg, merijn
2153, not even in the neighbourhood of the beast

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
merijn
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 30
Berichten: 108
Lid geworden op: 05 sep 2004 01:00
Actief als: particulier
Locatie: Noord-Scharwoude
Contacteer:

Bericht door merijn »

ok 1 ding is in ieder geval mooi, ik krijg een nieuwe aandrijfas, ik moet dus alleen weer een week wachten.
bij de vorige hadden ze eerst de verkeerde as besteld en ze moeten allemaal uit frankrijk komen, dus dat is weer minimaal 5 dagen wachten
ochja, ben nog steeds blij dat ik mijn bakkie niet hoef af te schrijven, want de motor en de bak zijn nog heerlijk..

mvg, merijn
2153, not even in the neighbourhood of the beast

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Mathijs
Donateur
Donateur
Posts in topic: 16
Berichten: 3246
Lid geworden op: 27 aug 2004 00:16
Actief als: particulier
Locatie: 森の中で - нахуй Путина, блядь сын
Contacteer:

Bericht door Mathijs »

Dit is inderdaad wel even iets anders dan de foto's die ik toen zag waarbij de oorzaak juist aan de andere kant van de as zat.

Wat een bende !
Nothing great was ever achieved by being realistic!

onderteken en verspreid svp de petitie:
Verander de straatnaam van de Russische ambassade naar de Aleksej Navalnyweg


https://petities.nl/petitions/verander-de-straatnaam-van-de-russische-ambassade-naar-de-aleksej-navalnyweg?locale=nl

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
merijn
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 30
Berichten: 108
Lid geworden op: 05 sep 2004 01:00
Actief als: particulier
Locatie: Noord-Scharwoude
Contacteer:

Bericht door merijn »

nou vandaag mijn nieuwe as binnen gekregen
en die zat er binnen no time op, dat was wel mooi
wat minder mooi is is dat hij na 100 meter zichzelf heeft opgedeeld in 2 kleinere stukken, het lijkt wel alsof de as uit elkaar getrokken is, hij viel ook in 1 keer los de vorige bleef wel op zijn plek, het is alsof de as te kort is voor waar hij zit
ik weet het nu allemaal even niet meer, loop nu al 3 weken te kwatten met dit probleem, en ben even een oplossing zoek...renault (drogtrop, beverwijk) weet zelf ook niet waar het aan kan liggen, ze mompelden nog iets over de bakrubbers, maar ook dat als die kapot zijn dat je dan vrijwel altijd het moet "voelen" oftewel dat de bak duikt of zoiets, maar daar lijkt kompleet geen sprake van, de auto rijd heel stabiel en schakeld als een zonnetje
ik weet het allemaal ff niet meer, ben er wel kapot van

... merijn
2153, not even in the neighbourhood of the beast

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Mathijs
Donateur
Donateur
Posts in topic: 16
Berichten: 3246
Lid geworden op: 27 aug 2004 00:16
Actief als: particulier
Locatie: 森の中で - нахуй Путина, блядь сын
Contacteer:

Bericht door Mathijs »

...je bedoeld te zeggen dat as nr 2 ook al kapot is... :shock: ?

En dat na 100 meter rijden al....

Het zou best kunnen dat je bakrubbers, of alluminium bak steun kapot is.
Was bij mijn vader ook het geval, kwam ik achter toen ik een andere bak monteerde, dus gelijk gerepareerd.
Denk dat ik daar nu best wel blij mee ben......

De bak kan dan extreem gaan hellen bij optrekken etc, telkens als de motor even goed belast wordt, maar ook tijdens gewoon continue-belasting.

De hoek waaronder de as dan moet werken, klopt dan van geen kant meer, zodat de homokineet steeds moet corrigeren, en superheet wordt.
Eigenlijk wel te vergelijken met volgas over een weg met alleen maar bobbels rijden.
Alleen of de homokineet dan ook van hitte kan exploderen, weet ik niet, immers, deze is meestal wel aangepast op de veerweg van de auto.

Met een losse versnellingsbak steun wordt deze hoek echter nog vele malen groter, groter dan berekend, zelfs wanneer je niet over een hobbelige weg rijdt.

Maar of een as daarvan gelijk mag gaan breken... dan moet het echt wel erg zijn, zou je ook een beweging in je pook moeten waarnemen (heviger dan normaal), en wellicht zelfs een geluid moeten kunnen horen wanneer je bij optrekken ineens je koppeling intrapt (het hard terugvallen van de bak op de steun).

Dit is echter vaak lastig te zien, liggend op je rug onder de auto.
Zelfs op een brug laat het zich niet vaak zien, tenzij je de versnellingsbak met behulp van een krik en verlengstuk wat gaat proberen op te krikken, en dit ineens heel 'makkelijk' blijkt te gaan...


(ps. Overigens, zie ik het goed dat je airco in je auto hebt ?)
Nothing great was ever achieved by being realistic!

onderteken en verspreid svp de petitie:
Verander de straatnaam van de Russische ambassade naar de Aleksej Navalnyweg


https://petities.nl/petitions/verander-de-straatnaam-van-de-russische-ambassade-naar-de-aleksej-navalnyweg?locale=nl

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
merijn
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 30
Berichten: 108
Lid geworden op: 05 sep 2004 01:00
Actief als: particulier
Locatie: Noord-Scharwoude
Contacteer:

Bericht door merijn »

ja er zit airco in(jammer genoeg niet werkend) ,zulk soort dingen zien das wel een specialiteit van je he?
en het is een 4traps automaat...die zoals ik al zei prachtig schakeld
deze keer dat de as kapotgetrokken werd reed ik trouwens ongeveer 20 km/u dus hoge belasting lijkt me nogal sterk, lijkt meer alsof we gewoon een te korte as krijgen want de ene helft kon nu ook gewoon los vallen, die heb ik er dus ook maar snel even uit gehaald voordat ik hem verder sleepte, stond natuurlijk weer midden in de spits op een druk kruispunt
de bak is trouwens als het goed is 2 jaar geleden gereviseerd, dat nu een bakrubber alweer stuk zal zijn lijkt me toch best sterk, alhoewel het zo ongeveer de enige mogelijkheid is die er over blijft, we gaan morgen (straks dus) even kijken hoe die bak reageerd als je een krik eronder zet
het zou zo zonde zijn als we het probleem niet kunnen vinden, de motor en de bak zijn nog zo mooi, hij loopt echt als een zonnetje en schakelt zonder dat je het merkt, de pook helt trouwens niet, ik weet niet of die dat ook zou doen met een automaat
iedereen die ik het vertel die heeft zoiets van, "hier heb ik nog nooit van gehoord" waaronder een bevriende monteur (die de krik onder de bak aanraade) en die doet zijn hele leven niks anders als aan auto's knutselen (ik had hem alleen al een tijdje niet meer gesproken dus ik voelde me lichtelijk bezwaard om dan met een autoprobleem op te bellen)
nou ja, ik zie het vanmiddag wel, het word er alleen niet veel leuker op zo

mvg, merijn
2153, not even in the neighbourhood of the beast

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Mathijs
Donateur
Donateur
Posts in topic: 16
Berichten: 3246
Lid geworden op: 27 aug 2004 00:16
Actief als: particulier
Locatie: 森の中で - нахуй Путина, блядь сын
Contacteer:

Bericht door Mathijs »

Nee, bij een automaat zou de pook niet gaan meebewegen, is namelijk via een staalkabel constructie.

Maar wat bijvoorbeeld bij mij vader aan de hand was, is dat het aluminium gescheurd was, en dat hadden we echt pas door toen we het gedeelte los hadden. Was werkelijk waar niet te zien in gemonteerde positie.

Het is weer zo verrekte jammer dat ik daar geen foto van had, maar......ik heb nog een steun liggen, zal eens kijken of ik daar een foto van kan maken, en aangeven hoe het zat.
Wordt wel een kunstwerkje dan, maar dan kun je zien hoe geniepig onzichtbaar zo'n (bijna mooi ronde) breuk kan zijn.

Ik had er even overheen gelezen dat het een automaat betrof, en nu begint het ook voor mij een persoonlijke zaak te worden, voordat straks weer een hele meute anti-automaat opmerkingen gaan plaatsen betreffende zaken die met een schakelbak ook kunnen spelen.
Bovendien.... V6i Automaat is erg rap aan het uitsterven.... Vind ik erg zonde, dus mede vandaar ook.



Oja, ik snap dat je weinig keuze hebt, maar de AR4 automaat mag absoluut niet gesleept worden.
Moet dit toch.... dan geloof ik dat je dat het beste met draaiende motor kunt doen.
Nothing great was ever achieved by being realistic!

onderteken en verspreid svp de petitie:
Verander de straatnaam van de Russische ambassade naar de Aleksej Navalnyweg


https://petities.nl/petitions/verander-de-straatnaam-van-de-russische-ambassade-naar-de-aleksej-navalnyweg?locale=nl

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

jasper11turbo
lid
lid
Posts in topic: 13
Berichten: 769
Lid geworden op: 31 aug 2004 17:45
Actief als: particulier

Bericht door jasper11turbo »

in het instructie boekje staan de beperkingen voor wat betreft slepen .

tevens is "assen " verwijderen en dan slepen ook geen optie .. op die manier help je de wiellagers naar de .......

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
merijn
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 30
Berichten: 108
Lid geworden op: 05 sep 2004 01:00
Actief als: particulier
Locatie: Noord-Scharwoude
Contacteer:

Bericht door merijn »

jasper11turbo schreef:tevens is "assen " verwijderen en dan slepen ook geen optie .. op die manier help je de wiellagers naar de .......
hmm ik denk dat dat ook gebeurt is, we hebben hem ongeveer 1 a 1,5 km weggesleept, stonden ergens midden in de stad, maar zijn gestopt omdat ik een gekraak hoorde, dus dat word dan ook nog eens een nieuw wiellager, word steeds leuker
wel een probleem, ik kon ook niet echt doorrijden met zo'n los ligggende as...
nou ja het is een tijd van leren denk je dan maar
dank voor de info mark en jasper

mvg, merijn

ps. gelukkig is de audi 200 van mijn broer weer rijdende gekregen en heb ik nu dus wat vervoer...
2153, not even in the neighbourhood of the beast

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
merijn
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 30
Berichten: 108
Lid geworden op: 05 sep 2004 01:00
Actief als: particulier
Locatie: Noord-Scharwoude
Contacteer:

Bericht door merijn »

ok, wiellager is nogal naar de filistijnen, heeft 1 van jullie er nog 1 liggen?
heb ook gekeken hoeveel ruimte de bak heeft ten opzichte van de auto, en als je langs het chassis kijkt dan kan de bak iig 1,5 cm bewegen, zoveel hebben we hem opgekrikt en daarna laten zakken, ik denk zelf wel dat dat vrij veel is, en dus het probleem waar we tegenaan zijn gelopen
beetje jammer dat dit 2 assen heeft moeten kosten :|
nou ja hopelijk is dit een beetje makkelijk te verhelpen (?)
anders moet ik mijn vriend de monteur heel lief aankijken

mvg, merijn
2153, not even in the neighbourhood of the beast

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

jasper11turbo
lid
lid
Posts in topic: 13
Berichten: 769
Lid geworden op: 31 aug 2004 17:45
Actief als: particulier

Bericht door jasper11turbo »

helaas heb ik geen fusee meer van een 6 cilinder ,
heb bijna alles weggegooid de afgelopen jaren.

Kheb alleen nog maar speciaal spul.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Jan
Lid
Lid
Posts in topic: 7
Berichten: 309
Lid geworden op: 31 aug 2004 13:04
Actief als: particulier
Locatie: KAN

Bericht door Jan »

Mathijs schreef: Ik had er even overheen gelezen dat het een automaat betrof, en nu begint het ook voor mij een persoonlijke zaak te worden, voordat straks weer een hele meute anti-automaat opmerkingen gaan plaatsen betreffende zaken die met een schakelbak ook kunnen spelen.
Ik begrijp de hint [:)]
Ik moet zelf trouwens nog even een aandrijfas voor een TX op de kop tikken, die is hier nogal gaar.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Mathijs
Donateur
Donateur
Posts in topic: 16
Berichten: 3246
Lid geworden op: 27 aug 2004 00:16
Actief als: particulier
Locatie: 森の中で - нахуй Путина, блядь сын
Contacteer:

Bericht door Mathijs »

:lol: :lol: :lol: :Yes:

..automaat is een zorgenkindje, maar wel een lief kindje, en met voldoende aandacht (lees ook : onderhoud) kan dat kindje heel oud worden.


@Merijn,

Wiellager is toch geperst ?

Anders weet ik er wel één voor je denk ik, heeft nog geen 1000Km gedraaid.

Ik heb zelf ook een nieuw wiellager nodig, maar mijn onderstel is mij heilig, dus ik begin er niet aan om dat zelf te doen.
Nothing great was ever achieved by being realistic!

onderteken en verspreid svp de petitie:
Verander de straatnaam van de Russische ambassade naar de Aleksej Navalnyweg


https://petities.nl/petitions/verander-de-straatnaam-van-de-russische-ambassade-naar-de-aleksej-navalnyweg?locale=nl

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
merijn
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 30
Berichten: 108
Lid geworden op: 05 sep 2004 01:00
Actief als: particulier
Locatie: Noord-Scharwoude
Contacteer:

Bericht door merijn »

ik heb er nog 1 voor de catagorie noodreparaties die je niet wilt (en eigenlijk ook niet mogen)
een paar jaar geleden was bij onze TXE een achterwiellager kapot, en aangezien dat zo ongeveer de enige TXE MET achterschijven ZONDER abs was hebben we ons de pleuris gezicht, hadden toen ook al geen geld en hebben eindelijk op "de ooievaar" een v6 gevonden, daar wiellager plus waar ie inzat (is dat nou de remschijf achter?) thuis aangekomen erachter gekomen dat we het lager er nooit van ze leven uit zullen krijgen, hebben we de "binnenkant" van het lager eruit gehaald, en die in de onze geklopt, dit is natuurlijk KOMPLEET tegen de regels in, ik was er zelf ook totaal niet blij mee, maar ja
het heeft het gewoon nog 2 jaar uitgehouden ook! en zonder opmerking van onze zeer strenge apk meester
natuurlijk ga ik nooit meer voor deze oplossing, maar ik wilde hem jullie toch niet onthouden

@ mark waar zit dat lager in? klinkt namelijk wel goed, en hoeveel zou je ervoor willen hebben, als we het lager ergens uit moeten halen en dan de rest weer teruggeven vind ik dat ook prima

en 1 van de redenen dat ik zo onwijs baal van de problemen die we op het moment hebben, de motor EN de bak zijn nog supersoepel, de bak is als het goed is ook 2 jaar geleden gereviseerd
was van te voren niet al te enthousiast over automaatjes, maar ben eigenlijk wel een beetje om, goh wat rijd dat lekker

@ jasper jammer, wel logisch je kan niet alles bewaren

mvg, merijn
2153, not even in the neighbourhood of the beast

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Mathijs
Donateur
Donateur
Posts in topic: 16
Berichten: 3246
Lid geworden op: 27 aug 2004 00:16
Actief als: particulier
Locatie: 森の中で - нахуй Путина, блядь сын
Contacteer:

Bericht door Mathijs »

De achter wiel lager is één geheel, geintje kostte mij 240 euro alleen al aan het onderdeel om te laten vervangen.

Het wiellager wat ik nog weet te 'liggen', is niet van mij zelf, dus kan ik ook geen prijs over noemen.
Het enige wat ik kan doen, is de eigenaar daarvan vertellen dat ik het niet aandurf zelf te vervangen, wat gewoon de waarheid is, en hem erop attenderen dat er wel een andere gegadigde is.

Het bevindt zich in de omgeving van Rotterdam, dat weer wel, maar kan vast wel verstuurd worden.

Juist omdat de automaat zo heerlijk rijdt, helemaal met een V6, maar ook in een 4cylinder doet hij zijn werk uitstekend, is waarom ik het zo onterecht vind dat de automaat constant afgezeken wordt.

Toegegeven, het is een kwetsbaar produkt, en vroeg of laat lijken ze allemaal wel stuk te gaan, maar met normaal onderhoud en normaal gebruik, is dat eerder laat dan vroeg.

Ook ik heb een trekhaak, maar gebruiken doe ik hem niet meer, alleen maar om de automaat te ontzien, just-in-case....

Hopelijk komt het digitale onderdelen magazijn snel weer online, maakt het opzoeken van onderdelen en waar ze te vinden zo veel makkelijker....
Nothing great was ever achieved by being realistic!

onderteken en verspreid svp de petitie:
Verander de straatnaam van de Russische ambassade naar de Aleksej Navalnyweg


https://petities.nl/petitions/verander-de-straatnaam-van-de-russische-ambassade-naar-de-aleksej-navalnyweg?locale=nl

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
merijn
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 30
Berichten: 108
Lid geworden op: 05 sep 2004 01:00
Actief als: particulier
Locatie: Noord-Scharwoude
Contacteer:

Bericht door merijn »

ok, ondertussen is de oorzaak bekent, de motorsteun en de baksteun zijn aan de linkerkant gaar, dus vandaar dat hij zo erg duikt
ze zullen vervangen worden, gelukkig zal het vervangen door een bevriend monteur gebeuren want de steunen kosten ongeveer 230 euro bij elkaar (gelijk maar alle steunen vervangen omdat de "goede" hier ws ook wel onder te lijden hebben gehad, en ik wil dit niet nog een keer meemaken)
dus, zo te zien zal deze V6i automaat toch nog blijven rijden mark ;]

hopelijk kunnen we nu een klein tijdje zonder zorgen sturen
plus ik hoop ook dat ie snel klaar is, ik mis men karretje! staat nu toch ook alweer een maand stil...

mvg, merijn
2153, not even in the neighbourhood of the beast

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Mathijs
Donateur
Donateur
Posts in topic: 16
Berichten: 3246
Lid geworden op: 27 aug 2004 00:16
Actief als: particulier
Locatie: 森の中で - нахуй Путина, блядь сын
Contacteer:

Bericht door Mathijs »

Hé Merijn, super dat je het gevonden hebt, balen van de hoge prijs, maar ja, voor 230 euro heb je ook amper een goede vervanger voor deze auto....

Jasper11Turbo had dus gelijk inzake de versnellingsbak ophanging.

Weten we dus gelijk weer hoe belanrijk dit is, voor mij van belang, o.a. inzake topic Remmen werken niet meer, uitlaat lek en v. bak bonkt, zou dus ook mij mijn assen kunnen gaan kosten... :shock: :!: :!: :!:
Nothing great was ever achieved by being realistic!

onderteken en verspreid svp de petitie:
Verander de straatnaam van de Russische ambassade naar de Aleksej Navalnyweg


https://petities.nl/petitions/verander-de-straatnaam-van-de-russische-ambassade-naar-de-aleksej-navalnyweg?locale=nl

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
merijn
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 30
Berichten: 108
Lid geworden op: 05 sep 2004 01:00
Actief als: particulier
Locatie: Noord-Scharwoude
Contacteer:

Bericht door merijn »

ja een nieuwe auto heb je niet voor dit geld, dat is wel duidelijk, en al helemaal niet zo'n lekkere als deze, we hebben er ondertussen in de 3 maandjes dat we hem hebben ook al wat geld in gestoken, hebben bijvoorbeeld nieuwe remblokken rondom en schijven voor
en ondertussen dus al een aantal aandrijfassen :| hebben er nu 1 van de sloop gehaald, en gaan van het restant van de laatste as en de sloper een "nieuwe" maken
de sloopas heeft een lelijke buitenste ashoes maar nog een mooie binneste, en das degene die bij ons aan duizend stukjes ligt..

en ja jasper11turbo had zeker gelijk, ik kon me alleen niet voorstellen dat dit met zo'n geweld zou gebeuren
dat gebeurde de tweede keer ook niet, toen was het een plop en ik had toen wel door dat het niet goed zat
en het belang van goede rubbers is hier bij mij iig wel duidelijk ;]
ik vraag me nog steeds af hoe moeilijk ze te vervangen zijn, moet de hele motor van zijn plek?

mvg, merijn
2153, not even in the neighbourhood of the beast

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Jan
Lid
Lid
Posts in topic: 7
Berichten: 309
Lid geworden op: 31 aug 2004 13:04
Actief als: particulier
Locatie: KAN

Bericht door Jan »

merijn schreef: ik vraag me nog steeds af hoe moeilijk ze te vervangen zijn, moet de hele motor van zijn plek?

mvg, merijn
Dat lijkt me niet, aan de bak zit de aandrijfas met een spie-tje geborgd. Zal in de vraagbaak/Haynes vast wel een goede instructie staan :)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Mathijs
Donateur
Donateur
Posts in topic: 16
Berichten: 3246
Lid geworden op: 27 aug 2004 00:16
Actief als: particulier
Locatie: 森の中で - нахуй Путина, блядь сын
Contacteer:

Bericht door Mathijs »

Motor hoeft niet van zijn plek, hoefde ik ook niet te doen op de automaat te vervangen.

Automaat zat er al weer ingebouwd, toen ik besloot ook de steun maar te repareren, en dat ging redelijk moeiteloos.
Moet ik er wel bij zeggen dat bak nog met de andere steun vast zat, denk dat dat ook het beste is, steunen één voor één vervangen.
Nothing great was ever achieved by being realistic!

onderteken en verspreid svp de petitie:
Verander de straatnaam van de Russische ambassade naar de Aleksej Navalnyweg


https://petities.nl/petitions/verander-de-straatnaam-van-de-russische-ambassade-naar-de-aleksej-navalnyweg?locale=nl

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
merijn
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 30
Berichten: 108
Lid geworden op: 05 sep 2004 01:00
Actief als: particulier
Locatie: Noord-Scharwoude
Contacteer:

Bericht door merijn »

Jan schreef:
merijn schreef: ik vraag me nog steeds af hoe moeilijk ze te vervangen zijn, moet de hele motor van zijn plek?

mvg, merijn
Dat lijkt me niet, aan de bak zit de aandrijfas met een spie-tje geborgd. Zal in de vraagbaak/Haynes vast wel een goede instructie staan :)
heb ondertussen al twee keer de aandrijfas vervangen jan, dat vroeg ik me dus ook nie af, vroeg me af hoe de motorsteunen secu baksteunen vervangen moeten worden ;]
sorry als ik dat niet duidelijk had gezegd de eerste keer

mvg, merijn
2153, not even in the neighbourhood of the beast

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
merijn
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 30
Berichten: 108
Lid geworden op: 05 sep 2004 01:00
Actief als: particulier
Locatie: Noord-Scharwoude
Contacteer:

Bericht door merijn »

de steunen zijn eindelijk allemaal binnen, de baksteun heeft er een flinke tijd over gedaan maar daar is ie dan
van de week worden ze gemonteerd en dan gaat ie gelijk voor een apktje, zal er nog een paar kleine dingetjes aan gedaan moeten worden maar dat is denk ik wel overkoombaar behalve misschien de abs die vaak na ongeveer 5 minuten rijden uitvalt...dat zien we wel
ondertussen kijk ik wel ongelovelijk uit naar weer eens in voiteure te rijden
staat nu toch ook al ongeveer 2 maanden stil...
2153, not even in the neighbourhood of the beast

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Jan
Lid
Lid
Posts in topic: 7
Berichten: 309
Lid geworden op: 31 aug 2004 13:04
Actief als: particulier
Locatie: KAN

Bericht door Jan »

ik had die baksteunen toch binnen een paar dagen binnen, en nu liggen ze nog in de doos :shock:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
merijn
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 30
Berichten: 108
Lid geworden op: 05 sep 2004 01:00
Actief als: particulier
Locatie: Noord-Scharwoude
Contacteer:

Bericht door merijn »

Jan schreef:ik had die baksteunen toch binnen een paar dagen binnen, en nu liggen ze nog in de doos :shock:
dus jij had die laatste!!!
en nu ik maar wachten!
lekker is dat
;] ;]

is misschien ook een verschil dat dit een automaat is?
ps de motorsteunen waren wel vrij spoedig binnen

mvg, merijn
2153, not even in the neighbourhood of the beast

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Jan
Lid
Lid
Posts in topic: 7
Berichten: 309
Lid geworden op: 31 aug 2004 13:04
Actief als: particulier
Locatie: KAN

Bericht door Jan »

Ik had voor die versnellingsbakrubbers als onderdeelnummers:
77.00.783.019
77.00.783.017

dure grap trouwens, maar misschien verkoop ik ze nog wel een keer.....

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Mark25
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 1
Berichten: 8
Lid geworden op: 14 dec 2004 20:56
Actief als: particulier
Locatie: Utrecht

Bericht door Mark25 »

Tjemich! Begon me wel enigszins zorgen te maken toen ik dit las, want heb pas de aandrijfassen van mijn TXE laten vervangen. Maar is geen automaat en rijdt al weer een maand, dus was denk ik een normaal geval van versleten binnenste homokineet.
Succes met het vervangen van de steunen!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Mathijs
Donateur
Donateur
Posts in topic: 16
Berichten: 3246
Lid geworden op: 27 aug 2004 00:16
Actief als: particulier
Locatie: 森の中で - нахуй Путина, блядь сын
Contacteer:

Bericht door Mathijs »

Steunen vervangen is verrassend simpel, eenvoudiger in elk geval dan de assen.
Denk dat Merijn binnen een week weer met zijn auto rond tuft :D
Nothing great was ever achieved by being realistic!

onderteken en verspreid svp de petitie:
Verander de straatnaam van de Russische ambassade naar de Aleksej Navalnyweg


https://petities.nl/petitions/verander-de-straatnaam-van-de-russische-ambassade-naar-de-aleksej-navalnyweg?locale=nl

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht