Het inloggen met email adres ipv gebruikersnaam is weer mogelijk.


Deze mededeling is wegklikbaar rechtsboven dit mededelingenblok

Veel te dure Espace IV 2006 Initiale. Inventaristatie

Plaats reactie

Topic author
SKDJ
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 5
Berichten: 9
Lid geworden op: 15 sep 2020 13:55
Actief als: particulier

Veel te dure Espace IV 2006 Initiale. Inventaristatie

Bericht door SKDJ »

Beste mensen, waar mogelijk vraag ik jullie hulp (alweer) opdat ik binnenkort zelf dat genoegen terug kan doen.

Mijn voorlaatste auto is een Espace I geweest die ik 2001 heb weggebracht omdat mijn geld op was en ik geen auto meer nodig had. Dit jaar is dat allemaal veranderd en na wat omzwervingen ben ik tot mijn onprettige verbazing weer bij de Renault Espace uitgekomen als auto van mijn keuze. Ik heb me vier weken flink ingelezen en afgelopen drie weken verschillende testritten gemaakt, twee kandidaten moeten laten schieten omdat ik besloot niet bij het eerste bezoek de knoop door te hakken en uiteindelijk afgelopen zaterdag veel te veel geld betaald voor een auto die dat met lichte gebreken, passend bij een soortgelijke Espace die goed is onderhouden misschien wel waard was geweest.

Ik zal nu het spel aan moeten gaan met het autobedrijf dat me deze auto heeft aangesmeerd. De auto zag er perfect uit, reed zeer goed op een wat onbehagelijk gevoel over 'de voortrein' na en werd aangeprezen als zeer goede staat. In goede staat blijkt uit een rapport van autoweek, zou een particulier er maximaal 3751,00 voor over moeten hebben. Ik heb voor de zeer goede staat 3995,00 neergeteld. Dit heb ik gedaan in de wetenschap dat ik iets minder goed geïnspecteerd heb dan de twee keer dat ik een kandidaat aan me voorbij zag gaan. En in de wetenschap dat er zoiets als non-conformiteit bestaat en verkopers dienen te weten wat ze verkopen en niet kunnen zeggen dat een auto in perfecte staat verkeert als dit in het geheel niet waar is. Ondanks de rechtsbijstandsverzekering heb ik vooral vertrouwen gehad in de man die ik over deze auto heb gesproken.

Ik heb hem na de testrit wel gevraagd of de auto even op de brug kon, maar daarvoor was deze auto te zwaar. Daarop heb ik de man gezegd dat ik gezien de rest van de auto van hem aannam dat ie er van onder net zo goed bij stond als van boven. Mijn positieve vertrouwen in mensen ten spijt bleek gisteravond na ten minste 110KM dat de man ofwel geen idee had wat ie verkocht, of veel te hoge verwachtingen heeft gewekt met zijn prijsstelling.

Omdat mijn onbehagen niet over ging en de bandensmeer inmiddels een 'bijna gat' ter grote van een bijna klapband in het canvas niet meer kon verhullen, hebben we hem gisteren op de Brug gezet.

Wat een zootje...Ik vraag me af of iemand een schatting kan maken wat het me gaat kosten om:

1. De linker keerring tussen versnellingsbak en aandrijfas te laten vervangen
2. De speling in de ophanging van het rechter voorwiel op te lossen (fuseekogel?)
3. De remcilinders te laten reviseren, de remschijven bleken maar voor 85% van het oppervlak geraakt te worden door de blokken.
4. De remblokken te vervangen. Die bleken op één plek zelfs een hol vlak te hebben waardoor je tussen blok en schijf door kon kijken.
5. De schokbrekers die op, en rechtsvoor lek bleken, te vervangen.
6. Het rubberen steunpunt (ophang) in het midden van de uitlaat net achter de tweede demper.
7. Vier nieuwe banden opleggen omdat ze allemaal leeftijdskrasjes vertonen en te weinig profiel hebben om nog een keuring door te komen.
8. 2 Nieuwe Raamstijlen voor de meest voorste zijruitjes. Eén raamstijl lijkt eraf gewaaid en het andere door luchtdruk verbogen.
9. Een verstopte leiding in het Airco systeem onder de passagiersstoel ontstoppen zodat ie geen condenswater meer lekt.
10. De elektrische voorruiten resetten die klaarblijkelijk niet meer weten wanneer ze op het hoogste punt gesloten zijn.

Ik zou parate kennis van anderen hierover goed kunnen gebruiken om een inschatting te maken hoeveel er wat mij betreft van de prijs af moet. Ik wil in alle redelijkheid dit met de autohandelaar oplossen maar verwacht op dit moment ineens nog maar weinig van die kant. Als dat echt niet lukt, zullen we het voor de rechter uit moeten zoeken en ook daar heb ik dan graag een compleet dossier. Ik heb 'onze' technische keuring helemaal op video vastgelegd. Ik zal even kijken of dat via het forum deelbaar is (zonder het gelijk aan de hele wereld te vertonen).

Video is nog altijd interessanter om naar te kijken dan om uit een bergje tekst het verhaal op te maken. Werkelijk; wat gaat het mij kosten? Wat gaat het de handelaar kosten? En had hij er niet veel beter aan gedaan het eerlijke verhaal bij de eerlijke prijs mee te geven? Of zouden autohandelaren zelf ook wel eens voor dit soort verassingen komen te staan? Als dat laatste zo is ben ik erg blij dat ik een particulier ben.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Gebruikersavatar

GTMart
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 746
Lid geworden op: 25 jan 2013 23:21
Actief als: particulier
Locatie: Heerlen

Re: Veel te dure Espace IV 2006 Initiale. Inventaristatie

Bericht door GTMart »

Denk dat de auto economisch TL is en dat het wellicht voor een handige monteur nog is op te lossen.

Als ik t snel inschat denk ik globaal aan 2 mille onderdelen en banden.
Denk gevalletje voldoet niet aan de verwachting en mogelijk koop ongedaan maken.
Grand Scenic III Ph3 Limited 1.2 Tce
Trafic III L2h1 Luxe Dci145 EU6

Voorheen;
Espace IV PH2 init 3,5V6
Laguna III sedan GT 2.0T
Trafic II Ph2 2.5Dci L1H1
Laguna II Grand Toer Ph2 2 GT 2.0T
Megane CC Ph1 2.0 dyn
Scenic II Ph1 2.0 dyn
Trafic II Ph1 2.5Dci L1H1
Laguna II Grand Toer Ph1 1.8 Priv

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links




larsdijkstra 16v
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 1196
Lid geworden op: 09 aug 2013 08:12
Actief als: particulier

Re: Veel te dure Espace IV 2006 Initiale. Inventaristatie

Bericht door larsdijkstra 16v »

Wat Mart zegt.

En eerst proberen er in alle redelijkheid met de verkoper uit te komen. Al denk ik dat hij een typische handelaar is: inkoop en verkoop, meer niet. "Stuurt, remt, rijd en schakelt goed"... zoals je in de proefrit hebt kunnen merken. Gezien, goed bevonden en meegenomen zal hij denk ik zeggen. Je had hem ergens anders op een brug kunnen zetten, voor de koop.

Ik zie echter geen rare dingen, allemaal achterstallig onderhoud... Veel van dit soort auto's worden zo ingeruild en zonder te kijken " de markt ingedrukt"

Eerst proberen met hem uit te komen, zo niet dan zelf aan de slag /met iemand die er verstand van heeft.

Waar woon je? Ik ken een hele goede Renault monteur die veel in de avonden en zaterdag doet, mijn auto's doet hij ook allemaal
Renault 19 16v '91, 19 16v '93 Cabrio, Mégane Hatchback 2.0 16v 1999 F7R

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Gebruikersavatar

nikk
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 1472
Lid geworden op: 13 nov 2010 14:53
Actief als: particulier

Re: Veel te dure Espace IV 2006 Initiale. Inventaristatie

Bericht door nikk »

Beetje hetzelfde als reacties hierboven; proberen er met de verkopende partij nog iets van te maken. Auto is 14 jaar oud. Je kunt er ook een ( slepende ) zaak van maken met naar ik verwacht een op zijn minst onzekere uitkomst.
Ga je verder met deze auto en is alle zaken aanpakken wat teveel voor in een keer dan stap voor stap. Eerst de belangrijkste zaken. Remmerij / Banden.
Megane Cc Tech line 2.0 16v Bleu Crepuscule Automatic '08
Matra Espace RXT 2.0 16v Gris Titane '00
Megane break RXT 1.6 16v Bleu Crepuscule automatic '00
Matra Espace The race 2.0 16v Gris Titane "02

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Gebruikersavatar

Renault47
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 366
Lid geworden op: 28 aug 2011 10:09
Actief als: particulier

Re: Veel te dure Espace IV 2006 Initiale. Inventaristatie

Bericht door Renault47 »

probeer er inderdaad met de verkoper uit te komen. Een deel van de mankementen (de slechte banden, de raamstijlen voor, de electr. ramen die niet lekker sluiten) had je als koper kunnen constateren, want je hebt als koper een onderzoekplicht. Voor de overige mankementen geldt dat niet of in mindere mate, zoals de airco afvoer, de lekkende keerring, de slechte remmen. fuseekogel, hiervoor staat de verkoper tot op zekere hoogte aan de lat. Daar ligt je onderhandelingsruimte
Renaults vroeger: Dauphine, R8 (2x), Caravelle, R16, R15, R25 2.2, Safrane 2.0, Vel Satis 2.0T. Nu Vel Satis 3.5V6 initiale.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Gebruikersavatar

c7rl
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 62
Lid geworden op: 10 dec 2013 21:52
Actief als: particulier

Re: Veel te dure Espace IV 2006 Initiale. Inventaristatie

Bericht door c7rl »

Heb je deze gekocht met een nieuwe APK? Dan kun je er vraagtekens bij stellen en al helemaal als de verkoper gezegd heeft dat hij in goede staat is. Overigens wat jij opnoemt is puur achterstallig onderhoud, remmen zijn gewoon niet op tijd schoongemaakt en die remcylinders , ik neem aan dat je de remklauwen bedoelt , willen wel eens blijven hangen. Tja banden is ook een afkeur puntje net als olie lekkage. De schokbrekers voor is ook een bekend punt, bij mij waren ze na 80dkm al stuk, is volgens mij een nieuwe type voor. Online kun je nog wel goed aan de spullen komen. ik hoop dat de remschijven oke zijn? In de staat dat ie nu is wil je denk ik ook de olie en oliefilter willen doen. Check ook de remvloeistof op water. Je kunt naar de dealer dan loop je leeg:

https://www.renault.nl/onderhoud/onderhoudsbeurt.html

Onderhoudsbeurt
All-in Olieverversbeurt€ 165,-× inc oliefilter
Economy Parts
All-in Economy remvloeistof€ 49,95×
All-in Economy interieurfilter€ 31,-×
All-in Economy benzinefilter€ 38,-×
All-in Economy luchtfilter element€ 36,-×
All-in Economy remblokken en schijv achter€ 437,-×
All-in Economy remblokken en schijven voor€ 385,-×
Totaal:€ 1141,95
Adviesprijs incl. BTW en montage

4 nwe banden bij een banden boer is afhankelijk van formaat 150 euro perstuk inc balanceren en monteren.

De schokbrekers, remcylinder/klauwen en keerring weet ik zo niet maar de dealer heeft all-in prijzen. Over het algemeen als je het zelf besteld en laat doen ben je vaak voor een derde van het dealer bedrag klaar.

PS voor jou beeldvorming, ik heb bij de dealer 8000,- euro betaald voor die van mij. Deze was en is nog steeds 100% dealer onderhouden bij dezelfde dealer. Ik kreeg daarbij wel 1 jaar Bovag garantie en dat heeft de dealer geweten ook ;-).
Renault grande espace IV Phase II initiale 3.5 V6 2006 100% dealer onderhouden.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Gebruikersavatar

Thomas84
lid
lid
Posts in topic: 5
Berichten: 1316
Lid geworden op: 29 jun 2015 04:27
Actief als: particulier
Locatie: Midden Nederland

Re: Veel te dure Espace IV 2006 Initiale. Inventaristatie

Bericht door Thomas84 »

Balen dat de aankoop van de Espace zo is gelopen.
Plaats anders wat foto's van de mankementen voor de beeldvorming. Foto's van bijvoorbeeld de remmen, airco leiding e.d. dan is het voor de mensen ook wat makkelijker advies geven.

Hoe bedoel je het blok raakt 85% van de schijf?
En het holle vlak van de remblokken?

Verstuurd vanaf mijn SM-G980F met Tapatalk



Grand Espace IV phase 4 Initiale 2.0 dCi 173pk automaat
voorheen: Grand Espace IV phase 2 Dynamique 2.0 dCi 150pk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links




Topic author
SKDJ
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 5
Berichten: 9
Lid geworden op: 15 sep 2020 13:55
Actief als: particulier

Re: Veel te dure Espace IV 2006 Initiale. Inventaristatie

Bericht door SKDJ »

c7rl schreef:
16 okt 2020 23:13
Heb je deze gekocht met een nieuwe APK? Dan kun je er vraagtekens bij stellen en al helemaal als de verkoper gezegd heeft dat hij in goede staat is. Overigens wat jij opnoemt is puur achterstallig onderhoud, remmen zijn gewoon niet op tijd schoongemaakt en die remcylinders , ik neem aan dat je de remklauwen bedoelt , willen wel eens blijven hangen. Tja banden is ook een afkeur puntje net als olie lekkage. De schokbrekers voor is ook een bekend punt, bij mij waren ze na 80dkm al stuk, is volgens mij een nieuwe type voor. Online kun je nog wel goed aan de spullen komen. ik hoop dat de remschijven oke zijn? In de staat dat ie nu is wil je denk ik ook de olie en oliefilter willen doen. Check ook de remvloeistof op water. Je kunt naar de dealer dan loop je leeg

PS voor jou beeldvorming, ik heb bij de dealer 8000,- euro betaald voor die van mij. Deze was en is nog steeds 100% dealer onderhouden bij dezelfde dealer. Ik kreeg daarbij wel 1 jaar Bovag garantie en dat heeft de dealer geweten ook ;-).
Dank je voor je uitgebreide reactie. Achterstallig onderhoud is ook mijn conclusie. te beginnen met het niet vervangen van de schokbrekers waardoor de hele door de motor verzwaarde voorkant veel vaker een klap krijgt gedurende enkele jaren dan bij het ontwerpen van de auto bedoeld was. Aan zulke dingen is te zien dat een auto niet een 'goed onderhouden' auto is. Ik blijf het jammer vinden dat de verkoper toen ik het aan hem vroeg, me niet toestond de auto even op de brug te zetten. In plaats daarvan zei hij me dat de brug eigenlijk niet zo'n zware auto kon dragen maar dat het ook niet nodig was om dat te doen.

Hoe dan ook....we zijn in onderhandeling.

Toegevoegd in 5 minuten 16 secondes:
Thomas84 schreef:
17 okt 2020 00:57
Balen dat de aankoop van de Espace zo is gelopen.
Plaats anders wat foto's van de mankementen voor de beeldvorming. Foto's van bijvoorbeeld de remmen, airco leiding e.d. dan is het voor de mensen ook wat makkelijker advies geven.

Hoe bedoel je het blok raakt 85% van de schijf?
En het holle vlak van de remblokken?

Verstuurd vanaf mijn SM-G980F met Tapatalk
Als gezegd heb ik een video gemaakt die denk ik wel duidelijk maakt wat de staat is. Deze video is via Wetransfer https://we.tl/t-nRGdO7rmqp tijdelijk te downloaden.

Ik hoop dat het volstaat in deze post ALLE Espace fans te bedanken. Veel reacties! Er zijn weinig plekken in mijn leven waar de mensen zo makkelijk te hulp schieten. :) :) :) :) :) :) Ik raak héél erg snel up-to-date. Heel fijn!

Toegevoegd in 15 minuten 58 secondes:
Renault47 schreef:
16 okt 2020 15:59
probeer er inderdaad met de verkoper uit te komen. Een deel van de mankementen (de slechte banden, de raamstijlen voor, de electr. ramen die niet lekker sluiten) had je als koper kunnen constateren, want je hebt als koper een onderzoekplicht. Voor de overige mankementen geldt dat niet of in mindere mate, zoals de airco afvoer, de lekkende keerring, de slechte remmen. fuseekogel, hiervoor staat de verkoper tot op zekere hoogte aan de lat. Daar ligt je onderhandelingsruimte
De verkoper lijkt zelf erg geschrokken van de staat van de banden waar er één bij zat, netjes dichtgesmeerd met vet en schoensmeer, waar zo'n gat in zat dat ik onderweg naar huis ook met een klapband in de vangrail had kunnen eindigen. Zelf dacht ik dit zijn zomerbanden, als ik deze winter door Frankrijk ga rijden zet ik er wel winterbanden op. Banden waren geen issue tot ik het geheel van de staat van deze 'goed onderhouden Renault Espace' begon op te merken.

Qua onderzoek zag ik in het Autoweek rapport en dat van Occaissions.nl, dat speling in de stuurinrichting in 2014 en in 2016 is gerepareerd als gevolg van de APK keuring. Als destijds ook de schokbrekers vervangen waren was die speling in zo'n korte tijd volgens mij niet terug gekomen. Ik vermoed dat zelfs de lekkage van de aandrijfas in de versnellingsbak ermee had kunnen worden voorkomen Omdat de beweging van de wielen ten opzichte van de motor nou eenmaal véél kleiner is als vering en schokbrekers goed samenwerken.

Ik zie vooral niet hoe het hier om een auto in goed onderhouden staat gaat. We gaan het zien. De verkoper gaat zelf nog een check doen bij zijn garage om te zien of ze tot dezelfde conclusie komen. Ik ben bang voor hem dat ik de tijd heb om het er op aan te laten komen maar heb ergens het gevoel dat we er ook wel uit gaan komen. Misschien deels met reparaties en deels met geld waarbij ik zelf ook nog wat moet doen. Als dat lukt heb ik straks een hele goeie Espace. Eén die zo weer terug kan in de trend van goed onderhoud.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Gebruikersavatar

mechanic
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 3
Berichten: 13456
Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
Actief als: particulier
Locatie: Eindhoven

Re: Veel te dure Espace IV 2006 Initiale. Inventaristatie

Bericht door mechanic »

Niet voor het een of ander, denk dat je een beeld hebt wat niet volledig strookt met de werkelijkheid.

Slechte schokdempers veroorzaken slecht rijgedrag, maar dragen echter niet bij aan slijtage van stuurdelen/aandrijfassen.

Een espace 4 is een zware auto, welke bovengemiddeld vaak toe is aan stuurkogels/fuseekogels. Dat staat los van schokdempers, welke het overigens ook erg flink te verduren hebben en vaker slijten.

Een espace is duur in onderhoud, wanneer je nu alle stuurkogels etc vervangt, ben je vermoedelijk binnen 100.000km weer aan de beurt. Evenals de schokdempers,banden, en zo verder.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links




larsdijkstra 16v
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 1196
Lid geworden op: 09 aug 2013 08:12
Actief als: particulier

Re: Veel te dure Espace IV 2006 Initiale. Inventaristatie

Bericht door larsdijkstra 16v »

Komt vast goed, heel veel succes!
Renault 19 16v '91, 19 16v '93 Cabrio, Mégane Hatchback 2.0 16v 1999 F7R

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links




Topic author
SKDJ
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 5
Berichten: 9
Lid geworden op: 15 sep 2020 13:55
Actief als: particulier

Re: Veel te dure Espace IV 2006 Initiale. Inventaristatie

Bericht door SKDJ »

mechanic schreef:
20 okt 2020 11:15
Niet voor het een of ander, denk dat je een beeld hebt wat niet volledig strookt met de werkelijkheid.

Slechte schokdempers veroorzaken slecht rijgedrag, maar dragen echter niet bij aan slijtage van stuurdelen/aandrijfassen.

Een espace 4 is een zware auto, welke bovengemiddeld vaak toe is aan stuurkogels/fuseekogels. Dat staat los van schokdempers, welke het overigens ook erg flink te verduren hebben en vaker slijten.

Een espace is duur in onderhoud, wanneer je nu alle stuurkogels etc vervangt, ben je vermoedelijk binnen 100.000km weer aan de beurt. Evenals de schokdempers,banden, en zo verder.
Misschien heb je gelijk over die werkelijkheid. En toch heb ik het gevoel dat ik juist op dit forum mensen vind die niet alleen tot 80.000 met hun Franse schokbrekers hebben gedaan, maar ook tot 180.000 of meer. Misschien wel afhankelijk van hoe je rijdt. Ik weet dat mijn Espace I er misschien wel 100.000KM over gedaan heeft om van 'veel gebruikt' naar 'echt helemaal op' te gaan.

Verder denk ik persoonlijk dat het best wel waar is dat een flexibele bevestiging tussen een sturend voorwiel en de motor, grotere speling vanuit de middenstand naar de uiterste stand ondervindt wanneer het wiel alleen veert, dan wanneer het wiel beweegt tussen schokbreker en vering en dat om die reden alle andere delen die met ophanging te maken hebben ook meer krachten te verwerken krijgen als de schok niet meer gebroken wordt.

Het verschil in slijtage van zulke onderdelen lijkt me vergelijkbaar met de remblokken en/ of koppelingsplaten van een 'pedaalridder' t.o.v. iemand die op de motor remt en zijn voet steeds helemaal van het koppelingspedaal losmaakt. Daar gaat het toch vaak over vele maanden of zelfs jaren. Ik weet in ieder geval dat ik véél minder vaak dat soort vervang nodig heb dan mijn temperamentvolle vader die weinig gevoel heeft voor autotechniek omdat ie er ook weinig verstand van heeft. Ik wil het verschil in kosten over een periode van drie jaar tussen destijds zijn Audi en mijn Espace niet weten.

Verder mag ik hopen dat de meeste mensen hun banden vaker vervangen dan hun stuur- en fuseekogels en die weer vaker vervangen dan hun schokbrekers. Hoewel de banden en kogels misschien ook wel per automerk/ type verschilt. In de prijsklasse van een Espace verwacht ik desondanks deze volgorde van frequentie.

Maar dat is dan waarschijnlijk mijn werkelijkheid. Dat zal misschien ook een verschil maken qua mening over een 'goede staat van onderhoud'. Het is in ieder geval prettig, ik heb hem net weer aan de telefoon gehad, te merken dat mijn idee en dat van het autobedrijf hierover niet zo ver uit elkaar liggen. Onze onderhandelingen gaan mede dankzij de informatie die ik hier vandaan krijg in een positieve sfeer de goeie kant op.

Toegevoegd in 2 minuten 51 secondes:
larsdijkstra 16v schreef:
20 okt 2020 11:28
Komt vast goed, heel veel succes!
Thanks! :)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Gebruikersavatar

mechanic
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 3
Berichten: 13456
Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
Actief als: particulier
Locatie: Eindhoven

Re: Veel te dure Espace IV 2006 Initiale. Inventaristatie

Bericht door mechanic »

Het wordt vast opgelost!
De ervaring die ik in de autotechniek (o.a Renault 10jaar) heb, leert dat de Espace erg snel dit soort zaken verslijt. Rijdt je enkel snelweg zal het vast wat meevallen, echter bij de 30.000km beurt was meestal al lichte speling te voelen. Bij de 60.000km beurt vrijwel altijd een stuurkogel versleten en de banden/remblokken. Bij de 120.000km beurt vaak de schokdempers en fuseekogel, men slijt met de auto mee dus valt het vaak niet op.

De scénic 2 en laguna 2 waren idem een goede voor de garage houder zijn portemonnee.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Gebruikersavatar

Thomas84
lid
lid
Posts in topic: 5
Berichten: 1316
Lid geworden op: 29 jun 2015 04:27
Actief als: particulier
Locatie: Midden Nederland

Re: Veel te dure Espace IV 2006 Initiale. Inventaristatie

Bericht door Thomas84 »

Over het filmpje...
Wel apart wat de beste man zegt over de 3.5 bar welke op de band staat. Dat de 2.5 bar voor ander type banden zijn en hij met 3.5 bar lekkerder rijdt....

Dat klepje waar het water uit lekt is de afvoer van het condens van de airco. Daar komt bij elke Espace het condens uit.

Buiten dat er wat mankementen zijn zijn er wel een aantal zaken welke je zelf had kunnen zien...
Zoals de raamstrip, instaplijst, c merk banden. Vooral met banden kan je enigzins de staat van onderhoud afleiden. Althans dat is mijn ervaring (autoverkoop).

Ramen hoop ik dat het een kwestie van inleren is, bij mij moesten de raammechanisme incl.motoren vervangen worden. Hij raakte ook elke keer zijn geheugen kwijt.

Over de schokdempers, bij mijn vorige Espace werden deze bij 200.000km vervangen, evenals fussekogels. Bij mijn huidige Espace zijn de schokdempers al bij 100.000 vervangen.

Bij mijn huidige Espace is in de 6 maanden garantie tijd al meer vervangen dan met mijn vorige Espace in 5 jaar tijd en 150.000km. Is ook een kwestie van mazzel of pech hebben ;)

Hopelijk wordt alles netjes opgelost.

Verstuurd vanaf mijn SM-G980F met Tapatalk




Grand Espace IV phase 4 Initiale 2.0 dCi 173pk automaat
voorheen: Grand Espace IV phase 2 Dynamique 2.0 dCi 150pk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links




Topic author
SKDJ
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 5
Berichten: 9
Lid geworden op: 15 sep 2020 13:55
Actief als: particulier

Re: Veel te dure Espace IV 2006 Initiale. Inventaristatie

Bericht door SKDJ »

Thomas84 schreef:
21 okt 2020 16:44
Over het filmpje...
Wel apart wat de beste man zegt over de 3.5 bar welke op de band staat. Dat de 2.5 bar voor ander type banden zijn en hij met 3.5 bar lekkerder rijdt....

Dat klepje waar het water uit lekt is de afvoer van het condens van de airco. Daar komt bij elke Espace het condens uit.

Buiten dat er wat mankementen zijn zijn er wel een aantal zaken welke je zelf had kunnen zien...
Zoals de raamstrip, instaplijst, c merk banden. Vooral met banden kan je enigzins de staat van onderhoud afleiden. Althans dat is mijn ervaring (autoverkoop).

Ramen hoop ik dat het een kwestie van inleren is, bij mij moesten de raammechanisme incl.motoren vervangen worden. Hij raakte ook elke keer zijn geheugen kwijt.

Over de schokdempers, bij mijn vorige Espace werden deze bij 200.000km vervangen, evenals fussekogels. Bij mijn huidige Espace zijn de schokdempers al bij 100.000 vervangen.

Bij mijn huidige Espace is in de 6 maanden garantie tijd al meer vervangen dan met mijn vorige Espace in 5 jaar tijd en 150.000km. Is ook een kwestie van mazzel of pech hebben ;)

Hopelijk wordt alles netjes opgelost.

Verstuurd vanaf mijn SM-G980F met Tapatalk
Hi Thomas84, leuke reactie! Je bevestigd in ieder geval wat ik al dacht over dit type auto; als je geluk hebt, heb je een hele goeie. Verder kan je aan de raam strip op het linkerraam -misschien- enigszins zien wat er met het raamstrip op het rechterraam is gebeurd. Dat ik aan de onderkant iets gemist heb tijdens de aankoop kan. Maar dat ik gedacht heb: 'wat een prachtige buitenkant nog', en gemist heb dat die raamstijlen er zo uit zagen...

Ik betwijfel dat. Voor mij zou het zoiets betekenen als naar een auto gaan kijken om er niet op te letten ofzo. Of naar een auto gaan kijken om hem niet te zien. Dat geldt ook voor die sticker. Jij kan er gerust vanuit gaan dat die raamstijlen en die sticker van de Initiale nog dusdanig vast zaten toen ik naar de auto ging kijken, dat ik geen reden had eens uit te proberen hoe vast ze eigenlijk zaten. Ik weet natuurlijk niet hoe jij zelf zaken als raamstijlen en stickers, beeldmerken en typenamen test op duurzaamheid bij de aankoop van een auto. Ik was nog niet op het idee gekomen en geloof me: het zag er niet zo uit toen ik de auto bij het verkoopbedrijf zag.

De verkoper was erg geschrokken van de band. Kennelijk was deze met vet en schoensmeer dusdanig dichtgesmeerd dat ook dat niet opviel. Misschien denk je het kan haast niet dat mensen een auto in zo'n uiterlijke staat brengen om hem zo goed mogelijk te verkopen. Ik denk wel dat het gebeurd. En om nou elk stripje, stickertje, schroefje, klepje, nou je...je snapt het wel denk ik.

Over de banden dacht ik direct: "Zien er niet heel erg solide uit maar volgens mij zijn het zomerbandjes. Die ga ik denk ik wel vervangen." Gelukkig heb ik dat niet tegen de verkoper gezegd. Het is nu één van de verbeterpunten die hij wil aanpakken. Grotendeels heb je gelijk; je moet opletten en je kan geluk hebben. Ik denk dat het eerste goed gegaan is en het tweede niet direct. Gelukkig wel heel snel opgemerkt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Gebruikersavatar

Thomas84
lid
lid
Posts in topic: 5
Berichten: 1316
Lid geworden op: 29 jun 2015 04:27
Actief als: particulier
Locatie: Midden Nederland

Re: Veel te dure Espace IV 2006 Initiale. Inventaristatie

Bericht door Thomas84 »

Misschien een beetje kort door de bocht geweest met mijn reactie ;)
Als je de foto's in de advertentie van de rechterkant ziet, ontbreekt de raamstrip al, alleen het tape zit er nog. Dan had ik persoonlijk de andere kant gecontroleerd.

Je kan natuurlijk altijd dingen missen, vooral als je enthousiast bent over een auto. Dan zie je vaak alleen de mooie dingen.

Bij mijn vorige Espace kwam de linkerkant los, heb toen beide kanten vast laten zetten. Rechter kant zat toen ook zo goed als los. De deur hield m als t ware vast.

Zelf in de autoverkoop gezeten en auto's hebben altijd mijn interesse gehad. Loop dus als ik een auto koop hem goed na, soort van tik ;) Maar zelfs dan kan je altijd wat missen.

Gewoon goed in gesprek gaan met de verkopende partij, vriendelijk blijven en dan komt t meestal wel goed AfbeeldingAfbeelding

Hopelijk wordt t allemaal netjes opgelost en kan je genieten van je dikke Initiale :)











Verstuurd vanaf mijn SM-G980F met Tapatalk

Grand Espace IV phase 4 Initiale 2.0 dCi 173pk automaat
voorheen: Grand Espace IV phase 2 Dynamique 2.0 dCi 150pk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links




Topic author
SKDJ
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 5
Berichten: 9
Lid geworden op: 15 sep 2020 13:55
Actief als: particulier

Re: Veel te dure Espace IV 2006 Initiale. Inventaristatie

Bericht door SKDJ »

Thomas84 schreef:
22 okt 2020 13:18
Misschien een beetje kort door de bocht geweest met mijn reactie ;)
Als je de foto's in de advertentie van de rechterkant ziet, ontbreekt de raamstrip al, alleen het tape zit er nog. Dan had ik persoonlijk de andere kant gecontroleerd.

Je kan natuurlijk altijd dingen missen, vooral als je enthousiast bent over een auto. Dan zie je vaak alleen de mooie dingen.

Bij mijn vorige Espace kwam de linkerkant los, heb toen beide kanten vast laten zetten. Rechter kant zat toen ook zo goed als los. De deur hield m als t ware vast.

Zelf in de autoverkoop gezeten en auto's hebben altijd mijn interesse gehad. Loop dus als ik een auto koop hem goed na, soort van tik ;) Maar zelfs dan kan je altijd wat missen.

Gewoon goed in gesprek gaan met de verkopende partij, vriendelijk blijven en dan komt t meestal wel goed AfbeeldingAfbeelding

Hopelijk wordt t allemaal netjes opgelost en kan je genieten van je dikke Initiale :)

Dag Thomas84. Dank voor de aanmoediging. Mag ik vragen; kan jij die advertentie nog ergens zien? Interessant. Ik heb een paar dagen geleden gezocht juist mo die reden, om te zien of ik iets gemist heb. Zie jij kans die advertentie door te sturen en in ieder geval de foto waarop je het gebrek al zag. Ik ben uiteraard ook gerust gesteld te weten dat ik het zelf over het hoofd heb gezien.











Verstuurd vanaf mijn SM-G980F met Tapatalk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Gebruikersavatar

Thomas84
lid
lid
Posts in topic: 5
Berichten: 1316
Lid geworden op: 29 jun 2015 04:27
Actief als: particulier
Locatie: Midden Nederland

Re: Veel te dure Espace IV 2006 Initiale. Inventaristatie

Bericht door Thomas84 »

Google cache is your friend ;)
Hier de foto van de rechterzijkant, daar zie je de resterende tape op het rechter zijraampje zitten.
Espace rv.JPG
Vooral deze zin kan je denk ik wel helpen:
ZEER MOOIE EN TECHNISCH PERFECTE AUTO MET ZEER VELE OPTIE,S - DISTIBUTIERIEM VERVANGEN BIJ 206.000 KILOMETER
Espace ad.JPG
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Grand Espace IV phase 4 Initiale 2.0 dCi 173pk automaat
voorheen: Grand Espace IV phase 2 Dynamique 2.0 dCi 150pk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Gebruikersavatar

GTMart
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 746
Lid geworden op: 25 jan 2013 23:21
Actief als: particulier
Locatie: Heerlen

Re: Veel te dure Espace IV 2006 Initiale. Inventaristatie

Bericht door GTMart »

Ja die zin doet t 'm en zal je kansen vergroten, goed gevonden Thomas84
Grand Scenic III Ph3 Limited 1.2 Tce
Trafic III L2h1 Luxe Dci145 EU6

Voorheen;
Espace IV PH2 init 3,5V6
Laguna III sedan GT 2.0T
Trafic II Ph2 2.5Dci L1H1
Laguna II Grand Toer Ph2 2 GT 2.0T
Megane CC Ph1 2.0 dyn
Scenic II Ph1 2.0 dyn
Trafic II Ph1 2.5Dci L1H1
Laguna II Grand Toer Ph1 1.8 Priv

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Gebruikersavatar

mechanic
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 3
Berichten: 13456
Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
Actief als: particulier
Locatie: Eindhoven

Re: Veel te dure Espace IV 2006 Initiale. Inventaristatie

Bericht door mechanic »

Echt serieus veel geld voor een 'oude' auto (ph1) met hoge kilometerstand.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links




Pleiades
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 1
Berichten: 2580
Lid geworden op: 08 jun 2008 19:05
Actief als: particulier

Re: Veel te dure Espace IV 2006 Initiale. Inventaristatie

Bericht door Pleiades »

Bij deze link kan je de hele advertentie inc foto's nog zien. Mocht dat helpen :)
2018 Renault Clio Limited TCe90

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Gebruikersavatar

Thomas84
lid
lid
Posts in topic: 5
Berichten: 1316
Lid geworden op: 29 jun 2015 04:27
Actief als: particulier
Locatie: Midden Nederland

Re: Veel te dure Espace IV 2006 Initiale. Inventaristatie

Bericht door Thomas84 »

Al wat vooruitgang geboekt met de Espace?

Verstuurd vanaf mijn SM-G980F met Tapatalk

Grand Espace IV phase 4 Initiale 2.0 dCi 173pk automaat
voorheen: Grand Espace IV phase 2 Dynamique 2.0 dCi 150pk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht