Scenic 2 (1.6 uit 2004) start niet meer

Zit er een stroomdraadje aan ? Dan is dit de juiste rubriek
Forumregels
-Vermeld het type/model(!!) Renault in de posting
-Vul svp de gevraagde gegevens aan

Topic author
Hans Cu
1-hit-wonder
1-hit-wonder
Posts in topic: 1
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 jun 2019 16:43
Actief als: particulier

Scenic 2 (1.6 uit 2004) start niet meer

Bericht door Hans Cu »

Dag forumleden,

Als nieuw forumlid val ik maar gelijk met mijn probleem binnen:
Mijn Scenic 1.6 (LPG uit 2004) wil sinds kort niet meer starten. Wat is er gebeurd? Het begon met een probleem met de gasinstallatie. Van het ene op het andere moment liep de auto niet meer op LPG. Dat probleem had ik eerder gehad en was door de gasboer opgelost door een nieuw filter te plaatsen en de gascomputer te resetten.
Toe het probleem weer terugkwam heb ik zelf het filter bekeken (was nog schoon) en geprobeerd zelf een reset te doen volgens aanwijzingen die ik op het internet gevonden had. Daar is nu iets misgegaan, want sindsdien loopt de auto ook niet meer op benzine!!!

Wat doet hij wel?
- hij reageert op de sleutelkaart, dwz de deuren gaan open en ik kan alle interieurzaken bedienen (radio, ramen, ventilator etc.). Ook doet de startmotor het normaal, de motor lijkt even aan te slaan (2 à 3 seconden), loopt op naar 3000 toeren en slaat dan weer af. Het rode knipperende lampje op het dashboard blijft een paar seconden branden en gaat dan weer knipperen. Kennelijk een probleem met de startonderbreking???

Inmiddels heb ik alle zekeringen gecontroleerd, ook onder de motorkap en de accu, de gascomputer en de ECU gedemonteerd en de contacten schoongemaakt (was eigenlijk niet nodig). Ook heb ik de krukassensor eraf gehaald en doorgemeten. Die leek in orde.

Mijn vraag is nu: zit dit probleem in de ECU of moet ik het ergens anders zoeken?
NB: het gaat me nu nog niet om het lopen op LPG. Allereerst wil ik weer op benzine kunnen rijden, want nu kan ik niet eens naar de garage.

Wie weet raad??

Hans.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht