Modus 1.6 2005 start niet

Plaats reactie

Topic author
hus104
2-hit-miracle
2-hit-miracle
Posts in topic: 2
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 sep 2023 11:17
Actief als: particulier

Modus 1.6 2005 start niet

Bericht door hus104 »

Beste leden goedemorgen,

Ik ben Hüs uit Gelderland

Vandaag met de renault modus van een kennisl bezig geweest. Krijg het niet aan het lopen…. Andere zekeringkast geplaatst in motorruimte omdat de oude sporen van oxidatie liet zien maar geen verschil. Foutcodes uitgelezen maar kan de foutcodes niet wissen, 2 programma’s geprobeerd (Delphi en Würth). Startmotor gaat niet rond. Als ik 12v op startmotor zeg gaat ie rond maar slaat niet aan. Dus vanaf contactslot geen aansturing, wel hoor je de relais links naast het stuur klikken. Op boardcomputer wel de melding stuurkolom defect. Startblokkering lampje knippert niet maar brandt wel dus verwacht dat ie de sleutel herkent. Doordat ik de foutmeldingen niet kan wissen verdenk ik de ECU. Iemand tip om te proberen of zaken uit te sluiten?
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
hus104
2-hit-miracle
2-hit-miracle
Posts in topic: 2
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 sep 2023 11:17
Actief als: particulier

Re: Modus 1.6 2005 start niet

Bericht door hus104 »

Vandaag alle zekeringen getest en zijn goed (motorruimte en links van het stuur. Wat ik gedaan heb is de relais op de zekeringkast actief gemaakt en de startmotor gaat rond, maar slaat helaas niet aan. Bougie gecontroleerd maar deze krijgt geen vonk. Verder contactslot uitgebouwd want twijfelde of deze goed was. Vervolgens 12v op alle 4 de stekker gezet (met de sleutel bij de stsrtblokkering lezer) maar helaas gaat de startmotor niet rond. Denk dat ik de contact slot ook kan uitsluiten. Bodycomputer los gehad maar die ziet er prima uit. Welke verdachte blijven over? ECU, omdat deze de storingen niet wissen wil?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht