Benzinegeur Austral


Sandor329
2-hit-miracle
2-hit-miracle
Posts in topic: 2
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 mar 2024 18:01
Actief als: particulier

Re: Benzinegeur Austral

Bericht door Sandor329 »

Dit is de aatste posting van de vorige pagina:

TomD schreef: 27 mar 2024 19:18 Vandaag contact gehad met de leasemaatschappij. Zij hebben geïnformeerd bij de garage en blijkbaar zou het probleem nu opgelost zijn. Ze zouden verschillende testritten gemaakt hebben.

Ik heb nog eens aangedrongen, want de vorige keer was het probleem zogezegd ook opgelost. De leasemaatschappij gaat daarom nog een onafhankelijk expert sturen, die zal oordelen of het probleem daadwerkelijk is opgelost.

Ik kan zelf niet gaan kijken want de garage (deel van de groep van mijn leasemaatschappij) is niet bij de deur.

Hoop doet leven zeker...
Kan je laten weten wat ze juist hebben gedaan aan de auto? Ik heb de mijne 2 april naar de garage brengen voor hetzelfde probleem
Alvast bedankt!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



SpaceXp626
Lid
Lid
Posts in topic: 7
Berichten: 48
Lid geworden op: 29 aug 2023 18:03
Actief als: particulier

Re: Benzinegeur Austral

Bericht door SpaceXp626 »

@TomD wat zou dan de oplossing zijn geweest? want ik moet de mijne volgende week binnen doen om de benzine geur na te kijken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
TomD
Lid
Lid
Posts in topic: 24
Berichten: 35
Lid geworden op: 28 feb 2024 11:38
Actief als: particulier

Re: Benzinegeur Austral

Bericht door TomD »

In eerste instantie brandstofvlotter, brandstofpomp en brandstofleiding vervangen, maar dat biedt geen oplossing.

Nu zouden ze de injectoren vervangen hebben. Maar of er nog andere zaken gebeurd zijn weet ik niet...

Bovendien hoor ik van verschillende mensen dat het vervangen van de injectoren ook gebeurde in het kader van een terugroepactie.

En nogmaals, ik heb zelf nog niet kunnen vaststellen of het probleem verholpen is...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



scarface450
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 681
Lid geworden op: 09 apr 2017 12:42
Actief als: particulier

Re: Benzinegeur Austral

Bericht door scarface450 »

Ik dacht gelezen te hebben in andere topics dat er ook iets met de afdichtingsringen mis was oid.
Een teveel aan motorolie heb ik ook gelezen....
Het kan mogelijk allemaal invloed hebben tov elkaar , beter ff allemaal laten nakijken denk ik dan.
Ik ga met 2 woorden spreken( schrijven 😊) dat ook ik geen problemen ga krijgen met mijn Clio hybride... Betreft dan wel een 4-cilinder zonder turbo en heb daar nog niets over gelezen ivm benzinegeur.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Adriaan1967
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 4
Berichten: 7
Lid geworden op: 13 dec 2023 16:04
Actief als: particulier

Re: Benzinegeur Austral

Bericht door Adriaan1967 »

TomD schreef: 28 mar 2024 08:26 In eerste instantie brandstofvlotter, brandstofpomp en brandstofleiding vervangen, maar dat biedt geen oplossing.

Nu zouden ze de injectoren vervangen hebben. Maar of er nog andere zaken gebeurd zijn weet ik niet...

Bovendien hoor ik van verschillende mensen dat het vervangen van de injectoren ook gebeurde in het kader van een terugroepactie.

En nogmaals, ik heb zelf nog niet kunnen vaststellen of het probleem verholpen is...
Dag Tom,

Is het probleem nu opgelost? En weet je of ze nog meer hebben gedaan dan de brandstof injectoren vervangen?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
TomD
Lid
Lid
Posts in topic: 24
Berichten: 35
Lid geworden op: 28 feb 2024 11:38
Actief als: particulier

Re: Benzinegeur Austral

Bericht door TomD »

De leasemaatschappij ging nog een onafhankelijk expert sturen, maar ik heb er nog niets van gehoord...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Adriaan1967
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 4
Berichten: 7
Lid geworden op: 13 dec 2023 16:04
Actief als: particulier

Re: Benzinegeur Austral

Bericht door Adriaan1967 »

Heb je de auto nog niet opgehaald dan?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
TomD
Lid
Lid
Posts in topic: 24
Berichten: 35
Lid geworden op: 28 feb 2024 11:38
Actief als: particulier

Re: Benzinegeur Austral

Bericht door TomD »

Neen, helaas. De auto staat bij een garage van dezelfde groep als mijn leasemaatschappij. Maar ze hebben maar één garage in België en die is meer dan 100km van mijn deur. De auto gaat daarom op een oplegger worden teruggebracht.

Gezien die afstand ook mijn vraag om een onafhankelijk expert te laten bevestigen dat het probleem wel degelijk opgelost is. Want stel dat hij hier terug voor de deur staat en het probleem blijkt niet opgelost te zijn, dan begint heel het spel weer vanvoor, en dat zou ik toch liefst van al willen vermijden...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



SpaceXp626
Lid
Lid
Posts in topic: 7
Berichten: 48
Lid geworden op: 29 aug 2023 18:03
Actief als: particulier

Re: Benzinegeur Austral

Bericht door SpaceXp626 »

Mijne is sinds vandaag binnen voor dit probleem. Benieuwd of ze iets gaan vinden. Ik hou jullie op de hoogte.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
TomD
Lid
Lid
Posts in topic: 24
Berichten: 35
Lid geworden op: 28 feb 2024 11:38
Actief als: particulier

Re: Benzinegeur Austral

Bericht door TomD »

Ok! Indien ik (eindelijk) meer nieuws heb kom ik ook bij jullie terug.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Dennis1611
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 3
Berichten: 17
Lid geworden op: 24 okt 2023 22:35
Actief als: particulier

Re: Benzinegeur Austral

Bericht door Dennis1611 »

Hebben jullie je oliepeil al gecheckt? Waarschijnlijk komt de benzine in de motorolie terecht waardoor het peil van de motorolie stijgt en de olie naar benzine ruikt…..

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



SpaceXp626
Lid
Lid
Posts in topic: 7
Berichten: 48
Lid geworden op: 29 aug 2023 18:03
Actief als: particulier

Re: Benzinegeur Austral

Bericht door SpaceXp626 »

Heb men wagen al terug. De Garage kon niks vinden. Ze ruikten zelfs niks... dit terwijl ik duidelijk een benzine geur heb als ik de auto binnen zet. Dat ze niet direct weten waar het van komt kan ik nog ergens begrijpen maar niks ruiken...
Mja ik heb wel vermoeden dat het met het oliepeil te maken heeft zoals hier nog al mensen hebben gezegd.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
TomD
Lid
Lid
Posts in topic: 24
Berichten: 35
Lid geworden op: 28 feb 2024 11:38
Actief als: particulier

Re: Benzinegeur Austral

Bericht door TomD »

Dat de garage niets rook, dat ken ik... Het kost redelijk wat moeite om ze te overtuigen. Maar ondertussen zou het probleem toch gekend moeten zijn bij Renault, en dus ook bij de dealers.

Het oliepeil zou er iets mee te maken kunnen hebben. Maar als ik het goed begrijp is het niet voldoende om één keer de oliehoeveelheid goed te zetten, want na een tijd kom er terug benzine bij, waardoor het probleem terugkomt?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Kata
lid
lid
Posts in topic: 3
Berichten: 520
Lid geworden op: 30 apr 2013 19:39
Actief als: particulier

Re: Benzinegeur Austral

Bericht door Kata »

Ik weet niet of het hier helpt maar als wij vroeger olie uit de motor haalden en we vermoeden dat er water in zat doopten we een krant in de olie en staken dat aan. Wanneer dat knetterde zat er water in en als er benzine in zat brandde het redelijk fel. Of gewoon in open schaal wat van de olie doen en er een vlam bij houden. Als de olie direct brand is er veel kans dat er benzine in zit.
A310 V6 2.7L.
Renault trafic 2.1L. D
Grand Scenic Type II 1.5 dCi
Grand Scenic Type II 1.5 dCi
Grand Scenic Type III 1.6 dCi
Grand Scenic Type IV dCi 150 EDC

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Petermansie
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 3
Berichten: 9
Lid geworden op: 19 nov 2023 08:38
Actief als: particulier

Re: Benzinegeur Austral

Bericht door Petermansie »

De benzinelucht, of beter gezegd: stank, werd afgelopen week zo erg dat ik gistermiddag maar ff bij de dealer in de buurt ben geweest. Daar heeft de chef werkplaats geadviseerd niet meer verder te rijden. Volgende week wordt er met Renault NL overlegd en hij gaf al aan dat wellicht de motor moet worden vervangen. Slecht nieuws dus. De olie ruikt verschrikkelijk sterk naar benzine en als je de vuldop losdraait zie je één grote geel achtige smurrie. De motor loopt ogenschijnlijk nog wel normaal en maakt geen rare geluiden. Affezien van het 3 - cilinder getokkel en geratel.
Wordt vervolgd…..🥴

Afbeelding
Austral Hybrid 200 Iconic Esprit Alpine Iron Blue full options
met voor de zomer Borbet BY Titan polished matt.
Hyundai Tucson N-Line Sky Plug-In Hybrid, darknight pearl full options
https://www.brock.de/felgen/hyundai-tucson-5/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Adriaan1967
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 4
Berichten: 7
Lid geworden op: 13 dec 2023 16:04
Actief als: particulier

Re: Benzinegeur Austral

Bericht door Adriaan1967 »

De vraag is of je daar genoegen mee moet nemen, een nieuwe motor voor een nieuwe auto. Misschien heb je wel recht op een nieuwe auto of je geld terug

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Kata
lid
lid
Posts in topic: 3
Berichten: 520
Lid geworden op: 30 apr 2013 19:39
Actief als: particulier

Re: Benzinegeur Austral

Bericht door Kata »

Benieuwd hoe dit afloopt. Die smurrie lijkt wel alsof er ook water(damp) in terecht is gekomen. :oops:
A310 V6 2.7L.
Renault trafic 2.1L. D
Grand Scenic Type II 1.5 dCi
Grand Scenic Type II 1.5 dCi
Grand Scenic Type III 1.6 dCi
Grand Scenic Type IV dCi 150 EDC

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Pepone
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 1
Berichten: 1420
Lid geworden op: 20 mar 2020 16:20
Actief als: particulier
Locatie: Hollandscheveld Drenthe

Re: Benzinegeur Austral

Bericht door Pepone »

Of koelwater?
Dan is het echt goed mis.
Is de Motorolie zwart of grijs aan de peilstok.

Groet, Ron.
Global Moderator renaultforum.nl
________________________________
Renault Zoe R135 Zen, 01-04-2020
Pack City
Z.E. 50 batterijkoop
Kleur: Blanc Glacier 369

________________________________

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Kata
lid
lid
Posts in topic: 3
Berichten: 520
Lid geworden op: 30 apr 2013 19:39
Actief als: particulier

Re: Benzinegeur Austral

Bericht door Kata »

Soms heb je die smurrie aan de kop maar ziet je olie aan de peilstok er nog normaal uit. Dat betekent dat er geen massa's water in terecht is gekomen maar moet je het toch wat blijven opvolgen. Dat is althans mijn ervaring. Ik vermoed dat mechanic er een betere uitleg aan kan geven.
A310 V6 2.7L.
Renault trafic 2.1L. D
Grand Scenic Type II 1.5 dCi
Grand Scenic Type II 1.5 dCi
Grand Scenic Type III 1.6 dCi
Grand Scenic Type IV dCi 150 EDC

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Austral200user
Lid
Lid
Posts in topic: 6
Berichten: 47
Lid geworden op: 05 sep 2023 12:44
Actief als: particulier

Re: Benzinegeur Austral

Bericht door Austral200user »

Petermansie schreef: 06 apr 2024 10:20 De benzinelucht, of beter gezegd: stank, werd afgelopen week zo erg dat ik gistermiddag maar ff bij de dealer in de buurt ben geweest. Daar heeft de chef werkplaats geadviseerd niet meer verder te rijden. Volgende week wordt er met Renault NL overlegd en hij gaf al aan dat wellicht de motor moet worden vervangen. Slecht nieuws dus. De olie ruikt verschrikkelijk sterk naar benzine en als je de vuldop losdraait zie je één grote geel achtige smurrie. De motor loopt ogenschijnlijk nog wel normaal en maakt geen rare geluiden. Affezien van het 3 - cilinder getokkel en geratel.
Wordt vervolgd…..🥴

Afbeelding
Hier idem. Iets minder slurry aan de dop, maar wel waarneembaar.
Olie aan peilstok heeft normale kleur. Wel stinkt de olie aan de peilstok - en ook onder de vuldop - naar benzine
Vuldop Austral.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

RichTrip
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 1
Berichten: 3309
Lid geworden op: 11 dec 2009 10:35
Actief als: particulier
Locatie: Overijssel

Re: Benzinegeur Austral

Bericht door RichTrip »

Dat er van die sludge onder de dop zit hoeft in principe niet te wijzen op een serieus probleem. Dat had mijn Twingo 1.2 16V ook en dat was geen issue volgens mijn vader die 30+ jaar monteur is geweest.
Nu: Twingo II 1.6 16V Renault Sport Gordini CUP 2011 Bleu Malte (TERNT)
Ex: Twingo II 1.2 16V Dynamique 2011 Rouge Dyna (TENNJ)
Ex: Grand Scenic 2.0 16V Serié Limiteé Tech Line LPG-G3 2006 Gris Beige (TEC66)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

A110
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 452
Lid geworden op: 05 mei 2018 20:02
Actief als: particulier

Re: Benzinegeur Austral

Bericht door A110 »

Sludge aan de oliedop komt niet van de benzine. Deze sludge komt gewoon van vocht wat zich in de motor bevind, omdat de motor niet volledig meer warm word zodat het vocht kan verdampen. Dit zie je veel bij hybride motoren maar ook bij voertuigen die kleine afstanden rijden (rondje om de kerk zeg maar). Dit slaat neer op de koudste delen en dat is dus meestal de dop of binnenkant klepdeksel. Daarom rijd ik met mijn Clio hybride soms even lekker in de SPORT modus op de snelweg zodat de motor goed warm kan worden en het vocht kan verdampen.

Als ik dit allemaal zo leest dan lijkt het erop dat er teveel brandstof ingespoten word. Het teveel aan brandstof kan de motor niet verbranden en komt dus in de olie terecht (serieus probleem, dit kan motorschade veroorzaken omdat de olie te schraal word, geen smerende werking meer heeft). Ook zal het brandstofabsorptiesysteem de vele brandstofdamp niet meer aankunnen en dit zal je daardoor ook gaan ruiken. Dit is dus wat jullie ruiken ter hoogte van de parafaan waar vermoedelijk de uitmonding zit.

Hopelijk gaat Renault snel de oorzaak hiervan vinden.
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Renault Clio Hybrid 140 Afbeelding

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Frits Stoc
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 1
Berichten: 8
Lid geworden op: 29 jan 2024 10:08
Actief als: particulier

Re: Benzinegeur Austral

Bericht door Frits Stoc »

Ik heb vandaag mijn oliepeil gecontroleerd en die is goed, niet te veel olie en ook wat betreft de benzinegeur merk ik niets ,ook niet in mijn garage, moet wel zeggen dat ik de auto nu 2 weken heb met 700 km op de teller.
Weet iemand wat voor motorolie in auto moet ? De Renault garage zegt 0W 16 AN 22 maar die hebben ze niet 1 liter flacon. Ik ben naar een auto materialen zaak geweest en daar hebben ze opgezocht via kenteken in de computer en die gaf aan 0W 20 RN-FE Hybrid .
Ik vindt het prettig om een liter olie in de kofferbak te hebben aangezien wij binnenkort 4000 km gaan rijden naar onze vakantie adres .
Renault Austral iconic esprit Alpine E-Tech full hybrid 200 matrix led pack, Harman kardon,head -up display, 4control,akoestische voorruit ,panorama dak, dashcam voor en achter,afneembare trekhaak alarm klasse 3

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
TomD
Lid
Lid
Posts in topic: 24
Berichten: 35
Lid geworden op: 28 feb 2024 11:38
Actief als: particulier

Re: Benzinegeur Austral

Bericht door TomD »

Hier was er eerst ook geen probleem. De geur is na een aantal km gekomen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



scarface450
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 681
Lid geworden op: 09 apr 2017 12:42
Actief als: particulier

Re: Benzinegeur Austral

Bericht door scarface450 »

@welke olie : hoor ook even bij enkele andere zaken , voor mijn clio zeiden ze eerst ook dat dit heel speciale olie was, na wat opzoekwerk kwamen ze op de gewone 5W 30 uit. ( Nissan 1.6 benzine, geen turbo).
Je garage miet je toch ook 1 liter kunnen verkopen, al is die prijs waarschijnlijk x 2 😊😏

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



LeoGroen
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 56
Lid geworden op: 13 jun 2017 14:10
Actief als: particulier

Re: Benzinegeur Austral

Bericht door LeoGroen »

De olie van de austral 0 W 16 AN22 heeft ook nog een ander kenmerk ILSAC GF-6b. Dit is het algemene nummer van deze olie waarom de specificaties zijn vastgelegd. Olie met dit kenmerk is geschikt voor de austral. Dit type is ook in 1 liter flacons verkrijgbaar.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Een Austral techno 200 in gebruik, eerste ervaring positief

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
TomD
Lid
Lid
Posts in topic: 24
Berichten: 35
Lid geworden op: 28 feb 2024 11:38
Actief als: particulier

Re: Benzinegeur Austral

Bericht door TomD »

Nog mensen met een update rond dit probleem?

Mijn wagen is vorige week vrijdag naar de expert gegaan en staat nu terug bij de garage. Maar voorlopig nog geen info over de conclusie van de expert.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Dennis1611
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 3
Berichten: 17
Lid geworden op: 24 okt 2023 22:35
Actief als: particulier

Re: Benzinegeur Austral

Bericht door Dennis1611 »

Vorige week heeft mijn auto een software update gehad en nieuwe bougies als oplossing voor het te hoge oliepeil / benzine bij de olie. Binnenkort weer even olie peilen en hopen dat het nu is opgelost

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
TomD
Lid
Lid
Posts in topic: 24
Berichten: 35
Lid geworden op: 28 feb 2024 11:38
Actief als: particulier

Re: Benzinegeur Austral

Bericht door TomD »

En ze gaven aan dat de nieuwe bougies het geurprobleem zal oplossen? En zijn het de bougies of de injectoren?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Dennis1611
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 3
Berichten: 17
Lid geworden op: 24 okt 2023 22:35
Actief als: particulier

Re: Benzinegeur Austral

Bericht door Dennis1611 »

Geurprobleem had ik niet wel te hoog oliepeil/ benzine bij de olie. Andere bougies en softwareupdate tbv brandstofinspuiting zou het probleem verholpen moeten zijn volgens Renault Nederland, van het weekend ga ik weer de olie peilen……

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



AlbertW
1-hit-wonder
1-hit-wonder
Posts in topic: 1
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 apr 2024 20:22
Actief als: particulier

Re: Benzinegeur Austral

Bericht door AlbertW »

Ik heb hetzelfde probleem met min AUSTRAL (full hybrid - Alpine). Bij het tweede bezoek aan de garage werd ontdekt dat het olie niveau toegenomen had. Bij analyse van de olie werd benzine gekonstateerd.

In eerste instantie gaf de garage aan dat ze nog nooit van dit probleem gehoord hadden en dat de importeur ook niet op de hoogte van dergelijke problemen was. Gelukkig (?) werd deze week bij mijn gagare een ESPACE met dezelfde motor en net over 100km op de teller met hetzelfde probleem terug gebracht. De garage zou deze auto voor troubleshooting gaan gebruiken zo hopelijk vinden ze iets waar we allemaal iets aan hebben.
Ook op forums in andere landen wordt over het probleem gesproken dus kan dit geen uitzondering zijn.

Waarom de RENAULT Technical Service nog geen advies aan hun garages geeft is mij niet duidelijk.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
  • aankoop nieuwe austral
    door candlebe » » in Austral
    23 Reacties
    1062 Weergaves
    Laatste bericht door Marcel.G.
  • Weinig plezier aan Austral
    door Ingrid DsD » » in Austral
    67 Reacties
    8222 Weergaves
    Laatste bericht door rteske
  • Twijfel aanschaf Austral
    door Dekwoje » » in Austral
    6 Reacties
    1001 Weergaves
    Laatste bericht door SpaceXp626
  • Spookgedrag binnenverlichting Austral
    door Arjandijkstra » » in Austral
    6 Reacties
    961 Weergaves
    Laatste bericht door Arjandijkstra
  • Winterbanden Austral Iconic
    door Frobeltech » » in Austral
    7 Reacties
    1010 Weergaves
    Laatste bericht door Frobeltech
  • Met Austral boven de 130 km/uur rijden
    door lsluysve » » in Austral
    7 Reacties
    1838 Weergaves
    Laatste bericht door Marcello
  • Trekhaak voor Austral
    door coolNL » » in Austral
    13 Reacties
    2257 Weergaves
    Laatste bericht door Mohvstral