R-Link 2 update?

De nieuwe R-Link 2 komt met wat andere specificaties, vandaar een eigen topic
Gebruikersavatar

Adventure
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 223
Lid geworden op: 20 feb 2017 17:10
Actief als: particulier
Locatie: Noord Holland
Contacteer:

Re: R-Link 2 update?

Bericht door Adventure »

Dit is de aatste posting van de vorige pagina:

Geweldig
"Not all those who wander are lost"

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Ghia
lid
lid
Posts in topic: 20
Berichten: 762
Lid geworden op: 15 apr 2017 11:12
Actief als: particulier

Re: R-Link 2 update?

Bericht door Ghia »

Als de politie meeleest zouden ze 'm misschien nog als geldige reden herzien :D
[Renault Talisman - Initiale Paris - 1.6dCi 160 EDC - Gris Cassiopee - 4D - Cruising Pack 2 - Easy Park Assist - kofferspoiler]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Bert O.
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 83
Lid geworden op: 21 jan 2017 16:52
Actief als: particulier

Re: R-Link 2 update?

Bericht door Bert O. »

"DE" ideale navigatie bestaat simpelweg nog niet, denk ik.
Zelf gebruik ik Waze en Google Maps. Soms zelfs simultaan in de hoop dan zelf de juiste keuzes te maken. De Rlink2 is in Antwerpen waardeloos, het is eerder zeldzaam dat een eenrichtingverkeer in de juiste richting in het systeem zit... Op andere plekken sta ik er soms dan weer van te kijken dat onderbrekingen of wegenwerken dan weer wel bekend zijn in het Rlink2...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Domi1963
lid
lid
Posts in topic: 20
Berichten: 1268
Lid geworden op: 03 jan 2014 20:04
Actief als: particulier

Re: R-Link 2 update?

Bericht door Domi1963 »

Bert O. schreef:"DE" ideale navigatie bestaat simpelweg nog niet, denk ik.
Zelf gebruik ik Waze en Google Maps. Soms zelfs simultaan in de hoop dan zelf de juiste keuzes te maken. De Rlink2 is in Antwerpen waardeloos, het is eerder zeldzaam dat een eenrichtingverkeer in de juiste richting in het systeem zit... Op andere plekken sta ik er soms dan weer van te kijken dat onderbrekingen of wegenwerken dan weer wel bekend zijn in het Rlink2...
Volledig akkoord Bert O! Maar ik reed voorheen ook vaak in Brussel rond voor mijn werk en met de regelmaat dat wegen daar wijzigen van richting dus zoals je zegt eenrichtingswegen dan kan ik best begrijpen dat de software ontwikkelaars iets langer wachten om hun kaarten te updaten voor steden zoals Antwerpen en Brussel als voorbeeld...
Never trust in dust.
Renault NEW Espace Initiale Paris Energy dCi 200 EDC Full option, met panoramisch open dak in “ Titanium grijs”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

RedC
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 99
Lid geworden op: 14 dec 2016 11:44
Actief als: particulier
Locatie: Antwerpen (B)

Re: R-Link 2 update?

Bericht door RedC »

Ik gebruik in België, een gsm houder van 10€ op de luchtrooster en Waze op mn GSM, die is ten minste wél betrouwbaar.
Het aantal keren dat mevrouw R-link in een oneindige loop blijft aankondigen dat er een camera is, waardoor ik het systeem moet resetten :fp:
Renault Kadjar Intens - 1.5 dCi EDC - 2017

Formula Renault Northeren European Cup: http://necup.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Bas1970888
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 31
Lid geworden op: 06 aug 2016 14:23
Actief als: particulier

Re: R-Link 2 update?

Bericht door Bas1970888 »

Zojuist met mijn dealer Arend Amsterdam gebeld en de 'werkplaats' vertelde dat er afgelopen vrijdag 14/7 een email naar hen is gestuurd vanuit Renault Nederland met de volgende info:
De update voor Rlink2 t.b.v. de Espace, Megane, Kadjar, Talisman wordt gefaseerd uitgerold[/u]. De bedoeling was eind mei 2017 maar door beveiligingsproblemen/hacks met virussen is het uitgesteld naar een later moment. Er wordt géén push bericht naar de auto gestuurd (i.v.m. veiligheidsproblemen, bla bla). Dit wisten wij natuurlijk al met z'n allen (tenminste diegene die regelmatig de postings in dit onderwerp lezen).

De medewerker van de werkplaats zou mij de ontvangen email doorsturen en zijn verzoek om eind juli contact op te nemen zodat de update bij de dealer gedaan kan worden. Zie bijgaande pdf met uitleg.
Blijkbaar is niet iedere RLink2 hardware hetzelfde, er kunnen verschillen zitten in de DAB+ ontvanger, plaatsing antenne, etc; hierdoor ook verschillende versies en dus verschillende software updates.
De update is dus voor Rlink2, en NIET voor het motormanagement (om performance issues etc op te lossen zoals bij de Tce200, benzine); hiervoor moet de auto apart aan de computer en moeten de parameters van het motormanagement opnieuw worden geprogrammeerd, indien het relevant is. Performanceproblemen (vermogensverlies) bij de 110dCi, 130dCi en 160dCi waren bij de 'werkplaats niet bekend, blijkbaar heeft alleen de Tce200 hier last van.

De update verhelpt o.a. bugs in de DAB+ (wegvallende ontvangst), een mogelijkheid tot het update via de Rlink Store van het kaartmateriaal (het downloaden en updaten naar versie 2016.6; nu staat 2015.6 nog in de store) en de verbetering van het berekenen van alternatieve routes, het terugbellen naar je mobiel vanuit Rlink2 (zeer irritant als je Flitsmeister aan hebt staan op je iPhone) etc.
Fingers crossed, ik hoop dat eind juli de oplossing daar is. Bijgaand het bericht.
info Rlink2 update-1.pdf
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Vorige auto: Volvo V40 D2 R-Design white Huidige auto: Renault Talisman 130 dCi, noir etoilé, panorama/schuifdak, Bose R-link2, Easy Park assist, Pack Winter

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Frankko
Lid
Lid
Posts in topic: 4
Berichten: 348
Lid geworden op: 11 aug 2016 20:26
Actief als: particulier

Re: R-Link 2 update?

Bericht door Frankko »

Zie niets staan over ontvangst DAB+ want staat uitsluitend in dat DAB tekst ontvangst verbetert wordt.

Hoop wel dat ze het kunnen verbeteren want staat bij mij bovenaan op de lijst qua irritatie.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



TheWizardbc
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 6
Berichten: 114
Lid geworden op: 19 sep 2016 20:04
Actief als: particulier

Re: R-Link 2 update?

Bericht door TheWizardbc »

En ja hoor, alle auto's met 17.803 kunnen de komende tijd dus niet updaten, laat net toevallig de gros van alle auto's zijn. Wat een kneuterige zooi weer.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A3003 met Tapatalk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

franky4all
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 1
Berichten: 11
Lid geworden op: 08 jul 2017 20:39
Actief als: particulier

Re: R-Link 2 update?

Bericht door franky4all »

TheWizardbc schreef:En ja hoor, alle auto's met 17.803 kunnen de komende tijd dus niet updaten, laat net toevallig de gros van alle auto's zijn. Wat een kneuterige zooi weer.
Waar lees je dat dan? Ik lees dat voor auto's met 17.803 de VIN codes ingevoerd moeten worden alvorens update mogelijk is en dat er dan vanaf eind juli ge-update kan gaan worden (nog niet bevestigd). Dus zorg dat je dealer op de hoogte is van je issues, zodat renault NL je VIN code alvast kan invoeren.
Talisman Sedan dCi 110 EDC Intens - Bose 8.7" - 19" Alizarine - pack cruising, park assist, winter intens - Blanc Nacre

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Ghia
lid
lid
Posts in topic: 20
Berichten: 762
Lid geworden op: 15 apr 2017 11:12
Actief als: particulier

Re: R-Link 2 update?

Bericht door Ghia »

volgens m'n verdeler sta ik alvast "op de lijst" (productie 2015). Ik ben benieuwd wat die update nog meer zal wegwerken van rarigheden :)
(zetel die na uitstappen niet meer in gewenste positie komt, massagezetels die ene keer wel, dan weer niet werken, uitvallen aan de lichten enz :)
In het eerste jaar kan je de navi 1x updaten. Toevallig is hij een jaar geweest en komt er een update. Ik veronderstel dat ik recht heb op die nieuwe kaarten?
[Renault Talisman - Initiale Paris - 1.6dCi 160 EDC - Gris Cassiopee - 4D - Cruising Pack 2 - Easy Park Assist - kofferspoiler]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



TheWizardbc
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 6
Berichten: 114
Lid geworden op: 19 sep 2016 20:04
Actief als: particulier

Re: R-Link 2 update?

Bericht door TheWizardbc »

Maar dat is toch absurd? Moet dus eerst een klacht binnen komen voordat de update toegepast kan worden.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A3003 met Tapatalk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Ghia
lid
lid
Posts in topic: 20
Berichten: 762
Lid geworden op: 15 apr 2017 11:12
Actief als: particulier

Re: R-Link 2 update?

Bericht door Ghia »

TheWizardbc schreef:Maar dat is toch absurd? Moet dus eerst een klacht binnen komen voordat de update toegepast kan worden.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A3003 met Tapatalk
Troost je, ik ben al anderhalve jaar bezig met die "maandagochtend auto" :fp:
[Renault Talisman - Initiale Paris - 1.6dCi 160 EDC - Gris Cassiopee - 4D - Cruising Pack 2 - Easy Park Assist - kofferspoiler]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



puccini
Lid
Lid
Posts in topic: 5
Berichten: 353
Lid geworden op: 09 okt 2010 17:43
Actief als: particulier

Re: R-Link 2 update?

Bericht door puccini »

@Ghia

Nou troost je met de gedachten dat ik ook in het bezit ben van een zgn. "maandagochtend" auto, ben ook al vanaf april 2016 bezig met diverse dingen welke niet kloppen of stuk gaan of ophouden met werken (Megane IV 2016).
Het wordt allemaal wel redelijk opgelost maar die irritaties en het vertrouwen in de auto zo van wanneer gaat er weer iets kapot en oh jee hoop maar niet dat er in de vakantie iets gebeurt, dat gevoel ken je ook wel neem ik aan?
Nieuwe Captur II 2020 TCe 130 GPF Intens
EasyLink software: 283C34892R kaarten 2021-06

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Ghia
lid
lid
Posts in topic: 20
Berichten: 762
Lid geworden op: 15 apr 2017 11:12
Actief als: particulier

Re: R-Link 2 update?

Bericht door Ghia »

puccini schreef:@Ghia

Nou troost je met de gedachten dat ik ook in het bezit ben van een zgn. "maandagochtend" auto, ben ook al vanaf april 2016 bezig met diverse dingen welke niet kloppen of stuk gaan of ophouden met werken (Megane IV 2016).
Het wordt allemaal wel redelijk opgelost maar die irritaties en het vertrouwen in de auto zo van wanneer gaat er weer iets kapot en oh jee hoop maar niet dat er in de vakantie iets gebeurt, dat gevoel ken je ook wel neem ik aan?
Begrijp ik volledig :( , daarom heb ik m'n vorige wagen weggedaan. Maar deze was eigenlijk wel nog goed ivgl de Talisman nu. Tot op heden enorme spijt (al helemaal voor die hoop geld). Bijkomend: per keer dat de garage iets hersteld maken ze iets anders stuk of maken ze schade. Moest ik zo m'n werk doen... En de reactie van Renault België. Jeetje... wat wij op ons werk doen voor de klanten is toch extreem anders :shock: .
[Renault Talisman - Initiale Paris - 1.6dCi 160 EDC - Gris Cassiopee - 4D - Cruising Pack 2 - Easy Park Assist - kofferspoiler]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



TheWizardbc
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 6
Berichten: 114
Lid geworden op: 19 sep 2016 20:04
Actief als: particulier

Re: R-Link 2 update?

Bericht door TheWizardbc »

Ghia schreef:
puccini schreef:@Ghia

Nou troost je met de gedachten dat ik ook in het bezit ben van een zgn. "maandagochtend" auto, ben ook al vanaf april 2016 bezig met diverse dingen welke niet kloppen of stuk gaan of ophouden met werken (Megane IV 2016).
Het wordt allemaal wel redelijk opgelost maar die irritaties en het vertrouwen in de auto zo van wanneer gaat er weer iets kapot en oh jee hoop maar niet dat er in de vakantie iets gebeurt, dat gevoel ken je ook wel neem ik aan?
Begrijp ik volledig :( , daarom heb ik m'n vorige wagen weggedaan. Maar deze was eigenlijk wel nog goed ivgl de Talisman nu. Tot op heden enorme spijt (al helemaal voor die hoop geld). Bijkomend: per keer dat de garage iets hersteld maken ze iets anders stuk of maken ze schade. Moest ik zo m'n werk doen... En de reactie van Renault België. Jeetje... wat wij op ons werk doen voor de klanten is toch extreem anders :shock: .
Zo kijk ik er ook tegen aan, ons bedrijf was allang failliet als het op dezelfde manier werkt als Renault (BE/NL/etc). Dit gaat echt wel klanten kosten. "Gelukkig" heb ik een leaseauto, maar ik behandel hem als mijn eigen. Ondanks ik het model erg mooi vind (Megane), neem ik de volgende keer geen Renault meer.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



hfr
Lid
Lid
Posts in topic: 11
Berichten: 68
Lid geworden op: 08 jun 2017 21:10
Actief als: particulier

Re: R-Link 2 update?

Bericht door hfr »

stel jullie bij die software upgrade niet te veel voor
heb nu een maand de Gr Scenic met versie 3.3.16.946 (weliswaar zonder carplay , dit wordt nog onderzocht)
problemen : soms ben ik al > 500m onderweg eer ik beeld heb op de navigatie eer de positie dan correct is ben ik bijna1km onderweg.
soms start die direct
digitale radio is net hetzelfde

ik heb wel kunnen upgraden naar map 06-2016

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Ghia
lid
lid
Posts in topic: 20
Berichten: 762
Lid geworden op: 15 apr 2017 11:12
Actief als: particulier

Re: R-Link 2 update?

Bericht door Ghia »

Klimkt momenteel niet veel belovend dan :shock:
[Renault Talisman - Initiale Paris - 1.6dCi 160 EDC - Gris Cassiopee - 4D - Cruising Pack 2 - Easy Park Assist - kofferspoiler]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

PaulZ
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 90
Lid geworden op: 19 mar 2017 20:31
Actief als: particulier

Re: R-Link 2 update?

Bericht door PaulZ »

hfr schreef:stel jullie bij die software upgrade niet te veel voor
heb nu een maand de Gr Scenic met versie 3.3.16.946 (weliswaar zonder carplay , dit wordt nog onderzocht)
problemen : soms ben ik al > 500m onderweg eer ik beeld heb op de navigatie eer de positie dan correct is ben ik bijna1km onderweg.
soms start die direct
digitale radio is net hetzelfde

ik heb wel kunnen upgraden naar map 06-2016
Hier geen probleem, de Talisman start de navi al als je komt aanlopen, is opgestart als je de motor start.
Radio hetzelfde, al valt de DR in Limburg vaak weg.

Ik heb de 06-2016 nog niet (draai wel de 3.3.16 met CarPlay) :?:
Vanaf 1 juni 2017:
Talisman Estate 110 EDC Intense - Gris Cassiopee - Bose 8,7" met CarPlay - Pack Winter Intense - Easy Life Pack - Pack Cruising - (software 3.3.16)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



hfr
Lid
Lid
Posts in topic: 11
Berichten: 68
Lid geworden op: 08 jun 2017 21:10
Actief als: particulier

Re: R-Link 2 update?

Bericht door hfr »

PaulZ schreef:
hfr schreef:stel jullie bij die software upgrade niet te veel voor
heb nu een maand de Gr Scenic met versie 3.3.16.946 (weliswaar zonder carplay , dit wordt nog onderzocht)
problemen : soms ben ik al > 500m onderweg eer ik beeld heb op de navigatie eer de positie dan correct is ben ik bijna1km onderweg.
soms start die direct
digitale radio is net hetzelfde

ik heb wel kunnen upgraden naar map 06-2016
Hier geen probleem, de Talisman start de navi al als je komt aanlopen, is opgestart als je de motor start.
Radio hetzelfde, al valt de DR in Limburg vaak weg.

Ik heb de 06-2016 nog niet (draai wel de 3.3.16 met CarPlay) :?:
zal dan misschien aan de HW liggen; heb begrepen dat die anders is wanneer je carplay hebt

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Domi1963
lid
lid
Posts in topic: 20
Berichten: 1268
Lid geworden op: 03 jan 2014 20:04
Actief als: particulier

Re: R-Link 2 update?

Bericht door Domi1963 »

Ik begin stilaaan ook te vermoeden dat het aan de Hard Ware ligt. En Renault FRANCE weet dit maar al te goed! We maken dikwijls ons beklag over de Belgische of Nederlandse Klantendienst van Renault, maar ik herhaal en blijf herhalen: ALLES WORD GEORKESTREERD DOOR RENAULT FRANCE!! En deze moeten wij aanvallen!!
Daarom vraag ik nogmaals: teken aub deze petitie in onderstaande link. Enkel in het Engels of Frans in te vullen.

https://www.change.org/p/renault-france ... on=minibar
Never trust in dust.
Renault NEW Espace Initiale Paris Energy dCi 200 EDC Full option, met panoramisch open dak in “ Titanium grijs”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



hfr
Lid
Lid
Posts in topic: 11
Berichten: 68
Lid geworden op: 08 jun 2017 21:10
Actief als: particulier

Re: R-Link 2 update?

Bericht door hfr »

Domi1963 schreef:Ik begin stilaaan ook te vermoeden dat het aan de Hard Ware ligt. En Renault FRANCE weet dit maar al te goed! We maken dikwijls ons beklag over de Belgische of Nederlandse Klantendienst van Renault, maar ik herhaal en blijf herhalen: ALLES WORD GEORKESTREERD DOOR RENAULT FRANCE!! En deze moeten wij aanvallen!!
Daarom vraag ik nogmaals: teken aub deze petitie in onderstaande link. Enkel in het Engels of Frans in te vullen.

https://www.change.org/p/renault-france ... on=minibar
is al lang gebeurd :)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Domi1963
lid
lid
Posts in topic: 20
Berichten: 1268
Lid geworden op: 03 jan 2014 20:04
Actief als: particulier

Re: R-Link 2 update?

Bericht door Domi1963 »

Elke ondertekening kan helpen. :thumb:
Never trust in dust.
Renault NEW Espace Initiale Paris Energy dCi 200 EDC Full option, met panoramisch open dak in “ Titanium grijs”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Bert O.
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 83
Lid geworden op: 21 jan 2017 16:52
Actief als: particulier

Re: R-Link 2 update?

Bericht door Bert O. »

Bas1970888 schreef: Performanceproblemen (vermogensverlies) bij de 110dCi, 130dCi en 160dCi waren bij de 'werkplaats niet bekend, blijkbaar heeft alleen de Tce200 hier last van.
Even een beetje off-topic, maar hier heb ik dus ook sterk m'n twijfels over. Ik kreeg onlangs een uitnodiging van Renault om mijn dCi 110 milieuvriendelijker te maken. Ik had eigenlijk een beetje schrik om het te laten doen (was niet verplicht) omdat je soms wel verhalen hoort dat dergelijke updates meestal een tragere auto tot gevolg hebben. De garage beloofde dat dit niet het geval zou zijn, dus toch laten doen. Resultaat: hij is sneller! Vooral laag in de toeren (rond de 1500) heeft ie merkelijk meer pit.
Zou dit een stiekeme zet zijn van Renault om performance-issues weg te werken?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Domi1963
lid
lid
Posts in topic: 20
Berichten: 1268
Lid geworden op: 03 jan 2014 20:04
Actief als: particulier

Re: R-Link 2 update?

Bericht door Domi1963 »

Als je maar weet dat ze leep kunnen zijn bij Renault France!
Ze zullen ons zeker niet komen vertellen dat ze miskleunen hebben gedaan. :fp:
Never trust in dust.
Renault NEW Espace Initiale Paris Energy dCi 200 EDC Full option, met panoramisch open dak in “ Titanium grijs”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



TheWizardbc
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 6
Berichten: 114
Lid geworden op: 19 sep 2016 20:04
Actief als: particulier

Re: R-Link 2 update?

Bericht door TheWizardbc »

Kreeg vandaag een mailtje dat de update nu eind aug komt...

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A3003 met Tapatalk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



aldoevers
Lid
Lid
Posts in topic: 5
Berichten: 33
Lid geworden op: 06 feb 2017 16:04
Actief als: particulier

Re: R-Link 2 update?

Bericht door aldoevers »

Update staat gepland vanaf 4 augustus
Dit volgens schrijven van Renault 5666 van 21 juli 2017

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Knippie
lid
lid
Posts in topic: 8
Berichten: 611
Lid geworden op: 16 jan 2017 19:30
Actief als: particulier

Re: R-Link 2 update?

Bericht door Knippie »

klopt, heb ook deze bevestiging gehad van RN

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Ghia
lid
lid
Posts in topic: 20
Berichten: 762
Lid geworden op: 15 apr 2017 11:12
Actief als: particulier

Re: R-Link 2 update?

Bericht door Ghia »

Dat is alvast veel sneller dan de 8 oktober bij mij :D
[Renault Talisman - Initiale Paris - 1.6dCi 160 EDC - Gris Cassiopee - 4D - Cruising Pack 2 - Easy Park Assist - kofferspoiler]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Domi1963
lid
lid
Posts in topic: 20
Berichten: 1268
Lid geworden op: 03 jan 2014 20:04
Actief als: particulier

Re: R-Link 2 update?

Bericht door Domi1963 »

Ghia waar woon jij eigenlijk? In NL of BE?? Want mijn dealer beweert nogsteeds bij hoog en laag dat de update er aan komt in augustus en dat voor alle betreffende wagens.


Renault Talisman Grandtour Initiale Paris TCe 200 EDC
Verzonden vanaf mijn iPhone 7 Plus met Tapatalk
Never trust in dust.
Renault NEW Espace Initiale Paris Energy dCi 200 EDC Full option, met panoramisch open dak in “ Titanium grijs”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Ghia
lid
lid
Posts in topic: 20
Berichten: 762
Lid geworden op: 15 apr 2017 11:12
Actief als: particulier

Re: R-Link 2 update?

Bericht door Ghia »

België ;)
[Renault Talisman - Initiale Paris - 1.6dCi 160 EDC - Gris Cassiopee - 4D - Cruising Pack 2 - Easy Park Assist - kofferspoiler]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Domi1963
lid
lid
Posts in topic: 20
Berichten: 1268
Lid geworden op: 03 jan 2014 20:04
Actief als: particulier

Re: R-Link 2 update?

Bericht door Domi1963 »

Ok. Normaal staat de systeem-update bij nader order nogsteeds gepland voor augustus in BE. Waarom dat bij U in Oktober is lijkt mij een raadsel...


Renault Talisman Grandtour Initiale Paris TCe 200 EDC
Verzonden vanaf mijn iPhone 7 Plus met Tapatalk
Never trust in dust.
Renault NEW Espace Initiale Paris Energy dCi 200 EDC Full option, met panoramisch open dak in “ Titanium grijs”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Ghia
lid
lid
Posts in topic: 20
Berichten: 762
Lid geworden op: 15 apr 2017 11:12
Actief als: particulier

Re: R-Link 2 update?

Bericht door Ghia »

Omdat het een probleemgeval is ;)
De klantendienst van Renault wist me dit te vertellen via de telefoon.
Voor mijn wagen moet wel een het chassisnummer worden doorgegeven, bij latere versies zou dit niet nodig zijn (en vlotter verlopen).
Misschien doen ze het in fases, maar dan zou ik graag eerst zijn want heb 'm al het langst...
[Renault Talisman - Initiale Paris - 1.6dCi 160 EDC - Gris Cassiopee - 4D - Cruising Pack 2 - Easy Park Assist - kofferspoiler]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Domi1963
lid
lid
Posts in topic: 20
Berichten: 1268
Lid geworden op: 03 jan 2014 20:04
Actief als: particulier

Re: R-Link 2 update?

Bericht door Domi1963 »

Ik heb vernomen dat voor alle Talisman's met de software versie 2.2.17.803 het VIN nummer moet doorgegeven worden door de dealer aan Renault. Ik heb afspraak op 21 augustus voor de 3 maand check-up en ga dan bekijken of hij de systeem-update al kan uitvoeren. Mijn VIN-nummer zit in de PC bij mijn dealer dus hij zal deze wel doorgeven.


Renault Talisman Grandtour Initiale Paris TCe 200 EDC
Verzonden vanaf mijn iPhone 7 Plus met Tapatalk
Never trust in dust.
Renault NEW Espace Initiale Paris Energy dCi 200 EDC Full option, met panoramisch open dak in “ Titanium grijs”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



gertjuh19
Lid
Lid
Posts in topic: 5
Berichten: 53
Lid geworden op: 15 apr 2017 12:45
Actief als: particulier

Re: R-Link 2 update?

Bericht door gertjuh19 »

Ik zie net de volgende mail van de dealer

Ik heb je mail binnen gekregen wegens de software van de megane icm Android systeem.
Graag maak ik een afspraak om de nieuwste Renault software in het systeem te gaan plaatsen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Ghia
lid
lid
Posts in topic: 20
Berichten: 762
Lid geworden op: 15 apr 2017 11:12
Actief als: particulier

Re: R-Link 2 update?

Bericht door Ghia »

Vandaag contact gehad van de klantendienst. Blijkbaar mag ik me terug aanmelden bij de garage voor de update.
Ik ben benieuwd wat er veranderd ;)
[Renault Talisman - Initiale Paris - 1.6dCi 160 EDC - Gris Cassiopee - 4D - Cruising Pack 2 - Easy Park Assist - kofferspoiler]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Martinvdm
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 4
Berichten: 11
Lid geworden op: 16 mei 2012 21:37
Actief als: particulier

Re: R-Link 2 update?

Bericht door Martinvdm »

Bel heel benieuwd of de nieuwe auto's ook nog steeds deze kinderziektes/oude software hebben.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht