Renault Megane 2 Cabrio electrische ramen blokkeren na bedienen

Zit er een stroomdraadje aan ? Dan is dit de juiste rubriek
Forumregels
-Vermeld het type/model(!!) Renault in de posting
-Vul svp de gevraagde gegevens aan
Gebruikersavatar

Topic author
RenX
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 1
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 sep 2021 15:20
Actief als: particulier

Renault Megane 2 Cabrio electrische ramen blokkeren na bedienen

Bericht door RenX »

Goeie avond,

Om te beginnen zal ik zo beleefd zijn mijn eigen in het kort voor te stellen: Ik ben xander, 30 jaar, werkzaam als zijnde 1e auto technicus en APK keurmeester. In de electronica weet ik redelijkerwijs mijn weg te vinden, maar ik kom er eerlijk op vooruit: mijn sterkste kant is het niet. Ben een man van het echte sleutelwerk. :wink:

Vandaar dat ik daarom ook deze vraag stel, ben namelijk niet heel bekend in de Renault's als het gaat om "electronische kwaaltjes"
Gaat hier om een Renault Megane 2 Cabrio van 2006 met een hardtop dak van een kennis, welke zeker niet verlegen is als het gaat om een melding van een dak probleem...
Na heel wat problemen gehad en opgelost te hebben met het dak zijn we gestuit op een nieuw probleem.
Namelijk als je de auto start dan kun je de ramen bedienen voor een paar seconden, waarna vervolgens de mogelijkheid van het openen of sluiten van lees: Geen enkel raam meer mogelijk is. :roll:
Ik bedoel dan ook geen enkel raam met geen enkele schakelaar meer. Ook niet met de schakelaar in de midden console die alle ramen zou moeten bedienen. Evenmin als het openen van alle ramen als je het dak opent, dan verblijven ze in hun huidige positie.
Problemen met de ramen is geen vreemd fenomeen voor de eigenaar, want ik heb inmiddels al 3x de achterbank en zij panelen eruit moeten halen om de stekker van het linker en rechter achter raam te moeten modificeren omdat deze het laatste stukje open bleven staan waardoor dit bleek te zijn opgelost maar helaas van korte duur lijkt.
Een probleem wat dus ook nog steeds aanwezig is, maar opgelost schijnt te kunnen worden als je de accu pool los trekt en weer erop zet.

Weet iemand hier raad mee? Of heeft 1 van jullie die zelf wel eens gehad? Jullie antwoord is zeer gewaardeerd.
Ik, maar vooral de eigenaar zouden het fijn vinden als de Renault voor wat langer dan een maand bij hun op het pad bleef staan.
Alvast bedankt,
Gr, Xander

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht