Wel of geen bandendruksensoren
-
Topic author - repeating visitor
- Posts in topic: 2
- Laatste bezoek: 08 mei 2015 15:51
- Actief als: particulier
Wel of geen bandendruksensoren
Goedenmorgen,
Ik heb onlangs 2e hands alu velgen + banden gekocht voor mijn Espace 4/2005. Ik heb alleen niet aan de druksensoren gedacht. Ik twijfel dus of ze er wel of niet op zitten. Men zegt wel eens dat er een kleurring op de ventielen/sensoren zitten maar mijn oude velgen met sensoren hebben die ringen ook niet.
Hij geeft in het display "geen bandendruksensoren aanwezig" en ook geen wieltjes in het display. Geeft hij die melding zowel als er geen sensoren in zitten of ook als ze wel aanwezig zijn maar nog ingelezen moeten worden?
Groeten,
Ronald
Ik heb onlangs 2e hands alu velgen + banden gekocht voor mijn Espace 4/2005. Ik heb alleen niet aan de druksensoren gedacht. Ik twijfel dus of ze er wel of niet op zitten. Men zegt wel eens dat er een kleurring op de ventielen/sensoren zitten maar mijn oude velgen met sensoren hebben die ringen ook niet.
Hij geeft in het display "geen bandendruksensoren aanwezig" en ook geen wieltjes in het display. Geeft hij die melding zowel als er geen sensoren in zitten of ook als ze wel aanwezig zijn maar nog ingelezen moeten worden?
Groeten,
Ronald
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 3
- Laatste bezoek: 28 okt 2020 12:33
Re: Wel of geen bandendruksensoren
Ja (antwoord op uw laatste vraag). Zijn het alu ventielen?
BMW 730 D 258 pk 2014
Renault Espace IV Celsium phase 4 - 2.0 dCi 130 sept 2014
Hide post links |
-
- Global Moderator
- Laatste bezoek: 26 feb 2025 20:06
Sensoren moeten aangemeld worden bij de boordpc van de auto, dus dat de display in de auto niets aangeeft zegt nog niets.
Als het een goud/koperkleurig standaard ventiel is zit er geen sensor in, is het een alu kleurig ventiel wel
Als het een goud/koperkleurig standaard ventiel is zit er geen sensor in, is het een alu kleurig ventiel wel
Nu: Talisman Estate TCe 200 Initiale Paris 2017 | Twingo I 1.2 16V Paris 2006
Ex: Laguna III Ph2 Estate 2.0T GT 2011 | Laguna II Ph2 Grand Tour 2.0 16V Dynamique 2005 | Twingo I 1.2 8V Helios 1999 | Megane II 2.0 16V Dynamique 2003 | Clio II Ph2 1.6 16V Dynamique 2003 | Twingo I 1.2 8V Air 2000
Ex: Laguna III Ph2 Estate 2.0T GT 2011 | Laguna II Ph2 Grand Tour 2.0 16V Dynamique 2005 | Twingo I 1.2 8V Helios 1999 | Megane II 2.0 16V Dynamique 2003 | Clio II Ph2 1.6 16V Dynamique 2003 | Twingo I 1.2 8V Air 2000
Hide post links |
-
Topic author - repeating visitor
- Laatste bezoek: 08 mei 2015 15:51
De ventielen zijn inderdaad aluminium kleur en zitten vast met een moer aan de buitenkant. Altijd het idee dat ze zo kunnen afbreken tijdens het vullen van de band.
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 07 apr 2019 21:53
Dat zijn druksensorventielen .
Je kunt 2 setjes laten programmeren , zomer en winter indien van toepassing.
Je kunt 2 setjes laten programmeren , zomer en winter indien van toepassing.
Hide post links |
-
- Gouden Bahco
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 09 mei 2025 21:21
Breken ook geregeld af. Zijn flexibele verloopstukjes voor.
Heb je die niet beter niet bij een pomp oppompen.
Heb je die niet beter niet bij een pomp oppompen.
Hide post links |
-
- Global Moderator
- Laatste bezoek: 26 feb 2025 20:06
Ik heb een AEG 12v bandenpomp, met schroef aansluiting, breekt nooit af zo!
Nu: Talisman Estate TCe 200 Initiale Paris 2017 | Twingo I 1.2 16V Paris 2006
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
Ja, als je oppompt aan een benzinestation nooit op het uiteinde die steel vastnemen want dan wring je op het ventiel voor je het weet.
Heb zo ooit een Initiale geleverd op een zaterdag. Zondagochtend hadden die mensen hun wagen bepakt en geladen voor een mooie daguitstap. Maar... eerst even de banden oppompen want er zat 0,2 bar verschil links en rechts (dat kan je al hebben van de zon, dus te verwaarlozen). En natuurlijk... krak ventiel stuk, touring moeten komen en terug naar huis lol. Maandagmorgen stond hij dan weer in de garage.
Heb zo ooit een Initiale geleverd op een zaterdag. Zondagochtend hadden die mensen hun wagen bepakt en geladen voor een mooie daguitstap. Maar... eerst even de banden oppompen want er zat 0,2 bar verschil links en rechts (dat kan je al hebben van de zon, dus te verwaarlozen). En natuurlijk... krak ventiel stuk, touring moeten komen en terug naar huis lol. Maandagmorgen stond hij dan weer in de garage.
BMW 730 D 258 pk 2014
Hide post links |
-
- Lid
- Laatste bezoek: 30 aug 2020 15:09
Ik heb alleen op de originele velgen de sensoren. Op mijn set winterbanden niet. Trouwens tijdens vakantie brak er ooit een af tijdens oppompen, daar een gewoon ventiel op laten zetten (dacht toen thuis wel weer een nieuwe). Maar eerlijk gezegd......... Ik rij nog steeds op drie banden.... volgens de sensoren dan.
Vindt het toch ondingen, redelijk onbetrouwbaar. en gewoon af en toe naar je banden kijken is prima, zie je ook of er wellicht andere schade aan zit, tenslotte ligt er van alles op de weg.
Dus, voor mij mogen ze die dingen er standaard aflaten.
Vindt het toch ondingen, redelijk onbetrouwbaar. en gewoon af en toe naar je banden kijken is prima, zie je ook of er wellicht andere schade aan zit, tenslotte ligt er van alles op de weg.
Dus, voor mij mogen ze die dingen er standaard aflaten.
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
Onbetrouwbaar??? Dat is bijzonder eigenaardig want bij alle wagens die ik al had werkte dat perfekt. Het dient niet zozeer om je bandenspanning van tijd tot tijd eens te controleren, maar eerder om langzaam drukverlies tijdens het rijden tijdig te melden daar dit tot een klapband kan leiden.
Op welk gebied waren de jouwe onbetrouwbaar? Het afbreken van de ventielen is beetje te wijten aan de manier waarop je ermee omgaat hee
Aluminium is aluminium en als je daar aan wringt knakt het. In ieder geval, ik vind het een belangrijke meerwaarde.
Op welk gebied waren de jouwe onbetrouwbaar? Het afbreken van de ventielen is beetje te wijten aan de manier waarop je ermee omgaat hee

BMW 730 D 258 pk 2014
Hide post links |
-
- Lid
- Laatste bezoek: 30 aug 2020 15:09
Mijn ervaring is blijkbaar andere dan die van jou. Ik vind het iig nutteloze toevoegingen. Maar gelukkig mogen we allemaal een eigen mening hebben.
Onbetrouwbaar: bij eerste contact vaak veel verschillende waardes, te laag of te hoog. En dan toch voor zekerheid even langs de pomp om op juiste spanning te brengen. bleek meestal niet nodig.
Afbreken: één keer.......... dus dat valt wel mee in al die jaren dat ik Espace rij. Maar de kosten van een nieuwe vind ik niet opwegen tegen zonder rijden.
Onbetrouwbaar: bij eerste contact vaak veel verschillende waardes, te laag of te hoog. En dan toch voor zekerheid even langs de pomp om op juiste spanning te brengen. bleek meestal niet nodig.
Afbreken: één keer.......... dus dat valt wel mee in al die jaren dat ik Espace rij. Maar de kosten van een nieuwe vind ik niet opwegen tegen zonder rijden.
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-