Megane 2017 R-Link geen GPS

Radio, elektrische ruiten & stoelverstelling, centrale vergrendeling, verlichting, etc.
Plaats reactie

Topic author
JGols8
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 1
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 mar 2022 08:57
Actief als: particulier

Megane 2017 R-Link geen GPS

Bericht door JGols8 »

Hallo,

Betreft
Renault Megane Estate 110 Limited 1.5DCi uit 2017

Probleem:
Géén GPS met R-Link navigatie;
Navigeren met google maps via android auto werkt niet meer.

De context:
Afgelopen zaterdag was ik via AndroidAuto aan het navigeren(google maps). Op een gegeven moment liep het scherm vast. Toen ik het scherm uit wou zetten, ging het niet uit. Na een minuut of 2 werd het scherm zwart. Toen wou het scherm niet aan. Na wederom een aantal minuten ging het scherm weer aan en pakte google maps de naviate gewoon weer op.

Op de terugreis werkte het navigeren met google maps niet. Ik kon een locatie selecteren, google maps gaf de route aan, maar wanneer op "start" drukte, zoomde Maps in(om de navigatie te starten), en gelijk weer uit en was de route weer weg.

Daarna viel het mij op dat de navigatie van R-Link niet werkte. In het scherm was constant het ronddraaiende laadscher zichtbaar.

Wat ik tot nu toe heb geprobeerd:
Zekeringen vervangen, dit lost niks op.
Telefoon gereboot en android auto opnieuw geinstalleerd;
Geprobeerd te navigeren met Waze i.p.v. google maps, dit maakte geen verschil, er gebeurde precies hetzelfde.

Mijn vragen:
Wat kan ik nog meer zelf proberen om de GPS weer aan de praat te krijgen, als het uberhaupt een GPS probleem is?
Ik heb het idee dat android auto overschakelt naar de GPS van de Megane om te navigeren. Klopt dat? Ik heb met 2 telefoons geprobeerd te navigeren, in beide gevallen hetzelfde probleem.
Ik ben er nog niet helemaal achter of het een auto-GPS probleem is, of dat het een auto-GPS en een android probleem is, of dat wellicht de hele R-Link module kapot is...

Wie kan mij helpen?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



nkamstea
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 1
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 jul 2022 23:12
Actief als: particulier

Re: Megane 2017 R-Link geen GPS

Bericht door nkamstea »

Ik heb hetzelfde probleem. Ook sinds kort alleen een wieltje die draait in de renault navigatie. Bij het gebruik van Android auto (Google) maps komt de kaart wel in beeld maar met de mededeling: aanwijzing voor Android auto gestopt. Ik kan dus op beide manieren geen navigatie gebruiken. Voor de rest werkt het systeem prima. De dealer heeft er naar gekeken en zelf een melding gedaan in Frankrijk. Uiteindelijk is de uitkomst volgens hun dat het hele systeem vervangen moet worden voor ruim €1300! Ze zeggen dat er wel satelliet ontvangst is. Ik baal er behoorlijk van, dus als iemand een andere oplossing heeft of dezelfde ervaring heeft, dan hoor ik dat ook graag.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht