Megane 2 1.9 brandstof probleem


Topic author
Martini107
2-hit-miracle
2-hit-miracle
Posts in topic: 1
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 dec 2018 21:13
Actief als: particulier

Megane 2 1.9 brandstof probleem

Bericht door Martini107 »

Hallo allemaal!

Ik ben Martin rombouts,ik werk al 3 jaar bij Renault en heb net mijn diploma autotechniek, ik ben Net nieuw hier en zit met een probleem,

ik ben vorige week met mijn megane 2 1.9 DCI een weekendje naar Polen gegaan op bezoek bij familie. Halverwege Duitsland, begaf mijn dynamo het, in Polen aan de lader gehangen bij een auto garage en maar net mijn bestemming in Polen kunnen halen, vanaf daar via de ANWB is de megane naar de Renault dealer gesleept en heb ik mijn leen auto gehad, ik had al geplanned dat ik dit weekend terug Naar Polen zou gaan en mijn dynamo daar zelf zou vervangen.
Dus afgelopen vrijdag naar Polen in de Laguna 2.2 DCI met Mn maat,eenmaal aangekomen in Polen de accu verwisseld met die van de megane en richting mijn familie gaan rijden ( ~2km ) na 500 meter vanaf de garage ging mijn inspuit lampje aan en 100 meter verder viel de auto uit, na een minuutje sloeg hij weer aan en kon ik weer 200 meter rijden, toen viel hij weer uit, na weer een minuutje kon ik weer 200 meter rijden. Enz enz.
Eenmaal aangekomen heb ik gelijk met succes de dynamo Vervangen, en alles werkte weer! :dance: , maar toen na 30 seconden lopen viel hij weer opeens uit, en toen zag ik waarom, het knijp pompje van de diesel was helemaal vacuüm gezogen! De motor kreeg dus geen diesel.
Vervolgens heb ik het dieselfilter leeggegooid en ontlucht, maar de auto wilde niet aanslaan, in de tank zit geen opvoerpomp en als ik aan de slang zuig die de diesel in het filter laat komen komt er gewoon diesel uit. Als ik in het pompje knijp lijkt deze ook niet te werken, en blijft lucht inzitten, zelfs al zuig aan de slang bij de dieselpomp waardoor er diesel in alle slangen zit , knijp ik binnen een paar keer al de diesel uit het pompje en zit en blijft er lucht inzitten. Vervolgens via een flesje met diesel, diesel rechtstreeks naar de pomp laten lopen via een slangetje, de auto sloeg aan en liep circa 5 seconden, daarna viel hij weer uit en was er geen leven meer in te krijgen.

Nu de vraag, heeft iemand enig idee wat er mis is met mijn megane?
1. Wat is het probleem dat hij nu niet start? ( lucht in pomp?)
2. Is mijn knijppompje kapot, aangezien ik geen diesel opgepompt krijg. (Ik heb dit eerder gehad met filter vervangen maar toen heb ik aan de slang gezogen bij de dieselpomp totdat alle lucht uit het filter was)
3 wat was er in het begin aan de hand toen alles vacuüm zoog en mijn pomp dus geen diesel meer kreeg?

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen,

Mvg, Martin

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht