Koppeling echt stuk?

Versnellingsbakken, assen, koppelingen, stuurinrichting, remmen, wielophanging, etcetera
Forumregels
-Vermeld het type/model(!!) Renault in de posting
-Vul svp de gevraagde gegevens aan
Plaats reactie

Topic author
B.A.
3-posting-rookie
3-posting-rookie
Posts in topic: 1
Berichten: 3
Lid geworden op: 23 jan 2019 21:28
Actief als: particulier

Koppeling echt stuk?

Bericht door B.A. »

Hallo mensen,

Ik was vandaag rustig (Renault Megane 2 uit 2003) aan het rijden en net na een bocht merk ik dat mijn koppelingspedaal vast bleef hangen. Na een paar keer intrappen kwam het een beetje omhoog. Ik ben meteen gestopt en heb gekeken of er iets vast zat onder het pedaal, maar dat was niet het geval.

Ik zag als laatste ook nog rook uit de motorkap komen aan de bestuurderskant dichtbij het raam.

Ik trok het pedaal omhoog en nu komt het wel uit zichzelf omhoog, maar er zit geen weerstand meer op. Het voelt dus heel licht.

Ik kan niet meer in de versnellingen (ik heb echt forceren niet geprobeerd, wel stevig gedrukt). Gek genoeg kan hij wel in zijn achteruit nog (met wat moeite).

Ik hoop dat iemand wat informatie heeft. Als de koppeling in zijn geheel vervangen moet worden kan dat weleens te duur voor me worden met de APK en enkele andere mankementen die er nog zijn. Dan kan ik beter een andere auto zoeken.

Alvast dank

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 1
Berichten: 16030
Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
Actief als: particulier
Locatie: Someren

Re: Koppeling echt stuk?

Bericht door mechanic »

Vrijwel altijd is dit lekkage van de koppelings cilinder in de transmissie. Dat is een dure reparatie inderdaad, helaas.
De transmissie moer eraf, dan is een nieuwe complete koppeling en wat keerringen de beste manier van werken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht