Trekhaak

Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic author
Verwijderd 26104

Trekhaak

Bericht door Verwijderd 26104 »

Sinds een tweetal weken rijd ik in een Talsiman Intens grandtour 1.5 DCi, één ding ontbreekt nog en dat is een trekhaak. Wie heeft er onder zijn Talsiman Intens grandtour een trekhaak? Is dit een originele Renault trekhaak? Ik kies voor een trekhaak van Brink / Thule maar ben benieuwd of de functie voor het automatisch openen van de kofferdeksel door middel van een voetbeweging blijft functioneren na de montage van een trekhaak. Nu werkt deze functie (vermoedelijk) door middel van de sensoren van de parkeerradar en die zal ongetwijfeld (ook) blijven werken. Hoor graag van iemand die deze ervaring al heeft.

Overigens ben ik meer dan tevreden over deze auto, ik durf eigenlijk wel te stellen dat mijn verwachtingen ruim zijn overtroffen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Jumpman
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 164
Lid geworden op: 05 aug 2016 13:43
Actief als: particulier

Re: Trekhaak

Bericht door Jumpman »

Hoi gmd74,

Ik rijd dan weliswaar geen Grandtour, maar heb wel een (origineel Renault) trekhaak en een elektrische achterklep. Alles werkt nog steeds naar behoren kan ik je melden.
Als ik zo het boekje kijk, lijkt het erop dat de sensor idd reageert op de parkeersensoren en niet op een losse sensor onder de achterbumper. Heb daar ook geen sensor oid kunnen vinden.
Talisman Limousine 130dCi Intens, Blanc Glacier, Panorama Dak, Pack Easy Park Assist, R-Link 2 8,7" incl. Bose, 19" Alizarine, Wegklapbare trekhaak, Zwarte plastidip spiegels. sinds 11/08/2016

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Tomisman
Lid
Lid
Posts in topic: 6
Berichten: 28
Lid geworden op: 30 jun 2016 20:40
Actief als: particulier

Re: Trekhaak

Bericht door Tomisman »

Ik heb ook op mijn bestelde Talisman de optie opening koffer door voetbeweging onder de bumper en de optie inklapbare trekhaak. Was nergens een * dat de combinatie niet kan dus normaal zou dit moeten lukken :)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



guy janssens
lid
lid
Posts in topic: 3
Berichten: 179
Lid geworden op: 13 jul 2013 05:21
Actief als: particulier
Locatie: Kieldrecht ( Beveren ) Belgie

Re: Trekhaak

Bericht door guy janssens »

Heb een wegklapbare van renault, dat auto openen van het kofferdeksel heeft me alleen nog maar een blauw scheenbeen opgeleverd. Slechts 1 gelukte op 10 pogingen. Wegklapbare trekhaak is proper gedaan. Zal daar eens een paar foto's van nemen.
Clio I 1,4i 80pk( 1995 - 1998 ) , Megane I 1,9d( 1998 - 2002 ) , Laguna II 1,9dci 108pk ( 2002 -2007 ), foutje Mondeo IV 1,8tdci 125pk ( 2007 - 2013 ), Megane III 1,5dci 110pk edc( 2013 - 2016 ), Talisman I 1,6t benzine 200pk( 2016 - 2018 ), Audi S6 avant 2018-

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Tomisman
Lid
Lid
Posts in topic: 6
Berichten: 28
Lid geworden op: 30 jun 2016 20:40
Actief als: particulier

Re: Trekhaak

Bericht door Tomisman »

@guy, ben niewschierig naar de foto's want zelf zit ik ook met een vraag teken. Heb namelijk een kofferdrempel bescherming in inox als accessoire begekocht aangepast aan de wegklapbare trekhaak maar er zit een uitsparing in aan de linkerkant, lijkt mij raar dus vandaar dat ik graag eens de bumper zou zien met koffer open.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



guy janssens
lid
lid
Posts in topic: 3
Berichten: 179
Lid geworden op: 13 jul 2013 05:21
Actief als: particulier
Locatie: Kieldrecht ( Beveren ) Belgie

Re: Trekhaak

Bericht door guy janssens »

Achter klepje zit een knop, trekken en de trekhaak zwaait je tegemoet. Even vastklikken en klaar. Terug los via zelfde knop. Even trekken aan de knop en de haak wegklappen.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Clio I 1,4i 80pk( 1995 - 1998 ) , Megane I 1,9d( 1998 - 2002 ) , Laguna II 1,9dci 108pk ( 2002 -2007 ), foutje Mondeo IV 1,8tdci 125pk ( 2007 - 2013 ), Megane III 1,5dci 110pk edc( 2013 - 2016 ), Talisman I 1,6t benzine 200pk( 2016 - 2018 ), Audi S6 avant 2018-

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Tomisman
Lid
Lid
Posts in topic: 6
Berichten: 28
Lid geworden op: 30 jun 2016 20:40
Actief als: particulier

Re: Trekhaak

Bericht door Tomisman »

Toffe foto's, merci!! Lijkt mij alleen nogal omslachtig om eerst dat klepje weg te doen om dan aan het knopje te trekken, alsook beetje ongelukkige plaats zo op de bumper :(
Bij lijn broer (een Seat) zit het knopje aan de binnenkant van de koffer tegen de zijkant, zelfde systeem als voor de zetels neer te klappen, enkel trekken en dat is het zonder onnodige losse klepjes enzo.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Jumpman
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 164
Lid geworden op: 05 aug 2016 13:43
Actief als: particulier

Re: Trekhaak

Bericht door Jumpman »

Tomisman schreef:Toffe foto's, merci!! Lijkt mij alleen nogal omslachtig om eerst dat klepje weg te doen om dan aan het knopje te trekken, alsook beetje ongelukkige plaats zo op de bumper :(
Bij lijn broer (een Seat) zit het knopje aan de binnenkant van de koffer tegen de zijkant, zelfde systeem als voor de zetels neer te klappen, enkel trekken en dat is het zonder onnodige losse klepjes enzo.
Bij mij (Talisman Limousine) zit deze zelfde constructie maar dan aan de linkerkant in de binnenzijde van mijn kofferruimte. Dus niet op de bumper, maar echt aan de binnenzijde van de kofferbak.

Raar dat ze bij een Estate voor deze lokatie hebben gekozen? Nu kan er toch water/vuil bij komen, wat van de achterklep afkomt.
Talisman Limousine 130dCi Intens, Blanc Glacier, Panorama Dak, Pack Easy Park Assist, R-Link 2 8,7" incl. Bose, 19" Alizarine, Wegklapbare trekhaak, Zwarte plastidip spiegels. sinds 11/08/2016

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



TBiRD
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 131
Lid geworden op: 06 jun 2016 18:38
Actief als: particulier

Re: Trekhaak

Bericht door TBiRD »

Het zit er ook scheef in en niet in lijn met de lijn van de bumper. Wel wat slordig gedaan.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Tomisman
Lid
Lid
Posts in topic: 6
Berichten: 28
Lid geworden op: 30 jun 2016 20:40
Actief als: particulier

Re: Trekhaak

Bericht door Tomisman »

Toch jammer dat de afwerking daar slordig is voor zo'n schone wagen :( snap niet waarom ze daarvoor opteren.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



guy janssens
lid
lid
Posts in topic: 3
Berichten: 179
Lid geworden op: 13 jul 2013 05:21
Actief als: particulier
Locatie: Kieldrecht ( Beveren ) Belgie

Re: Trekhaak

Bericht door guy janssens »

Met gesloten kofferdeksel zie je er niets van. Garage was ook niet gelukkig met hetgeen ze bij Renault hebben voorzien. Stekker klapt mee met trekhaak das wel proper.
Clio I 1,4i 80pk( 1995 - 1998 ) , Megane I 1,9d( 1998 - 2002 ) , Laguna II 1,9dci 108pk ( 2002 -2007 ), foutje Mondeo IV 1,8tdci 125pk ( 2007 - 2013 ), Megane III 1,5dci 110pk edc( 2013 - 2016 ), Talisman I 1,6t benzine 200pk( 2016 - 2018 ), Audi S6 avant 2018-

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



TBiRD
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 131
Lid geworden op: 06 jun 2016 18:38
Actief als: particulier

Re: Trekhaak

Bericht door TBiRD »

guy janssens schreef:Met gesloten kofferdeksel zie je er niets van. Garage was ook niet gelukkig met hetgeen ze bij Renault hebben voorzien. Stekker klapt mee met trekhaak das wel proper.
Ik heb ook een wegklapbare trekhaak meebesteld. Benieuwd hoe het er uit ziet in het echt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Waal
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 2
Berichten: 19
Lid geworden op: 03 apr 2016 22:13
Actief als: particulier

Re: Trekhaak

Bericht door Waal »

Ik vraag me af hoe dat gaat als je ook een RVS bumperbeschermer hebt, die valt over die locatie heen:
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
talisman intens estate 110 edc

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Tomisman
Lid
Lid
Posts in topic: 6
Berichten: 28
Lid geworden op: 30 jun 2016 20:40
Actief als: particulier

Re: Trekhaak

Bericht door Tomisman »

Nee geen probleem, ik heb die RVS bumperbescherming al thuis en er is een uitsparing voorzien ;)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Tomisman
Lid
Lid
Posts in topic: 6
Berichten: 28
Lid geworden op: 30 jun 2016 20:40
Actief als: particulier

Re: Trekhaak

Bericht door Tomisman »

TBiRD schreef:Het zit er ook scheef in en niet in lijn met de lijn van de bumper. Wel wat slordig gedaan.
Blijkbaar wordt de wagen van Renault uit geleverd bij de dealer zonder trekhaak. Mijne staat sinds vandaag bij de dealer maar zonder trekhaak, deze moet achteraf er worden op gemonteerd door de dealer zelf. Dit wil zeggen dat de dealer zelf het gat moet maken in de bumper, dit staat afgetekend aan de binnenkant van de bumper, doch sommige mensen zijn niet heel precies in het maken van gaten zoals spijtig genoeg te zien op de foto's hierboven.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Waal
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 2
Berichten: 19
Lid geworden op: 03 apr 2016 22:13
Actief als: particulier

Re: Trekhaak

Bericht door Waal »

Het kan ook anders en snap nu ook waarom er 2 uitvoeringen RVS drempel zijn:

De RVS laaddrempel met reliëf verfraait de achterkant van de Renault Talisman.
Verkrijgbaar voor auto’s met en zonder wegklapbare trekhaak.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
talisman intens estate 110 edc

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Swarowski
2-hit-miracle
2-hit-miracle
Posts in topic: 2
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 nov 2023 15:26
Actief als: particulier

Re: Trekhaak

Bericht door Swarowski »

Goedemiddag

Ik ben in het bezit van een Talisman Grandtour
De Initiale uitvoering omvat ook een wegklapbare trekhaak door middel van een ontgrendelsysteem in de bumper
,waarvan hier in dit Topic ook al enkele foto´s te zien zijn
Nou zit die kabel muurvast toen ik hem weer wilde inklappen,met als gevolg dat hij er nu onder bungelt
Volgens Renault is de kabel niet los te krijgen en dient men een hele nieuwe trekhaak te kopen
Heeft er hier iemand ervaring mee hoe ik die kabel weer aan de gang krijg?

gr Hans

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Renier
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 2
Berichten: 3878
Lid geworden op: 23 feb 2007 13:45
Actief als: particulier
Locatie: Groningen

Re: Trekhaak

Bericht door Renier »

Nou dat zou lekker zijn..., daar heb je wat aan zo'n advies.

Ik heb mijn wegklapbare trekhaak vd Talisman om die reden bij het laatste onderhoud weer preventief laten smeren, zodat het mechaniek gangbaar en soepel blijft.

Het lijkt me uiteindelijk gewoon een stevige staalkabel? Renault dealer zal al heel snel zeggen dat iets compleet vervangen moet worden. Mogelijk kan jezelf of een universele garage alleen de kabel loskrijgen en/of vervangen!
Nu: Talisman Estate TCe 200 Initiale Paris 2017 | Twingo I 1.2 16V Paris 2006
Ex: Laguna III Ph2 Estate 2.0T GT 2011 | Laguna II Ph2 Grand Tour 2.0 16V Dynamique 2005 | Twingo I 1.2 8V Helios 1999 | Megane II 2.0 16V Dynamique 2003 | Clio II Ph2 1.6 16V Dynamique 2003 | Twingo I 1.2 8V Air 2000

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Swarowski
2-hit-miracle
2-hit-miracle
Posts in topic: 2
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 nov 2023 15:26
Actief als: particulier

Re: Trekhaak

Bericht door Swarowski »

Hoi Renier

Ik beschik zelf over het originele Renault bestelprogramma RenaultParts
Op de tekeningen wordt de kabel idd niet niet aangegeven waardoor er ook dus geen nummer aan gekoppeld is zodat ik het niet kan bestellen
Hij gaat morgen de Brug op om te zien hoe het mechaniek in elkaar steekt
Maar is inderdaad een waardevolle tip om het bij iedere servicebeurt preventief in te laten smeren
Dank voor uw reactie

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Renier
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 2
Berichten: 3878
Lid geworden op: 23 feb 2007 13:45
Actief als: particulier
Locatie: Groningen

Re: Trekhaak

Bericht door Renier »

Hier zie je duidelijke foto's vd trekhaak incl het mechanisme voor de kabel

https://mlbmotor.com/en/products/enganc ... iginal-oem

https://www.ebay.nl/itm/152993708188?
Nu: Talisman Estate TCe 200 Initiale Paris 2017 | Twingo I 1.2 16V Paris 2006
Ex: Laguna III Ph2 Estate 2.0T GT 2011 | Laguna II Ph2 Grand Tour 2.0 16V Dynamique 2005 | Twingo I 1.2 8V Helios 1999 | Megane II 2.0 16V Dynamique 2003 | Clio II Ph2 1.6 16V Dynamique 2003 | Twingo I 1.2 8V Air 2000

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
  • Trekhaak vraag
    door Dennis1611 » » in Austral
    5 Reacties
    520 Weergaves
    Laatste bericht door Dennis1611
  • trekhaak trafic 2017
    door Paulcm » » in Trafic
    0 Reacties
    161 Weergaves
    Laatste bericht door Paulcm
  • Trekhaak voor Austral
    door coolNL » » in Austral
    13 Reacties
    2255 Weergaves
    Laatste bericht door Mohvstral
  • Kadjar met wegklapbare trekhaak en fietsendrager kan dat?
    door meliahoeve » » in Kadjar
    1 Reacties
    106 Weergaves
    Laatste bericht door Pepone