Rammelend geluid voorkant.

Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic author
PIPOOO
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 154
Lid geworden op: 27 feb 2005 13:02
Actief als: particulier
Locatie: NOORD-HOLLAND

Rammelend geluid voorkant.

Bericht door PIPOOO »

Hallo,

Als ik op een klinkerwegdek rij komt vanaf de voorkant een rammelend geluid uit de ZOE. Zover ik kan nagaan zit alles vast. Behalve de binnenkant van de spatborden, in dit kunststof onderdeel zit behoorlijk wat speling. Kan het ver indrukken maar het zit niet echt los. Hebben jullie dit ook? Of kan het geluid soms ergens anders vandaan komen? Hebben jullie suggesties. Ter info, de km stand is 30.000 km.

Bvd voor de reacties.

Grt. Bert.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Sordone
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 585
Lid geworden op: 11 jan 2015 12:22
Actief als: particulier
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Rammelend geluid voorkant.

Bericht door Sordone »

Hi Bert. Bij mijn zoe hoor ik dit ook. Ben ook benieuwd naar de oorzaak.
Renault Zoe Zen, blanc nagre. Q210 sinds December 2014. KM > 185k (Soh 90%). Frank & Anja. +Zero SR/S (8-2020)
Website: Mostaladda.eu voor EV apps en OpenChargeMap gpx bestanden. Landen bezocht met de Zoe: LU, BE, DE, FR, CH, IT.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Riesbak
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 417
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:27
Actief als: particulier

Re: Rammelend geluid voorkant.

Bericht door Riesbak »

Is het een soort tok tok tok (nee, geen kip) geluid? Had ik ook tot de stabilisatorstangen vervangen werden. Asfalt ging prima, op steentjes een hoop tokkies voor in de wagen.

@Sordonne, ik werk in Veenendaal (zaterdagmiddag begint mijn vakantie, dan ff 3 weken weg), ik herken het stabilisator getok, je kan eventueel hier even stopen als je het geluid storend vind, kan ik luisteren.
Nu MG4 Electric Long Range Luxury, hiervoor: Zoe ZE 50 Life wit nov 2020 voorheen acculease, accu nu gekocht. Hiervoor: Zoe Intense Q210, Blanc Glacier, sept 2015.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



NielsO
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 1
Berichten: 16
Lid geworden op: 20 jun 2018 18:59
Actief als: particulier

Re: Rammelend geluid voorkant.

Bericht door NielsO »

Wij hoorden dit geluid tijdens een proefrit, dealer gaf gelijk aan dat dit inderdaad een vaker voorkomend euvel met de stabilisator stang is. Op afsalt hoorden we niets en op hobellige wegen was het duidelijk hoorbaar.
Renault Zoe Q210 uit 2015

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Rickvp
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 30
Lid geworden op: 15 dec 2016 22:15
Actief als: particulier

Re: Rammelend geluid voorkant.

Bericht door Rickvp »

Ik heb dit ook, bij mijn Zoë ZE40 uit 2017.
De eerste keer heeft de dealer dit opgelost. Het verhaal was dat de remblokken wat speling hebben in de zitting. Na het opnieuw monteren was het geluid weg.
Wat betreft de stabilisatorstang: dit is blijkbaar een bekend probleem bij de Zoë aangezien de dealer zelf aangaf tijdens het maken van een afspraak bij de garage hier naar te kijken omdat dit door Renault is aangegeven.
Zoë ZE40 2017 | Zoë Intens ZE50 R135 2019 | Megáne E-tech EV60 Techno 2023

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
PIPOOO
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 154
Lid geworden op: 27 feb 2005 13:02
Actief als: particulier
Locatie: NOORD-HOLLAND

Re: Rammelend geluid voorkant.

Bericht door PIPOOO »

PIPOOO schreef:Hallo,

Als ik op een klinkerwegdek rij komt vanaf de voorkant een rammelend geluid uit de ZOE. Zover ik kan nagaan zit alles vast. Behalve de binnenkant van de spatborden, in dit kunststof onderdeel zit behoorlijk wat speling. Kan het ver indrukken maar het zit niet echt los. Hebben jullie dit ook? Of kan het geluid soms ergens anders vandaan komen? Hebben jullie suggesties. Ter info, de km stand is 30.000 km.

Bvd voor de reacties.

Grt. Bert.
Opgelost. Kunststof binnenvoering spatborden was los getrild. Door de dealer opnieuw vastgezet.

Grt. Bert.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Sordone
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 585
Lid geworden op: 11 jan 2015 12:22
Actief als: particulier
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Rammelend geluid voorkant.

Bericht door Sordone »

Bij 93.000 km moest mijn Zoe voor zijn APK (4 jaar oud) en toen werd er een versleten fuseekogel rechtsvoor gedetecteerd. Schade € 426,- incl. BTW extra naast de gebruikelijke kosten zoals filter en remvloeistof. Oops. Voordeel is wel dat het rammelen nu weg is. Vind het wel raar dat het maar aan een kant is.
Renault Zoe Zen, blanc nagre. Q210 sinds December 2014. KM > 185k (Soh 90%). Frank & Anja. +Zero SR/S (8-2020)
Website: Mostaladda.eu voor EV apps en OpenChargeMap gpx bestanden. Landen bezocht met de Zoe: LU, BE, DE, FR, CH, IT.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht