Kat vervangen en motor die stottert

Alles wat met de motor van de Scenic te maken heeft.
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic author
LagunaSport20
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 71
Lid geworden op: 12 dec 2010 23:18
Actief als: particulier

Kat vervangen en motor die stottert

Bericht door LagunaSport20 »

De Scenic 2.0 16V uit 2000 is er nog steeds. Onlangs zijn er 4 nieuwe Goodyears onder gelegd en hem laten uitlijnen. Het stuur staat nu voor het eerst in 8 jaar recht.

Op de brug bij de Kwikfit wees de monteer me op een scheur in de katalysator pijp. Kun je nog wel dichtsmeren en zal nog weel een tijdje meegaan dacht hij maar hij adviseerde wel even een beugeltje om de pijp te maken. Mocht de boel breken dan komt het uitlaat systeem iig niet op de grond.

In dicht smeren heb ik geen zin, heb bij mr auto maar een kat besteld. Auto opgekrikt. En toen oeps. Hoe krijg ik de kat los aan de kant van de motor. Bij 2 van de 3 bouten lijk ik niet zomaar te kunnen. Is er iets dat ik eerst demonteren moet?

Intussen wordt het gat groter en wordt het geluid sportiever. Maar de motor begint ook te stotteren. Vooral bij optrekken houdt hij in, alsof er maar 3 cylinders meedoen. Puur het gat in de uitlaat of treedt er misschien een ander probleem op?

Mvg,

John
11 GTX Cheverny, 19 RT1.8i, Laguna RXT 2.0 16V, Laguna 2.0 16V Sport, 19 phII 16V, Scenic 1 phII 2.0 16V, Laguna Estate 2.0 dCi 180 GT

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
LagunaSport20
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 71
Lid geworden op: 12 dec 2010 23:18
Actief als: particulier

Re: Kat vervangen en motor die stottert

Bericht door LagunaSport20 »

Even vergeten dat ik naast de Revue Technique van deze ook de Haynes heb liggen...
IMG_20171014_0102135 copy.jpg
Niet zo'n makkelijk klusje dus.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
11 GTX Cheverny, 19 RT1.8i, Laguna RXT 2.0 16V, Laguna 2.0 16V Sport, 19 phII 16V, Scenic 1 phII 2.0 16V, Laguna Estate 2.0 dCi 180 GT

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht