[MASTER] Brandstofmeter doet het alleen de eerste 50%

Zit het onder de motorkap en is het niet elektrisch ? Dan is dit de juiste rubriek
Forumregels
- Vermeld het type Renault in de titel, liefst tussen [ haken ] aan het begin van de titel
- Geef zoveel mogelijk informatie over het betreffende model en jaartal, zodat er niet naar gevraagd hoeft te worden.

Topic author
kqwil
Net ingestapt
Net ingestapt
Posts in topic: 1
Laatste bezoek: 19 mei 2024 10:05
Actief als: particulier

[MASTER] Brandstofmeter doet het alleen de eerste 50%

Bericht door kqwil »

Goedemorgen,

Hopelijk kan iemand mij adviezeren over het volgende probleem met de brandstofmeter van mijn renault master 2016 (omgebouwd tot camper).

Na de tank vol te gooien lijkt de brandstofmeter goed te werken totdat er tussen de 30-50 liter uit is, dan staat de meter ergens halverwege en springt opeens weer naar vol (meestal nadat de motor een keer opnieuw gestart is). Tijdens verbruik loopt de meter vanaf daar weer terug, maar geeft dan dus 50% te veel aan. Een enkele keer loop de meter wel helemaal naar 0%.

Ik gebruik nu de digitale verbruiks meter, deze werkt wel goed.
Ik heb al geprobeerd de computer te resetten door de accu enige tijd los te koppelen, ook dan lijkt de meter zich te resetten naar helemaal vol.
Enige geschiedenis: Door de vorige eigenaar is er een standkachel op de dieseltank gemonteerd. Hierbij is iets fout gedaan waardoor de tank is gaan lekken bij de dop bij de brandstof pomp. Een garage in Oostenrijk heeft dit hersteld, als ik het goed begrepen heb vonden zij de O-ring van deze dop in de tank en zat die vast rond de vlotter oid.

Omdat ik het idee heb dat de eerste 50% en de digitale verbruiks meter wel goed werken, hoop ik dat er te redeneren valt wat het probleem precies is.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut