Renault megane start niet meer na spanningsval in accu

Plaats reactie

Topic author
Rene_08
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 2
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 sep 2017 11:15
Actief als: particulier

Renault megane start niet meer na spanningsval in accu

Bericht door Rene_08 »

Hallo,

Ik heb een Renault Mégane coupe 16v16 bouwjaar december 1999, altijd goed zonder problemen.

Ik heb laatst een elektrische lier even snel heel kort getest op de accu van mijn Mégane (rood op rood en zwart op zwart), mogelijk is de accu spanning toen fors gedaald. De accu is al wat ouder dus kan ook defect geraakt zijn maar de startmotor draait gewoon nog.
Sindsdien ook na laden van de accu krijg ik de auto niet meer gestart. Startmotor draait gewoon flink rond.

Reservesleutel er bij gepakt waarvan de cv niet werkte deze nieuw aangemeld, cv werkt weer op beide sleutels maar brandstofpomp hoor ik niet en de motor springt ook niet aan. Startmotor doet het wel.

Renault service is langs geweest en niets gevonden en wil de auto in de garage bekijken.
Zekeringen zijn allemaal goed in de auto, buiten in de bak bij de relais en ook naast de accu. Wel valt mij op dat de brandstofpomp niet aanslaat, normaal met op contact zetten hoor je de pomp aanspringen en druk opbouwen. Dat doet het niet meer.

Rode knop schoksensor heb ik ook al ingedrukt zonder resultaat mijn relais voor de brandstofpomp hoor ik niet klikken en ook geen drukopbouw van de brandstofpomp.

Ik dacht al eens dat de start onderbreking actief was maar lees dat dan het rode led sneller gaat knipperen wat niet het geval is.
Alleen stop blijft branden ook als ik de handrem er afgehaald heb.

O ja even vermelden, ik heb zelf via obd2 uitgelezen en er staan geen foutmeldingen in de computer.

Iemand een idee om me verder te helpen?
Alvast bedankt

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 1
Berichten: 15972
Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
Actief als: particulier
Locatie: Someren

Re: Renault megane start niet meer na spanningsval in accu

Bericht door mechanic »

Wellicht is het net toeval na het kort aansluiten op de auto accu. Als de rode led dooft,zekeringen etc goed,zou je de bdp sensor/stekker wat aan kunnen rommelen of schoonmaken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
Rene_08
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 2
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 sep 2017 11:15
Actief als: particulier

Re: Renault megane start niet meer na spanningsval in accu

Bericht door Rene_08 »

De rode led gaat idd helemaal uit als ik op contact draai, zekeringen ben ik nogmaals allemaal nagelopen zijn ook goed.
Obd sensor heb ik schoongemaakt en zit goed vast stekker ook even bewogen en bedrading maar zonder resultaat.
Is deze OBD sensor ook door te meten?
Hoeveel ohm moet ik meten?

Maar nog steeds klikt er geen relais en hoor ik ook de brandstofpomp geen druk opbouwen.
Ik meen dat dit voorheen wel allemaal hoorbaar was vanuit de auto.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



jvul
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 1
Berichten: 11
Lid geworden op: 23 jun 2017 10:15
Actief als: particulier

Re: Renault megane start niet meer na spanningsval in accu

Bericht door jvul »

Ik zou de startonderbreker niet uitsluiten. Waarschijnlijk is de situatie ontstaan door de de lage accus spanning in combinatie met het inleren van de cv. Een soortgelijk geval heb ik ook mijn megane gehad, garage kon niets vinden. Met collega in bezit van een Clip de sleutel opnieuw toegekend aan het systeem. Bij mij werkte wel de cv. met de sleutel, maar de sleutel zelf werd niet door de startonderbreker herkend. Verwacht bij jou ook zoiets aangezien je de brandstofpomp ook niet meer hoort.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht