megane met elektronische fout

Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic author
fulleffect
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 3
Berichten: 10
Lid geworden op: 01 okt 2006 13:33

megane met elektronische fout

Bericht door fulleffect »

beste mensen,

ik denk dat ik klein probleempje heb

van de week starte ik me auto en ik merkte meteen al dat er iets fout was... hij liep heel erg laag in toeren, viel net aan niet uit. toen ik gas gaf begon er zo een leuk lampje te branden... toen ik op mn locatie was en mn auto liet lopen liep hij juist vrij hoog in toeren (stationair dus) toen ik in de handleiding ging zoeken wat ut lampje nou precies betekende stond erbij dat dit een elektrische storing in koppeling of injectie systeem zou zijn en dat ik zo snel mogelijk naar de dealer moet gaan.

aan gezien ik nu nog niet de mogelijkheid heb gehad om dat te doen en ook geen dikke bankrekening heb zou ik eerst eens willen weten wat jullie denken dat dit is en hoeveel dat zou kunnen gaan kosten..

mijn broer, die monteur is, maar niet echt dichtbij woont geeft verschillende mogelijkheden.

eentje is me auto gewoon reseten (accu los maken voor een kwartier zodat de injectie computer gereset is), dit is een optie die normaal vrij makkelijk te proberen is, maar helaas nog niet voor mij, zelfde reden waarom ik nog niet naar garage ben geweest ;-) (ik kan niet uit bed komen opt moment ;-))

verder zei hij dat het dan een sensor moet zijn. mijn vraag is nu dus hoe groot is de mogelijkheid dat ut inderdaad maar een sensor is en hoe duur kan dit kosten??

in het aller ergste geval zou het de injectie computer zijn die kapot is. maar dit leek hem onwaarschijnlijk omdat dan je auto niet zou starten... zo een nieuwe computer zou volgens hem al snel 1000 euro kosten??


wat zijn jullie gedachtes over dit hele verhaal... en hoe groot is de kans dat er een gehele nieuwe computer in moet??

alvast bedankt

groeten marco

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

hans
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 358
Lid geworden op: 04 okt 2004 23:40
Actief als: particulier
Locatie: ter aar

Bericht door hans »

dat hangt er erg vanaf welk lampje er gaat branden. kun je het omschrijven of weet je een naam vanuit het instructieboekje? Om wat voor motor gaat het überhaupt (benzine, diesel)?
renault 25 gtx 522000 kilometers, bouwjaar 1988 kleur 608 [img]http://homepages.ipact.nl/~dberkhout/smilies/death.gif[/img]
renault 25 tx 231000 kilometers, bouwjaar 1991
kleur 777

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
fulleffect
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 3
Berichten: 10
Lid geworden op: 01 okt 2006 13:33

Bericht door fulleffect »

ow sorry, tis een megane rn 1.6 uit 1996. een benzine motor.

het lampje heeft heel veel weg van de achterruit verwarming :mrgreen: maar dat is het duidelijk niet. zoals ik al zei staat er in de omschrijving van de auto dat het gaat om een elektronische storing in de koppeling of injectiecomputer. de preciese naam stond daar niet bij (oranje lampje =/-3de van rechts.

sorry dat ik niet zo specifiek kan zijn..zodra ik instaat ben om naar me auto te gaan kan ik meer vertellen. maar ik hoop dat je hier al wat mee kan.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
fulleffect
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 3
Berichten: 10
Lid geworden op: 01 okt 2006 13:33

Bericht door fulleffect »

gister heb ik hem gereset,

hij liep nog moeilijker.. en pas toen ik de straat uitwas begon het lampje te branden en liep hij weer een stuk netter...

wat kan het zijn???

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht