Maand geleden gestrand met elektrisch probleem - Nog steeds niet gerepareerd

Zit het onder de motorkap, dan is dit je plekje
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic author
janpeter
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 51
Lid geworden op: 13 jul 2013 12:44
Actief als: particulier
Locatie: Soesterberg

Maand geleden gestrand met elektrisch probleem - Nog steeds niet gerepareerd

Bericht door janpeter »

Ik heb bijna een jaar met veel plezier en zonder problemen in m'n Captur (PHEV) gereden. Maar helaas ging het ruim een maand geleden mis en ben ik gestrand. Binnenverlichting ging ineens aan en aandrijving stopte er mee. Melding op dashboard "Batterij opladen onmogelijk". Geprobeerd auto uit- en weer aan te zetten maar hij ging geen kant meer op.

WhatsApp Image 2022-10-07 at 16.03.20.jpeg

Via de leasemaatschappij werd gelukkig snel vervangend vervoer geregeld en de auto werd naar Renault Stam Utrecht gebracht.

WhatsApp Image 2022-10-07 at 16.53.43.jpeg

Vervolgens heeft het ruim 3 weken geduurd voordat de juiste diagnose gesteld werd. De hele motor is eruit gehaald zodat één en ander geïnspecteerd kon worden. Uiteindelijk blijkt er een elektromotor (generator?) defect te zijn die momenteel in back-order staat. Het kan zijn dat het onderdeel binnen een week binnenkomt, maar het kan net zo goed nog 2 maanden duren. Lekker dan ...

Als vervangende auto heb ik ook een Captur E-Tech (geen PHEV) en dat rijdt op zich ook prima maar vind het toch knap belachelijk dat het blijkbaar maanden kan duren voor je auto gerepareerd kan worden.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Captur E-TECH plug-in hybrid 160 Initiale Paris

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



JvdK
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 1
Berichten: 13
Lid geworden op: 27 jul 2022 20:05
Actief als: particulier

Re: Maand geleden gestrand met elektrisch probleem - Nog steeds niet gerepareerd

Bericht door JvdK »

Er is een wereldwijd tekort aan microchips en allerlei andere elektronische componenten. Dat treft fabrikanten van wasmachines, elektrische fietsen tot (inderdaad) fabrikanten van auto-onderdelen. Voor de productie van deze chips heeft de gehele wereld zich afhankelijk gemaakt van China. Die kunnen dat, door allerlei onfrisse praktijken, goedkoop produceren. Als China door Corona besluit in lock-down te gaan, en de fabrieken sluit, dan ontstaan er al snel tekorten. Daar kan Renault, of welk ander merk dan ook, weinig aan doen.
2010-2022 Renault Clio 1.6-16V 110PK 3-drs Dynamique luxe blauw/grijs
2016-2022 Renault Scenic III 1.6-16V 5-drs Celsium Gris Patine
2022-heden Renault Captur 120 TCe Intens 5-drs Noir Etoile/Ivoire

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Verwijderde gebruiker 41109

Re: Maand geleden gestrand met elektrisch probleem - Nog steeds niet gerepareerd

Bericht door Verwijderde gebruiker 41109 »

Oef, wat een teleurstellende ervaring. Mijn Captur PHEV is nu ook bijna een jaar oud. Na het lezen van dit bericht stap ik telkens onder enige spanning in mijn auto: doetieutwel of doetieutniet?
Ik hoop dat de reparatie zo snel mogelijk kan plaats vinden.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
janpeter
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 51
Lid geworden op: 13 jul 2013 12:44
Actief als: particulier
Locatie: Soesterberg

Re: Maand geleden gestrand met elektrisch probleem - Nog steeds niet gerepareerd

Bericht door janpeter »

Sinds een paar dagen eindelijk de auto weer terug. Er is een elektromotor vervangen en ook de oplaad elektronica is vervangen. Al weer een kleine 1000km gereden en alles werkt weer als vanouds.

Gestrand op 7 oktober, auto weer teruggekregen op 21 november. Heeft dus even geduurd.

Gelukkig is in de tussentijd ook het knopje voor de inklapbare spiegels gemonteerd. Voor dat knopje schijnt er nu een terugroepactie te zijn.
Captur E-TECH plug-in hybrid 160 Initiale Paris

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



CapturIvoire
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 35
Lid geworden op: 04 sep 2016 19:05
Actief als: particulier

Re: Maand geleden gestrand met elektrisch probleem - Nog steeds niet gerepareerd

Bericht door CapturIvoire »

Als particulier zijnde zou ik zo'n PHEV nooit aanschaffen. Lees ook heel veel over trammelant met de Austral E-tech.
Het zou je als particulier maar overkomen als de auto uit de garantie is en je zulke reparaties voor je kiezen krijgt. Dan kan je je halve bankrekening gewoon gaan legen.
Ik denk als deze auto's straks uit de lease komen dat ze weer massaal de export op gaan.
Ben zelf ook wel eens aan het denken om de Captur 0.9 TCe in te ruilen voor wat nieuwers. Maar dan wordt het zeker weer een benzine met handbak.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht