Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
Gisteren voor het eerst de rode stop melding gehad en een powerless pedaal. Vanwege corona kun je niet in de cabine maar moet je in je eigen auto blijven zitten. Een aparte gewaarwording op de snelweg.
Ik had al een paar weken last van een toenemend schurend geluid in het vooronder bij normaal rijden en iets sterker bij regenereren. Ik ben bang dat het daarmee te maken heeft. Dit gaat een dure Zoe worden voor Renault, de laadunit is ook al een keer onder garantie vervangen.
R110 september 2019
Q210 augustus 2014 => ingeruild met 211.000 km
Geen leuk weekend verhaal. Ik zou me eigenlijk ook niet helemaal gerust voelen als ik in de wagen op de autoambulance moest plaatsnemen.
Ben benieuwd wat het probleem was én hoe het wordt opgelost.
A310 V6 2.7L.
Renault trafic 2.1L. D
Grand Scenic Type II 1.5 dCi
Grand Scenic Type III 1.6 dCi
Grand Scenic Type IV dCi 150 EDC
Afgelopen donderdag de laatste spullen bij de dealer uit de auto gehaald. Het nieuws toen was een storing in de motorsensor die de positie van de rotor bepaalt. Die hadden ze inmiddels bloot liggen, maar sindsdien niets meer gehoord. Ben bang dat ik nog wel een tijdje fossiel moet blijven rijden...
R110 september 2019
Q210 augustus 2014 => ingeruild met 211.000 km
Poeh, je kunt hier wel goed het verschil zien met de dichte Q motor, waar je hier de fikse koelluchtgaten ziet. Op de Q zit de sensor-aansluiting volgens mij aan de andere kant en hoeft de hele reductiekast er niet af.
Volgens mij is het gevalletje op de motoras in je laatste foto (die van onder de auto naar boven is geschoten) het corpus delicti.
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer
Ik vermoed dat de meeste tijd gaat zitten in de communicatie heen en weer met Renault Frankrijk.
Daar zit de meeste 'knowhow'.
Groet, Ron.
Global Moderator renaultforum.nl
________________________________ Renault Zoe R135 Zen 01-04-2020
Pack City
Z.E. 50 batterijkoop
Kleur: Blanc Glacier 369
ALFEN Eve single pro-line
3x16 Amp Muurlader
________________________________ De domste vraag is de vraag die niet wordt gesteld.
YES! Hopelijk geen bezoekjes meer aan de plekken om dinosaurus urine te halen!
Nu MG4 Electric Long Range Luxury, hiervoor: Zoe ZE 50 Life wit nov 2020 voorheen acculease, accu nu gekocht. Hiervoor: Zoe Intense Q210, Blanc Glacier, sept 2015.
Hopelijk ga je nu heel wat probleemloze jaren met de wagen tegemoet. Bedankt voor de updates.
A310 V6 2.7L.
Renault trafic 2.1L. D
Grand Scenic Type III 1.6 dCi
Grand Scenic Type IV dCi 150 EDC
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Weet iemand waarom de “app” regelmatig veranderd van inhoud?
27-2-25 geen Km stand maar geschat rijbereik en inhoud tank. Pagina met bandenspanning info werkt niet.
Ik heb geen E voertuig maar kan wel een “kaart” aanvragen.
Instructie boekje is niet...
Ventilatie doet het niet direct meer bij warm weer, Het gaat om een twingo uit 2012 die deze problemen sinds kort heeft. Als je een klap geeft met je voor tegen het paneel bij de bijrijder(dus links van diens voet) springt die ineens aan maar...
Beste allemaal
Ik heb een Renault Master 2017 euro 6 en die start voor 2 a3 seconden en slaat af.
Ik heb hogedrukpomp vervangen en het filter.
Hij geeft geen fout code .. kan iemand mij alsjeblieft helpen?