Megane 2 1.9 brandstof probleem


Topic author
Martini107
2-hit-miracle
2-hit-miracle
Posts in topic: 1
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 dec 2018 21:13
Actief als: particulier

Megane 2 1.9 brandstof probleem

Bericht door Martini107 »

Hallo allemaal!

Ik ben Martin rombouts,ik werk al 3 jaar bij Renault en heb net mijn diploma autotechniek, ik ben Net nieuw hier en zit met een probleem,

ik ben vorige week met mijn megane 2 1.9 DCI een weekendje naar Polen gegaan op bezoek bij familie. Halverwege Duitsland, begaf mijn dynamo het, in Polen aan de lader gehangen bij een auto garage en maar net mijn bestemming in Polen kunnen halen, vanaf daar via de ANWB is de megane naar de Renault dealer gesleept en heb ik mijn leen auto gehad, ik had al geplanned dat ik dit weekend terug Naar Polen zou gaan en mijn dynamo daar zelf zou vervangen.
Dus afgelopen vrijdag naar Polen in de Laguna 2.2 DCI met Mn maat,eenmaal aangekomen in Polen de accu verwisseld met die van de megane en richting mijn familie gaan rijden ( ~2km ) na 500 meter vanaf de garage ging mijn inspuit lampje aan en 100 meter verder viel de auto uit, na een minuutje sloeg hij weer aan en kon ik weer 200 meter rijden, toen viel hij weer uit, na weer een minuutje kon ik weer 200 meter rijden. Enz enz.
Eenmaal aangekomen heb ik gelijk met succes de dynamo Vervangen, en alles werkte weer! :dance: , maar toen na 30 seconden lopen viel hij weer opeens uit, en toen zag ik waarom, het knijp pompje van de diesel was helemaal vacuüm gezogen! De motor kreeg dus geen diesel.