Smart-Charge + My-Renault APP = CONFLICT

Geldende voor alle Renault Z.E. modellen, over laadpalen etc.
Plaats reactie

Topic author
MacManiac78
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 1
Berichten: 11
Lid geworden op: 02 jun 2019 20:29
Actief als: particulier

Smart-Charge + My-Renault APP = CONFLICT

Bericht door MacManiac78 »

Hallo allemaal,

Zoals jullie waarschijnlijk weten zijn de ZOE's van mei 2017 geschikt voor de app ZE Smart-Charge. Bron: https://www.renault.nl/smart-charge.html
Met deze app wordt het electriceitsnet wat ontlast, als je gebruik maakt van de app krijg je een kleine vergoeding voor het stabiliseren van het net. Zoals wellicht opgevallen is, conflicteren de apps Smart-Charge en My-Renault nu geruime tijd met elkaar. Renault NL geeft nu aan dat dit aan de TCU van de ZOE's ligt. Dit blijkt onjuiste informatie te zijn. Na onderzoek blijkt het dat de rollen MASTER en SLAVE van de apps zijn omgedraaid. Smart-Charge overschrijft de klok in My-Renault waardoor de auto niet meer slechts in daluren, maar van 00:00 tot 23:45 uur geladen zal worden. Voorheen was My-Renault leading en volgde Smart-Charge die opgegeven kloktijden van de My-Renault app. Voor de mensen die op kosten van de baas de auto laden zal het niet uitmaken wanneer de auto geladen wordt. Voor de mensen die een laadpaal of de bekostiging van het laden in eigen beheer hebben, zal dit iets anders liggen. Omdat Renault NL er nu achter is, waar het hem in zit..... maar ik volgens hen hierin de eerste (enigste) ben die dit aangegeven heb, willen ze de rollen in de apps niet weer terugdraaien. Volgens hen moet ik nu de keuze maken: Of de My-Renault APP met de mogelijkheid van geplanned opwarmen. Of Smart-Charge die de kosten voor het laden drukt en het electriciteitsnet minder belast. Nu geloof ik niet dat ik de enigste ben die Smart-Charge wil blijven gebruiken. ZOE rijders maken doorgaans een bewuste keuze voor een EV. Mocht ook jij met een kluitje het riet in zijn gestuurd: Now you know..... Het ligt niet aan de TCU. Het ligt niet aan de laadpaal, het ligt niet aan je GSM, of APP. Het is een bewuste keuze van RNL.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Aboriginal
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 486
Lid geworden op: 02 okt 2016 00:19
Actief als: particulier
Locatie: Den Haag

Re: Smart-Charge + My-Renault APP = CONFLICT

Bericht door Aboriginal »

Ik heb er zelf geen ervaring mee maar lijkt mij toch een kwalijke zaak.
Zoë Intens R240/R110/R135

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht