Weer een laguna rijder erbij.

Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic author
inSaNo
Lid
Lid
Posts in topic: 15
Berichten: 25
Lid geworden op: 01 dec 2007 21:16

Weer een laguna rijder erbij.

Bericht door inSaNo »

Sinds een paar weken heb ik mijn vw golf verkocht, dit omdat ik weer eens wat nieuwers en comfortabelers wilde.
Nadat ik 2 weken geleden naar een volvo S70 2.5 automaat heb gekeken, en deze bijna gekocht had, kreeg ik toch wat twijfels. De auto had aardig wat kilometers gelopen, was ook goed aan de prijs, en ik vertrouwde het zaakje niet helemaal.

Mijn vriendin heeft een renault clio 1.4 16v extreme uit 2002, en deze bevalt ons erg goed, vandaar dat we vandaag toevallig in de buurt waren van de dealer waar zij haar autootje een jaar geleden gekocht heeft.
Daar stond een hele mooie Laguna uit 2003 (2.0 16v dynamique automaat) die kwa kilometers net ingereden is (65.000).
Na een goede proefrit was ik gelijk verkocht, wat een heerlijke auto zeg! Gelijk getekend, nu alleen nog even 2 weekies wachten, en dan kan ik de auto ophalen!

Afbeelding

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
inSaNo
Lid
Lid
Posts in topic: 15
Berichten: 25
Lid geworden op: 01 dec 2007 21:16

Bericht door inSaNo »

Hmm, stil hier op dit forum.. Misschien nog wat foto's om reacties op te wekken?

naais 8)
Afbeelding

8)
Afbeelding

Pff, en nu nog wachten wachten wachten, tot ik em mag ophalen........ :roll:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



renault15.17
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 3
Berichten: 3028
Lid geworden op: 27 sep 2004 15:34
Actief als: particulier
Locatie: Uden
Contacteer:

Bericht door renault15.17 »

Mooie auto, Insano. Nog eventjes geduld en je kunt heerlijke, comfortabele kilometers maken. Ik heb zelf een Grandtour. En ja, het is erg stil op dit forum, misschien kun je nog wat mensen de weg naar dit forum wijzen?
Don't HURRY, be happy!

R15 TL (1975 restauratie nadert het einde)
R17 TL découvrable automatic (1976)
R15 GTL Grand Prix (1977 restauratie start binnenkort)
R21 TSE (1992),
Zoe Z.E. Intens 41 kWh (2013)
Van de baas: Mégane E-tech Evolution ER (2023)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
inSaNo
Lid
Lid
Posts in topic: 15
Berichten: 25
Lid geworden op: 01 dec 2007 21:16

Bericht door inSaNo »

Als ik meer mensen met renaults zou kennen dan zal ik dat zeker doen! Uiteraard zal ik binnenkort even een linkie plaatsen op me site..

Vreemd genoeg heeft niemand in mijn kennissenkring een renault. Men keek me ook erg wazig aan, en de reacties waren ook een beetje wazig.. Maar goed, tot ze de auto zien, dan denk ik dat ze wel terug komen van hun initiele reacties ;)

Er was zelfs iemand bij die ging klagen dat de 2001 en 2002 renaults erg slecht gebouwd zijn. Nou mijn vriendin heeft een clio uit 2002, en daar is echt niets mis mee. Ook de laguna (2003) die ik dus gekocht heb, is ook in perfecte staat, het is zelfs nog een 'top ocassion'. Ik kan me niet voorstellen dat een officiele renaultdealer zo'n auto als 'top' zou bestempelen als ie slecht zou zijn. :)

Nee ik laat me niet gek maken, tis een perfecte wagen, en ik kijk nieuwsgierig uit naar 15 december!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
inSaNo
Lid
Lid
Posts in topic: 15
Berichten: 25
Lid geworden op: 01 dec 2007 21:16

Bericht door inSaNo »

Zoo, even renaultpower.nl geregistreerd.. 8)
Leuk voor de heb..

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

voge
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 42
Lid geworden op: 09 aug 2007 23:01

Bericht door voge »

Ach, vooral de eerste nieuwe laguna's hebben natuurlijk wel te kampen gehad met flink wat kwaliteitsproblemen, dat is niet te ontkennen. Toch denk ik dat, wanneer je nu een Laguna uit 2002 koopt met 150.000km op de teller, de kinderziektes er ondertussen wel uit zijn en je er een prima auto aan kunt hebben!

Ik geloof dat Renault qua kwaliteit ondertussen wel weer ongeveer staat waar ze hoort te staan, maar dat er bij de nieuwe Megane en Laguna series (2001 / 2003 toch?) wat te veel storingen voor zijn gekomen klopt wel! (Heb zelf net een Megane 1.9dci uit 2004 gekocht, waar al bijna 200.000km op staat zonder noemenswaardige problemen).

Heel veel plezier met deze prachtige auto!! :)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
inSaNo
Lid
Lid
Posts in topic: 15
Berichten: 25
Lid geworden op: 01 dec 2007 21:16

Bericht door inSaNo »

Ah, mooi, dan zal het met problemen wel meevallen, en anders heb ik gewoon garantie..
Vandaag even een verzekering voor de auto afgesloten, dus dat is ook geregeld.
Zaterdag ga ik er even heen om mijn carkit (nokia CK7w) te brengen, zodat ze deze kunnen inbouwen.
Misschien dat ik gelijk de mogelijkheid heb om nog wat pics te maken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
inSaNo
Lid
Lid
Posts in topic: 15
Berichten: 25
Lid geworden op: 01 dec 2007 21:16

Bericht door inSaNo »

Zo, even een updateje..

Gister de auto opgehaald, man man wat een nette bak. Hij was helemaal netjes gepoetst (binnen en buiten) en het lijkt gewoon alsof de auto nieuw uit de fabriek kwam rollen. Ik ben echt heel blij.

Verder kwam ik er nog achter dat ik allerlei extra opties nog heb, waarvan ik niet wist dat ik ze had. (electrisch inklapbare spiegels, parkeersensoren) elke keer als ik er naar kijk ontdek ik weer wat nieuws.. :lol:

Helaas heb ik door omstandigheden nog geen nieuwe foto's kunnen maken. Hopelijk heb ik vandaag daar de tijd voor, als het ijs van mn auto is..

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



renault15.17
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 3
Berichten: 3028
Lid geworden op: 27 sep 2004 15:34
Actief als: particulier
Locatie: Uden
Contacteer:

Bericht door renault15.17 »

Als je geen tijd hebt voor nieuwe foto's begrijpen we dat wel, je wilt vandaag natuurlijk de hele dag rijden :wink: :lol: :lol:
Don't HURRY, be happy!

R15 TL (1975 restauratie nadert het einde)
R17 TL découvrable automatic (1976)
R15 GTL Grand Prix (1977 restauratie start binnenkort)
R21 TSE (1992),
Zoe Z.E. Intens 41 kWh (2013)
Van de baas: Mégane E-tech Evolution ER (2023)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
inSaNo
Lid
Lid
Posts in topic: 15
Berichten: 25
Lid geworden op: 01 dec 2007 21:16

Bericht door inSaNo »

Hehe, correct, dat is inderdaad ook gebeurd, wel heb ik gister snel even wat foto's gemaakt, maar deze zijn niet echt mooi geworden. Binnenkort maar ff naar de dijk voor wat foto's.
Helaas nu geen tijd voor, gezien ik zo naar een begravenis moet. :cry:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
inSaNo
Lid
Lid
Posts in topic: 15
Berichten: 25
Lid geworden op: 01 dec 2007 21:16

Bericht door inSaNo »

Zo, een erg drukke (en niet fijne) week is weer voorbij.
Vandaag had ik dan eindelijk even tijd om wat foto's te schieten. Helaas is de auto alweer wat vies, maar goed, wat wil je met dit weer.. Gelukkig is de vrieskou bijna weer voorbij.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Wat een ongelovelijk fijne wagen.. 8)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



renault15.17
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 3
Berichten: 3028
Lid geworden op: 27 sep 2004 15:34
Actief als: particulier
Locatie: Uden
Contacteer:

Bericht door renault15.17 »

Mooie foto's inSaNO! Die van dat logo in de "sneeuw" lijkt wel heel veel op de foto die mijn vrouw eergisteren gemaakt heeft:

Afbeelding

Maar twee zaken vallen me op:
1) op je achterklep staat "Renault". Dat ken ik bij de Grandtour uitvoeringen alleen bij de allereerste modelserie, daarna is die tekst weggelaten. Misschien is het bij de hatchback anders hoor, maar het viel me ineens op.
2) Geen interieurfoto's??

Groeten Dave
Don't HURRY, be happy!

R15 TL (1975 restauratie nadert het einde)
R17 TL découvrable automatic (1976)
R15 GTL Grand Prix (1977 restauratie start binnenkort)
R21 TSE (1992),
Zoe Z.E. Intens 41 kWh (2013)
Van de baas: Mégane E-tech Evolution ER (2023)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
inSaNo
Lid
Lid
Posts in topic: 15
Berichten: 25
Lid geworden op: 01 dec 2007 21:16

Bericht door inSaNo »

1) Ik denk dat dat bij de hatchbacks anders is dan? Alle hatchbacks die ik zie hebben renault er op staan, Daarnaast staat er in de papieren ook echt dat de auto in 2003 gebouwd is. Dus ik neem aan dat et een later model is.
2) Interieur foto's komen nog, we waren wezen winkelen en me vriendin had nogal aardig wat troep bij dr.. dus vond et niet zo netjes om daar foto's van te maken. Dus die houd je te goed.

Trouwens, de auto is echt ranzig hee, niet te filmen gewoon. Wat een vies goor weer nu. Vandaag even afgespoten in zo'n wasbox, maar dat is echt niets.. er gaat toch niets bover een tuinlang, emmer, spons en meguiars.... 8)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
inSaNo
Lid
Lid
Posts in topic: 15
Berichten: 25
Lid geworden op: 01 dec 2007 21:16

Bericht door inSaNo »

Hmm, vanmorgen had ik toch iets raars..

Ik reed met 100 op de snelweg op weg naar mn werk, en ineens ging mn gele automaat waarschuwings lampje aan. Ik ging gelijk richting de vluchtstrook, echter voelde ik nog wel een soort van schok, en een doffe plop, alsof de automaat wat zwaar doorschakelde..
Eenmaal op de vluchtstrook de auto uitgezet, en het boekje erbij gepakt wat dat lampje betekende. Hier stond alleen bij: Neem contact op met renault :oops:

Voordat ik wilde gaan bellen (het was 7:30) dacht ik van: even proberen te starten. Dus contact aan, geen waarschuwings lampies, starten, park, reverse, neutral, drive, niets aan de hand.
Ben vervolgens rustig verder gereden, en geen gekke dingen meer gemerkt.

Heb om 9:00 de dealer gebeld, deze gaan op 7 januari de boordcompu uitlezen, kijken wat voor storing dit geweest is..
Ben benieuwd, heb gelukkig garantie, dus het zal niets kosten.. Maar fijn is anders.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

RoGaH
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 30
Lid geworden op: 25 dec 2007 16:03

Vaag gedoe inderdaad

Bericht door RoGaH »

Vaag idd. Gelukkig heb je garantie. Ben erg nieuwsgierig wat het geweest is (en waarom het dan ook zomaar weer weg gaat).

Strakke foto's trouwens! Camera ligt bij ons ook al te wachten op de leverdatum.... wat kan wachten toch lang duren!

gr.,



Roger

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
inSaNo
Lid
Lid
Posts in topic: 15
Berichten: 25
Lid geworden op: 01 dec 2007 21:16

Bericht door inSaNo »

Yup, zodra ik meer weet (7 januari dus) zal ik dat uiteraard hier vermelden.

De foto's zijn overigens gemaakt met een 'oude' olympus digicam van mijn vriendin. Zelf heb ik een IXUS 60, wat een flutcam. Laat hem standaard in mn auto liggen om 'altijd' een cam bij me te hebben.
Vroeger had ik een EOS 300d, die heb ik (dom dom dom) weg gedaan omdat ik em te lomp vond om mee te zeulen, maarja goed, toen had ik nog niet zo'n ruime auto ;)

Misschien dat ik t.z.t. eens een nieuwe EOS 400d haal..

Vandaag overigens op de terugweg naar huis geen gekke dingen gemeld, de auto reed gewoon als een zonnetje..

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
inSaNo
Lid
Lid
Posts in topic: 15
Berichten: 25
Lid geworden op: 01 dec 2007 21:16

Bericht door inSaNo »

Zo, weer een update, de wagen is gisteren bij de dealer geweest voor dat automaat probleempje:

Er blijkt een of andere electronische klep, die de soepele versnellings overgangen regelt stuk te zijn.
In principe doet de auto het gewoon, maar soms functioneert dat stukje electronica niet, en dan schakelt ie dus alsof je in een TANK zit.. Dat onderdeeltje moet besteld worden, en dan vervangen worden.

Dus over een weekje ofzo kan de auto weer terug.

Ook vraag ik me nog iets anders af, ik heb een defect raam schakelaar lampie, die gaan ze ook vervangen, maar mijn spiegel verstellings knop heeft ook een lampie, die doet het, maar de ring die erom heen zit: (bedienen links, neutraal, bedienen rechts, spiegels inklappen) heeft die geen lampjes? ik zou aannemen van wel, echter zei de monteur dat dit niet het geval was..

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

lagunainitiale
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 32
Lid geworden op: 30 dec 2007 19:17

Bericht door lagunainitiale »

Nee die heeft idd geen verlichting.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
inSaNo
Lid
Lid
Posts in topic: 15
Berichten: 25
Lid geworden op: 01 dec 2007 21:16

Bericht door inSaNo »

Haa, vandaag had ik toch lol hee..
Ik reed naar huis, en dacht: "hmm weinig licht"..

Bleek er een lampie stuk te zijn.
Ik naar de benzinepomp, lampie gekocht, boekie pakken, en lezen hoe dat moest..

Wat een #@$#@$ werk.. na even pielen in het donker had ik die kap weg, en de dop die over het lampie heen zit..
Krijg ik gewoon het stekkertje _NIET_ van het lampie af! Leek wel alsof het vast gelijmd zat ofzo.. Ik snapte er geen zak van..

Weer alles in elkaar geflanst, naar huis, kijken met zaklamp, zonder resultaat..

Helaas kon ik alleen niet even binnenkort langs de dealer, heb een drukke aankomende week, heb storingsdienst dus moet 24/7 standby zijn, en als ik dan met spoed richting een van onze datacentra moet, dan heb ik geen tijd om aangehouden te worden door een overijverige agent midden in de nacht.
Dat lampie MOEST en ZOU dus gefixt worden.. ook in het kader van de veiligheid natuurlijk.

Dus, na meer dan 30 minuten met mn handen in een bocht gezeten te hebben, gewoon de renault route service maar gebeld.. :oops:
Situatie uitgelegd, en binnen 10 minuten stond er iemand voor de deur.

Hij binnen een paar seconden bij het lampie.. Klik los!

W.T.F!? nou ben ik niet achterlijk ofzo, en ben ik ook wel technisch aangelegd, maar dat lampie wilde gewoon NIET LOS! alsof hij een truucje ervoor had ofzo.. Maar nee, niets bijzonders.!? echt wazig.. ik heb zelfs met een schroevendraaier tussen het lampie en het connectortje zitten wrikken en hij wilde maar niet los..

Nou goed, anyways, ik heb nu een nieuw lampie, en een reserve lampie, dus voorlopig kan ik er weer even mee vooruit.. Wat een stunt dit zeg..

Afgelopen zomer sleutelde ik zo nog even een 700cc honda blokkie uit mn motor, en nu lukte een lampie niet?!?
Het was echt een @#$!#@!# dag, maar zo erg.. zucht..

Anyways, nog een vraagje voor de laguna kenners hier.. Mijn ruitenwisservloeistof tank zit iets los.. hoort dat? Lijkt me niet..

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Rossy
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 1
Berichten: 2825
Lid geworden op: 30 sep 2004 00:34
Actief als: particulier
Locatie: Emmeloord

Bericht door Rossy »

Is alleen de vulhals, die hoort wat los te zitten.
Om wat meer ruimte te maken om goed bij het lampje te komen kan je de zwarte kunststof strips boven de lampen verwijderen.
Rechts moet je dan wel even de vulhals van de ruitensproeier eruit trekken en de dop van het stuurbekrachtigingspotje eraf draaien.

Antonio.
Renault, a way of life!
-------------------------------------------------------------------------------------
Mijn auto's: R5 GTS Fashion '89, R5 GTX '87.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
inSaNo
Lid
Lid
Posts in topic: 15
Berichten: 25
Lid geworden op: 01 dec 2007 21:16

Bericht door inSaNo »

Klopt, vulhals en die kunstof platen had ik er af ja.. (staat in 't boekje)

De tank van de ruitenwisservloeistof zit zelf ook los, dus dat maar weer op 't lijstje erbij.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
inSaNo
Lid
Lid
Posts in topic: 15
Berichten: 25
Lid geworden op: 01 dec 2007 21:16

Bericht door inSaNo »

Ik zit er overigens over te denken om een verwijderbare trekhaak te laten monteren op mijn laguna.
maar voordat ik naar de dealer stap met die vraag.: wat mag zoiets eigenlijk kosten?

ps. nee ik ga geen sleurhutten trekken, nooit van mn leven..

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Laguna Grand Tour
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 34
Lid geworden op: 14 mar 2005 21:20
Actief als: particulier
Locatie: cuijk Noord Brabant

Bericht door Laguna Grand Tour »

Laguna's II staan niet bepaald bekend om hun betrouwbaarheid, tot zeker dik na 2004 waren er complete rampscenario's bekend.
2001/2002 modellen waren de ergste, dat zegt niet meteen dat na een aantal jaar de kinderziektes uit de auto's verdwenen zijn dmv vervanging van componenten want wat als een Laguna de af-fabriek delen nog heeft maar alsnog in een later stadia de bekende gebreken krijgt?
Ikzelf heb een Privilege uitvoering in 1.9 Dci grand tour-trim, de auto heeft inmiddels 225K gelopen en is van 2002, probleemloos rij ik er nu 1.5 jaar ( 80.000 km ) mee maar nu beginnen de welbekende mankementen in ijl-tempo elkaar op te volgen.

Bovengenoemd exemplaar heeft slechts 65K gelopen, hopelijk blijven de problemen weg voor de eigenaar maar een Laguna II blijft een risico.
Ik kraak geen enkele Laguna II af, ik vind het nog steeds een van de mooiste modellen die rondrijden maar helaas moet ik door eigen bevindingen momenteel ( en uiteraard de bekende verhalen ) even goed nadenken of ik geld in de auto ga pompen ( met het risico dat er nog meer volgt ) of hem van de hand moet doen, wat mij dan wel aan het hart gaat!

Naast de Laguna, zijn de Megane en de Scenics ook van droevige kwaliteit, de Clio is tot nu de " meest betrouwbare Renault "gebleken.
Tot zover deze toelichting.

Gr. Arjan

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht