Alweer?? laguna 3.0 v6 24v Aut. super mooi, maar kopen?

Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic author
tieske
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 5
Berichten: 5
Lid geworden op: 28 mei 2007 22:03

Alweer?? laguna 3.0 v6 24v Aut. super mooi, maar kopen?

Bericht door tieske »

Hallo,

Ik zit er sterk aan te denken mijzelf ook bij de renault rijders te voegen, het kan ook niet anders met het rij comfort en uiterlijk van de nog altijd mooi uitziende laguna's grand tour.

Maar nu is mijn vraag is het nu waar dat het echt slechte auto zijn van dat jaar en type of is het gewoon dat je pech kunt hebben of geluk zoals bij ieder ander merk.

Het is een privilege uitviering met alles er op en er aan automaat climatronic enz. enz. maar zoals ze mij dan geleerd hebben hoe meer er op zit hoe meer er kapot kan?

Ik twijfel dus echt ik vind het een mooie auto hij rijd zeer prettig maar wat vinden jullie "EXPERTS" ervan??

Ik hoor het graag want ik kan het eigenlijk niet laten om hem te kopen.

Oh er was trouwens al wel een koplamp stuk en ik hoor die dame in de auto er niet over of moet je dan ergens op drukken?

Met vriendelijke Groet,

Tieske

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

hans
Lid
Lid
Posts in topic: 4
Berichten: 358
Lid geworden op: 04 okt 2004 23:40
Actief als: particulier
Locatie: ter aar

Bericht door hans »

hangt er heel erg vanaf welk bouwjaar het is. Wat ik gehoord heb is dat je de bouwjaren 2001-2002 het beste kan vermijden. Da's de phase I waar de meeste problemen mee waren. Wil natuurlijk niet zeggen dat nu alle laguna's uit die periode slecht zijn, ook daar zul je gewoon goede auto's aantreffen. Ik zou kijken voor een phase 2..
renault 25 gtx 522000 kilometers, bouwjaar 1988 kleur 608 [img]http://homepages.ipact.nl/~dberkhout/smilies/death.gif[/img]
renault 25 tx 231000 kilometers, bouwjaar 1991
kleur 777

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
tieske
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 5
Berichten: 5
Lid geworden op: 28 mei 2007 22:03

Bericht door tieske »

hij is van 2001 maar kan eigenlijk geen nieuwere vinden met die motor en opties en hij is bij de deur.

gr. thijs

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



renault15.17
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 1
Berichten: 3028
Lid geworden op: 27 sep 2004 15:34
Actief als: particulier
Locatie: Uden
Contacteer:

Bericht door renault15.17 »

Het klopt inderdaad dat de 2001 en 2002 modellen van de Laguna II ondermaats scoren als het gaat om betrouwbaarheid en storingen. Dat wil zeggen dat de kans dat je een slechte treft wat groter is. Maar veel van deze auto's hebben al een hele historie achter zich (modificaties) en als alles netjes onderhouden is en je krijgt een goede indruk van de auto, dan zou ik zo'n mooie auto niet laten staan.
Don't HURRY, be happy!

R15 TL (1975 restauratie nadert het einde)
R17 TL découvrable automatic (1976)
R15 GTL Grand Prix (1977 restauratie start binnenkort)
R21 TSE (1992),
Zoe Z.E. Intens 41 kWh (2013)
Van de baas: Mégane E-tech Evolution ER (2023)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

hans
Lid
Lid
Posts in topic: 4
Berichten: 358
Lid geworden op: 04 okt 2004 23:40
Actief als: particulier
Locatie: ter aar

Bericht door hans »

ik zou dan in ieder geval een anwb aankoopkeuring uit laten voeren. Kost geloof ik rond de 2, 300 euro, maar dan weet je wel waar je aan toe bent.
renault 25 gtx 522000 kilometers, bouwjaar 1988 kleur 608 [img]http://homepages.ipact.nl/~dberkhout/smilies/death.gif[/img]
renault 25 tx 231000 kilometers, bouwjaar 1991
kleur 777

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
tieske
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 5
Berichten: 5
Lid geworden op: 28 mei 2007 22:03

Bericht door tieske »

Ja zoiets dacht ik al ja wat zal ik er van zeggen het is een zeer fraaie auto hij heeft borbine's laten vervangen onderhouds boekje is er bij en een anwb keuring is uitgevoer 20.000 km geleden dus hij oogt gewoon goed en de papieren ook alleen een minpuntje is dat de teller op 86.000 staat terwijl in de ondehouds boekjes vermeld staat dat de teller op 156.00 staat maar er staat ook dat er een nieuwe geplaatst is.

maar als je dan voelt hoe zo'n auto rijd nou nou dat is niet mis hoor wat een power en wat een comfort heerlijk automaatje beter dan mijn huidige a4.

Maar weten jullie iets van die koplamp want het is xenon en wanneer ik de lichten aanzette hoorde ik bij de koplamp 3x een bromtoontje net zo'n foutmeldings toon alleen de dame binnen in zei niks!?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

hans
Lid
Lid
Posts in topic: 4
Berichten: 358
Lid geworden op: 04 okt 2004 23:40
Actief als: particulier
Locatie: ter aar

Bericht door hans »

zit dus een nieuwe motor in?
een nieuwe xenon koplampunit lijkt me aardig prijzig.. maar eens bij de dealert informeren wat dat kost?
ik zou er nog steeds een anwb keuring op los laten, je weet maar nooit in die 20000 kilometer..
ik snap dat het er allemaal super uit ziet en dat het waanzinnig rijdt, maar probeer objectief naar de auto te kijken, of iemand mee te nemen die er;
a. verstand van heeft
b. die je weer met je voetjes terug kan zetten op de aarde als je te veel "in love" valt met de auto.
renault 25 gtx 522000 kilometers, bouwjaar 1988 kleur 608 [img]http://homepages.ipact.nl/~dberkhout/smilies/death.gif[/img]
renault 25 tx 231000 kilometers, bouwjaar 1991
kleur 777

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
tieske
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 5
Berichten: 5
Lid geworden op: 28 mei 2007 22:03

Bericht door tieske »

ja ok zo'n keuring is een goed idee alleen volgens mij kan ik die alleen vinden in utrecht, zijn er ook andere instanties die dit doen?

en nee de kilomterteller is vervangen dus hij heeft 156 gelopen alleen op de teller staat 86.000 maar dit staat wel allemaal in het onderhoudsboekje vermeld

Gr. thijs

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Rossy
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 2
Berichten: 2825
Lid geworden op: 30 sep 2004 00:34
Actief als: particulier
Locatie: Emmeloord

Bericht door Rossy »

De praatgrage dame kan tijdelijk het zwijgen zijn opgelegd.
Dit is middels een schakelaar op te heffen.
Deze zit links onder de teller in een cluster van 3 schakelaars.
Als er geen gekke geluiden uit de auto komen, de boekjes keurig zijn bijgehouden, de historie compleet is of compleet na te gaan en ook de ANWB keuring geen gekke dingen oplevert, zou ik de auto zeker aanbevelen.
Een defecte Xenon lamp is bij deze auto vrij eenvoudig te vervangen.
Het is niet veel meer werk als een gewoon koplampje.
De lampjes zijn wel behoorlijk aan de prijs, ik geloof iets van 165 euro, maar altijd nog goedkoper als een complete unit te moeten vervangen, iets van 500 euro dacht ik.

Antonio.
Renault, a way of life!
-------------------------------------------------------------------------------------
Mijn auto's: R5 GTS Fashion '89, R5 GTX '87.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

hans
Lid
Lid
Posts in topic: 4
Berichten: 358
Lid geworden op: 04 okt 2004 23:40
Actief als: particulier
Locatie: ter aar

Bericht door hans »

hee, kun je ook de lampjes zelf vervangen? valt me nog weer mee, ik dacht dan je dan altijd de sigaar was voor een nieuwe unit..
renault 25 gtx 522000 kilometers, bouwjaar 1988 kleur 608 [img]http://homepages.ipact.nl/~dberkhout/smilies/death.gif[/img]
renault 25 tx 231000 kilometers, bouwjaar 1991
kleur 777

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
tieske
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 5
Berichten: 5
Lid geworden op: 28 mei 2007 22:03

Bericht door tieske »

ja die lamp wordt vervangen door de eigenaar dus dat is het probleem niet, maar ben gewoon een beetje huiverig voor de problemen van de'01-'02 modellen maar ja het is met elk merk wel iets toch? en zo leerde ik vandaag weer van de renault garage dat het meer bij de diesel uitvoeringen speelt dan bij de benzine uitvoeringen???

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Rossy
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 2
Berichten: 2825
Lid geworden op: 30 sep 2004 00:34
Actief als: particulier
Locatie: Emmeloord

Bericht door Rossy »

Klopt.
Heeft een beetje met de kilometers te maken en die maakt een diesel of LPG auto nou eenmaal veel meer als een gewone benzine auto (uitzonderingen daargelaten uiteraard).

Antonio.
Renault, a way of life!
-------------------------------------------------------------------------------------
Mijn auto's: R5 GTS Fashion '89, R5 GTX '87.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht