[Kadjar 2019] Kentekenhouder voorkant

Plaatwerk, uitdeuken, lassen, lakken, kleurnummers, spuiten, bekleding etc.
Forumregels
-Vermeld het type/model(!!) Renault in de posting
-Vul svp de gevraagde gegevens aan
Plaats reactie

Topic author
freddyonderstal
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 46
Lid geworden op: 03 feb 2019 18:20
Actief als: particulier

[Kadjar 2019] Kentekenhouder voorkant

Bericht door freddyonderstal »

Ik heb een Kadjar Phase 2, 2019.
Na een bezoekje aan de wasstraat vandaag zag ik ineens dat mijn kentekenplaat(houder) aan de voorkant scheef hing.
Links hing opeens een stuk naar beneden.

Het valt me op dat ik de kentekenhouder zo kan terugschuiven tot 'ie weer recht hangt. Hoort dit zo?
Met een klein beetje inspanning kon ik links ook zo weer naar beneden 'drukken'.
Hoe zit die houder vast? Ik kon achter de houder kijken en zag een soort dubbelzijdig tape zitten in het midden.
Maar hoort die houder niet vast te zitten met een schroef ofzo?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

BenDH
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 1
Berichten: 12
Lid geworden op: 15 apr 2017 12:23
Actief als: particulier

Re: [Kadjar 2019] Kentekenhouder voorkant

Bericht door BenDH »

Heel herkenbaar!
Bij onze Captur had men bij de aflevering de kentekenplaathouder met twee popnagels een verticale gleufgaten vast gezet. Al direct toen wij thuis waren hing de plaat scheef.
In total kon je de plaat wel 3 cm op en neer bewegen.

De dealer zei dat ze het altijd zo deden en toen heb ik het zelf maar met schroeven (in de normale gaten) vast gezet en vervolgens ook nog de kentekenplaat zelf met twee speciale kentekenplaatschroeven met blauw/geel kapje vast gezet.

Zo'n kentekenplaat houder heeft allerlei mogelijkheden; horizontale gleufgaten, schuine gleufgaten. vertikale gleufgaten en gewone gaatjes voor schroeven op heel veel plaatsen.

Als je het goed wil doen zet je eerst de zwarte kunstofhouder met twee/vier schroeven of popnagels op de bumper vast, dan de plaat erin en vervolgens twee schroeven of popnagels in zicht op de plaat. Zo doen de meeste garages het.

Maar in de gegeven situatie zou het indraaien van twee speciale kentekenplaatschroeven door en door, houder tezamen met plaat goed vast kunnen zetten.
Een kwestie van recht plaatsen (drukken) en twee zelfborende schroeven. Even goed kijken waar je het doet. Meestal zittten er echter achter de bumper geen gevoelige dingen, maar schuim.
Captur TCe 120 Dynamique, Gris Casiopée/Noir, Easy Life Pack, Armsteun, trekhaak 13p., Contiwintercontact TS 850 P op velgen "Adventure" (16"), kofferbakmat.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht