Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
Hallo,
Mijn Renault Scenic II 1.6 benzine automaat van 2009, heeft een parkeerrem defect melding op het dashboard. Auto is een tijdje weinig gebruikt en heeft 2 maanden helemaal stil gestaan. Daarna starte de auto wel maar sloeg net niet aan. Na...
Ik ben sinds vanmorgen nieuw op dit forum en heb gelijk de volgende vraag:
Wij zijn in het bezit van een Grand Scenic uit 2005 met 4-traps automaat. Nu vraag ik mij af of het mogelijk is om deze te vervangen door een 5/6/7 traps...
Ik heb een Renault grande scenic uit 2009 een type 2 of 3 dat weet ik niet zo goed, de ene site zegt 2 en de andere zegt 3. De auto heeft een electronicsche handrem heeft iemand een idee hoe ik de electronicsche handrem kan ontgrendelen...
Ik loop net langs mijn auto (grand scenic)
En terwijl hij uitstaat en geen deur is geopend dus gewoon lekker stil is. Hoor ik een vreemd tikkend geluid bij het rechterachterwiel? Dit lijkt wel een tikkende tijdbom. Of een wekkertje...
Ik heb de solenoids vervangen maar nu gaat de automaat nog steeds in de noodloop nu gebeurd dit als hij overschakelt naar de tweede versnelling
voorheen was dit in de hoogste versnelling.Is nu on rijdbaar
Ik weet me geen raad meer.
Ik lees veel over...
Ik heb de automaatbak van mijn Scenic 2 2004 laten spoelen .
Omdat ik een bonk erin had.
Hij sckakelde beter in alle versnellingen tot vanmorgen toen had ik toen ik op de snelweg reed .
Weer een bonk en noodloop. :-|
Nu ben ik van af mijn werk...
Gisteren was ik onderweg met mijn Scenic 2 automaat van 2004 toen opeens een harde bonk :cry2: onder de auto vandaan kwam en de melding
versnellingsbak controleren en elektronische storing in het Display verscheen,ik kon toen wel nog naar huis...
Hallo ik hoop dat iemand een oplossing weet ? Ok heb een Renault scenic fase 2 uit 2004 hij geeft een foutmelding van de handrem? Ik heb de beruchte kabel onder de stoel gecontroleerd maar die is niet geoxideerd en het is kurkdroog onderde...
Ik ben er achter gekomen dat de Renault wat geheimen heeft... :D .
Bijvoorbeeld.....dat de automatische versnellingsbak van Scenic 16 16V niet geflushed kan worden. Het vervangen van de distributie een drama op zich is.
mijn auto werkt de parkeer rem niet lampje op schakelaar knippert.
bij uitlezen kwam melding naar boven df045.
wat kan dat zijn toen ik auto heb ik net stond hij op hand rem maar accu was leeg deze weer vol en hij gaat er niet meer op en bij wissen...
Ik zit meteen probleem, de parkeerrem was om een of andere rede defect gegaan waardoor ik de noodontgrendeling heb moeten gebruiken.
In de garage bij mijn schoonvader aan huis hebben we de box onder de auto gehaald en de ontgrendeling weer...
Zijn er experts op dit gebied die weten wat het verschil is in de handrem modules met een lange printplaat en een korte? (Zie foto)
IMG-20190221-WA0007.jpeg
Natuurlijk is een onderdeel met dezelfde nummers de beste optie,die zijn echter alleen...
hallo, daar was ik weer. gaat om een scenic 2 phase 2 uit 2006, 2 liter F4R motor, handgeschakeld. heb weer wat nieuws. als ik naar links of rechts stuur hoor ik een tikkend geluid als ik in de bochten optrek. niet hard maar je hoort het wel. als ik...
Op mijn Renault Grand Scenic 2008 wil ik mogelijk winterbanden laten monteren. Nu kan ik me herinneren dat mijn garage mij ooit vertelde dat dit niet zonder meer mogelijk is vanwege een mogelijk conflict met de computer, o.i.d. Wat zou hij daarmee...
Mijn Senic II 1.6 16v 2007 met 215k op de teller, maakt de laatste tijd en knakkend geluid als ik de bocht instuur en bij terug sturen idem.
Daarnaast als ik iets te enthousiast over een drempel ga kraakt het behoorlijk .
Nu heb ik...
Iets te lang blijven rijden met wiellager, achterwiel viel er net niet af (auto sleurde wel alle kanten op dus misschien hing het er toch al af). Na de herstelling van het wiellager kregen we ABS storing op het dashboard en sindsdien staat er een...
Ik heb de banden van mijn scenic 2 laten vervangen maar ik zie nu een melding bandenspanning corrigeren
iemand ervaring ermee of moet ik terug naar de garage hiervoor ?
Ik ben twee weken geleden op het volgende fenomeen gestuit wat betreft achterlijke werkwijzen van Renault (in het algemeen).
Een kapotte of beschadigde handremkabel is afkeur bij de APK. Na vervanging van remschijven op mijn Grand...
Ik nu sinds twee maandjes een scenic 2.0 16v met 60k op de teller en sinds kort schakelt hij soms niet helemaal soepel.
Je merkt het vooral bij naar zijn twee gaan, als je optrekt en naar zijn twee gaat glijdt hij er niet soepel in maar dan voel je...
Model/uitvoering : Grand Scenic II
Bouwjaar : 2009
Brandstof : Diesel
Ik zit met een probleem.
De elektrische parkeerrem is geblokkeerd van mijn Grand Scenic II bouwjaar 2009.
De auto start prima maar hij gaat met geen mogelijkheid van de parkeer...
De stuurbekrachtiging van deze auto hoort die niet snelheidsafhankelijk te zijn :?:
Ik ben nieuw met deze auto en vraag mij dit af. :think:
Op de snelweg is de bekrachtiging ook nog super namelijk. :shock:
Mijn scenic 2 vorige week alle banden van op spanning gebracht. Nu vanmorgen opeens de melding dat ik van 2 wielen de bandenspanning moet controleren(rv en ra).
Het was erg vochtig vanmorgen heeft dit invloed op de sensoren?
Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum