Versnellingsbak probleem Master 2008

Plaats reactie

Topic author
320766
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 3
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 apr 2018 12:33
Actief als: particulier

Versnellingsbak probleem Master 2008

Bericht door 320766 »

Goedendag ik ben nieuw op het forum ben van beroep bedrijfswagen monteur al meer dan 40 jaar. Ben al sind 2001 in het bezit van een camper. De camper die ik nu heb is een master van 2008 type ED/UD chassis cabine 2,5 dCi 150 Fap ( 107 kw ) motortype G9u-632 ( my ) versnellingsbak PF6-014. Het probleem ontstond tijdens een rit op de snelweg in Spanje ik was net op de snelweg en reed in de 6 versnelling zonder aparte geluiden opeens uit het niets een klap een ratelend geluid en ging langzamer rijden.Heb toen de koppeling ingetrapt dacht eerst dat er wat met de motor was maar deze liep probleem loos. Liet de koppeling weer opkomen en gaf gas meteen kwam het ratelende geluid terug en maakte geen snelheid. Stil gaan staan en in 1 versnelling en koppeling laten opkomen rustig en beetje gas geven hij ging weer rijden maar als ik gas bijgeef komt ratel er weer in en gaat hij niet sneller rijden eerder afremmen.mijn idee was probleem in versnellingsbak waarschijnlijk lager gebroken waar door tandwielen niet in elkaar lopen bij vermogen. Ze hebben nu een andere bak gemonteerd maar helaas probleem niet op gelost. Wat zou het probleem nog kunnen zijn koppeling is oké hard en pakt goed op. Denk nu dat er iets met de aandrijfassen moet zijn tussen bak en naaf bv homokineet.ik ben helaas afhankelijk van de garage in Spanje de eigenaar spreekt gelukkig wel Nederlands. Kan iemand me helpen met een oplossing hoor graag adviezen.
Groet Frans

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 1
Berichten: 15972
Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
Actief als: particulier
Locatie: Someren

Re: Versnellingsbak probleem Master 2008

Bericht door mechanic »

Geluid uit motorblok heb je uitgesloten,de versnelljngsbak ook. Tenzij er een defecte gemonteerd is. Deze bakken zijn berucht om hun gebrek aan kwaliteit.
De garagist heeft de boel in zijn handen gehad,en kan eenvoudiger controles doen dan via een forum.
Draaien de wielen mee wanneer dit geluid optreed?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
320766
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 3
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 apr 2018 12:33
Actief als: particulier

Re: Versnellingsbak probleem Master 2008

Bericht door 320766 »

Bedankt voor je snelle reactie als het geluid optreed gaat de snelheid eruit lijkt dan wel of hij vrij loopt dus geen verbinding tussen motor en wielen alleen een hoop geratel

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
320766
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 3
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 apr 2018 12:33
Actief als: particulier

Re: Versnellingsbak probleem Master 2008

Bericht door 320766 »

Goedenavond heb nog aanvullende info uit Spanje ze hebben hem op de handrem gezet en in elke versnelling horen ze een schrapend geluid als je de koppeling loslaat

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht