Cornering verlichting Scenic III Ph1

Plaats reactie

Topic author
Phoenix083
3-posting-rookie
3-posting-rookie
Posts in topic: 3
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 jan 2024 08:47
Actief als: particulier

Cornering verlichting Scenic III Ph1

Bericht door Phoenix083 »

Goedemorgen,

Na een poosje te hebben rondgekeken op het forum en diverse topics te hebben doorgelezen, zit ik nu zelf even met een vraag :mrgreen:
Ik rijdt zelf een Renault Scenic III Ph1 1.4 Tce (Bj 2010)
De auto is werkelijk volledig uitgerust, leder, stoelverwarming, noem het maar op.

Nu viel me op dat er een aantal dingen zijn "vergeten" aan te zetten, danwel niet in het optiepakket is meegenomen.
Zoals bijvoorbeeld : Comfort knipperlicht.
Ik heb de DDT4all software reeds gedownload en heb in de Demo mode eens zitten zoeken in de opties van de auto.
Als ik me niet vergis moet ik hiervoor de Scenic III X95 hebben.

Het aan en uitzetten van comfort knipperlicht heb ik reeds gevonden denk ik, maar nu ben ik dus ook op zoek naar de optie voor het aan en uit zetten van de cornering verlichting. Aangezien mijn oude renault clio van 2006 dat destijds ook al gewoon had, en werkte, zou ik verwachten dat deze auto dit ook zou moeten hebben. Mistlichten zitten er gewoon in, dus dat zou het probleem niet moeten zijn :P
Heeft iemand een idee of het uberhaupt mogelijk is, en zoja, waar ik dit zou moeten zoeken in DDT4all ? (Er zijn zo verschrikkelijk veel ECU opties.... )

Teven even een kleine sub-vraag : Ik wil ook LED inbouwen in de koplampen, maar vraag me af of deze dan een CANbus melding gaat geven....

Met vriendelijke groet,

Chris

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
Phoenix083
3-posting-rookie
3-posting-rookie
Posts in topic: 3
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 jan 2024 08:47
Actief als: particulier

Re: Cornering verlichting Scenic III Ph1

Bericht door Phoenix083 »

Nou, vandaag even getest met ddt4all. Ik krijg verbinding, bluetooth netjes verbonden, maar krijg helaas geen data uitgelezen... ook als ik een scan laat doen komen er geen resultaten naar voren. Met een app op de telefoon krijg ik wel livedata te zien. Ik gebruik een bluetooth adapter van Amazon, die oorspronkelijk geschikt gemaakt zou zijn voor Forscan (mijn vorige auto was een ford)

Iemand een idee ?

Mvg, Chris

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
Phoenix083
3-posting-rookie
3-posting-rookie
Posts in topic: 3
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 jan 2024 08:47
Actief als: particulier

Re: Cornering verlichting Scenic III Ph1

Bericht door Phoenix083 »

Inmiddels is het al gelukt om via de odb2 de auto uit te lezen. Ik heb een andere odb2 plug besteld (diegene in het linkje, met WiFi) en toen werkte het als een trein. Helaas is er geen mogelijkheid om cornering aan te zetten in deze auto, evenals dat het dus niet mogelijk is om comfort knipperlicht in te schakelen helaas. De BCM van dit model (is niet volledig compatible geeft de scan aan) heeft deze opties helaas niet aan boord :-(

Led verlichting inbouwen ging overigens wel "zonder" problemen, geen canbus meldingen gelukkig!! Wel was het een hel om die lampen te wisselen :-p renault met hun mooie "klik" systeem voor de lampjes...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht