Het Panoramadak van mijn Espace werkt niet meer. Het gaat om een Espace IV 2.0 dCi uit 2007.
Een aantal maanden geleden begon het dak kuren te krijgen, als ik het dicht deed ging het gelijk weer een stukje open. Dat wisten we toen te verhelpen met de reset truck elders beschreven in dit forum. Later tot 2 keer toe ging het dak niet meer dicht met de gewone draaiknop, toen konden we het alleen nog dicht krijgen met de reset knop.
Ik heb er de Renault garage naar laten kijken en die wisten me te melden dat de motor waarschijnlijk kapot was en er een nieuwe unit in moet, kosten 800~1000 Euro en geen garantie dat dit het verhelpt. Ik geloof dit niet echt want dit waren niet de symptomen die ik zag. Het is echter wel zo dat het dak helemaal niets meer doet sinds de auto bij de garage is geweest waar ze de hemel onder de ruit geforceerd open geduwd hebben.
Nu ben ik eigenlijk op zoek naar de zekering van het dak om eerst maar eens te kijken of het nu nog wel spanning krijgt. Dat is al een uitdaging, ik kan hem niet vinden, niet in het zekeringen kastje boven het stuur en ook niet bij de accu. Zie ook foto's hieronder.

Als iemand tips of informatie heeft die mij verder kunnen helpen hoor ik het graag.
Thx
Vincent