Grand Scenic IV climate control

Zit het onder de motorkap en is het niet elektrisch ? Dan is dit de juiste rubriek
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic author
vrefos
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 1
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 dec 2011 20:01
Actief als: particulier

Grand Scenic IV climate control

Bericht door vrefos »

Hallo,

ik heb sinds kort een Renault Grand Scenic IV 1.5 DCI uit begin 2017 met het groot R-Link2 scherm.
Sinds een week doet mijn climate control heel vreemd! Als ik een temperatuur instel (bijvoorbeeld 18 graden) komt er enorm hete lucht uit de roosters, voorals links, rechts minder heet, maar wel warm. Deze hete lucht is nog heter als de buitenlucht. Stel ik het in op LO komt er koudere lucht uit, maar nog steeds niet zoals het zijn moet.

Wat zou er kapot kunnen zijn? Het lijkt mij niet dat mijn airco al bijgevuld moet worden, de auto is pas 2,5 jaar oud!
Heeft er hier iemand hetzelfde of een vergelijkbaar probleem gehad? Ik denk zelf dat het aan de regelunit van de kachel ligt, als ik het logisch probeer te beredeneren. Ik heb een airco boer bij mij in de buurt gebeld en hij bevestigd mijn vermoedens. Ook hij weet het niet zeker, omdat we dit telefonisch besproken hebben. Maar ik wil graag jullie mening hierover. Valt dit bijvoorbeeld misschien op te lossen door een storing op te lossen in de boordcomputer?

Bedankt!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

A110
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 449
Lid geworden op: 05 mei 2018 20:02
Actief als: particulier

Re: Grand Scenic IV climate control

Bericht door A110 »

Gaat er maar vanuit dat de airco leeg is en gecontroleerd moet worden op lekkage. Vooral de condensor die achter de voorbumper gemonteerd zit. Dit is een stenenvanger en vooral met dat fijne zoab asvalt.

Jou symptomen is echt een leeg aircosysteem.
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Renault Clio Hybrid 140 Afbeelding

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht