Versnellingsbak probleem Master 2008

Plaats reactie

Topic author
320766
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 3
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 apr 2018 12:33
Actief als: particulier

Versnellingsbak probleem Master 2008

Bericht door 320766 »

Goedendag ik ben nieuw op het forum ben van beroep bedrijfswagen monteur al meer dan 40 jaar. Ben al sind 2001 in het bezit van een camper. De camper die ik nu heb is een master van 2008 type ED/UD chassis cabine 2,5 dCi 150 Fap ( 107 kw ) motortype G9u-632 ( my ) versnellingsbak PF6-014. Het probleem ontstond tijdens een rit op de snelweg in Spanje ik was net op de snelweg en reed in de 6 versnelling zonder aparte geluiden opeens uit het niets een klap een ratelend geluid en ging langzamer rijden.Heb toen de koppeling ingetrapt dacht eerst dat er wat met de motor was maar deze liep probleem loos. Liet de koppeling weer opkomen en gaf gas meteen kwam het ratelende geluid terug en maakte geen snelheid. Stil gaan staan en in 1 versnelling en koppeling laten opkomen rustig en beetje gas geven hij ging weer rijden maar als ik gas bijgeef komt ratel er weer in en gaat hij niet sneller rijden eerder afremmen.mijn idee was probleem in versnellingsbak waarschijnlijk lager gebroken waar door tandwielen niet in elkaar lopen bij vermogen. Ze hebben nu een andere bak gemonteerd maar helaas probleem niet op gelost. Wat zou het probleem nog kunnen zijn koppeling is oké hard en pakt goed op. Denk nu dat er iets met de aandrijfassen moet zijn tussen bak en naaf bv homokineet.ik ben helaas afhankelijk van de garage in Spanje de eigenaar spreekt gelukkig wel Nederlands. Kan iemand me helpen met een oplossing hoor graag adviezen.
Groet Frans

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 1
Berichten: 15972
Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
Actief als: particulier
Locatie: Someren

Re: Versnellingsbak probleem Master 2008

Bericht door mechanic »