Het grote vermogensverlies topic


Topic author
FatalZero
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 11
Berichten: 116
Lid geworden op: 25 aug 2016 20:22
Actief als: particulier

Het grote vermogensverlies topic

Bericht door FatalZero »

Hij lijkt mij handig om een centraal topic te hebben over het vermogensverlies/te kort van de Talisman. Ondermeer door mijzelf ondervonden op mijn Estate TCe200 IP.

De huidige discussie is verspreid over meerdere topics.

---

Let op!!!! Goed nieuws voor mensen met een TCe 200 en last hebben van vermogensverlies.
Ik heb contact gehad met Renault Nederland nadat de dealer in mijn woonplaats 6 weken NIKS!!! van zich heeft laten horen (wat een ballentent!).

Renault Nederland erkend de problemen en er is een specifieke update die het vermogenstekort op zou moeten lossen. Mijn contactpersoon bij RN gaf aan dat de injectie, kleppentiming, ontstekingstiming en mogelijk ook nog parameters aan de turbo. Ik heb 6 juni de afspraak bij mijn garage staan om de update uit te voeren.

Het is geen reguliere update, je dealer moet contact opnemen met RN, zei moeten de update vrijgeven voor jou specifieke auto. Aldus mijn dealer en Renault Nederland.

Momenteel is mijn 0-100km/u tijd 11 seconde iv 7,9seconde volgens fabrieksopgave.
Mijn vermogensmeter in de teller komt niet verder dan 75% pk en Nm koppel.

Ik ga zeker weer meten na de update en hou jullie op de hoogte.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Elmac
lid
lid
Posts in topic: 16
Berichten: 130
Lid geworden op: 03 dec 2016 11:31
Actief als: particulier

Re: Het grote vermogensverlies topic

Bericht door Elmac »

Zeker goed nieuws, had deze week in Duitsland eindelijk de ruimte om de top uit te proberen. 213km op de teller, 210 op de GPS. En pijn in de gasvoet van het trappen :oops: tot 180 trekt 'ie nog lekker door, de laatste 30 (en dat zijn er dus nog bijna 30 te weinig) kan je beter met een kalender dan met een stopwatch meten :doh:

Acceleratie 0-100 onder de 10 seconden is me ook nog niet gelukt; begint enthousiast maar je voelt dat 'ie geknepen wordt, in hogere toerengebied lijkt de turbo niet meer mee te doen.

Heb nu ruim 6.000 km gereden, motor heeft al wel wat groeistuipjes gehad, in het begin dacht ik echt dat ik helemaal de verkeerde motorkeuze gemaakt had (kom van een Laguna III GT met 180pk diesel). Inmiddels al wat tevredener, maar je voelt gewoon dat er vermogen mist. Zelfs zonder de Pk en Nm metertjes.
Talisman sedan Initiale Paris 160 EDC - mei 2021

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Jumpman
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 164
Lid geworden op: 05 aug 2016 13:43
Actief als: particulier

Re: Het grote vermogensverlies topic

Bericht door Jumpman »

Succes mannen.
Talisman Limousine 130dCi Intens, Blanc Glacier, Panorama Dak, Pack Easy Park Assist, R-Link 2 8,7" incl. Bose, 19" Alizarine, Wegklapbare trekhaak, Zwarte plastidip spiegels. sinds 11/08/2016

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Johanvw
Lid
Lid
Posts in topic: 12
Berichten: 64
Lid geworden op: 23 dec 2016 00:14
Actief als: particulier
Locatie: Nederland, Zuid-Holland

Re: Het grote vermogensverlies topic

Bericht door Johanvw »

Mijn Talisman Estate TCe200 Intens heeft intussen alweer zo'n 300km de 3000km grens gepasseerd, officieel ingereden dus. Na eerder de 1000km grens te hebben gepasseerd heb ik de vermogenstoename gevoeld, daarna niet meer. ik hoopte dat het mij bespaard zou worden en dat na 3000km alle pk's er zouden zijn, maar helaas. Ook de vermogensmeter komt bij mijn Talisman tot maximaal 75% en de koppelmeter ook zoiets. Deze week ga ik dan ook contact opnemen met mijn dealer. Ik heb het er bij de aflevering al met mijn dealer over gehad en afgesproken dat ik mijn bevindingen zou laten weten.
Renault Talisman Estate TCe 200 EDC7 Intens Bleu Cosmos 19" Alizarine

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
FatalZero
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 11
Berichten: 116
Lid geworden op: 25 aug 2016 20:22
Actief als: particulier

Re: Het grote vermogensverlies topic

Bericht door FatalZero »

Ja dat verhaal is mij ook verteld. Maar het beloofde vermogen is nooit gekomen.

Helaas nam mijn dealer mij moeilijk serieus, heel moeilijk verhaal op hangen, hier een greep van hun flauwekul opmerkingen:
"dat ze eerst een vergelijkbare auto moeten zoeken"
"ze bij het uitlezen niks konden vinden, dus dan moet alles wel goed zijn"
"Ja maar meneer, 11 seconden van 0-100 is toch ook prima"

Ik laat meerdere YouTube filmpjes zien van de 0-100 acceleratie van de TCe 200 in de Talisman en vraag hoe veel bewijs zij nog nodig hebben :)

Het is genant dat ik de importeur (Renault Nederland) moet gaan bellen na 6 weken omdat de dealer het volledig af laat weten. Renault Nederland kan hier niks aan doen, zij hebben mij keurig te woord gestaan, met een dag had ik antwoord en heb nu vast contact met iemand van RN. De dealer is wederom aangesproken dat zij voor de 6e keer hun afspraak niet nakomen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



berenburg
lid
lid
Posts in topic: 3
Berichten: 643
Lid geworden op: 25 jan 2013 11:55
Actief als: particulier

Re: Het grote vermogensverlies topic

Bericht door berenburg »

Dealers is een treurig verhaal.
Zelf ben ik uitermate tevreden over
Frans Stokman in Heerhugowaard.
Mijn Talisman is daar niet gekocht maar in Groningen.
Ik kreeg echter een top behandeling en alle problemen die ik had zijn perfect opgelost.
Auto rijd nu geweldig, vele comfortabele franse autos gehad maar deze is de top.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

CerielK
Lid
Lid
Posts in topic: 5
Berichten: 90
Lid geworden op: 23 nov 2016 12:23
Actief als: particulier

Re: Het grote vermogensverlies topic

Bericht door CerielK »

FatalZero schreef:Hij lijkt mij handig om een centraal topic te hebben over het vermogensverlies/te kort van de Talisman. Ondermeer door mijzelf ondervonden op mijn Estate TCe200 IP.

De huidige discussie is verspreid over meerdere topics.

---

Let op!!!! Goed nieuws voor mensen met een TCe 200 en last hebben van vermogensverlies.
Ik heb contact gehad met Renault Nederland nadat de dealer in mijn woonplaats 6 weken NIKS!!! van zich heeft laten horen (wat een ballentent!).

Renault Nederland erkend de problemen en er is een specifieke update die het vermogenstekort op zou moeten lossen. Mijn contactpersoon bij RN gaf aan dat de injectie, kleppentiming, ontstekingstiming en mogelijk ook nog parameters aan de turbo. Ik heb 6 juni de afspraak bij mijn garage staan om de update uit te voeren.

Het is geen reguliere update, je dealer moet contact opnemen met RN, zei moeten de update vrijgeven voor jou specifieke auto. Aldus mijn dealer en Renault Nederland.

Momenteel is mijn 0-100km/u tijd 11 seconde iv 7,9seconde volgens fabrieksopgave.
Mijn vermogensmeter in de teller komt niet verder dan 75% pk en Nm koppel.

Ik ga zeker weer meten na de update en hou jullie op de hoogte.
@Fatalzero: Goed initiatief dit topic, het einde zou dus in zicht zijn... :clap: komende vrijdag afspraak voor update software bij Kerres Maastricht, nadat ik jouw verhaal las over Renault Nederland en de laatste ontwikkelingen ! Meteen mijn dealer gecontacteerd en vrijdag de 2e zal het dus gaan gebeuren :pray:

@Buck_Rogers101: tijd om je dealer resp. Renault België te contacteren :D
17-.. : Talisman Initiale Paris 200Tce Noir Amethyste 19"
12-17: Citroën DS5 Hybrid4 Blanc Nacré 19"
09-12: Laguna Coupé 2.0 16v T170 Dynam. Noir 18"
05-09: Mégane CC 1.6 16v Priv. Luxe Noir 17"
01-05: Clio RS 2.0 16v Gris Iceberg 16"
99-01: 19 16v Phase I Noir 16"

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Rcupra
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 209
Lid geworden op: 23 mar 2017 16:19
Actief als: particulier

Re: Het grote vermogensverlies topic

Bericht door Rcupra »

Is er iets te zeggen over welke Talismannen 200TCE dit betreft m.b.t. bouwjaar/maand/uitvoering?

Rob
Renault Talisman Initiale Paris 1.6 TCE 200 EDC 2016-1

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

CerielK
Lid
Lid
Posts in topic: 5
Berichten: 90
Lid geworden op: 23 nov 2016 12:23
Actief als: particulier

Re: Het grote vermogensverlies topic

Bericht door CerielK »

Rcupra schreef:Is er iets te zeggen over welke Talismannen 200TCE dit betreft m.b.t. bouwjaar/maand/uitvoering?

Rob
@Rob, wat ik begreep op Duitse Forum hadden ze daar ongeveer uitgefilterd dat dit de Talismannen vanaf november 2016 betrof... uitvoering durf ik niet te zeggen...

Verder moet je het snel kunnen zien aan de pk en nm metertjes (gaan niet zoals die op YouTube tot 100% maar slechts tot ongeveer 70%), resp de acceleratietijd die lang niet in de buurt van 7,6s komt (bij mij >9s en bij vele >10s !) en vooral de topsnelheid die op 210/215 ligt (let op: enkel te testen op Die Autobahn svp :mrgreen: )
17-.. : Talisman Initiale Paris 200Tce Noir Amethyste 19"
12-17: Citroën DS5 Hybrid4 Blanc Nacré 19"
09-12: Laguna Coupé 2.0 16v T170 Dynam. Noir 18"
05-09: Mégane CC 1.6 16v Priv. Luxe Noir 17"
01-05: Clio RS 2.0 16v Gris Iceberg 16"
99-01: 19 16v Phase I Noir 16"

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Rcupra
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 209
Lid geworden op: 23 mar 2017 16:19
Actief als: particulier

Re: Het grote vermogensverlies topic

Bericht door Rcupra »

Mijn meters gaan volledig tot 100% bij plankgas en heb laatst 225 gehaald met nog over. Mijn talisman is van jan 2016. Lijkt er dus op dat deze talismannen vooralsnog geen last van hebben.
Renault Talisman Initiale Paris 1.6 TCE 200 EDC 2016-1

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Elmac
lid
lid
Posts in topic: 16
Berichten: 130
Lid geworden op: 03 dec 2016 11:31
Actief als: particulier

Re: Het grote vermogensverlies topic

Bericht door Elmac »

Rcupra schreef:Mijn meters gaan volledig tot 100% bij plankgas en heb laatst 225 gehaald met nog over. Mijn talisman is van jan 2016. Lijkt er dus op dat deze talismannen vooralsnog geen last van hebben.
De mijne is van eind maart 2017, en inderdaad geen vol vermogen. Lijkt dus vooral bij de nieuwste exemplaren voor te komen.
Talisman sedan Initiale Paris 160 EDC - mei 2021

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Johanvw
Lid
Lid
Posts in topic: 12
Berichten: 64
Lid geworden op: 23 dec 2016 00:14
Actief als: particulier
Locatie: Nederland, Zuid-Holland

Re: Het grote vermogensverlies topic

Bericht door Johanvw »

De mijne (Talisman Estate TCe200 Intens), waarbij hetzelfde speelt zoals hierboven genoemd, is eind april 2017 geleverd.
Renault Talisman Estate TCe 200 EDC7 Intens Bleu Cosmos 19" Alizarine

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Johanvw
Lid
Lid
Posts in topic: 12
Berichten: 64
Lid geworden op: 23 dec 2016 00:14
Actief als: particulier
Locatie: Nederland, Zuid-Holland

Re: Het grote vermogensverlies topic

Bericht door Johanvw »

Vandaag een zo gunstig mogelijke meting gedaan voor de auto (na een uur rijden, dus goed warm) voor de acceleratie van 0-100 km/h: 10,6 seconden.
Dat is bijna 3 seconden trager dan de opgave. Mogelijk doe ik dat binnenkort nog eens.
Verder vandaag een afspraak gemaakt bij de dealer. Volgende week donderdag gaat de auto een dag naar de dealer wordt er (als het goed is in samenspraak met Renault) aan gewerkt. Van te voren aanvragen hoefde niet, de auto moet aan de computer, vervolgens wordt er contact opgenomen met Renault.



Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Renault Talisman Estate TCe 200 EDC7 Intens Bleu Cosmos 19" Alizarine

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Elmac
lid
lid
Posts in topic: 16
Berichten: 130
Lid geworden op: 03 dec 2016 11:31
Actief als: particulier

Re: Het grote vermogensverlies topic

Bericht door Elmac »

Johanvw schreef:Vandaag een zo gunstig mogelijke meting gedaan voor de auto (na een uur rijden, dus goed warm) voor de acceleratie van 0-100 km/h: 10,6 seconden.
Dat is bijna 3 seconden trager dan de opgave. Mogelijk doe ik dat binnenkort nog eens.
Verder vandaag een afspraak gemaakt bij de dealer. Volgende week donderdag gaat de auto een dag naar de dealer wordt er (als het goed is in samenspraak met Renault) aan gewerkt. Van te voren aanvragen hoefde niet, de auto moet aan de computer, vervolgens wordt er contact opgenomen met Renault.



Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
ik ga ook maar eens een afspraak plannen bij de garage. (Mijn vorige Laguna's III hadden genoeg aan ééns per 30.000 km garagebezoek, dat lukt nu dus helaas niet). Het vreemde blijft dat de power er onderin wel aardig lijkt in te zitten maar bovenin juist niet. Net of de motor bovenin geknepen wordt. Stoplichtsprintjes winnen met een 0-100 tijd van boven de 10 seconden kan je vergeten. Maar als het bochtig wordt kan je de achterstand wel makkelijk inhalen dankzij 4 Control... :dance:

Want laten we even niet vergeten dat de Talisman wel perfect rijdt en er schitterend uitziet.
Talisman sedan Initiale Paris 160 EDC - mei 2021

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
FatalZero
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 11
Berichten: 116
Lid geworden op: 25 aug 2016 20:22
Actief als: particulier

Re: Het grote vermogensverlies topic

Bericht door FatalZero »

Johanvw schreef:Van te voren aanvragen hoefde niet, de auto moet aan de computer, vervolgens wordt er contact opgenomen met Renault.
Dat is mij ook verteld. Het is een update die niet standaard bij de dealer beschikbaar is, maar door Renault Nederland vrijgegeven word voor een specifieke auto (vermoedelijk obv. chassisnummer).

Ik ben heel benieuwd.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

CerielK
Lid
Lid
Posts in topic: 5
Berichten: 90
Lid geworden op: 23 nov 2016 12:23
Actief als: particulier

Re: Het grote vermogensverlies topic

Bericht door CerielK »

Heren, we've got 'm ! :dance:

Vandaag een dagje garage Kerres Maastricht, er blijkt een update via Frankrijk te zijn geupload in de Talisman en een aanpassing gedaan te zijn aan de inspuiting en hieronder het resultaat:

Multisense: Sport
https://www.youtube.com/watch?v=D3dW--gP2aM

Multisense: Comfort
https://www.youtube.com/watch?v=bqCPlj9E34Q

Het verschil is heel duidelijk voelbaar, vooral bij 50 en 70 is er een duw in de rug ipv de tot noch toe gevoelde aai :lol:

Lijkt wel alsof ik een nieuwe auto heb gekregen vandaag, onvoorstelbaar wat een verschil, kom aantal keren al op 8,3s naar 100 en metertjes doen wat ze moeten doen, koppel groot deel van toerenbereik max en pk in maximale toerengebied :thumb:

Zeer goed aangepakt door Renault Kerres en zelfs ook door Renault Nederland, ook al heb ik er zelf even achteraan moeten bellen na FatalZero's bericht van afgelopen maandag, waarvoor nog heel veel dank, ik ga er ene op drinken, santé heren ! (en snel afspraak maken als jullie dat niet al gedaan hebben...)

Topsnelheid volgt nog, maar gezien gemak waarmee hij op 'normale' weg 199 haalt, moet dat geen probleem meer zijn.

Prettig lang weekend allen.
17-.. : Talisman Initiale Paris 200Tce Noir Amethyste 19"
12-17: Citroën DS5 Hybrid4 Blanc Nacré 19"
09-12: Laguna Coupé 2.0 16v T170 Dynam. Noir 18"
05-09: Mégane CC 1.6 16v Priv. Luxe Noir 17"
01-05: Clio RS 2.0 16v Gris Iceberg 16"
99-01: 19 16v Phase I Noir 16"

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Elmac
lid
lid
Posts in topic: 16
Berichten: 130
Lid geworden op: 03 dec 2016 11:31
Actief als: particulier

Re: Het grote vermogensverlies topic

Bericht door Elmac »

Yesss!,, of ouiiiii!! Meteen maar afspraak ingepland.

Is er een naam bekend van de contactpersoon bij Renault NL?
Talisman sedan Initiale Paris 160 EDC - mei 2021

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
FatalZero
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 11
Berichten: 116
Lid geworden op: 25 aug 2016 20:22
Actief als: particulier

Re: Het grote vermogensverlies topic

Bericht door FatalZero »

CerielK schreef:Zeer goed aangepakt door Renault Kerres en zelfs ook door Renault Nederland, ook al heb ik er zelf even achteraan moeten bellen na FatalZero's bericht van afgelopen maandag, waarvoor nog heel veel dank, ik ga er ene op drinken, santé heren ! (en snel afspraak maken als jullie dat niet al gedaan hebben...)
Klasse resultaat!!! En heel erg graag gedaan!
Kan haast niet wachten tot a.s. dinsdag. Was mijzelf al aan het voorbereiden op een mogelijke teleurstelling. Maar na het zien van jou filmpjes krijg ik er nog meer zin in!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



TBiRD
lid
lid
Posts in topic: 3
Berichten: 131
Lid geworden op: 06 jun 2016 18:38
Actief als: particulier

Re: Het grote vermogensverlies topic

Bericht door TBiRD »

Knap. Trekt goed door precies. Schakelt zeer snel als ik dat vergelijk met mijn tce150. Bij mij houdt hij de eerste versnellingen telkens precies wat in als hij opschakelt bij volgas.

Sent from my SM-G920F using Tapatalk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Jumpman
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 164
Lid geworden op: 05 aug 2016 13:43
Actief als: particulier

Re: Het grote vermogensverlies topic

Bericht door Jumpman »

Mooi, zo eindelijk resultaat. Have fun, maar gebruik het vermogen wijs hahaha
Talisman Limousine 130dCi Intens, Blanc Glacier, Panorama Dak, Pack Easy Park Assist, R-Link 2 8,7" incl. Bose, 19" Alizarine, Wegklapbare trekhaak, Zwarte plastidip spiegels. sinds 11/08/2016

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Elmac
lid
lid
Posts in topic: 16
Berichten: 130
Lid geworden op: 03 dec 2016 11:31
Actief als: particulier

Re: Het grote vermogensverlies topic

Bericht door Elmac »

FatalZero schreef:
CerielK schreef:Zeer goed aangepakt door Renault Kerres en zelfs ook door Renault Nederland, ook al heb ik er zelf even achteraan moeten bellen na FatalZero's bericht van afgelopen maandag, waarvoor nog heel veel dank, ik ga er ene op drinken, santé heren ! (en snel afspraak maken als jullie dat niet al gedaan hebben...)
Klasse resultaat!!! En heel erg graag gedaan!
Kan haast niet wachten tot a.s. dinsdag. Was mijzelf al aan het voorbereiden op een mogelijke teleurstelling. Maar na het zien van jou filmpjes krijg ik er nog meer zin in!
En naar wie heb je er nu achteraan gebeld FatalZero?
Talisman sedan Initiale Paris 160 EDC - mei 2021

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
FatalZero
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 11
Berichten: 116
Lid geworden op: 25 aug 2016 20:22
Actief als: particulier

Re: Het grote vermogensverlies topic

Bericht door FatalZero »

Ik wil niet zomaar een medewerker van Renault Nederland met voor- en achternaam op een forum plaatsen. Dat zou ik zelf ook niet waarderen als en klant het doet.

Renault Nederland is op de hoogte, als je hun belt, hele grote kans dat je dezelfde meneer aan de lijn krijgt als ik. ;)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Mils
lid
lid
Posts in topic: 18
Berichten: 274
Lid geworden op: 18 jan 2017 01:00
Actief als: particulier
Locatie: België

Re: Het grote vermogensverlies topic

Bericht door Mils »

CerielK schreef:Heren, we've got 'm ! :dance:

Vandaag een dagje garage Kerres Maastricht, er blijkt een update via Frankrijk te zijn geupload in de Talisman en een aanpassing gedaan te zijn aan de inspuiting en hieronder het resultaat:

Multisense: Sport
https://www.youtube.com/watch?v=D3dW--gP2aM

Multisense: Comfort
https://www.youtube.com/watch?v=bqCPlj9E34Q

Het verschil is heel duidelijk voelbaar, vooral bij 50 en 70 is er een duw in de rug ipv de tot noch toe gevoelde aai :lol:

Lijkt wel alsof ik een nieuwe auto heb gekregen vandaag, onvoorstelbaar wat een verschil, kom aantal keren al op 8,3s naar 100 en metertjes doen wat ze moeten doen, koppel groot deel van toerenbereik max en pk in maximale toerengebied :thumb:

Zeer goed aangepakt door Renault Kerres en zelfs ook door Renault Nederland, ook al heb ik er zelf even achteraan moeten bellen na FatalZero's bericht van afgelopen maandag, waarvoor nog heel veel dank, ik ga er ene op drinken, santé heren ! (en snel afspraak maken als jullie dat niet al gedaan hebben...)

Topsnelheid volgt nog, maar gezien gemak waarmee hij op 'normale' weg 199 haalt, moet dat geen probleem meer zijn.

Prettig lang weekend allen.
:think:

Eindelijk resultaat!
Knap gedaan en geniet ervan :dance: :thumb:
Talisman sedan Tce 200 Initiale Paris FO Nacré wit

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Johanvw
Lid
Lid
Posts in topic: 12
Berichten: 64
Lid geworden op: 23 dec 2016 00:14
Actief als: particulier
Locatie: Nederland, Zuid-Holland

Het grote vermogensverlies topic

Bericht door Johanvw »

Dank voor je verslag en filmpjes CerielK, fijn dat het uiteindelijk gelukt is. Voor andere auto's met deze problemen zal het waarschijnlijk snel worden opgepakt (wel zelf aan de bel trekken), nu het een erkend probleem is. Zie uit naar het ophalen van de auto a.s. donderdag als mijn auto onder handen wordt genomen. Nu erger ik me regelmatig aan mijn auto, vooral op de snelweg rond de 140km/u. Die hoge toerentallen zijn niet nodig bij een sprintje, ik wil meer koppel voelen!
Renault Talisman Estate TCe 200 EDC7 Intens Bleu Cosmos 19" Alizarine

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Frankko
Lid
Lid
Posts in topic: 4
Berichten: 348
Lid geworden op: 11 aug 2016 20:26
Actief als: particulier

Re: Het grote vermogensverlies topic

Bericht door Frankko »

Ik ga ook maar eens bellen met Renault NL over de top van m'n 110dci. Vandaag vanuit Italië gekomen en is gewoon niet snel genoeg met 177km pu.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Johanvw
Lid
Lid
Posts in topic: 12
Berichten: 64
Lid geworden op: 23 dec 2016 00:14
Actief als: particulier
Locatie: Nederland, Zuid-Holland

Het grote vermogensverlies topic

Bericht door Johanvw »

Dat verhaal met die dCI110 EDC en max 177km/h loop echt 'te' lang, idd tijd voor contact met Renault NL zou ik zeggen. Is nog voor niemand opgelost als ik zo lees.
Renault Talisman Estate TCe 200 EDC7 Intens Bleu Cosmos 19" Alizarine

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



gunther007
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 3
Berichten: 15
Lid geworden op: 02 apr 2017 00:47
Actief als: particulier
Locatie: Beveren België

Re: Het grote vermogensverlies topic

Bericht door gunther007 »

Na dieselgate nu PKgate...
Renault Talisman Initiale Paris 200

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



larsdijkstra 16v
lid
lid
Posts in topic: 4
Berichten: 1443
Lid geworden op: 09 aug 2013 08:12
Actief als: particulier

Re: Het grote vermogensverlies topic

Bericht door larsdijkstra 16v »

gunther007 schreef:Na dieselgate nu PKgate...
Pffff, wat een vergelijk ... :fp:
Laguna lll GT GrandTour 2.0 16v Turbo 2008 + Megane l Cabrio 2.0 16v Aria F4R 2003

Ex: Mégane Hatchback 2.0 16v 1999 F7R, Laguna ll GrandTour 2.0 16v Turbo 2007, 19 16v Cabrio 1993, Renault 19 16v 1991

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
FatalZero
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 11
Berichten: 116
Lid geworden op: 25 aug 2016 20:22
Actief als: particulier

Re: Het grote vermogensverlies topic

Bericht door FatalZero »

Update: Mijn auto staat al twee dagen bij de dealer (moesten ook een aantal andere problemen opgelost worden).
Ze hebben vandaag de hele dag gewerkt om de update erop te zetten, maar mijn Talisman weigert de nieuwe firmware. Samen met Renault Nederland gaan ze morgen verder werken hieraan.

Wordt vervolgd!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Johanvw
Lid
Lid
Posts in topic: 12
Berichten: 64
Lid geworden op: 23 dec 2016 00:14
Actief als: particulier
Locatie: Nederland, Zuid-Holland

Re: Het grote vermogensverlies topic

Bericht door Johanvw »

Een weigering van meer paarden, dat klinkt koppig! Dacht dat het een eenvoudige upgrade zou zijn, omdat het specifiek de tce200 betreft.
Hoop dat het uiteindelijk meevalt en onder de categorie 'user error' valt, die update MOET!
Morgenochtend gaat de mijne aan de kabels, hoop natuurlijk dat het goed gaat.
Renault Talisman Estate TCe 200 EDC7 Intens Bleu Cosmos 19" Alizarine

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Elmac
lid
lid
Posts in topic: 16
Berichten: 130
Lid geworden op: 03 dec 2016 11:31
Actief als: particulier

Re: Het grote vermogensverlies topic

Bericht door Elmac »

Die van mij staat over twee weken ingepland, te weinig vermogen bij de TCe200 en de beschikbaarheid van de update was (nog) niet bekend bij mijn dealer (VKV Gorinchem) maar heb gezien jullie eerdere ervaringen ook een ticket bij Renault NL geopend. Heb daarnaast nog wat andere items die gefixt moeten worden (o.a. windgeruis rechtsvoor, het rammelende/zagende geluid aan de bestuurderskant, tikkende passagiers hoofdsteun, spontaan aanspringende verlichting achterbank als je over een hobbel rijdt).

Hoop wel dat ze het in een dag kunnen oplossen en dat de auto niet ook hoeft na te blijven wegens onbehoorlijk gedrag....
Talisman sedan Initiale Paris 160 EDC - mei 2021

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Johanvw
Lid
Lid
Posts in topic: 12
Berichten: 64
Lid geworden op: 23 dec 2016 00:14
Actief als: particulier
Locatie: Nederland, Zuid-Holland

Re: Het grote vermogensverlies topic

Bericht door Johanvw »

Zelf heb ik geen ticket aangemeld bij Renault NL (voor de update), dat heeft de dealer gedaan (dat was gelukt begreep ik vanmorgen). Ook ik hoop dat alles binnen één dag lukt, betreffende:
- de update om het vermogensverlies te verhelpen
- monteren wegklapbare trekhaak
- bestuurdersdeur sluit regelmatig niet in één keer (moet de deur hard dichttrekken)
Renault Talisman Estate TCe 200 EDC7 Intens Bleu Cosmos 19" Alizarine

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Elmac
lid
lid
Posts in topic: 16
Berichten: 130
Lid geworden op: 03 dec 2016 11:31
Actief als: particulier

Re: Het grote vermogensverlies topic

Bericht door Elmac »

Johanvw schreef:Zelf heb ik geen ticket aangemeld bij Renault NL (voor de update), dat heeft de dealer gedaan (dat was gelukt begreep ik vanmorgen).
Ben vandaag gebeld door Renault NL, dat nog niet alle dealers van de update weten is bekend, maar voor de zekerheid nemen ze contact op met mijn dealer. Dan moet het over twee weken als de afspraak gepland staat zeker lukken.
Talisman sedan Initiale Paris 160 EDC - mei 2021

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Gert-Jan Verzee
Lid
Lid
Posts in topic: 7
Berichten: 56
Lid geworden op: 12 apr 2017 09:15
Actief als: particulier

Re: Het grote vermogensverlies topic

Bericht door Gert-Jan Verzee »

Hallo allemaal,

Na aanleiding van dit topic een vraagje, ik heb ook de 200 pk sterke benzine uitvoering. Klopt het dat de vermogen en koppel (nm) meter maar voor 90% vollopen? Heb overigens net 2980 km gereden.
Bedankt alvast, en succes mede Renault rijders.
Renault Talisman - Intens TCe 200 sedan

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Mils
lid
lid
Posts in topic: 18
Berichten: 274
Lid geworden op: 18 jan 2017 01:00
Actief als: particulier
Locatie: België

Re: Het grote vermogensverlies topic

Bericht door Mils »

Dit is idd. zo.
Tijdens mijn topsnelheidstest liepen ze ook maar voor 80% vol.
Dit zou na de update opgelost moeten zijn, als de wagen zijn volle vermogen kan geven.
Talisman sedan Tce 200 Initiale Paris FO Nacré wit

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in