de juiste achterveren gezocht renault clio 1.5 Dci

Op zoek naar Renault onderdelen of gereedschap?
Forumregels
-Postings worden 5 maanden na de laatste (re)actie verwijderd
-Vermeld in de titel voor welk type Renault (!)
Plaats reactie

Topic author
misterfree
1-hit-wonder
1-hit-wonder
Posts in topic: 3
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 jul 2023 16:43
Actief als: particulier

de juiste achterveren gezocht renault clio 1.5 Dci

Bericht door misterfree »

Goedemiddag,

Ik zal me eigen voorstellen(net vers op dit forum) de naam is Bob en ik ben in het bezit van een clio 1.5 Dci uit 2012(chassisnr vf1br2hah47452511) en die hebben we gekocht met een verlagingsset rondom.
Maar dat was geen rijden en dus heb ik toen rondom nieuwe aftermarketveren besteld. Voor was goed maar achter blijkt dat die toch te hoog stond. Gewoon online besteld via kenteken.
Bij elke serieuze hobbel schraapte ik met de voorkant langs de grond. Daarom heb ik achter de verlaagde veren maar weer gemonteerd, nu schraapt die niet meer maar nu is die achter veel en veel te stug. Hoogte is wel redelijk ok nu. Ik wil nu weten welke veren achter ik moet bestellen zodat die weer origineel is(zoals die de fabriek heeft verlaten). De plaatselijke renault dealer kan mij niet helpen want die werken alleen met kleurcodes en die heb ik nu net niet. Enige wat ik weet is dat de oude aftermarket veer 260mm hoog is, 135 mm breed en 13mm dikke windingen heeft. Ik kan ook geen stuk afslijpen want ze lopen onder taps toe bij dit model. Ik moet dus een veer hebben die korter is dan 260mm. Wie o wie kan mij aan het juiste onderdeelnummer helpen?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 1
Berichten: 16029
Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
Actief als: particulier
Locatie: Someren

Re: de juiste achterveren gezocht renault clio 1.5 Dci

Bericht door mechanic »

De dealer moet die gewoon kunnen bestellen op chassisnummer.
Is de auto een gt line?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
misterfree
1-hit-wonder
1-hit-wonder
Posts in topic: 3
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 jul 2023 16:43
Actief als: particulier

Re: de juiste achterveren gezocht renault clio 1.5 Dci

Bericht door misterfree »

Hallo Mechanic. De plaatselijke dealer blijft zeggen dat die alleen wat kan met de kleurcodering. Hij heeft mij wel twee nummers gegeven van 2 'gangbare' achterveren. Maar dan zou ik voor het goede de dealers af moeten bellen die deze nummers hebben liggen om ze te vragen of ze deze veren op kunnen meten. Nu ben ik nog niet zo bekend met het merk Renault. Ik weet alleen dat er een sportstuur in zit en in de voorgrille zit een GT embleempje. Maar of dat een echte GT line is? Geen idee. Hoop dat ik hier het juiste onderdeelnummer van de veer kan achterhalen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Mathijs
Donateur
Donateur
Posts in topic: 1
Berichten: 3243
Lid geworden op: 27 aug 2004 00:16
Actief als: particulier
Locatie: 森の中で - нахуй Путина, блядь сын
Contacteer:

Re: de juiste achterveren gezocht renault clio 1.5 Dci

Bericht door Mathijs »

Schijnt nogal een dingetje te zijn, die kleurcodes op veren. Heb het ooit eens opgevraagd op basis van kenteken en chassisnummer bij de importeur, ze zouden er nog op terugkomen, da's ongeveer in 2019 geweest en zit er nog op te wachten, nou ja, niet echt meer, auto is weg inmiddels.....

Topic over de kleurcodes van veren : kleurcodes-van-veren-t29225.html

Met het chassisnummer kon je tot voor kort nog wel redelijk zoeken, maar het lijkt wel of iedere site nu ineens achter een betaalmuur zit, de vloek van te veel gebruikers met adblockers denk ik? Dat ze dan maar op zo'n manier de server en hosting etc moeten betalen.
Nothing great was ever achieved by being realistic!

onderteken en verspreid svp de petitie:
Verander de straatnaam van de Russische ambassade naar de Aleksej Navalnyweg


https://petities.nl/petitions/verander-de-straatnaam-van-de-russische-ambassade-naar-de-aleksej-navalnyweg?locale=nl

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
misterfree
1-hit-wonder
1-hit-wonder
Posts in topic: 3
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 jul 2023 16:43
Actief als: particulier

Re: de juiste achterveren gezocht renault clio 1.5 Dci

Bericht door misterfree »

Ik heb meerdere occasions bekeken online die dezelfde motor erin hebben liggen. 1.5 Dci met 88 pk en gezocht op 5 deurs en hetzelfde bouwjaar en dan kom ik elke keer via het kenteken uit op dezelfde 'te lange' achterveren bij de diverse auto onderdelen sites. Alles sites zeggen dat mijn kenteken een Clio 3 BR/01 CR/01 Hatchback is. Kan iemand mij vertellen wat een GT line inhoudt bij Renault? En waar ik het aan kan herkennen? Zit er soms een sportonderstel onder?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht