Centrale deurvergrendeling unit vervangen

Plaats reactie

Topic author
Marc grand espace
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 4
Berichten: 5
Lid geworden op: 07 jun 2023 21:35
Actief als: particulier

Centrale deurvergrendeling unit vervangen

Bericht door Marc grand espace »

Mijn deuren vd espace 2.0t 2008 gaan niet meer open key less maar alleen dicht. Nu moet het hele dashboard eruit, iemand ervaring mee?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Renault47
lid
lid
Posts in topic: 3
Berichten: 527
Lid geworden op: 28 aug 2011 10:09
Actief als: particulier

Re: Centrale deurvergrendeling unit vervangen

Bericht door Renault47 »

geen ervaring met uitbouwen dashboard Espace maar wel met keyless van mijn Renault Vel Satis.
Is het probleem geleidelijk ontstaan of ineens. Bij mij was het eerste het geval omdat de interne (inductie) batterij (dus niet het gewone batterijtje) in de keylesskaart leeg was. Na een paar ritten met de kaart in de lezer was het probleem grotendeels opgelost. Check ook de accuspanning eens als je de auto keyless wil ontgrendelen.
Renaults vroeger: Dauphine, R8 (2x), Caravelle, R16, R15, R25 2.2, Safrane 2.0, Vel Satis 2.0T, Vel Satis 3.5V6 initiale, nu Captur limited 0.9

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
Marc grand espace
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 4
Berichten: 5
Lid geworden op: 07 jun 2023 21:35
Actief als: particulier

Re: Centrale deurvergrendeling unit vervangen

Bericht door Marc grand espace »

Het is ineens ontstaan, als je hand in het portier steekt hoor je wel de klik maar de vier deuren gaan niet open.
Met beide kaarten kun je de auto ook niet openen. Alleen de achterklep gaat open.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Renault47
lid
lid
Posts in topic: 3
Berichten: 527
Lid geworden op: 28 aug 2011 10:09
Actief als: particulier

Re: Centrale deurvergrendeling unit vervangen

Bericht door Renault47 »

als je bij keyless de deursloten hoort klikken is de kaart in ieder geval in orde. de portiersloten vragen veel stroom ineens dus het zou kunnen zijn dat een relais hapert. De Vel Satis heeft 2 relais voor de portiervergrendeling en de zekering is 30 ampere. Merkwaardig dat het sluiten wel lukt. Is de auto al uitgelezen?
Renaults vroeger: Dauphine, R8 (2x), Caravelle, R16, R15, R25 2.2, Safrane 2.0, Vel Satis 2.0T, Vel Satis 3.5V6 initiale, nu Captur limited 0.9

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
Marc grand espace
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 4
Berichten: 5
Lid geworden op: 07 jun 2023 21:35
Actief als: particulier

Re: Centrale deurvergrendeling unit vervangen

Bericht door Marc grand espace »

Ja de auto is uitgelezen. Daar komt uit dat het slot in de linker voordeur niet werkt, dit is vervangen, maar toen bleven de deuren gesloten. Nu komt er geen specifieke storing naar voren. Een techn spec. heett het beoordeeld en zegt dat de unit in het dasboard vervangen moet worden. Daarvoor moet het hele dashboard eruit, totale geschatte kosten incl nieuwe unit €1.500,00.
Ik zei dat de storing plotseling was, maar dat is niet zo, we hebben er een paar keer last van gehad, maar dat is weer ovrr gegaan, tot nu dan.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Renault47
lid
lid
Posts in topic: 3
Berichten: 527
Lid geworden op: 28 aug 2011 10:09
Actief als: particulier

Re: Centrale deurvergrendeling unit vervangen

Bericht door Renault47 »

als je het noodsleuteltje gebruikt, gaat het bestuurdersportier dan wel open. Het is uiteraard aan jou om de keuze voor de reparatie te maken, maar ik zou het nog niet opgeven zeker omdat de deuren gesloten bleven na vervanging. Misschien moet het nieuwe slot worden "aangemeld" in de computer van de auto. Ergens second opinion?
Renaults vroeger: Dauphine, R8 (2x), Caravelle, R16, R15, R25 2.2, Safrane 2.0, Vel Satis 2.0T, Vel Satis 3.5V6 initiale, nu Captur limited 0.9

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
Marc grand espace
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 4
Berichten: 5
Lid geworden op: 07 jun 2023 21:35
Actief als: particulier

Re: Centrale deurvergrendeling unit vervangen

Bericht door Marc grand espace »

Ik open nu het portier met de sleutel. Ik ga er van uit dat het slot aangemeld is op de computer, daar hebben ze niet over gehad. I

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht