Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
Wil mijn auto scenic Megane 1.6 16v bij 2002 een service beurt geven omdat ik deze pas heb aangeschaft en geen historie er van weet .
Nu is mijn vraag welke onderdelen zoals bougies en luchtfilter ,oliefilter zijn goede merken voor deze motoren.
En...
Onze Scenic uit 99 doet erg raar
Hij viel bij me vrouw onder het rijden plots uit.
Wij hebben de startmotor en dynamo al vervangen nog laad de dynamo niet op en de startmotor geeft alleen een luide klik
Ik vermoed dat er ergens een storing in de...
Ik heb een Renault Scenic uit 2001. De auto start, maar direct na het starten loopt het aantal toeren terug van 10 naar tussen de 0 en 5, en de auto begint te schokken. Hij blijft even rond de 0 toeren schokken en valt dan uit. Dit...
Vraagje?
Ik kan er niet goed achter komen of een Renault Senic 1.4 16V van 2001 nu wel of geen stappenmotor heeft?
Op de onderdelen staat er wel eentje te koop maar als je het artikelnummer op Google opzoekt zeggen ze dat het...
Ik heb een Renault Scenic uit 2003.
Deze auto stottert in elke versnelling bij optrekken / gas geven hierna volgt de meeste keren een motorstoring welke 10 seconde knippert en weer uit gaat. Op lange stukken als ik eenmaal 100 rij...
Vandaag een scenic gekocht uit 2003 alleen de ene keer start hij wel dan daarna niet meer een tijdje daarna weer wel dan een tijd niet wat kan dit zijn en hoe los ik dit op het tweede ding dat ik heb is dat de auto te laag in toeren is gezet...
Ik heb een Scenic 1.6 uit 2000.
Bij koude motor hapert/ stottert de motor met optrekken.
Eenmaal op temperatuur loopt de motor normaal.
Iemand een suggestie waar ik dit moet zoeken?
Ik hem een vraag of een probleem meer.
Als ik me contact omzet zet hoor je een zoemend tikkend geluid.
Het is een automaat in ze p stand hoor je hem amper alleen als je rijd blijf je een constante zoemend geluid horen iets elecktrisch lijkt...
Renault Megane Scenic bouwjaar maart 1999 K7M motor
Kan iemand mij vertellen wat het verschil is tussen een brandstofregeleenheid en een brandstofpomp. Ik heb ws een defecte brandstofpomp, maar uit diverse handleidingen wordt ik niet veel wijzer....
kan iemand mij uitleggen wat ik het beste kan tanken? Zit vlak bij grens met duitsland en het is beetje verwarrend soms.
ik heb een scenic uit 2001 automaat.
kan ik hier gewoon E10 voor nemen of moet het E5 zijn?
wat zijn de...
Momenteel zit ik in het buitenland, Luxemburg, Frans sprekend..., en zojuist reed ik in een heuvelachtig landschap en begon mijn Scenic uit 2003, 2.0, automaat, eerst rare geluiden te maken bij het optrekken of eigenlijk bij het...
Goedemiddag. Ik ben sinds 1.5 jaar de eigenaar van een Renault Scenic 1.6 automaat. Sinds vorige week viel de motor uit toen ik op mijn werk aan kwam, de voorgaande rit had ik geen problemen. Starten hierna wilde hij heel slecht, alleen als ik een...
Bij mijn Scenic uit 2000 is de luchtslang kapot. Net als bij alle andere Scenic's phase 2. Helaas kan Renault alleen het gehele onderdeel verkopen, dat heet resonator en kost maar 180 Euro...
Ik heb al verschillende standaardslangen geprobeerd, maar...
Ben dit weekend bezig geweest met de scenic alleen storing kilometer teller niet gevonden van alles doorgemeten maar geen resultaat. Wou ook de olie verversen maar had niet de juiste sleutel om de carterplug los te draaien is dit een speciale voor...
Ik ben in bezit van een Renault Scenic Phase I 1,6 16V uit 2003. Het volgende valt mij op namelijk dat wanneer ik start met een koude motor en koud weer het toerental geleidelijk oploopt van 750 toeren naar 1000 toeren/minuut. Maar start ik...
Dag allemaal. Ik heb een Scenic 1.6 automaat uit 2001 met 83000km. Start koud in 1 keer maar slaat soms bij warme start meteen weer af. Als ik de pook dan heen en weer beweeg en daarna start blijft de motor wel draaien. De multifunctieschakelaar en...
Ik heb trouwens de onderhoudshistorie van de afgelopen 2 a 3 jaar meegekregen.
Auto heeft NAP en zit nu bijna op 214.xxx km waarvan de laatste 7.xxx ikzelf verreden heb sinds een maandje of 2,5
Het beestje heeft...
Goedendag, ik ben in het bezit van een Renault Scenic 1.6 fase 1 uit 2003. Na een lange rit, tijdens hoge buitentemperaturen, stond ik een tijdje stil, +/- 10 minuten, liep de temperatuur van het koelwater behoorlijk hoog op, tot bijna maximaal....
Hallo mijn scenic 1 ph 2 1999 automaat 1.6i 16v loopt uit het nniets op 2 cilinders als ik de kabel van de linker bobine haal blijft hij schokkend lopen .Idem met de rechter alleen als ik de 2de en 3de bobine kabel na elkaar verwijder gaat hij uit...
hallo forumleden
ik voel mij dom (of wordt op het verkeerde been gezet )
ik heb een scenic 1999 met een f3r moter 2.0 l 8 kleppen
ik heb helaas geen instruktie boekje
maar op de êne site staat op kent.
Smeermiddel inhoud: 6 liter, Inhoud filter:...
Hallo, wie kan mij vertellen waar ik de thermostaat kan vinden onder de motorkap van mijn Scenic uit 2001 en hoe deze is te vervangen als blijkt dat hij niet meer werkt?
Mijn Renault scenic 1998 1.6 16 v rxe heeft kuren bij koude start en houdt in bij wegrijden. Dit duurt zo'n 5 minuten en rijdt dan normaal. De eerste 5 minuten pingelt het toerental ook. ( tussen 500 en 700 toeren) Wie weet wat hier...
Nog meer problemen met de 2000 scenic 1.6 16v. Op een snelweg rit hield 1 cilinder het voor gezien, vanuit het niets.
De penbobines zijn getest en alle 4 bougies vonken goed. Uit de uitlaat komt een flinke benzinelucht dus mengsel is er ook. Er...
Ik heb een probleem. Als ik rijd dan heb ik plotseling geen grip met het gaspedaal. Ik heb dan geen vermogen. Ik kan het gaspedaal in trappen maar de motor reageert niet....
Drie maal stopte de motor onder het rijden, de wegenwacht vermoedt dat de krukassensor niet goed werkt. Na schoonmaken van de sensor door de wegenwacht heeft de Scenic het één dag goed gedaan, nu weer hetzelfde liedje, ben nog thuis gekomen. Nu wil...
Ik ben in bezit van een Renault Scenic 2000, 16-16V.
Bij aanschaf of laat ik zeggen een proefrit van ruim een uur 4 maanden geleden reed en reageerde die zoals het hoort voor een auto.
Alles werkte naar behoren, behalve dat alleen de toerenteller...
Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum