Goedenavond,
Mijn Renault Scenic II (met 116.000km de teller) doet raar bij het schakelen. De versnellingspook gaat niet automatisch naar de neutrale stand (tussen 3 en 4) wanneer ik hem uit zijn tweede of vijfde, zesde versnelling duw. Ik moet hem zelf eerst opzij bewegen voordat ik hem in de derde versnelling kan zetten. Als ik vanuit de tweede versnelling met één vinger omhoog duw gaat hij naar de eerste versnelling en niet naar de derde. Opvallend is dat dit stroever gaat op warme dagen. Wellicht heeft iemand hier ervaring mee. Ik ben zelf niet technisch. Bij voorbaat hartelijk dank voor het meedenken.
[Renault Scenic II 1.6] Versnellingspook gaat niet vanzelf naar neutrale stand
Forumregels
- Vermeld het type Renault in de titel, liefst tussen [ haken ] aan het begin van de titel
- Geef zoveel mogelijk informatie over het betreffende model en jaartal, zodat er niet naar gevraagd hoeft te worden.
- Vermeld het type Renault in de titel, liefst tussen [ haken ] aan het begin van de titel
- Geef zoveel mogelijk informatie over het betreffende model en jaartal, zodat er niet naar gevraagd hoeft te worden.
-
- Gouden Bahco
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 29 apr 2025 18:55
- Actief als: particulier
Re: [Renault Scenic II 1.6] Versnellingspook gaat niet vanzelf naar neutrale stand
Sluit eerst uit dat de pookhoes geen weerstand biedt, dat is niet uit gesloten namelijk.
Verder zou het kunnen dat er speling/stroefheid zit in het schakelmechaniek, zowel onder de pook als bovenop de bak.
Of simpelweg de schakelkabel versleten.
Als je gaat kijken spuit dan elke mechanische verbinding in met een smeermiddel.
Verder zou het kunnen dat er speling/stroefheid zit in het schakelmechaniek, zowel onder de pook als bovenop de bak.
Of simpelweg de schakelkabel versleten.
Als je gaat kijken spuit dan elke mechanische verbinding in met een smeermiddel.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Donateur
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 29 apr 2025 19:00
- Actief als: particulier
- Contacteer:
Re: [Renault Scenic II 1.6] Versnellingspook gaat niet vanzelf naar neutrale stand
Ik denk dat het spul een beetje vast is gaan zitten en met warme dagen extra kleverig is
Zou eens onder de motorkap boven de versnellingsbak gaan kijken hoe het er daar uitziet.
Zal je vermoedelijk wel wat voor moeten verwijderen, zoals een luchtfilter met behuizing of zo.
Zou eens onder de motorkap boven de versnellingsbak gaan kijken hoe het er daar uitziet.
Zal je vermoedelijk wel wat voor moeten verwijderen, zoals een luchtfilter met behuizing of zo.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-